Strona 2 z 3
: 31.03.2012 08:54:55
autor: off_road
ari4 pisze:15 shimów. Z czego największa (ponad 22mm) ma dobre 0,5mm grubości.
To jest tzw check valve :P
Ma 2 zadania:
1. Przytrzymac shimy przy max otwarciu blokujac ich dalszy ruch.
2. Robic za zabezpieczenie ktore wali w odbojnik (ten malutki wciskany w korek) dzieki temu nic sie nie pognie przy rozprostowaniu dampa ;P
: 31.03.2012 09:36:39
autor: ari4
Podkładki są takie. Wg wielkości: ("~" - wartości są przybliżone)
9.00 x 0.38
10.30 x 0.38 mm
10.30 x 0.38 mm
10.30 x 0.25 mm
10.30 x 0.25 mm
12.70 x ~0.15 mm
15.25 x ~0.15 mm
15.25 x ~0.15 mm
17.85 x ~0.15 mm
17.85 x ~0.20 mm
17.85 x 0.25 mm
17.85 x 0.25 mm
20.25 x ~0.15 mm
22.85 x ~0.15 mm
22.85 x ~1.20 mm
Wartości z ~ są przybliżone, bo nie mam mikrometru. A suwmiarkę mam z dokładnością do 1 mm, bo nie mam do niej baterii.
Ilość podkłądek za cholerę mi się nie zgadza. W tutorialu do DHX 4.0 jest np. więcej 22.85 x ~0.15 mm.
: 31.03.2012 09:56:33
autor: pietryna
Twój zestaw najbardziej przypomina standard z tego pdfa. Różni się tylko rozmiarem tych najmniejszych(chyba że źle zmierzyłeś bo jak widzisz to tam dokładność masz do tysięcznych cala).
Wg mnie po prostu powinieneś poukładać je tak jak w pdfie, proporcjonalnie po prostu. Ewentualnie tak jak na tych zdjęciach, ale jak na nie tak patrzyłem to wydaje mi się że nie zgadza się ilość poszczególnych rozmiarów. Chociaż na oko też dość trudno te rozmiary rozróżnić.
: 31.03.2012 10:43:57
autor: ari4
pietryna pisze:http://wyslijto.pl/plik/w0o1ank0un
Upewnij się że masz na pewno 15. One bardzo lubią się sklejać ze sobą i nie rozdzielać. Tutaj jest 16 razem z tą grubą podkładką. Możesz się zasugerować tym. Chyba że w ogóle inne shimy masz niż tutaj to zrób ich zdjęcie.
Kurde DZIĘKI! Nie wiem skąd to masz, ale pomogło.
Tak wyglądają moje shimy. Podkreślone się nie zgadzają. Faktycznie mam 16 shimów.
Shim 0.7 x 0.0045 po stronie kompresji i 0.7 x 0.0045 po stronie odbicia powinny być równej grubości. U mnie jeden shim jest minimalnie grubszy od drugiego. Różnica jest bardzo mała, ale idzie wyczuć.
Shim 0.7 x 0.006 powinien mieć grubość 0.01, a jest cieńszy.
Takie są różnice. PDF mi wiele wyjaśnił. Dzięki temu już chyba wiem jak wszystko poskładać. Myślę, że te różnice nie będą miały za dużego znaczenia.
A to zdjęcie moich shimów:
http://img41.imageshack.us/img41/3543/dscf4995i.jpg
: 01.04.2012 10:07:01
autor: ari4
Mam jeszcze do Was jedno pytanie.
Zdjąłem kapsel od zbiorniczka IFP. Wyjąłem z niego pływak i zauważyłęm, że w korpusie są jeszcze jakieś zaworki. Zabezpieczone jest pierścieniem seggera.
Pytanie mam, jak to działa i co to robi. Bo dmuchnąłem powietrzem w obie strony i w obie strony przepuszcza powietrze. Tak powinno być?
: 01.04.2012 11:59:53
autor: pietryna
Tak. To jest zawór kompresji. W wyższych modelach regulator wyciągnięty jest na zewnątrz. W 3.0 jest ustawiony na sztywno.
: 01.04.2012 14:41:42
autor: ari4
Aha. To rozumiem, że on powinien przepuszczać w te i we wte?
: 01.04.2012 14:49:22
autor: pietryna
W jedną tłumi, w drugą puszcza bez oporu. Ale powietrze i tak przejdzie bo te zawory działają tak że iglicą sterujesz ilość oleju jaka trafia na shimy a jaka przelewa się bez oporu.
: 01.04.2012 16:00:04
autor: ari4
pietryna pisze:W jedną tłumi, w drugą puszcza bez oporu. Ale powietrze i tak przejdzie bo te zawory działają tak że iglicą sterujesz ilość oleju jaka trafia na shimy a jaka przelewa się bez oporu.
Nie chodzi mi o tłok, tylko o ustrojstwo, które jest umieszczone w korpusie na dole zbiornika IFP.
Chyba że tam też są shimy...
: 01.04.2012 16:41:54
autor: pietryna
Czy tam są shimy to pewny nie jestem ale na pewno zasada działania regulatora jest ta sama.
: 01.04.2012 16:55:55
autor: off_road
Tam masz zawór zwrotny, iglicę i ewentualnie shimy lub tylko check valve.
Nie rozbieraj tego bo jak nie cieknie z propedala to sie nie ma co ruszać :P
: 01.04.2012 16:59:47
autor: ari4
off_road pisze:Tam masz zawór zwrotny, iglicę i ewentualnie shimy lub tylko check valve.
Nie rozbieraj tego bo jak nie cieknie z propedala to sie nie ma co ruszać :P
To jest DHX 3.0, on nie ma pro pedala :P
: 01.04.2012 17:13:23
autor: off_road
Sory nie chcialo mi sie poprzedniej strony czytac :P
W takim razie masz tam jedynie zawór zwrotny czyli:
Sprezynke oraz jednego duzego shima

nic wiecej.
: 01.04.2012 18:17:19
autor: ari4
off_road pisze:Sory nie chcialo mi sie poprzedniej strony czytac :P
W takim razie masz tam jedynie zawór zwrotny czyli:
Sprezynke oraz jednego duzego shima

nic wiecej.
To on powinien przepuszczać tylko w jedną stronę rozumiem? Bo powietrze w obydwie strony przelatyuje...?
: 01.04.2012 18:59:24
autor: off_road
On puszcza w obie strony tyle ze z rożną siłą

jak inaczej po wtłoczeniu oleju ten miałby wracać do glownej komory?

: 01.04.2012 19:48:14
autor: ari4
No jo. Masz rację

.
Lepiej tego nie ruszać.
Muszę tylko damper olejem zalać. Nie wiem tylko jakim. 5W czy 3,5W...
: 01.04.2012 19:57:45
autor: pietryna
10wt.
: 01.04.2012 20:22:40
autor: ari4
Nie za gęsty?
Na pewno miałem rzadszy w porównaniu do 7,5W, jaki mam w 66.
: 01.04.2012 20:54:02
autor: pietryna
To lej "rzadszy"...