Strona 2 z 3
: 23.08.2010 21:05:45
autor: Kornel193
Ja bym zastosował wał kardana. Same zalety przy skrzyni biegów. Nie wiem czy sie pytać żeby nie wyjść na idiote ale czy da sie "stworzyć" takiego G-Boxxa o otwartej konstrukcji z Shimano Nexus ? Bo chodzi mi to po głowie i nie wiem co mysleć.
: 23.08.2010 21:08:47
autor: Spaced
Kornel193 oprócz wagi. Sam gearbox 3+ kg dorzuca do roweru, nawet zakladajac, ze pare rzeczy nie ma wiec troche mniej to dorzuć wał i masz rower cegłe.
: 23.08.2010 21:14:32
autor: tomek059
Kornel193 chodzi ci o to że chcesz wywalić całe przełożenie z napinaczem i założyć nexusa? Były już takie próby i widziałem jakieś zdjęcia na pb tylko te piasty nie miały możliwość założenia tarcz ale widziałem że jakoś nawiercano korpus i przykręcano tarczę.
: 23.08.2010 21:19:55
autor: Kornel193
Tzn. skoro by sie dało to oczywiście zastosowałbym łańcuch. Ale podwójny damper jakby go zamienić na jakiegoś spręzyniaka to może i wygląd by to miało.
Czy w sprzedaży są dostępne ochraniacze gumowe na Upside-Down ?
PS : Wracając do myśli przewodzącej tematowi zarzucam linkiem z innym dziwnym DH :
http://www.krutor.cz/bikes/hrotor/en.htm
: 23.08.2010 21:22:58
autor: Spaced
Kornel193 sa dostepne ale dalej - 2 dampery obok siebie nie maja sensu skoro mozesz zastosowac 1 duzy damper. Pomijam fakt, ze jesli nie masz zamiaru robic tryliona skoku do roweru do spadania z dachów to nawet pakowanie dampera 10.5 przyspozy ci wiecej problemów niz korzyści.
: 23.08.2010 21:37:37
autor: Kornel193
@tomek059 : Nie. Chodziło mi o coś w tym stylu :
http://i118.photobucket.com/albums/o89/ ... irt650.jpg
Rozumiesz ? wywalić przednią przeżutkę i na przedniej kasecie zostawić średnie kółko. przeplec krótki łańcuch przez kółko zębate zmodowanej piasty która byłaby zamontowana na rurce podsiodłowej (na zaciskach takich jak przeżutki i w podobnym miejscu) a stamtąd łańcuchem na singielka piasty tylniej. Ot i cała filozofia. Wiem ze to troche zajmie zrozumienie mojej wizji ale uważam że nie ma sensu robić pod to całej ramy za 6tys. Odrobina inwencji twórczej i wyobraźni inżyniera i mamy to samo za 20 razy taniej.
@ Spaced : Oczywiście te wszystkie moje wypowiedzi są tylko checią wymiany myśli z ludźmi którzy już swoje "przejechali", na temat tych rozwiązań które być może kiedyś zastosuję. Czyli mówisz że dwa dampery nie mają racji bytu, chociarz gdyby zbadać rozkład naprężeń w momencie lądowania na twardą powieszchnię stwierdziłbym że dwa troche dłużej pożyją przy takim traktowaniu w przeciwieńswie do pojedynczego.
: 23.08.2010 21:45:55
autor: Las3k_91 Ldz
: 23.08.2010 21:57:10
autor: Kornel193
Oooo to właśnie to !
: 23.08.2010 22:04:50
autor: Spaced
Kornel193 a ile chcesz skoku w ramie? 400? :P Jakos inne rowery nie eksploduja dampery. Jakby to dawało przewage to v10 miałoby 2 dampery
Szczerze przestan na siłe szukac dziwnych wynalazków. v10 ma przełozenie 3.6, rower ze 300mm skoku z damperem 10.5x3.5 miałby przełozenie 3.4.
A ten link co wrzuciles to nie jest do gearboxa, a myslalem, ze o to ci chodzi. Tam przekładnia jest stosowana tylko, ze wzgledu na umieszczenie pktu obrotu.
Gearboxowy bike masz np. tutaj:
http://lp1.pinkbike.com/photo/2112/pbpic2112794.jpg
Swoja droga nie ma sensu robic ramy z gearboxem za 6 tysiecy I ze da sie 20 razy taniej? Stary daj mi namiary na twoje dealera bo g-boxx2 kosztuje tyle, ze trudno byłoby ci sie wyrobic <6tys z rama z nim
btw. Moze napisz jasno i dokładnie jaki chcesz rower zrobic, wypunktuj jakie chcesz miec w nim rozwiazania to bedzie cie łatwiej zrozumiec, bo na razie nie masz zrozumienia nie ze wzgledu na skomplikowane pomysły tylko ze wzgledu na nieskładne wypowiedzi.
: 23.08.2010 22:26:05
autor: Digas
wracając do tematu głównego...
jak dla mnie to zrobili rowerowego cudaka po to żeby ktoś o tym mówił, dyskutował, oglądał, rozmyślał... i osiągnęli swój cel czego jesteśmy najlepszym przykładem

: 23.08.2010 22:38:26
autor: Kornel193
Właściwie to chyba masz rację. Taki rower na niby. Niby jest ale na nim specjalnie nie podziałasz.
: 23.08.2010 22:54:00
autor: Spaced
Kornel193 na targach rowerowych jest pełno takich wynalazków od typów z duza wiedza inzynierska ale zerowym kontaktem ze sportem. W skrócie - wymyślonych na kiblu.
: 23.08.2010 23:07:15
autor: Driver
Spaced pisze:i dlatego zastosowano 2 powietrzne dampery kiepsko znoszące duże przełożenia o małym rozmiarze.
Nie chce cie smucić ale stosujac damper o rozmiarze 10.5x3.5 przy maksymalnym skoku i tak osiągneliby mniejsze przełożenie niz obecnie jest w v10.
Po pierwsze niewiem czemu odnosisz sie do v10. Ten rower head to wymysl jakiegos goscia, ktory chcial miec taki rower i tyle, a v10 to seryjna rama. Roznica jest taka, ze head dh ma byc efektowny, a v10 efektywna.
Po drugie nie ogarniam co Ty napisales, albo uzywasz slow ktorych nie rozumiesz albo nie umiesz pisac (albo ja nie umiem czytac, ale problemy mam tylko z twoim postem). Wez mi ten swoj wywod wytlumacz w jasny sposob bo nic nie lapie z tych dwoch zdan.
Po trzecie, masz w ogole jakies dane tego roweru?
: 23.08.2010 23:12:56
autor: Spaced
Driver no to jak ma byc efektowny to czemu mówisz o rozwalaniu damperów? Czego nie rozumiesz - rama head ma regulacje skoku od 180 do 300 wg strony. Przy maksymalnym skoku = 300mm stosujac damper o rozmiarze 10.5 cala lub 267mm przełożenie osiągasz mniejsze niz w sancie v10. Nie wiesz czemu porównuje? Bo to przykład roweru, gdzie damper nie wybucha, a przełozenie jest wieksze. Ot żywy dowód na to, ze 2 dampery sa zbędne wbrew temu co mówisz.
btw. Raczej nie umiesz czytac bo dosc jasno pisałem, no chyba ze rozmiarów damperów nie kminisz. Swoja droga head to nie wymysł goscia co sam sobie rower zrobił, ten rower był na eurobike, a to KOSZTUJE GRUBY HAJS. Do tego Richi robi rowery, nawet jesli dziwne i durne.
PS. Jak czegos nie rozumiesz, to napisz czego zamiast sugerować mi, ze pisac nie umiem.
: 14.10.2010 21:38:05
autor: BiałyMadball
Sorry, za odgrzebywanie tematu, ale znalazłem coś co mnie rozwaliło doszczętnie. Mam nadzieję, że nikt z "poważnych" konstruktorów nigdy tego projektu nie zobaczy :P

: 14.10.2010 21:45:26
autor: ravfr
Wypas, trzeba by mieć elastyczne kości w nogach

.
Tak serio , nogi dubluja pracę widelca, środek ciężkości w kosmosie itd. jakaś koszmarna wariacja na temat bicykla DH.
: 14.10.2010 22:29:40
autor: maro_donald
... a do tego korba nie ma racji bytu tam gdzie jest, chyba że napęd na jedną nogę jest.

: 15.10.2010 00:37:51
autor: tatuator
albo dwie korby niezależne i dwie kasety

chore
: 16.10.2010 21:50:55
autor: Konioczynka666
Toż to fake, nie da się zrobić wheelie na tym rowerze : D Chyba że to manual.