[Damper] Fox dhx 3 - problem z podkładkami

off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

ari4 pisze:15 shimów. Z czego największa (ponad 22mm) ma dobre 0,5mm grubości.
To jest tzw check valve :P
Ma 2 zadania:

1. Przytrzymac shimy przy max otwarciu blokujac ich dalszy ruch.
2. Robic za zabezpieczenie ktore wali w odbojnik (ten malutki wciskany w korek) dzieki temu nic sie nie pognie przy rozprostowaniu dampa ;P
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Podkładki są takie. Wg wielkości: ("~" - wartości są przybliżone)

9.00 x 0.38
10.30 x 0.38 mm
10.30 x 0.38 mm
10.30 x 0.25 mm
10.30 x 0.25 mm
12.70 x ~0.15 mm
15.25 x ~0.15 mm
15.25 x ~0.15 mm
17.85 x ~0.15 mm
17.85 x ~0.20 mm
17.85 x 0.25 mm
17.85 x 0.25 mm
20.25 x ~0.15 mm
22.85 x ~0.15 mm
22.85 x ~1.20 mm


Wartości z ~ są przybliżone, bo nie mam mikrometru. A suwmiarkę mam z dokładnością do 1 mm, bo nie mam do niej baterii.

Ilość podkłądek za cholerę mi się nie zgadza. W tutorialu do DHX 4.0 jest np. więcej 22.85 x ~0.15 mm.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Twój zestaw najbardziej przypomina standard z tego pdfa. Różni się tylko rozmiarem tych najmniejszych(chyba że źle zmierzyłeś bo jak widzisz to tam dokładność masz do tysięcznych cala).

Wg mnie po prostu powinieneś poukładać je tak jak w pdfie, proporcjonalnie po prostu. Ewentualnie tak jak na tych zdjęciach, ale jak na nie tak patrzyłem to wydaje mi się że nie zgadza się ilość poszczególnych rozmiarów. Chociaż na oko też dość trudno te rozmiary rozróżnić.
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

pietryna pisze:http://wyslijto.pl/plik/w0o1ank0un
Upewnij się że masz na pewno 15. One bardzo lubią się sklejać ze sobą i nie rozdzielać. Tutaj jest 16 razem z tą grubą podkładką. Możesz się zasugerować tym. Chyba że w ogóle inne shimy masz niż tutaj to zrób ich zdjęcie.

Kurde DZIĘKI! Nie wiem skąd to masz, ale pomogło.

Tak wyglądają moje shimy. Podkreślone się nie zgadzają. Faktycznie mam 16 shimów.

Shim 0.7 x 0.0045 po stronie kompresji i 0.7 x 0.0045 po stronie odbicia powinny być równej grubości. U mnie jeden shim jest minimalnie grubszy od drugiego. Różnica jest bardzo mała, ale idzie wyczuć.

Shim 0.7 x 0.006 powinien mieć grubość 0.01, a jest cieńszy.

Takie są różnice. PDF mi wiele wyjaśnił. Dzięki temu już chyba wiem jak wszystko poskładać. Myślę, że te różnice nie będą miały za dużego znaczenia.

A to zdjęcie moich shimów:

http://img41.imageshack.us/img41/3543/dscf4995i.jpg
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Mam jeszcze do Was jedno pytanie.
Zdjąłem kapsel od zbiorniczka IFP. Wyjąłem z niego pływak i zauważyłęm, że w korpusie są jeszcze jakieś zaworki. Zabezpieczone jest pierścieniem seggera.
Pytanie mam, jak to działa i co to robi. Bo dmuchnąłem powietrzem w obie strony i w obie strony przepuszcza powietrze. Tak powinno być?
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Tak. To jest zawór kompresji. W wyższych modelach regulator wyciągnięty jest na zewnątrz. W 3.0 jest ustawiony na sztywno.
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Aha. To rozumiem, że on powinien przepuszczać w te i we wte?
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

W jedną tłumi, w drugą puszcza bez oporu. Ale powietrze i tak przejdzie bo te zawory działają tak że iglicą sterujesz ilość oleju jaka trafia na shimy a jaka przelewa się bez oporu.
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

pietryna pisze:W jedną tłumi, w drugą puszcza bez oporu. Ale powietrze i tak przejdzie bo te zawory działają tak że iglicą sterujesz ilość oleju jaka trafia na shimy a jaka przelewa się bez oporu.
Nie chodzi mi o tłok, tylko o ustrojstwo, które jest umieszczone w korpusie na dole zbiornika IFP.
Chyba że tam też są shimy...
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Czy tam są shimy to pewny nie jestem ale na pewno zasada działania regulatora jest ta sama.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Tam masz zawór zwrotny, iglicę i ewentualnie shimy lub tylko check valve.
Nie rozbieraj tego bo jak nie cieknie z propedala to sie nie ma co ruszać :P
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

off_road pisze:Tam masz zawór zwrotny, iglicę i ewentualnie shimy lub tylko check valve.
Nie rozbieraj tego bo jak nie cieknie z propedala to sie nie ma co ruszać :P
To jest DHX 3.0, on nie ma pro pedala :P
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Sory nie chcialo mi sie poprzedniej strony czytac :P
W takim razie masz tam jedynie zawór zwrotny czyli:
Sprezynke oraz jednego duzego shima :) nic wiecej.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

off_road pisze:Sory nie chcialo mi sie poprzedniej strony czytac :P
W takim razie masz tam jedynie zawór zwrotny czyli:
Sprezynke oraz jednego duzego shima :) nic wiecej.
To on powinien przepuszczać tylko w jedną stronę rozumiem? Bo powietrze w obydwie strony przelatyuje...?
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

On puszcza w obie strony tyle ze z rożną siłą :) jak inaczej po wtłoczeniu oleju ten miałby wracać do glownej komory? ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

No jo. Masz rację ;-) .
Lepiej tego nie ruszać.
Muszę tylko damper olejem zalać. Nie wiem tylko jakim. 5W czy 3,5W...
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Nie za gęsty?
Na pewno miałem rzadszy w porównaniu do 7,5W, jaki mam w 66.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

To lej "rzadszy"...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości