Fox 36 Float 180mm ! Nareszcie !

KaczorAC1
Posty: 803
Rejestracja: 15.06.2007 18:48:55
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Fox 36 Float 180mm ! Nareszcie !

Post autor: KaczorAC1 »

W końcu mamy oficjalną informację. Bardzo się cieszę bo jest to wręcz idealny amortyzator na polskie trasy. Do tego ta waga...
Model
- NEW FIT RLC2 180

Damper
- FIT

Stanchions
- NEW Kashima Coat

Weight (1 1/8" steerer)
- 5.22 lbs / 2.37 kg

Weight (1.5" steerer)
- 5.18 lbs / 2.35 kg

Travel
- 7.1 inches / 180 mm

External Adjustments
- Low-speed High-speed compression
- Air spring pressure
- Rebound
- Talus 2 Position travel is adjustable down to 100mm in 10mm increments

Lower Leg
- 20QR thru axle system, Post style disc brake mounting

Color
- White

Spring
- Air

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek






Źródło : http://www.pinkbike.com/news/fox-shox-2011-preview.html
nopainnogame
Posty: 1836
Rejestracja: 30.12.2006 13:37:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: nopainnogame »

Piękne cudo i porażająca waga w stosunku do konkurencji. Choć przyznaje,żę spodziewałem się raczej nowego modelu (np.38 ;) ),a nie wydłużonych 36tek. Ciekaw jestem ceny,bo ten amorek pewnie by wielu styknął do DH, zamiast drogiej 40tki.
https://www.facebook.com/GeckoRS - moja hodowla gadów ;)
Cubus5
Posty: 1077
Rejestracja: 13.01.2008 19:17:42
Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
Kontakt:

Post autor: Cubus5 »

Długo wyczekiwana 36-tka 180mm ale puki co powietrze które nie każdemu podchodzi, dla mnie praca Floata 09 średnio leży, porównując ją choćby do Totema Solo Air wypada bardzo skromnie. Ciekaw jestem modelu 36 van rc2 gdyż on najbardziej z modelu 36 mógłby się sprawdzić w szeroko pojętym fr/dh. Ciekawią bardzo nowe powłoki ale to głównie estetyka.
Rajsing 2011 http://www.pinkbike.com/photo/7198816/
gg:1037908
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Cubus5 no wlasnie podobno nie tylko. Tarcie w przednich amorach to jednak nie pikuś jest ;)
Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

Post autor: Da__FreaK »

Nawet nie chce znac ceny tego cacka :D

Cubus5
Posty: 1077
Rejestracja: 13.01.2008 19:17:42
Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
Kontakt:

Post autor: Cubus5 »

Spaced zgadzam się że nie jest pikuś ale powłoki są już na dość wysokim stopniu zaawansowania a więc nie można tutaj mówić o jakimś gigantycznym kroku w nowe super ultra bajer powłoki które ogromnie zlikwidują do minimum tarcie. To tak jakby nagle powstały latające samochody :)
Nowe super powłoki to również bardzo dobry chwyt marketingowy Fox'a.
Rajsing 2011 http://www.pinkbike.com/photo/7198816/
gg:1037908
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Nowe super powloki , znane w przemysle motoryzacyjnym do lat . Problem polega na tym , ze te powloki pracuja(i sie szybko nie zuzywaja ) przy swietnym smarowaniu w zawieszeniu motocyklowym/samochodowym , a nie kiedy napierdzisz do goleni 30ml oleju i oczekujesz cudu .
Krzycho6600
Posty: 54
Rejestracja: 18.03.2010 22:41:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Krzycho6600 »

Współczynnik tarcia w amortyzatorach jest tak niski, że tak naprawdę nowa powłoka nic nie wnosi, praca się nie zmieni i czułość raczej też nie :P Chodzi o marketing i kasę. Co sezon firmy wprowadzają coś nowego i na ten sezon Fox postanowił wprowadzić nową powłokę robiąc wielki szum, chyba niepotrzebnie ale każdy chcę zarobić ;)
AlanCK
Posty: 659
Rejestracja: 24.10.2008 17:28:08
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: AlanCK »

Marketing idzie dalej do przodu.
Gdyby nie to, do dzisiaj jeździlibyśmy na 888 RC

Ale po kilku zmianach w tłumiku lepiej nazwać go RC2X lub RC3 EVO Ti - wtedy odrazu lepiej brzmi :D

Tak samo z tą powłoką, zmienili kolor na bardziej efektowny i hola ! :roll:

Nie twierdze że ta powłoka to pic na wode, zapewne zmniejsza tarcie ale bankowo nie jest to aż taka różnica żeby była odczuwalna :)
Damian04
Posty: 549
Rejestracja: 08.08.2007 21:01:02
Kontakt:

Post autor: Damian04 »

Amor powala na kolana pod każdym względem :D i ta waga... super !
Tylko żeby z ceną nie przesadzili ;/ a to jest bardzo możliwe...

