Fox DHX 5 AIR - Big Hit 09
Fox DHX 5 AIR - Big Hit 09
Kupiłem bighita fsr1 z foxem. Rower - stan jak z wystawy.
Pierwszy właściciel pracował w NS i jego kumple serwisanci tulejkę dampera przycięli w taki sposób, że miała kształt U by damper wsadzić do ramy(ten damper nie jest "kompatybilny" z tą ramą). Ekstra mi się jeździło, nic mi nie przeszkadzało. Dopiero przy czyszczeniu roweru zobaczyłem co jest grane.
https://picasaweb.google.com/1003138630 ... lu3J05G3BQ
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
Nie sugerujcie się tym znakiem zapytania.
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
Zdjęcia są z 2011 roku. To co wystawało delikatnie poprawiłem dremelem i nie wygląda to tak tragicznie. Link i damper technicznie są sprawne bo to tylko mały ubytek i w niczym nie przeszkadza.
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
Oczywiście od tego czasu zmieniłem damper na stockowy by nie pogłębiać tych ubytków.
Czy dzięki tulejkom proshox zyskam te kilka mm i będę mógł wrócić do cudownego dampera?
Pierwszy właściciel pracował w NS i jego kumple serwisanci tulejkę dampera przycięli w taki sposób, że miała kształt U by damper wsadzić do ramy(ten damper nie jest "kompatybilny" z tą ramą). Ekstra mi się jeździło, nic mi nie przeszkadzało. Dopiero przy czyszczeniu roweru zobaczyłem co jest grane.
https://picasaweb.google.com/1003138630 ... lu3J05G3BQ
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
Nie sugerujcie się tym znakiem zapytania.
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
Zdjęcia są z 2011 roku. To co wystawało delikatnie poprawiłem dremelem i nie wygląda to tak tragicznie. Link i damper technicznie są sprawne bo to tylko mały ubytek i w niczym nie przeszkadza.
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
Oczywiście od tego czasu zmieniłem damper na stockowy by nie pogłębiać tych ubytków.
Czy dzięki tulejkom proshox zyskam te kilka mm i będę mógł wrócić do cudownego dampera?
Fox dhx 5 air jest 222mm.
Rocznik ramy jak w temacie czyli 2009.
Z tego co wiem "normalnie" nie da rady go wsadzic.
@Edit
Zdaje mi się, że standardowo powinno być 216x63 mm, ale może istnieją jakieś patenty(przemyślane, nie w stylu serwisantów NS lol) żeby wsadzić tego dhx?
Rocznik ramy jak w temacie czyli 2009.
Z tego co wiem "normalnie" nie da rady go wsadzic.
Stary mail.Tuleja na zdjęciu była montowana przez serwis NS (ludzie ,którzy montuja Moondrakery)
@Edit
Zdaje mi się, że standardowo powinno być 216x63 mm, ale może istnieją jakieś patenty(przemyślane, nie w stylu serwisantów NS lol) żeby wsadzić tego dhx?
Co o tym sądzicie?Tulejki montażowe typu OFFSET oferują możliwość regulacji:
-kąta główki do ok. 1.5 stopnia
-wysokość suportu do ok. 13 mm
- długość montażową amortyzatora do 6 mm
Może trzeba było sprawdzić... Ludzie dhxy normalne wsadzają a air ma rezerwuar w tym samym miejscu względem oczka mocującego.
http://www.specialized.com/OA_MEDIA/200 ... 2_ti_d.jpg
Nie widzę logicznego wyjaśnienia niemożności wsadzenia dhxa air do tej ramy.
A jednak widzę... To może faktycznie być problem. Nie wiem jak szerokie tuleje ma ten BH w linku wahacza. Jak wąskie to faktycznie nie wejdzie. Ale jak szerokie to powinien bez problemu.
http://www.specialized.com/OA_MEDIA/200 ... 2_ti_d.jpg
Nie widzę logicznego wyjaśnienia niemożności wsadzenia dhxa air do tej ramy.
