[Damper] Fox dhx 3 - problem z podkładkami

marcinmar
Posty: 116
Rejestracja: 23.11.2010 18:15:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[Damper] Fox dhx 3 - problem z podkładkami

Post autor: marcinmar »

Siemka !
Podczas czyszczenia dampera odkręcił mi się tłok :shock: , olej się wylał, podkładki wylecialu i teraz mam problem z poskładaniem wszystkiego do kupy.
Moze mi ktoś napisać w jakiej kolejności poskładac podkładki ( te co na zdjęciu ) aby damper było można normialnie skręcić ?

Z góry thx.
Załączniki
P231011_1318.jpg
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Re: [Damper] Fox dhx 3 - problem z podkładkami

Post autor: pietryna »

Wybierz sobie. Ale raczej zaworowanie demo u ciebie nie wyjdzie bo nie masz dość shimów.
http://wyslijto.pl/plik/lhj1f05roy
http://wyslijto.pl/plik/j2nfjs582p
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Witam.
Sorry za odgrzewanie kotleta ;p
Wczoraj miałem niemiłą niespodziankę. Podczas jazdy zaczął mi stukać damper. Wyjąłem go z roweru i co się okazało trzpień okręcił się od tłoka. Widocznie tłok był za słabo przykręcony i śruba mocująca się odkręciła.
Wszystkie podkładki wyleciały i się pomieszały. Nic się na szczęście nie uszkodziło. Podkładki całe i proste, gwinty w całości. Na dodatek wyleciał olej.
Pytanie dotyczy w jakiej kolejności powinny być podkładki, odpowiedzialne za tłumienie. Mam ich chyba 20 sztuk.
W Necie znalazłem service manuala do DHX 4.0, ale w przypadku mojego dampera ilość oraz wymiary podkładek nie zgadza się z tym manualem.
Na dodatek chcąc odkręcić nakrętkę na górze cylindra (ta co ma uszczelkę od trzpienia) cylinder odkręcił się od korpusu. W ogóle teraz nie da się tej nakrętki odkręcić od cylindra. Czy z tego powodu będzie problem z napełnieniem dampera olejem?

Kolejne pytanie jeszcze dotyczy jakim olejem napełnić damper i w jakiej ilości. Wiem, że tłok w zbiorniczku wyrównawczym powinien być w jakiejś odległości od dekielka z wentylem, ale w manualu nie jest napisane.

Czy ktoś z Was "bawił się" w serwis tego dampera i zna odpowiedzi na moje pytania?

Z góry dzięki za każdą odpowiedź.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Olej 5 lub 7.5w daje radę. Shimy muszą być poukładane w tak jakby piramidki, od największego do najmniejszego. Większa ilość świadczy po prostu o tym, że masz inaczej zaworowany damper pod ramę. Ten dekielek najbezpieczniej wcisnąć do samego końca. Tłok odkręcisz ściskając go odpowiednimi szczękami w imadle, tak żeby go nie uszkodzić.
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Trochę o tym poczytałem. I tak zamierzam zrobić. Co do tłoka, to nie powinno być 35-36 mm od brzegu?
Wiem, że podkładki powinny tworzyć "piramidki", tylko nie wiem jakie wymiary podkładek po jakiej stronie tłoka i grubość też robi swoje.
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Powienien, zależnie od długości dampera. Na pewno nie na samo dno. Pływak IFP to się nazywa.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Las3k_91 Ldz pisze:Na pewno nie na samo dno.

Czemu?
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Z tego co czytałem, to będziesz miał wtedy słabą progresję - będzie bardziej liniowa charakterystyka.
Wiem, że najważniejsze powinno być, żeby komora powietrzna nie była za mała, bo wtedy podczas ugięcia pływak IFP ;-) będzie walił w denko z wentylem.
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

GgG pisze:Czemu?
Jw. - żeby nie przelatywał przez ostatnią część skoku, tylko ładnie tłumił i zapobiegał dobiciu.
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

A czy ktoś wie, czy dekielki cylindra i IFP są skręcane na klej, czy nie?
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

nie, prędzej na klej jest głowny korpus, ten z gwintem i puszka zbiornika. Jak nie ogarniasz odkręcenia dekielka to daj kropelkę "kropelki" na gwint głownego korpusu, wkręć, poczekaj chwilę i odkręcaj. Kiedyś po kilku godzinach męczenia się z kumplem właśnie tak odkręciliśmy rc4. Testowaliśmy naprawdę dużo metod.
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

A patent z chwyceniem cylindra w specjalnych deskach w imadle dałby radę?
Szakall
Posty: 502
Rejestracja: 09.06.2007 15:51:36
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Post autor: Szakall »

zeby odkrecic dekielek z cylindra bierzesz mostek, owijasz cylinder tasma izolacyjna albo kawalkiem detki (zeby nie uszkodzic gwintu na cylindrze) i zaciskasz mostek na cylindrze (jak na sterowce) lub w miejscu jak na kierownice (jesli masz mostek 31,8) a nakretke mocujesz w imadle i krecisz mostkiem. nie ma bata zeby sie nie wykrecila
Załączniki
cos takiego :D
cos takiego :D
http://www.pinkbike.com/u/szakal/album/
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Motyw z kropelką uznaj jako ostateczność, najpierw kombinuj z deskami albo tak jak Szakal pisze.
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Kurde niezły pomysł!
Tylko mam nadzieję, że cylinder się nie porysuje bo pokryty jest bodajże teflonem.
Jak dam taśmę izolacyjną, to nie będzie się ślizgać?
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

ari4 pisze:Kolejne pytanie jeszcze dotyczy jakim olejem napełnić damper i w jakiej ilości. Wiem, że tłok w zbiorniczku wyrównawczym powinien być w jakiejś odległości od dekielka z wentylem, ale w manualu nie jest napisane.
Powiedz dokładnie ile masz tych shimów. I jaka jest długość dampera.
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

pietryna pisze:Powiedz dokładnie ile masz tych shimów. I jaka jest długość dampera.
15 shimów. Z czego największa (ponad 22mm) ma dobre 0,5mm grubości.
Szakall pisze:zeby odkrecic dekielek z cylindra bierzesz mostek, owijasz cylinder tasma izolacyjna albo kawalkiem detki (zeby nie uszkodzic gwintu na cylindrze) i zaciskasz mostek na cylindrze (jak na sterowce) lub w miejscu jak na kierownice (jesli masz mostek 31,8) a nakretke mocujesz w imadle i krecisz mostkiem. nie ma bata zeby sie nie wykrecila
Ostatnio edytowano piątek, 30 marca 2012, 15:53 przez Szakall, łącznie edytowano 1 raz
http://szakal.pinkbike.com/album/

Załączniki

Bez nazwy 3 kopia.jpg asdfasdf

DZIĘKI WIELKIE!!! POMOGŁO.
Browar Ci się należy :roll:
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Re: [Damper] Fox dhx 3 - problem z podkładkami

Post autor: pietryna »

http://wyslijto.pl/plik/w0o1ank0un
Upewnij się że masz na pewno 15. One bardzo lubią się sklejać ze sobą i nie rozdzielać. Tutaj jest 16 razem z tą grubą podkładką. Możesz się zasugerować tym. Chyba że w ogóle inne shimy masz niż tutaj to zrób ich zdjęcie.
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

http://www.pinkbike.com/photo/3598138/

http://www.pinkbike.com/photo/3598136/

I tyle jakby najprościej wytłumaczyć konfigurację.

jak co ustaw pływak 34 mm od krawędzi zbiornika.
Back in black
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości