4-ro tłoczkowe X-0 ??

ak47

Post autor: ak47 »

to nie lód. To znane przez wszystkich puchnięcie shimano zimą :D:D:D
snizy
Posty: 1045
Rejestracja: 12.04.2007 06:54:24
Lokalizacja: Bojszowy
Kontakt:

Post autor: snizy »

hehe... 4 tłoki w XC - kolegom się nie pomieszały dyscypliny:)

z mojego rankingu ... najlepsze hample są potrzebne w Enduro z powodu długości tras oraz z faktu że geometria/skok tych rowerów nie pozwala na częstą jazdę bez hamowania i chłodzenie w tym czasie hampla, po za tym przy 10-30 min zjazdach zwyczajnie bolą palce

w DH aż taka super moc hampla nie jest potrzebna - raczej dobra modulacja jest wskazana, przez 3-4 min trasy raczej nie da się nawet zmęczyć palców hamowaniem

w XC jakikolwiek hamujący hebel świetnie się spisuje - u mnie od lat klasyka V-ki, mocny hebel przy najbardziej popularnej (szybkiej) geometrii czyli mostek 100-130 mmm na minusowym kącie plus mega sztyca zawsze równa się OTB
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Panowie jak sie wam heble xc/am przegrzewaja to dajcie tam dobry płyn zamiast fabrycznego. W 3/4 przypadkow problem przegrzewania sie zniknie.
ak47

Post autor: ak47 »

Mi się nic nie przegrzewało w Juicy - po prostu za mocno trzeba było cisnąć klamkę w porównaniu z tylnym heblem. (przód tarcza 185, tył 160)
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

Spaced - zmieniałem płyn i było to samo, elixir'ów nie starczało mi na cąły zjazd w koninkach bo w połowie nie miałem hampla, odpowietrzałem, zmieniałem płyn na motul rbf 660, klocki na ebc gold - nic nie pomogło.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
ronsek
Posty: 103
Rejestracja: 15.06.2011 15:02:50
Kontakt:

Post autor: ronsek »

panowie a jesli o sile i wielkosc tarcz w rowerze xc.. jak masz carbonowa ramke lub widel np rs, lub inny ktory nie zbyt jest przystosowany do hampli 203 jak np fox ktory chyba all ma pod 203 wytrzymal takie cos?? glowki nie urwalo widla zlamalo. kumple maja karbonowe rowerki wcale nie takie zle i jak siadne na takie cos to czuje ta ,,sztywnosc'' i sie zastanawiam czy mozna hamowac przednim?:D ale jakos tak mnie to nie intereswalo by sie przekonac na wlasnym ciele i ich kieszeni :| ale to taka mala wstawka pozdro i myslcie na hamplami z dh do takich rowerow :mrgreen: :mrgreen:


a co do avida.. to mnie denerwowalo klamka do kiery.. 1 myslalem ze sie zapowietrzyly ale to nie to.. a wcale nie byl taki spory scisk, a jakos w hayesach nie mam tego problemu ace :)
ak47

Post autor: ak47 »

Widły RS do XC są akurat bardzo mocne. Specyfikacja Reby dopuszcza montaż tarczy 210mm.

Mam wrażenie, że fantazjujesz kolego i nigdy nie siedziałeś na karbonowym sprzęcie.

Powinieneś też zastanowić się nad techniką hamowania. Może Twoją metodą jest ciśnięcie klamki nagle i na chama. Ja cenię sobie płynne, średniosilne hamowanie z użyciem jednego palca. W juicy było to niemożliwe, więc przeszedłem na zestaw hybrydowy.

To, że mam mocny hamulec nie oznacza, że non stop wykorzystuję 100% mocy. Nie istnieje coś takiego jak za mocny hamulec. Tyle w temacie.
ronsek
Posty: 103
Rejestracja: 15.06.2011 15:02:50
Kontakt:

Post autor: ronsek »

ehe.. spoko. i mam sie przejac, wydaje mi sie ze to furum wymieniasz poglady, a nie za kazdym razem napisac posta by kogos potepic? szkoda.. a ps kto ci powiedzial ze reba? mialem na mysli starszego sida :) i nie sadz kto jak hamuje?? dobrze miec duza sile hamowania i dozowac ja by opona nie stracila przyczepnosci, ale kto jak tam woli przy najskuteczniejszym hamowaniu.
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Polska język trudna język, ja nic nie rozumieć z tego.
ak47

Post autor: ak47 »

ronsek - trudno Cię zrozumieć. Jesteś obcokrajowcem ?
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

A ja sobie myślę, że, może, z kilkoma wyjątkami, zestaw rider+ten sam hamulec+rower+trasa, da zawsze inny wynik. Jedni lubią gdy hebel przerzuca przez kierę przy dotknięciu klamki jednym palcem a inni, gdy muszą przydusić trochę klamkę dwoma paluchami. Jedni ciągle lekko naciskają hebel a inni dohamowują w ostatnim momencie przed przeszkodą.
Ja nie narzekałem na Elixiry CR, nie narzekam na combo Code 2011/Elixir CR. Jeśli uda mi się zmienić hamulce na XTRy Trail z tarczami ICE i klockami z radiatorami to prócz ogólnej zmiany "czucia" hamulca, mam nadzieję poczuć przyrost jego mocy :)
Jak przy tym wszystkim wypada rzekomy 4 tłoczkowy Avid... czas pokaże :)
pozdro

frango
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości