System zawiechy - obliczanie zawiasów ETC

Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

szymon102 ale to nie jest zaden 2 zawias ;) Pływajacy damper w treku nie ma nic wspolnego z tym faktem. Do tego zle to rysujesz bo w treku i split pivocie po prostu na osi masz pkt obrotu, a nie zaden dodatkowy link. Po prostu koło jest "oddzielone" od ramy. W konie pkt obrotu jest nad osią i przeciez kona jest znana z tego, ze bez pływaka usztywnia sie dość znacznie wiec nie mam pojecia czemu ją do tej samej puszki wrzucasz co treka.

Do tego samo hamowanie nie rozróżnia 1 zawiasa od Wirtuala/4 zawiasa ( bo tak na prawde sa 2 głowne grupy) tylko wlasnie stałość i wędrówka pktu obrotu.

Swoja droga nie mam zielonego pojecia co ty tu narysowales.Ani nawet gdzie jest przód rysunku ;)
Grondag
Posty: 125
Rejestracja: 20.09.2009 13:51:57
Kontakt:

Post autor: Grondag »

Tak na chłopski rozum z tym usztywnianiem(ja tak sobie to tłumaczę)- podczas ugięcia zawiechy samo koło rusza się trochę względem ramy, gdy połączymy ramę z kołem na sztywno (poprzez hamulec) to koło nie będzie mogło się ruszyć względem niej i przez to zablokuje ugięcie, przy zacisku pływajacym podczas ugiecia sam zacisk hamulca zmienia położenie względem ramy więc "odblokowuje koło".
Jak się mylę to poprawcie:)
szymon102
Posty: 1467
Rejestracja: 27.04.2008 09:42:26
Lokalizacja: N.Sącz
Kontakt:

Post autor: szymon102 »

Spaced Wiem, wiem ale ten przykład z trekiem, koną etc. miał pokazać, że nie po ilości łożysk rozróżniamy jedno zawiasa i wirtuala. Zdolności plastycznych to ja nie mam ale wahacz jest z prawej, reszta ramy (niedokończona) z lewej. Narobiłem tyle tych zawiasów, żeby pokazać że może być ich dużo a i tak będzie to jedno-zawias.
Wiem jak się rozróżnia 1 zawiasa i wirtuala ale jakoś nie potrafię tego ładnie wytłumaczyć :) Raz był temat z rozciąganiem łańcucha i tak ktoś (jeśli nawet nie Ty : ) tak ładnie narysował, że w 1 zawiasie oś koła tworzy jeden promień (jak od cyrkla), a w wirtualu już nie jest to tak łatwe.

wirtual
http://www.youtube.com/watch?v=3BUKLAs3 ... re=related
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
ecik3009
Posty: 49
Rejestracja: 20.03.2008 14:37:39
Kontakt:

Post autor: ecik3009 »

Wygląda to mniej mniej więcej tak, postarałem się to zrobić jak najlepiej. Ramy z wirtualnym punktem obrotu to ramy które jak sama nazwa wskazuje nie mają stałego miejsca w którym można by określić promień krzywej skoku w zwykłej ramie jest to koło. Chodzi o to że ramy z wirtualnym punktem obrotu w każdym momencie skoku punkt obrotu mają w innym miejscy,zdarzają się jednak ramy w których na poszczególnych momentach skoku krzywą można przyrównać do koła widać to na załączonym obrazku. Nawet tak prosty system jak FSR (system stosowany przez firmę specialized) jest wirtualem.
Załączniki
rama.png
rama.png (84.17 KiB) Przejrzano 855 razy
venon666
Posty: 447
Rejestracja: 22.10.2009 18:02:12
Lokalizacja: Pleszew
Kontakt:

Post autor: venon666 »

dokladnie to chyba najprostszy sposob wyjasnienia ikazde zawiecho jak postawisz cyrkiel na punkcie zaczepienia do przedniego trojkata i zrobisz okrag przez os obrotu kola a os obrotu kola bedzie sie poruszac po tym okregu to zawsze jest to system jednozawiasowy
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

ecik3009 masz w miare racje chociaz to co widac u ciebie w srodku okregu to jest środek krzywej jesli juz, a właściwy wirtualny pkt obrotu znajduje sie na przecieciu przedłużen linków (pociągnij linie az ci sie przetna i tam masz pkt obrotu).


Grondag - jak koło nie jest na sztywno połaczone kiedy nie naciskasz hamulca, a jak naciskasz jest? ;) Zapadek nie widze ;) To raczej chodzi o to, ze siły powstajace podczas hamowania działaja na zawieszenie. Usztywnianie/nie ustywnianie sie to nie jest system 0/1 bo gdyby tak było to jestem pewien, ze sporo ludzi wolaloby usztywnianie sie tylu niz nurkujący przód przy pełnym wyizolowaniu tyłu ;)
Grondag
Posty: 125
Rejestracja: 20.09.2009 13:51:57
Kontakt:

Post autor: Grondag »

Pewnie masz rację :) Nie wiem czemu, ale kiedyś sobie wyobraziłem że koło podczas ugięcia zawiechy z zaciśniętym hamplem się rusza do tyłu, ale ja mam bujną wyobrażnię:)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Grondag jakby sie do tyłu ruszało to mogłoby miec to nawet pewne zalety ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości