Strona 2 z 2
: 22.07.2013 18:18:42
autor: Rusior .
Nie będe zakładał nowego tematu a mam kilka pytań, ponieważ wybór padł jednak na transition tr250 bo wydaję mi się lepszą opcją niż status.
Dużo możliwości regulacji, sztywna ośka, skok 160-180mm, krótki(baza kół ok. 1118mm), widełki krótkie, nisko suport, waga całkiem całkiem tylko nie jestem do końca zdecydowany co do dampera... Wiem już, że będzie to ccdb tylko nie wiem czy ładować coil'a czy air'a, co o tym sądzicie? Zależy mi na początkowej czułości oraz całej miodnej pracy w DH/FR więc chyba sprężyna będzie do tego lepsiejsza.
To samo tyczy się amortyzatora, wybór padł na Fox 36 RC2 Fit Tapered i tu raczej też dam sprężyne(VAN) niż powietrze(float,talas). Co o tym myślicie? Z góry dzięki za pomoc...
: 22.07.2013 18:26:20
autor: off_road
DBair ustawisz liniowo jak CCDB za pomocą XV. więc zostaje kwestia wagi

: 22.07.2013 19:19:42
autor: Rusior .
Wazę niewiele-60kg
Każdy komu mówię, że zależy mi na czułości i potrzebuję damper bardziej na DH to poleca mi CCDB coil a raczej odgania od CCDB Air i innych powietrznych damperów/amortyzatorów.
Sam obecnie używam Totema Solo Air 2010 oraz dhx 5.0 air i brakuje mi jednak tej początkowej czułości bo po większych korzeniach/kamieniach mi bardziej skacze niż płynnie ale jak już przekroczy początek to płynie dalej.
Re:
: 22.07.2013 19:37:55
autor: Spaced
Rusior . pisze:Wazę niewiele-60kg
Każdy komu mówię, że zależy mi na czułości i potrzebuję damper bardziej na DH to poleca mi CCDB coil a raczej odgania od CCDB Air i innych powietrznych damperów/amortyzatorów.
Sam obecnie używam Totema Solo Air 2010 oraz dhx 5.0 air i brakuje mi jednak tej początkowej czułości bo po większych korzeniach/kamieniach mi bardziej skacze niż płynnie ale jak już przekroczy początek to płynie dalej.
Bo to ludzie, którzy nawet nie wiedzą co to jest CCDB air ale mieli kontakt z chujowym dhx airem i pieprzą farmazony. Mialem dhx aira i bazujac na nim rozumiem sceptyczne podejscie ale CCDB air pracuje lepiej od sprezynowego RC4 i paru innych damperów, z którymi miałem kontakt. To co masz w rowerze to gówniana kombinacja bo obecne solo air zachowuje sie mega słabo przy pewnych cisnieniach, a dhx air to tak słaby damper, ze jego projektant powinien byc chemicznie wystelizowany.
Inna sprawa, ze jak wazysz 60kg to nie myslalbym o tr250 tylko o lżejszej ramce.
: 22.07.2013 20:18:34
autor: Rusior .
Dlatego też chcę zmienić zawieszenie i przy okazji ramę. Chcę po prostu wiedzieć czy lepiej ładować się w powietrze czy w sprężynę w foxie 36 oraz CCDB. Ramę wybrałem tr250 bo mi odpowiada pod prawie każdym względem, myślałem też o statusie ale tr250 jednak bardziej mnie przekonało. Jedyny i najbardziej istotny problem to będzie znalezienie tej ramy w roz.S i to jeszcze używanej bo na nową nie ogarnę hajsów, nawet przy używanej nie bd łatwo bo jeszcze potrzeba kasę na amorka, damper itp...
Jaką jeszcze ramę proponujesz?
: 02.08.2013 15:58:18
autor: Rusior .
???
: 02.08.2013 17:05:11
autor: off_road
Swoją drogą ile jeździ w PL DBair-ów? czy jest ich na tyle, że Twoi koledzy mieli szansę choć jeden zjazd na nich zrobić, albo chociaż zobaczyć na żywo?

: 02.08.2013 20:58:56
autor: nopainnogame
No ja mam nawet dwa na stanie :P
Przecież DBairy można u nas w kraju bez problemów policzyć i przeważają w rowerach enduro i seryjnych Canyonach. Przecież ten damper można zajebiście sobie ustawić. Ostatnio w Vallnord na powietrzniaku Bosa wygrał Remi Thirion. U nas przez lata będzie królowała sprężyna, bo można ustawić 40% sagu odbojnik i dobijać raz za razem

Sprawdzone przez lata - nawet starzy goście sprawdzają czyjś rower na płaskim i jak się mocno ugina to zajebiście "pracuje" ... To jest ten wyznacznik czułości ...
Re:
: 03.08.2013 11:29:21
autor: Spaced
Rusior . pisze:Dlatego też chcę zmienić zawieszenie i przy okazji ramę. Chcę po prostu wiedzieć czy lepiej ładować się w powietrze czy w sprężynę w foxie 36 oraz CCDB. Ramę wybrałem tr250 bo mi odpowiada pod prawie każdym względem, myślałem też o statusie ale tr250 jednak bardziej mnie przekonało. Jedyny i najbardziej istotny problem to będzie znalezienie tej ramy w roz.S i to jeszcze używanej bo na nową nie ogarnę hajsów, nawet przy używanej nie bd łatwo bo jeszcze potrzeba kasę na amorka, damper itp...
Jaką jeszcze ramę proponujesz?
Czyli szukasz roweru dh, z mniejszym skokiem. Nie rozumiem czemu
: 03.08.2013 16:08:34
autor: Rusior .
no taki mi się podoba, dobrze mi się na takim jeździ oraz zawsze taki chciałem mieć jak już pisałem.

: 03.08.2013 19:24:05
autor: Spaced
A jeździłeś na nowoczesnym, lekkim rowerze o mniejszym skoku? Czy po prostu chcesz miec bo akurat marketing do Ciebie podszedł? Takie rowery jak 250 czy status jeżdżą bardzo podobnie do zjazdówek. Tak na prawde jakbys do wielu zjazdówek wpakował podkładke ala demo7 to bys podobna charakterystyke osiągnął dlatego dziwi mnie ten wybór. Większośc producentów na rynku odchodzi od rowerów 180mm skoku. Pare firm ma je w ofercie bo albo zostało albo jest to traktowane jako tani rower dla ludzi co nie maja hajsu na ich model dh.