A jednak widzę... To może faktycznie być problem. Nie wiem jak szerokie tuleje ma ten BH w linku wahacza. Jak wąskie to faktycznie nie wejdzie. Ale jak szerokie to powinien bez problemu.
Ja pisałem, że ODWROTNIE, nie da rady zamontować. Do góry nogami jakbym zamontował to co bym miał zyskać? Jeśli dałoby radę odwrotnie zamontować to wtedy damper nie ocierałby o link.. W każdym razie ustawienie w jakiejkolwiek pozycji nic nie zmieni.
Odwrotnie się nie da, do góry nogami nic nie zmienia.
@ Edit
DHX ma 222mm a stockowo do ramy wrzucają 216...
Grooke napisał:
Odwrotnie się nie da, do góry nogami nic nie zmienia.
@ Edit
DHX ma 222mm a stockowo do ramy wrzucają 216...
Grooke napisał:
Sam już nie wiem.A ja dzisiaj do niego wsadzilem 222mm, także taki też się nada:)
Rower kupiłem od kolesia rok temu. Koleś w cenie roweru wysłał mi rower przesyłką za 255zł i karton miał ślady jakby jakaś maszyna tnąca miała z paczką kontakt(nie sprawdziłem paczki przy odbiorze). Odszkodowania dostałem 220zł po 3 miesiącach( Sprzedający musiał dzwonić i załatwiać wszystkie sprawy z ubezpieczeniem)
https://picasaweb.google.com/1003138630 ... 3126878626
Później jak coś zaczęło mi stukać( stukanie w kokpicie - taki temat tu założyłem)
Okazało się, że amortyzator wcale nie jest w standardzie tapered tak samo jak stery.
1. Czy zmieniałeś amortyzator? Pytam bo w aukcji napisałeś, że ma 150 skoku a mierząc i sprawdzając na stronie producenta wychodzi 160. Dodatkowo na stronie producenta jest napisane, że amortyzator jest w standardzie tapered a jak zobaczyłem sterówkę to widze 1,1/8...W sumie to pomyłka ze skokiem nie jest istotna tylko zastanawia mnie sterówka...
2. Czy zmieniałeś stery? W aukcji napisałeś, że zmieniłes tylko opony i damper
Stery miałem kulkowe z redukcją choć na stronie jest napisane Stery
1-1/8" to 1.5" Threadless, alloy, cartridge bearing
http://www.specialized.com/pl/pl/bc/SBC ... spid=39215
Powinno to pujść na PW, ale myślę, że to dość ciekawa historia : )
Jest w ogóle możliwe, że gościu wymienił z1 tapered na z1 1,1/8 i przy okazji wymienił stery(na gorsze)? W aukcji wyraźnie napisał, że jeśli ktoś chce użyć "normalnego" amora to musi wymienić stery na redukcyjne, ale wtedy straci na sztywności blabla
italios delivers...
@freed
Co po roku mógłbyś "wycisnąć"?
Napisałem ten post jako ciekawostkę. Jeśli ktoś chce o tym podyskutować to albo PW albo nowy temat w odpowiednim dziale.
Pomóżcie mi jak z powrotem tego dhx wsadzic : )
https://picasaweb.google.com/1003138630 ... 3126878626
Później jak coś zaczęło mi stukać( stukanie w kokpicie - taki temat tu założyłem)
Okazało się, że amortyzator wcale nie jest w standardzie tapered tak samo jak stery.
1. Czy zmieniałeś amortyzator? Pytam bo w aukcji napisałeś, że ma 150 skoku a mierząc i sprawdzając na stronie producenta wychodzi 160. Dodatkowo na stronie producenta jest napisane, że amortyzator jest w standardzie tapered a jak zobaczyłem sterówkę to widze 1,1/8...W sumie to pomyłka ze skokiem nie jest istotna tylko zastanawia mnie sterówka...
