Fox DHX 5 AIR - Big Hit 09

italios
Posty: 65
Rejestracja: 27.07.2011 12:42:25
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Fox DHX 5 AIR - Big Hit 09

Post autor: italios »

Kupiłem bighita fsr1 z foxem. Rower - stan jak z wystawy.
Pierwszy właściciel pracował w NS i jego kumple serwisanci tulejkę dampera przycięli w taki sposób, że miała kształt U by damper wsadzić do ramy(ten damper nie jest "kompatybilny" z tą ramą). Ekstra mi się jeździło, nic mi nie przeszkadzało. Dopiero przy czyszczeniu roweru zobaczyłem co jest grane.

https://picasaweb.google.com/1003138630 ... lu3J05G3BQ
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
Nie sugerujcie się tym znakiem zapytania.
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
Zdjęcia są z 2011 roku. To co wystawało delikatnie poprawiłem dremelem i nie wygląda to tak tragicznie. Link i damper technicznie są sprawne bo to tylko mały ubytek i w niczym nie przeszkadza.
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
Oczywiście od tego czasu zmieniłem damper na stockowy by nie pogłębiać tych ubytków.

Czy dzięki tulejkom proshox zyskam te kilka mm i będę mógł wrócić do cudownego dampera?
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

tulejke można wymienić. Wymień i tuleje ślizgową w damperze, a będzie dobrze. Ktoś na pałe zrobił żeby tylko luzu nie było.
Niepokoi mnie tylko, od czego damper jest tak pościerany...?
ablee
Posty: 1157
Rejestracja: 16.11.2005 10:50:44
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: ablee »

italios pisze:Pierwszy właściciel pracował w NS i jego kumple serwisanci tulejkę dampera przycięli w taki sposób, że miała kształt U by damper wsadzić do ramy(ten damper nie jest "kompatybilny" z tą ramą).

"FACHOWA" ROBOTA ! ! !

Twój damper ma długość 222mm?
italios
Posty: 65
Rejestracja: 27.07.2011 12:42:25
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: italios »

Nie bez powodu dałem tam foto linka(2 zdjęcie). Jeśli zamontuję do niego "zwykłe" tuleje to go nie wsadzę do ramy. Właśnie dlatego tuleja ma U kształt.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

tu jest coś z****ne. Który to rocznik ramy?
italios
Posty: 65
Rejestracja: 27.07.2011 12:42:25
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: italios »

Fox dhx 5 air jest 222mm.
Rocznik ramy jak w temacie czyli 2009.

Z tego co wiem "normalnie" nie da rady go wsadzic.
Tuleja na zdjęciu była montowana przez serwis NS (ludzie ,którzy montuja Moondrakery)
Stary mail.

@Edit

Zdaje mi się, że standardowo powinno być 216x63 mm, ale może istnieją jakieś patenty(przemyślane, nie w stylu serwisantów NS lol) żeby wsadzić tego dhx?
Tulejki montażowe typu OFFSET oferują możliwość regulacji:
-kąta główki do ok. 1.5 stopnia
-wysokość suportu do ok. 13 mm
- długość montażową amortyzatora do 6 mm
Co o tym sądzicie?
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

A jakbyś odwrotnie założył damper?
italios
Posty: 65
Rejestracja: 27.07.2011 12:42:25
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: italios »

O ile dobrze pamiętam zbiornik jest za duży i nie da rady inaczej zamontować.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Może trzeba było sprawdzić... Ludzie dhxy normalne wsadzają a air ma rezerwuar w tym samym miejscu względem oczka mocującego.

http://www.specialized.com/OA_MEDIA/200 ... 2_ti_d.jpg
Nie widzę logicznego wyjaśnienia niemożności wsadzenia dhxa air do tej ramy.

A jednak widzę... To może faktycznie być problem. Nie wiem jak szerokie tuleje ma ten BH w linku wahacza. Jak wąskie to faktycznie nie wejdzie. Ale jak szerokie to powinien bez problemu.
italios
Posty: 65
Rejestracja: 27.07.2011 12:42:25
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: italios »

Ja pisałem, że ODWROTNIE, nie da rady zamontować. Do góry nogami jakbym zamontował to co bym miał zyskać? Jeśli dałoby radę odwrotnie zamontować to wtedy damper nie ocierałby o link.. W każdym razie ustawienie w jakiejkolwiek pozycji nic nie zmieni.
Odwrotnie się nie da, do góry nogami nic nie zmienia.

@ Edit

DHX ma 222mm a stockowo do ramy wrzucają 216...
Grooke napisał:
A ja dzisiaj do niego wsadzilem 222mm, także taki też się nada:)
Sam już nie wiem.
freed
Posty: 1100
Rejestracja: 25.03.2006 12:42:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: freed »

Od kogo masz ten rower? napisz mi na pw to spróbuję coś wycisnąć.
Ride 4 Fun ! Biatch !
italios
Posty: 65
Rejestracja: 27.07.2011 12:42:25
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: italios »

Rower kupiłem od kolesia rok temu. Koleś w cenie roweru wysłał mi rower przesyłką za 255zł i karton miał ślady jakby jakaś maszyna tnąca miała z paczką kontakt(nie sprawdziłem paczki przy odbiorze). Odszkodowania dostałem 220zł po 3 miesiącach( Sprzedający musiał dzwonić i załatwiać wszystkie sprawy z ubezpieczeniem)
https://picasaweb.google.com/1003138630 ... 3126878626

Później jak coś zaczęło mi stukać( stukanie w kokpicie - taki temat tu założyłem)
Okazało się, że amortyzator wcale nie jest w standardzie tapered tak samo jak stery.

1. Czy zmieniałeś amortyzator? Pytam bo w aukcji napisałeś, że ma 150 skoku a mierząc i sprawdzając na stronie producenta wychodzi 160. Dodatkowo na stronie producenta jest napisane, że amortyzator jest w standardzie tapered a jak zobaczyłem sterówkę to widze 1,1/8...W sumie to pomyłka ze skokiem nie jest istotna tylko zastanawia mnie sterówka...

2. Czy zmieniałeś stery? W aukcji napisałeś, że zmieniłes tylko opony i damper
Witam !



Nie zmieniałem amortyzatora bo to jedyny jaki pasowal do tej ramy ze względu na niestandardowe stery (mozna zamontowac przewjściówke ale tracisz wtedy zalety tego systemu sterów i przechodzisz na zwykłe) a poza tym za mało jeździłem na tym rowerze aby cokolwiek takiego zmieniać. Co do różnic w skoku to sam się dziwię bo nie widziałem Z1 z tego roku z 160 mm aczkolwiek Musisz wiedzieć że zawsze na goleni pozostaje pewien bufor, który zapobiega ewentualnemu uderzeniu korony o dolny goleń i najpewniej ten bufor tak Cie zdziwił.To że u góry jest 1 i 1/8 nie oznacza że tak jest na dole-na dole mamy 1 i 5 cala.Do takich sterów można zamontowac przejściówkę.Mozna też kupic całe stery w takim standardzie.
Nie wysłał mi opon(gratis), ani jak później ustaliliśmy jakiegoś fantu z oferty NS...To akurat rozumiem bo po aukcji musiał się nabiegać za kurierem i wyłożył na to.
Stery miałem kulkowe z redukcją choć na stronie jest napisane Stery
1-1/8" to 1.5" Threadless, alloy, cartridge bearing
http://www.specialized.com/pl/pl/bc/SBC ... spid=39215
Powinno to pujść na PW, ale myślę, że to dość ciekawa historia : )
Jest w ogóle możliwe, że gościu wymienił z1 tapered na z1 1,1/8 i przy okazji wymienił stery(na gorsze)? W aukcji wyraźnie napisał, że jeśli ktoś chce użyć "normalnego" amora to musi wymienić stery na redukcyjne, ale wtedy straci na sztywności blabla

italios delivers...

@freed
Co po roku mógłbyś "wycisnąć"?
Napisałem ten post jako ciekawostkę. Jeśli ktoś chce o tym podyskutować to albo PW albo nowy temat w odpowiednim dziale.
Pomóżcie mi jak z powrotem tego dhx wsadzic : )
skoczi
Posty: 73
Rejestracja: 03.08.2004 17:50:44
Kontakt:

Post autor: skoczi »

kurde trochę scharataną masz ta ramę.......współczuje

ok, co do tych sterów....masz Big hita 1 2009, a tam był fabrycznie amortyzator Marzocchi z1 160mm (oem dla speca) na 1.1/8", w ramie masz główkę tapered, spec na dole w tym modelu montował redukcje z 1.5" -> 1.1/8" i potem nabijali normalne stery góra/dół 1.1/8 (vp na kulkach) wiec tu ci nikt nie oszukał, tak było fabrycznie, w wyższych modelach (2 i 3) były amory z rurą tapered i tam już nikt nie montował redukcji na dole tylko miskę sterową 1,5".

trochę tych rowerów naskładałem i jest tak jak pisze.

Co do dampera, od 2009-2011 był montowany 216mm.
italios
Posty: 65
Rejestracja: 27.07.2011 12:42:25
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: italios »

Dziękuję skoczi za odpowiedź. Wydawało mi się to pozbawione sensu(te przekładanie amorów i sterów), ale na stronie speca :
Widelec
Marzocchi Z1 Sport for Specialized, 160mm travel, coil spring, rebound adj., 20mm thru-axle, 1-1/8" to 1.5" tapered alloy steerer tube
Jeden problem z głowy : )
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/

Co myślicie o proshox offset? W temacie o tych tulejkach każdy rozwodził się nad zmianą kątów i nikt nie wspominał o zmianie długości montażowej...
SkowronWro
Posty: 556
Rejestracja: 13.11.2010 09:52:52
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław
Kontakt:

Post autor: SkowronWro »

patrzac na ten damper to nie chce wiedziec co sie moze stać przy dobiciu z Tobą/ Chyba od tego powinnes zacząć czyli reanimacji tłoka
italios
Posty: 65
Rejestracja: 27.07.2011 12:42:25
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: italios »

Nie rozumiem?
Ten damper jest na 100% sprawny technicznie.
Te zdjęcia co wrzuciłem są stare... Jak już pisałem dremelem "wykończyłem" ten zmarszczony metal.
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
Długość tłoka 70mm (tyle ile "wystaje")
Skok 63.5mm
Długość ubytku materiału 2.5mm

Co rozumiesz przez reanimacje? Mam kupić nowy tłok czy co? Bez sensu dla mnie...
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Kolega myślał chyba że przy dobiciu ten obrobiony element wchodzi w tłok, ale to jest za daleko,tu już nie pracuje damper.
szumasta
Posty: 137
Rejestracja: 31.12.2007 13:25:37
Lokalizacja: Krapkowice
Kontakt:

Post autor: szumasta »

Żeby tego dhx air włożyć wg mnie musiałbyś:
- wywalić tą starą tuleję ślizgową z dampera, którą uszkodzili i zamontować nową sprawną,
- od strony linku zamontować tulejkę offsetową tak, żeby tłok nie haczył już o link czyli oczko w stronę dampera odsunięte, (wtedy sprawdzić czy nie będzie tłok haczył o link na "sucho")

Teoretycznie to powinno wystarczyć, żeby się zmieścił z tym, że tam już będziesz miał zmienione kąty bo ten dhx jest dłuższy niż standardowo dampery w tej ramie, a dodatkowo tulejkę tak trzeba dać, że jeszcze zwiększy ona tą długość. Jedyne co jeszcze mógłbyś zrobić to drugą tulejkę offsetową dać przy mocowaniu dampera do ramy. Widzę u siebie w bh, że tam jest troszkę miejsca także myślę że się powinno dać przesunąć o 2-3 mm. Wtedy ta długość między tulejami by się zniwelowała i zostałaby jedynie długość dampera.

tak krótko obrazowo:
rama (o ) damper (o ) link
mam nadzieję ze skumałeś o co mi chodzi
(o ) oznacza ustawienie tulei offsetowej
italios
Posty: 65
Rejestracja: 27.07.2011 12:42:25
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: italios »

Na coś takiego czekałem, dziękuję : )

Czyli kupuje 2 OFFSETy Proshox i elegancko wcisne tego DHX. Kilka razy pytałem się o nie, ale nikt się nie wypowiedział...

Te tuleje raz ustawione nie przekręcą się?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości