Strona 2 z 2

: 30.03.2012 12:23:21
autor: szumasta
Według Darexa z Proshox te tuleje nie zmieniają położenia pisał to kiedyś w jakimś temacie z tymi tulejami, najlepiej zadzwoń do nich i się dopytaj. Pomierz tuleje i śruby montażowe dampera, wtedy dokładnie się dowiesz co i o ile mm się przesunie. Następnie wykonaj pomiary z ramą i damperem i jak wszystko będzie pasowało to zamów te tuleje i zamontuj. Tak na "oko" nikt Ci nie zagwarantuje, że to będzie pasowało.

: 30.03.2012 17:51:07
autor: italios
Po wygraniu aukcji proszę o przesłanie wiadomości z:

-szerokością tulejki
-średnicą śruby np. M8 lub 8mm
- model i firmę amortyzatora oraz ramy wraz z rokiem produkcji
-rodzajem tulejki ślizgowej: standardowa stalowa (DU) czy polimerowa
Te rzeczy rozumiem i Twoje zalecenia z drugiego zdania.
Rozwiń proszę: Następnie wykonaj pomiary z ramą i damperem

Pomiary czego?

: 30.03.2012 21:01:57
autor: szumasta
Chodzi mi o to żebyś przedzwonił/napisał mailem te dane i dowiedział się jaki w tej ramie z tym damperem i tulejami uzyskasz offset, bo te 6mm (które podałeś gdzieś wyżej) to przy jakiejś tam konfiguracji jest, przy Twojej będzie inny. Następnie znając offset zmierzył czy będzie on wystarczający aby tłok nie haczył o link. Bo może się okazać, że mimo zakupu tulejek dalej będzie lipa i kasę w błoto wyrzucisz. Jak pomierzysz będziesz pewny, że wszystko zgra.
Mam nadzieję, że teraz jaśniej.

: 30.03.2012 21:15:04
autor: italios
Jutro wykonam pomiary i poczynię co trzeba. Dam znać co z tego wyjdzie.

Dziękuję skoczi i szumasta za fachowe odpowiedzi!

: 01.04.2012 14:25:30
autor: italios
Odświeżam

Dostałem odpowiedź od Proshox i na jednym oczku zyskam 2mm czyli maksymalnie 4mm.
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
Na "zmodowanej" tulejce, którą Wam pokazałem zyskuje ~1.5-2.2mm(nie wiem dokładnie jak śruba siedzi po "zaskoczeniu").

Ubytek w damperze to ~2.5mm(zawyżyłem trochę bo ciężko to zmierzyć)

Powiem Wam jak to rozumiem i czekam co Wy na to:
* redukcja starej tulei + ubytek w damperze = tyle ile potrzebuje
1.5/2.2mm + 2.5mm = 4mm albo 4.7mm

https://picasaweb.google.com/1003138630 ... 7473490690
Do tego w linku ~1.5mm mierząc głębokość starcia

Jeśli uwzględnię "zapas" linka to niby mógłbym go wstawić, ale nie wiadomo czy przy dobiciu jeszcze będzie haczyć.

Co o tym sądzicie?

Btw jak to jest możliwe, że do ramy z długością 216 wsadzono damper 222 po "redukcji" ~2mm?

@Edit
Może dać jakiś barwnik na te ubytki materiału i kontrolować co się będzie działo? Nie śpieszy mi się z tym damperem bo i tak rower od września nie jeździ, więc dawajcie pomysły.

: 01.04.2012 22:18:25
autor: szumasta
Jeśli na tej wyciętej tulejce miałeś 1.5 - 2.2, a na nowej offsetowej będziesz miał 2mm.To masz odpowiedź, że dalej będzie lipa. Jedyne co się zmieni to to, że teraz będziesz miał to zrobione tak jak być powinno z zastosowaniem tulejki, a wcześniej było chałupniczo wycięte.
Prościej będzie jak sprzedasz ten damper i na jakiś inny zamienisz z odpowiednią długością montażową i pasujący do ramy.

: 01.04.2012 22:21:41
autor: italios
Tylko, że mogę zamontować 2 tulejki offsetowe...

A jak bede sprzedawal damper to boję się, że cena będzie mocno zaniżona choć w 100% sprawny ;/

: 01.04.2012 23:06:49
autor: szumasta
Chyba nie do końca jesteś świadomy jak to powinno wyglądać po zamontowaniu. Wpływ na to, żeby tłok o link nie haczył i tak będzie miała tylko jedna tulejka. W dodatku musisz ją ustawić tak, że zmieni ona długość dampera o te +2mm. Montując drugą tulejkę na -2mm, tak czy siak łączny zysk z tulejek wyjdzie ci 0mm, a nie 4mm tak jak ty liczysz. Spróbuj to sobie wyobrazić albo narysować.

: 01.04.2012 23:31:53
autor: italios
Dobra, już czuje o co chodzi. Za bardzo chciałem zatrzymać tego dhxa i na siłe próbowałem coś wymyślić.