Strona 2 z 3
: 14.04.2010 19:08:10
autor: Schodek
...każdy detal ma znaczenie, nawet to jakie bletki w kiosku na dzielni

: 14.04.2010 19:12:20
autor: Spaced
Mawet czemu w damperach jest wieksze? A nawet jesli w damperze masz przełozenie w okolicach 2.6+:1 A to pomaga to tarcie przełamac.
: 14.04.2010 19:21:30
autor: Mawet
nie wiem czemu, ale jest

po prostu nie wierzę w to, że taka powłoka zwiększy czułość, od tego są tłumiki a nie lagi. Co do odporności na zarysowania - ok - tego się nie czepiam
: 14.04.2010 19:39:58
autor: Spaced
Mawet ale jak jest? Problem tarcia w amorach jest wiekszy wlasnie ze wzgledu na brak zabawy z przełozeniami. Udowodnij mi czemu tak uwazasz

Do tego masz wieksza powierzchnie tarcia i wieksze uszczelki niz w damperze - jak to ma mniej trzec?
: 14.04.2010 20:15:52
autor: wfl
Spaced Powierzchnia styku nie ma akurat nic do rzeczy

.
Na damper działa zdecydowanie mniej sił prostopadłych do powierzchni styku ( te rozkładają się na linkach zawieszenia/ramie), odpowiadających za siłe tarcia.
(jeśli się mylę to proszę o rzeczowe wyjaśnienie zjawiska

)
W amortyzatorze może i sens jest. Tęgie głowy myślały nad tą powłoką, więc wierzę, że to coś więcej niż marketing.
Widelec prezentuje sie świetnie. Ciekawe jak z cenami

: 14.04.2010 20:28:22
autor: Mawet
wflTęgie głowy raczej myślałem jak tu sprzedać lepiej widelec od konkurencji ;]
Jeśli ktoś czuje różnicę w czułości amora tylko daltego, że ma inną powłokę to ja mu serdecznie gratuluję...Z drugiej strony jakbym wydał taką kase na widelec też pewnie bym to odczuł

: 14.04.2010 20:33:29
autor: Spaced
wfl w przypadku tyłu to tez zalezy jak jest rozwiazany :P A co do powierzchni to w sumie racja rzucilem glupio.
: 14.04.2010 22:53:48
autor: Zaborowski1
wojtasu pisze:hwalili dużo większą czułość i szybkość reakcji takich amortyzatorów (min. gorąca rodzinka Athertonów)
a jak by oni mogli nie chwalic ? do opini publicznej moga leciec tylko same pozytywy z ich strony ; )
: 14.04.2010 23:24:49
autor: Schodek
Zaborowski1 płaca im to chwalą ale swoją droga to powłoki mają duże znaczenie, niby detal ale właśnie w tych detalach cała tajemnica dobrej pracy i czułości..
..a z czego ma Domain golenie zrobione ??
: 15.04.2010 12:04:25
autor: ablee
Schodek pisze:.a z czego ma Domain golenie zrobione ??
DOMAIN - jest to pierwszy amortyzator przeznaczony do freeride.
Głównym celem konstruktorów było otrzymanie amortyzatora o znacznym skoku i wytrzymałości (sztywności). Zdecydowano się na zastosowanie elementów stalowych (golenie górne i rura sterowa). Dodatkowo zwiększono średnicę goleni do 35 mm. Na przekór konkurencji zaopatrzono go w system tłumienia Motion Control (318 U-Turn i Coil) co pozwala na pełną kontrolę jazdy.
Manitou robiło widelce o skoku 170mm (golenie 32mm sherman, stance) 180/203mm (golenie 34mm, travis) i nikt nie narzekał, że brakuje im sztywności (sam na nich jeździłem swego czasu). Na pewno duży wpływ miało zastosowanie w nich rury 1.5".
Przez kilka ostatnich sezonów jeździłem na Totemie ze sterówka 1.1/8 i nie powiem, że brakowało mu czegoś, ale obecny z 1.5" rura zachowuje się znacznie lepiej (przy skręcaniu czuje się jego większą sztywność).
Żeby nikt nie marudził na sztywność ego to niech od razu kupi wersje 1.5" i po problemie.
Różnica w wadze pomiędzy wersja Van a Float trochę mnie dziwi, ponieważ w RS'ach Air a Coil jest sporo mniejsza...
: 15.04.2010 12:15:58
autor: Schodek
ablee stalowe golenie vs magnezowe
sztywność sterówki to jedno a sztywność goleni to drugie.
maniciaki nie były sztywne w 1p przy skoku 203mm na bank...ale to detal bo 32mm to do 150 mm maksymalnie się nadaje.
Waga tego liska zacna więc znajdzie się wielu chętnych na świecie, u nas to inna bajka więc nie ma co płakać z cenami
: 15.04.2010 12:36:30
autor: ablee
Schodek sherman w swoim czasie był najsztywniejszym widelcem jedno półkowym.
: 15.04.2010 13:05:28
autor: Schodek
ablee był i już nie jest bo doszli do wniosku że jednak sztywność może być większa...zobacz na boxxa 32mm a teraz 35, FOX 40mm i to od początku daje gwarancje sztywności. Totem był dużo sztywniejszy od boxxxa starego.
Kto miał okazję ten wie...więc zastanawiam sie czy wydoli lisek
: 15.04.2010 13:26:16
autor: Spaced
Schodek konstrukcja boostera w manitou dodaje tam sztywnosci wiec tam troche inna sytuacja jest. Podobno double arch w magurach. W foxie to tez ciekawy jestem ale fox po prostu w specyficznych riderów zawsze celował

: 15.04.2010 13:30:15
autor: Schodek
Spacedboostery to jedno a sztywność boczna to drugie...na fotach czasem widać jak się 2p wyginają a w 1p to już siły muszą tam być solidne.
Średnica goleni 40 mm daje sztywność w Totemie a nie korona i boostery

ale widocznie przetestowali i uznali że ryzykują..
: 15.04.2010 13:45:16
autor: Driver
Schodek jedz na trase bez boostera i wyciagnij z tego jakas lekcje
co do sztywnosci do jeszcze nie zapominajcie o mocowaniu kola
: 15.04.2010 13:52:22
autor: Schodek
Driver wytłumacz co miałeś na myśli ??
: 15.04.2010 15:22:47
autor: Driver
napisales wyzej:
Schodek pisze:boostery to jedno a sztywność boczna to drugie...
: 15.04.2010 15:32:04
autor: Schodek
sądzisz że booster daje sztywność boczną ?? to co powiesz o amorach cannondale "lefty" ??