Strona 2 z 2

: 24.11.2009 16:07:10
autor: brooce
war23 pisze:Ja mam tylko pytanie jaki jest sens poszerzac kiere o tak mala ilosc??
Myślę że podobny do zmieniania kiery z 710mm na 750 :)
A poszerzanie "więcej" jest wg mnie bez sensu, bo robi się niebezpiecznie :P

: 24.11.2009 16:10:59
autor: SeraaX
Spaced akurat gripy lizarda (czyli odi) nawet jak je wysunąć o tyle bez barenda i skręcić tylko na wewnętrzą obejmę też trzymają się wzorowo. ALe sam barend też mocno siedzi po skręceniu
war23 różnica ~710/750 jest zauważalna nawet przy porównywaniu samej pozycji za kierownicą.
Chcę wiedzieć czy warto kiedyś wymieniać kierę na szerszą czy dać sobie spokój.
A 12zł (jakbym płacił za barendy) to niezbyt niewygórowana cena .

: 24.11.2009 16:47:39
autor: war23
SeraaX Nie no ja mowie o poszezaniu malym :d
ale skoro to az o tyle poszlo, wiem wiem jaka jest pozycja sam zmienilem na szersza to w sumie hmmm Dla mnie to dziwne :D

: 24.11.2009 18:07:46
autor: GgG
Jak kogoś to zainteresuje to mam u siebie tak samo jak SeraaX, tylko u mnie taśma żółta 8) . Tak w ogóle Krzyśku to teraz masz niecałe 740mm, bo holz. ma 700mm szerokości jak pamiętam, w mojej kierownicy jest taka sama zmiana (700-->~740) i na pewno z tego nie zrezygnuje, te 4cm robią swoje.

: 24.11.2009 18:09:04
autor: Wojtek K.
Ja mam rewelacyjny patent na trwałe i bezpieczne rozwiązanie problemu ze zbyt wąską kierownicą:

1. Demontujemy kierownicę z bika
2. Po zamonowaniu w imadle obcinamy nie mniej niż 10cm (!!!) na stronę
3. Tak przygotowaną kierownicę wywalamy do śmieci
4. Kupujemy kierownicę o "porządanej" szerokości
5. Instalujemy w rowerze
6. Jeździmy ciesząc się szerokością i BEZPIECZEŃSTWEM

:D

Wszelkie inne "patenty" odpadają chyba że na krótki czas.

: 24.11.2009 21:28:39
autor: SeraaX
GgG pisze:Tak w ogóle Krzyśku to teraz masz niecałe 740mm
też sie zdziwiłem, ale z barendami (bo zewnętrzne części mają kilka mm) jest prawie 750 :)

: 24.11.2009 21:53:14
autor: Bullit
A nie bierzecie pod uwage ze nawet kilkuprocentowe wydluzenie kierownicy w cholere zwiekszy naprezenia dzialajace przy mostku ? (regula dzwigni sie klania).
W ekstremalnych sytuacja moze sie zdarzyc ze po takich przerobkach osiegniecie to co producent przewidzial + jego zapas i bedzie po zabkach. Nie przypadkowo takich patentow nie robi zaden z uznanych producentow.

: 24.11.2009 22:06:38
autor: kuciek40i4
Bullit eee o czym Ty mówisz? A co w przypadku Kore 800mm? hehe przemyśl jeszcze raz to co napisałeś. ;)

: 24.11.2009 22:12:27
autor: Bullit
kuciek40i4 pisze:Bullit eee o czym Ty mówisz? A co w przypadku Kore 800mm? hehe przemyśl jeszcze raz to co napisałeś.
A ty myslisz ze producent, Kore w tym przypadku nie przwidzial dzialania sil przy takiej dlugoasci? Czy ty myslisz ze cieniowanie rurek oni robia na chybil trafil ? Kore przewidzialo ze to bedzie 800 i tak ja zaprojektowali aby to wytrzymala. Ty masz powiedzmy 680 i producent przewidzial naprezenia wlasnie dla 680 a ty nagle robisz z niej 730, naprezenia ida w gore przy tych samych warunkach pracy i masz nieszczescie. Sam przemysl to dokladnie.

: 24.11.2009 22:15:16
autor: Las3k_91 Ldz
Bullit, a może producent przewidział, że zamiast 100kg ridera będzie jeździł 108kg i wtedy siła x ramie = const.?

: 24.11.2009 22:16:38
autor: brooce
------- <deleted> --------

: 24.11.2009 22:17:49
autor: GgG
Bullit o tym nie pomyślałem, już zdemontowałem swoje poszerzenie, nawet kierownicę przyciąłem o 1cm z każdej strony, wole dmuchać na zimne.

: 24.11.2009 22:18:46
autor: kuciek40i4
ok rozumiem o co Ci chodzi, ale nikt tu nie chce wyciągać z kierownicy np 680 do 760mm... Poszerzenie o jakieś 1,5 cm na stronę nie wpłynie jakoś drastycznie na strukturę kierownicy. Tyle to nawet dużo osób ma wypuszczone na samych gripach po to, żeby mieć dobrą odległość klamki.

: 24.11.2009 22:27:59
autor: Bullit
Las3k_91 Ldz pisze:Bullit, a może producent przewidział, że zamiast 100kg ridera będzie jeździł 108kg i wtedy siła x ramie = const.?
Zeby sila*ramie zostala const. to przy wydluzeniu kierownicy musial bys schudnac jednoczesnie. Problem w tym ze wydluzajac kieronice w sposob radykalny ingerujesz w warunki pracy tego kawalka rurki. Jesli ktos zrobil kierownice na 680 to jest tez pod tym kontem wycieniowana. Ty nagle przez wydluzenie zwiekszasz i zmieniasz charakter naprezen. Sam zreszta na to nie zwrocilem na to uwagi dopoki nie przeczytalem wywiadu z kolesiem z Renthal (maja 20 lat doswiadczen w produkcji szpejow dla motocrosu, teraz wchodza na rynek mtb) ale rozumiem ze ten gosc tez 'nie przemyslal co powiedzal'.

: 24.11.2009 22:52:34
autor: brooce
Bullit pisze:Ty nagle przez wydluzenie zwiekszasz i zmieniasz charakter naprezen.
To jest jasne. Ale czy ten charakter naprężeń nie zmieni się w podobny sposób jeśli dasz powiedzmy 30kg więcej obciążenia? Jak sam napisałeś, chodzi o prostą dźwignię...
Dłuższa kiera - niższa waga: OK
Większa waga - krótsza kiera: wtf?