2. Czy zmieniałeś stery? W aukcji napisałeś, że zmieniłes tylko opony i damper
Nie wysłał mi opon(gratis), ani jak później ustaliliśmy jakiegoś fantu z oferty NS...To akurat rozumiem bo po aukcji musiał się nabiegać za kurierem i wyłożył na to.Witam !
Nie zmieniałem amortyzatora bo to jedyny jaki pasowal do tej ramy ze względu na niestandardowe stery (mozna zamontowac przewjściówke ale tracisz wtedy zalety tego systemu sterów i przechodzisz na zwykłe) a poza tym za mało jeździłem na tym rowerze aby cokolwiek takiego zmieniać. Co do różnic w skoku to sam się dziwię bo nie widziałem Z1 z tego roku z 160 mm aczkolwiek Musisz wiedzieć że zawsze na goleni pozostaje pewien bufor, który zapobiega ewentualnemu uderzeniu korony o dolny goleń i najpewniej ten bufor tak Cie zdziwił.To że u góry jest 1 i 1/8 nie oznacza że tak jest na dole-na dole mamy 1 i 5 cala.Do takich sterów można zamontowac przejściówkę.Mozna też kupic całe stery w takim standardzie.
Stery miałem kulkowe z redukcją choć na stronie jest napisane Stery
1-1/8" to 1.5" Threadless, alloy, cartridge bearing
http://www.specialized.com/pl/pl/bc/SBC ... spid=39215
Powinno to pujść na PW, ale myślę, że to dość ciekawa historia : )
Jest w ogóle możliwe, że gościu wymienił z1 tapered na z1 1,1/8 i przy okazji wymienił stery(na gorsze)? W aukcji wyraźnie napisał, że jeśli ktoś chce użyć "normalnego" amora to musi wymienić stery na redukcyjne, ale wtedy straci na sztywności blabla
italios delivers...
@freed
Co po roku mógłbyś "wycisnąć"?
Napisałem ten post jako ciekawostkę. Jeśli ktoś chce o tym podyskutować to albo PW albo nowy temat w odpowiednim dziale.
Pomóżcie mi jak z powrotem tego dhx wsadzic : )
kurde trochę scharataną masz ta ramę.......współczuje
ok, co do tych sterów....masz Big hita 1 2009, a tam był fabrycznie amortyzator Marzocchi z1 160mm (oem dla speca) na 1.1/8", w ramie masz główkę tapered, spec na dole w tym modelu montował redukcje z 1.5" -> 1.1/8" i potem nabijali normalne stery góra/dół 1.1/8 (vp na kulkach) wiec tu ci nikt nie oszukał, tak było fabrycznie, w wyższych modelach (2 i 3) były amory z rurą tapered i tam już nikt nie montował redukcji na dole tylko miskę sterową 1,5".
trochę tych rowerów naskładałem i jest tak jak pisze.
Co do dampera, od 2009-2011 był montowany 216mm.
ok, co do tych sterów....masz Big hita 1 2009, a tam był fabrycznie amortyzator Marzocchi z1 160mm (oem dla speca) na 1.1/8", w ramie masz główkę tapered, spec na dole w tym modelu montował redukcje z 1.5" -> 1.1/8" i potem nabijali normalne stery góra/dół 1.1/8 (vp na kulkach) wiec tu ci nikt nie oszukał, tak było fabrycznie, w wyższych modelach (2 i 3) były amory z rurą tapered i tam już nikt nie montował redukcji na dole tylko miskę sterową 1,5".
trochę tych rowerów naskładałem i jest tak jak pisze.
Co do dampera, od 2009-2011 był montowany 216mm.
Dziękuję skoczi za odpowiedź. Wydawało mi się to pozbawione sensu(te przekładanie amorów i sterów), ale na stronie speca :
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
Co myślicie o proshox offset? W temacie o tych tulejkach każdy rozwodził się nad zmianą kątów i nikt nie wspominał o zmianie długości montażowej...
Jeden problem z głowy : )Widelec
Marzocchi Z1 Sport for Specialized, 160mm travel, coil spring, rebound adj., 20mm thru-axle, 1-1/8" to 1.5" tapered alloy steerer tube
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
Co myślicie o proshox offset? W temacie o tych tulejkach każdy rozwodził się nad zmianą kątów i nikt nie wspominał o zmianie długości montażowej...
-
- Posty: 556
- Rejestracja: 13.11.2010 09:52:52
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław
- Kontakt:
Nie rozumiem?
Ten damper jest na 100% sprawny technicznie.
Te zdjęcia co wrzuciłem są stare... Jak już pisałem dremelem "wykończyłem" ten zmarszczony metal.
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
Długość tłoka 70mm (tyle ile "wystaje")
Skok 63.5mm
Długość ubytku materiału 2.5mm
Co rozumiesz przez reanimacje? Mam kupić nowy tłok czy co? Bez sensu dla mnie...
Ten damper jest na 100% sprawny technicznie.
Te zdjęcia co wrzuciłem są stare... Jak już pisałem dremelem "wykończyłem" ten zmarszczony metal.
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
Długość tłoka 70mm (tyle ile "wystaje")
Skok 63.5mm
Długość ubytku materiału 2.5mm
Co rozumiesz przez reanimacje? Mam kupić nowy tłok czy co? Bez sensu dla mnie...
Żeby tego dhx air włożyć wg mnie musiałbyś:
- wywalić tą starą tuleję ślizgową z dampera, którą uszkodzili i zamontować nową sprawną,
- od strony linku zamontować tulejkę offsetową tak, żeby tłok nie haczył już o link czyli oczko w stronę dampera odsunięte, (wtedy sprawdzić czy nie będzie tłok haczył o link na "sucho")
Teoretycznie to powinno wystarczyć, żeby się zmieścił z tym, że tam już będziesz miał zmienione kąty bo ten dhx jest dłuższy niż standardowo dampery w tej ramie, a dodatkowo tulejkę tak trzeba dać, że jeszcze zwiększy ona tą długość. Jedyne co jeszcze mógłbyś zrobić to drugą tulejkę offsetową dać przy mocowaniu dampera do ramy. Widzę u siebie w bh, że tam jest troszkę miejsca także myślę że się powinno dać przesunąć o 2-3 mm. Wtedy ta długość między tulejami by się zniwelowała i zostałaby jedynie długość dampera.
tak krótko obrazowo:
rama (o ) damper (o ) link
mam nadzieję ze skumałeś o co mi chodzi
(o ) oznacza ustawienie tulei offsetowej
- wywalić tą starą tuleję ślizgową z dampera, którą uszkodzili i zamontować nową sprawną,
- od strony linku zamontować tulejkę offsetową tak, żeby tłok nie haczył już o link czyli oczko w stronę dampera odsunięte, (wtedy sprawdzić czy nie będzie tłok haczył o link na "sucho")
Teoretycznie to powinno wystarczyć, żeby się zmieścił z tym, że tam już będziesz miał zmienione kąty bo ten dhx jest dłuższy niż standardowo dampery w tej ramie, a dodatkowo tulejkę tak trzeba dać, że jeszcze zwiększy ona tą długość. Jedyne co jeszcze mógłbyś zrobić to drugą tulejkę offsetową dać przy mocowaniu dampera do ramy. Widzę u siebie w bh, że tam jest troszkę miejsca także myślę że się powinno dać przesunąć o 2-3 mm. Wtedy ta długość między tulejami by się zniwelowała i zostałaby jedynie długość dampera.
tak krótko obrazowo:
rama (o ) damper (o ) link
mam nadzieję ze skumałeś o co mi chodzi
(o ) oznacza ustawienie tulei offsetowej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości