Strona 2 z 2
: 30.05.2013 22:39:56
autor: KubaLa
MUSZEL pisze:pietryna...? ;> ale czy on czasem po prostu nie przegwintował za daleko? ;p
Nie, Bartek Baroon z Bikemi

: 31.05.2013 07:31:46
autor: crossfader18
Ludzie ogarnijcie się

Może od razu wiertłem na wylot ? Śruba M7 znajdyje się przy wielu mostkach do xc, to jest szybszy sposób na rozwiazanie problemu. Frezowanie otworu pod tuleje.... hahah pomyśli, tuleja musi być jeszcze szersza niż śruba czyli sumując zewnętrzny kolnierz wyjdzie jakoś z 8 mm to jest już nieco za duzo. Po za tym nie ma jak jej umocować, nie wprasujesz bo pęknie, na kleju lepiej nie ryzykować bo na ogół takie wynalazki dla "hardcorów" się nie sprawdzają. Jeżeli masz wycięte 3-4mm zwoji początkowych wkręć po prostu śrubę głębiej i po problemie

: 31.05.2013 09:40:59
autor: KubaLa
crossfader18 pisze:Po za tym nie ma jak jej umocować, nie wprasujesz bo pęknie, na kleju lepiej nie ryzykować bo na ogół takie wynalazki dla "hardcorów" się nie sprawdzają.
Podaj mi przykład gdzie się nie sprawdziły. Ja znam 2 gdzie się takie coś sprawdziło i daje radę. M.in. u ww. Baroona.
Jest na kleju do metalu i przeżyje dłużej niż widelec.
crossfader18 pisze: wkręć po prostu śrubę głębiej i po problemie
Nie jest po problemie w większości przypadków.
: 31.05.2013 10:43:24
autor: enyoui
Gwint ma objechane zwoje praktycznie do końca, śruba do końca może wejść i wyjść bez wkręcania, wykręcania.
: 31.05.2013 10:47:48
autor: KubaLa
W takim wypadku ja uważam, że jedyne sensowne rozwiązanie to nagwintowana stalowa tulejka.
: 31.05.2013 10:53:18
autor: crossfader18
Zrobisz jak będziesz uważał, każdy ma swoje sprawdzone sposoby, ale skoro jest na tyle materiału to po co cudować tak bardzo. Pzdr, klejenie tymi wynalazkami nigdy nie da Ci 100% pewności na wytrzymałość

: 31.05.2013 11:04:47
autor: KubaLa
crossfader18 pisze:Pzdr, klejenie tymi wynalazkami nigdy nie da Ci 100% pewności na wytrzymałość
Tak samo gwintowanie o 1 rozmiar większy. Zgodnie ze sztuką gwintuje się o 2 wyżej, czyli na M8. Co więcej rozwiercanie otworu w zacisku uważasz za bezpieczniejsze niż wklejenie na megamocny klej tulei o wielkiej powierzchni?
: 31.05.2013 11:31:40
autor: crossfader18
KubaLaPL pisze:wklejenie na megamocny klej tulei o wielkiej powierzchni?
Ale pięknie wychwalasz zalety kleju
Wiesz mam troszkę doświadczenia w obróbce metali jeszcze nie zdarzyło się żeby coś co wyszło z pod moich rąk się rozsypało
: 31.05.2013 15:52:16
autor: FRmaniak
A czemu by nie zrobić tego jak przy korbach się robi?
Nagwintować w mocowaniu amora na M8, wkręcić w to tuleję która będzie miała otwór w środku m6.
: 31.05.2013 16:59:24
autor: MUSZEL
cały czas mowa jest o takim sposobie. Ja bym zrobił tuleje. Albo zrobił gwint z "mega mocnego kleju". Bałbym się powiększyć otwór i dać większą śrubę, bo mocowania zazwyczaj szerokie to nie są i nie ma tam za wiele materiału
: 31.05.2013 20:20:41
autor: rafal.zwdh
Zamiast cudować z wklejaniem tulei to juz lepiej zainwestować w zestaw do naprawy gwintu, wcześniej już zaproponowany,
http://allegro.pl/helicoil-do-wymiany-z ... 18253.html
dalej zostaje śruba M6, a gniazdo w ladze nagwintowane jest po zewnętrzny wymiar sprężynki, podejrzewam że M8
A jak masz gwintownik i wiertło to możesz kupić samą sprężynkę
http://allegro.pl/sprezynki-zerwany-spr ... 95420.html
Wychodzi trochę taniej od całego zestawu