: 12.10.2011 00:00:40
No bydle pokrosju 888rc to to nie jest. 565-570wysokości to ani za dużo ani za mało, tak w sam raz:)
Dżizas, na targach w kielcach stał bajk z nowym dorado to jak rozkręciliśmy tłumienie to chodził jak sprężynka, kompletnie zero tłumienia.diskordia pisze:zamula,zamula.mało osób jeżdzi na tak spowolnionym tłumieniu,jednak taka jest specyfika dorado-
Mam dolna polke na max do gory i A2C jest na poziomie 560-563mmKubaLaPL pisze:A jeszcze powiedzcie mi jakiej wysokości jest ten amor?
Trzeba pamietac, ze dzieki shimom powrot w Dorado jest "position sensitive", wiec przy mocniejszych uderzeniach wraca szybciej.diskordia pisze:zamula,zamula.mało osób jeżdzi na tak spowolnionym tłumieniu,jednak taka jest specyfika dorado- za to pięknie wybiera i wrazenia z jazdy sa super.Znam osoby które mimo ,że mają kaskę na sprzęt ,z dorado jeżdzą z wyboru,nawet w v10.
Shimy to bardziej speed sensitive są. Amor będzie wracał tak samo szybko gdyż jedyną siłą powodującą jego powrót jest sprężyna. Oczywiście z 200 do 100mm ugięcia będzie wracał szybciej niż ze 100 do 0 ale generalnie czy wciśnie się go powoli ręcznie do dna czy będzie to szybki cios nic się nie zmieni.quake pisze:Trzeba pamietac, ze dzieki shimom powrot w Dorado jest "position sensitive"
Tak, ale predkosc powrotu zalezy wlasnie od tego, czy amortyzator jest gleboko w skoku czy gdzies w okolicach sagu. A to oznacza, ze zalezna jest od "pozycji" - bo jak zapewne wiesz, sila z jaka sprezyna dziala na tlok determinuje predkosc powrotu. Im glebiej w skoku, tym mocniej sprezyna "wypycha" amortyzator do gory (i tym bardziej odginaja sie shimy) i nie zalezy to od predkosci uderzenia, tylko wlasnie od pozycji amortyzatora w skoku.pietryna pisze:Shimy to bardziej speed sensitive są. Amor będzie wracał tak samo szybko gdyż jedyną siłą powodującą jego powrót jest sprężyna. Oczywiście z 200 do 100mm ugięcia będzie wracał szybciej niż ze 100 do 0 ale generalnie czy wciśnie się go powoli ręcznie do dna czy będzie to szybki cios nic się nie zmieni.Kompresja może nastąpić szybciej lub wolniej i tu shimy się sprawdzają. Namiastką prawdziwego position sensitive będzie Mission Controll czy Vivid ze swoimi regulacjami powrotu dla pierwszej i drugiej części skoku.
To dluzsza historiaKillo pisze:Swoją drogą mógłbyś Quake'u rozwinąć trochę opis swoich modyfikacji w tym amortyzatorze?
Speed sensitive pojawia sie przy rysunku tloka kompresji, nie przy powrocie.pietryna pisze:Już pomińmy w ogóle to że Manitou tpc+ uważa za speed sensitive.
A to jest jeden z lepszych patentów. Mam tak zaworowany damper i nie wiem czy można coś lepszego w tej materii wymyślić. Co prawda nie robiłem tego sam a jest to jedno z "fabrycznych" zaworowań.quake pisze:(crossover)
pietryna pisze: quake napisał(a):"(crossover)"
A to jest jeden z lepszych patentów. Mam tak zaworowany damper i nie wiem czy można coś lepszego w tej materii wymyślić. Co prawda nie robiłem tego sam a jest to jedno z "fabrycznych" zaworowań.