A z tą nową powłoką na goleniach... jest to po prostu skok na kasę i bardziej walor wizualny, estetyczny niż tak jak wcześniej przedmówcy pisali, nowa super powłoka o znikomym tarciu... ale pewnie ziarko prawdy w tym jest ;)
SELL OGARNIJ! --->http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=25075252
war23
Posty: 1151
Rejestracja: 01.12.2007 18:14:11
Lokalizacja: krk
Kontakt:

Post autor: war23 »

Chwycik nie chwycik! Ważne ze na was działa
Karpiel i Duncon to moje zycie
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

...fajne widły ;)

tylko czy 36mm goleń wydoli w takiej wartości skoku ?/ Totem ma 40mm i to optymalne dla 1p
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Krzycho6600
Posty: 54
Rejestracja: 18.03.2010 22:41:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Krzycho6600 »

Czemu miało by nie wydolić ? Domainy w Specach montowane maja podniesiony skok do 180mm przy średnicy goleni 35mm i jakoś nikt się nie skarży. Wiadomo że Totem jest MEGA sztywny ale myślę, że przy 36mm średnicy spokojnie da radę ;)
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

66 też ma taką samą średnicę i skok. Przy sterówce 1 1/8 widać, jak na małych nierównościach brakuje sztywności - amortyzator zamiast pracować tymi początkowymi milimetrami jakby wibruje.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Krzycho6600 skoro tarcie jest problemem w damperach z ramami z nizszym przelozeniem (poza ustawieniami tłumienia) to czemu nie ma miec wpływu w amorach? Jak Troyo pisał - problem jest tutaj wytrzymałosc i podobno nowa powłoka własnie jest dobra bo jest wytrzymala.
Dobrym przykladem jest tutaj damper bosa, gdzie w kazdej recce chwalony jest za czułosc osiagnieta głownie przez zmniejszanie tarcia, myslisz, ze w amorze gdzie poprzez brak duzego przelozenia czuc to bardziej nie robi to róznicy?
Krzycho6600
Posty: 54
Rejestracja: 18.03.2010 22:41:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Krzycho6600 »

Spaced Tarcie jest problemem to fakt, myślę jednak, że w chwili obecnej amortyzatory mają dosyć dobre powłoki. Nowa powłoka jest podobno bardziej wytrzymała jednak musisz przyznać że jeśli się nie dba to wszystko idzie zniszczyć. Powinno się smarować uszczelki, tuleje i O-Ringi Judy Butterem, należy również usuwać syf po każdej jeździe żeby się nie dostał za uszczelki i pryskać np. Brunoxem. Widziałem kilka amorków ze zniszczoną powłoką bo syf wszedł za uszczelki i zrobił swoje....

Wytrzymałość to duży plus powłoki, a co do czułości wydaje mi się, że "zwykły biker" nie odczuje różnicy....

Co do dampera Bosa się nie wypowiadam jednak wierzę Ci na słowo ;)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Krzycho6600 kontaktu nie miałem ale walnieci australijczycy zbierali z niego dane jesli dobrze pamietam. Na rotorburn było porównanie jego z ccdb i elka chyba. (a raczej kilka recek gdzie na wzajem o damperach pisali) - bardzo dokladne i naukowe arty o damperach.

Co do małego tarcia to raczej przykladem tutaj sa problemy jakie miał foes ze swoim turbo 2:1 chociaz tam cvt tez nie było genialnym pomysłem.
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

Spacedtarcie w damperach na tłoku jest o wiele większe niż tarcie w amorze, tutaj wykorzystanie takiej powłoki nic nie da, co najwyżej wyjdą jakieś drobne różnice na czułej aparaturze, ale jak lecisz po trasie to nie odczujesz tego....tak mi się wydaje :wink:
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

Górne lagi są pokryte powłoką o nazwie Kashima Coat. Jest to powłoka pokrywająca aluminiowe części ślizgowe, która posiada mikropory (70 miliardów na cm2) wypełnione dwusiarczkiem molibdenu. Taka powłoka znacząco redukuje tarcie ślizgowych elementów amortyzatorów a dodatkowo jest 4-krotnie twardsza i mniej podatna na ścieranie niż tradycyjnie stosowane powłoki, a także bardziej odporna na korozję. Wyróżniający się złoty wygląd jest tylko elementem ubocznym powłoki Kashima Coat. Ta technologia znalazła już szerokie zastosowanie w amortyzacji samochodowej i motocyklowej. Fox testował tą powłokę na prototypowych amortyzatorach od 2 lat, a zawodnicy teamowi chwalili dużo większą czułość i szybkość reakcji takich amortyzatorów (min. gorąca rodzinka Athertonów) , a także odporność goleni na zarysowania podczas jazdy w błotnistych warunkach.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość