Specialized Status + Vivid RC2 Air
Specialized Status + Vivid RC2 Air
Siema, planuję zmienić ramę big hit 2010 z dhx 5.0 air na statusa z vividem rc2 air i chciałbym się dowiedzieć co myślicie o tym secie. Jeździł ktoś na statusie? Jak wrażenia? Polecacie?
Mieszkam na pomorzu więc nie chcę zbytnio typowej zjazdówki. Sprzęt chcę głównie używać do pomorskiego dh + kika wypadów w góry na zawody czy coś w sezonie więc chciałbym żeby dobrze kleił ale fajnie byłoby gdyby rower był też lotny i nie sprawiał większych problemów na dojazdówkach. Co myślicie o vividzie air rc2 w tej ramie? Myśle nad wsadzeniem 216mm zamiast 222mm aby rower był niższy i miał bardziej zjazdowy kąt główki albo damper 222mm i wtedy tulejki offset i stery k9 czy coś.
Z góri dzięki za pomoc.
Mieszkam na pomorzu więc nie chcę zbytnio typowej zjazdówki. Sprzęt chcę głównie używać do pomorskiego dh + kika wypadów w góry na zawody czy coś w sezonie więc chciałbym żeby dobrze kleił ale fajnie byłoby gdyby rower był też lotny i nie sprawiał większych problemów na dojazdówkach. Co myślicie o vividzie air rc2 w tej ramie? Myśle nad wsadzeniem 216mm zamiast 222mm aby rower był niższy i miał bardziej zjazdowy kąt główki albo damper 222mm i wtedy tulejki offset i stery k9 czy coś.
Z góri dzięki za pomoc.
mogę ci tylko powiedzieć że vivd air jest bardzo bardzo miękkim damperem.
nawet na full napompowany ma ze 40% sagu. i w zasadzie brak jakiejkolwiek możliwości większego utwardzenia... co prawda,moje doświadczenia oparte na intensie 951,może nie do konca pokryją się z twoim setupem. uważam jednak że ten damper kompletnie nie nadaje się ani do fr,ani na dojazdówki.
plusem jest praca, znacznie przyjemniejsza od sprężynowych damperów i regulacje początku i końca. jednak w moim przypadku sag,zabił możliwość dalszych wypadów po wawie.
nawet na full napompowany ma ze 40% sagu. i w zasadzie brak jakiejkolwiek możliwości większego utwardzenia... co prawda,moje doświadczenia oparte na intensie 951,może nie do konca pokryją się z twoim setupem. uważam jednak że ten damper kompletnie nie nadaje się ani do fr,ani na dojazdówki.
plusem jest praca, znacznie przyjemniejsza od sprężynowych damperów i regulacje początku i końca. jednak w moim przypadku sag,zabił możliwość dalszych wypadów po wawie.
-
- Posty: 452
- Rejestracja: 11.04.2008 21:36:34
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Mam w planach CCDB Air w wersji HV - rama jest projektowana do stosowania ze sprężyną więc HV będzie tutaj na miejscu, podobnie jak szeroki zakres regulacji. Przyznam że innego dampera powietrznego w tej ramie bym nie próbował montować obawiając się dziwnych zachowań ze strony zawieszenia.
Abstrahując od powyższego na PB jest temat poświęcony tej ramie w którym widziałem co najmniej dwa sety z Vividem Air więc możesz spróbować tam zamieścić swoje pytanie.
P.S Nie rozumiem po co chcesz redukować HA skoro jak piszesz nie chcesz typowej zjazdówki tylko rower "nie sprawiający problemów na dojazdówkach"...
Abstrahując od powyższego na PB jest temat poświęcony tej ramie w którym widziałem co najmniej dwa sety z Vividem Air więc możesz spróbować tam zamieścić swoje pytanie.
P.S Nie rozumiem po co chcesz redukować HA skoro jak piszesz nie chcesz typowej zjazdówki tylko rower "nie sprawiający problemów na dojazdówkach"...
Pisałem już do zagramanicznym posiadaczy statusa z vividem rc2 air i bardzo sobie chwalą.
CCDB Air też mnie w sumie interesuje z powietrznych, wszystko tylko nie dhx air no chyba, że inne powietrzne też tak pracują to chyba bd musiał spróbować znowu sprężyny która w DH/FR się chyba lepiej sprawdzi.
Kąt główki chciałbym 63,5/64 nie więcej i suport 340/345 i to mi się uda przy samej zmianie tulejek na off set. Takie ustawienie chce mieć na góry i też chętnie po trójmieście bym po testował jak to się tu ma ale na trójmiasto raczej bym zwykłe tulejki zakładał żeby jednak na dojeździe było lepiej.
CCDB Air też mnie w sumie interesuje z powietrznych, wszystko tylko nie dhx air no chyba, że inne powietrzne też tak pracują to chyba bd musiał spróbować znowu sprężyny która w DH/FR się chyba lepiej sprawdzi.
Kąt główki chciałbym 63,5/64 nie więcej i suport 340/345 i to mi się uda przy samej zmianie tulejek na off set. Takie ustawienie chce mieć na góry i też chętnie po trójmieście bym po testował jak to się tu ma ale na trójmiasto raczej bym zwykłe tulejki zakładał żeby jednak na dojeździe było lepiej.
Mówiąc typowe DH miałem na myśli ramy do DH pokroju v10, demo, summum itd
Status to dla mnie rama do FR która również dobrze sprawdzi się w DH. Kąt główki 64,5 teraz jest stosowany bardziej do FR, do DH większość stosuje 63 stopnie. 1200mm baza kół to chyba przy rozmiarze L a ja potrzebuje S która ma bazę kół 1160mm jakoś, nie obraziłbym się jakby był krótszy o kilka/kilkanaście mm no ale cóż nie jest i nic na to nie poradzę nie zmieniając kąta główki a większego niż 64,5 nie chcę.
Głównie ramy/roweru chcę używać tu gdzie na razie mieszkam czyli 3city ale na pewno kilka razy do roku pośmiga w polskich górach może nawet w zagranicznych.
Obecnie mam bh 2010 położonego przez offsetowe tulejki który ma bazę kół 1158 mm, kąt główki 64,5/65, suport 353 mm i jest całkiem spoko. Stoje przed wyborem nowej ramy i wymagam od niej niższej wagi, lepszej pracy, dłuższego dampera, najlepsziej żeby była krótsza od obecnej i kąt główki od 63,5 do 64,5 max, skok od 200 mm w górę oraz nisko suport. Uważam, że Status jest idealnym wyborem no moje obecne oczekiwania a później się go zmieni na demo
Status to dla mnie rama do FR która również dobrze sprawdzi się w DH. Kąt główki 64,5 teraz jest stosowany bardziej do FR, do DH większość stosuje 63 stopnie. 1200mm baza kół to chyba przy rozmiarze L a ja potrzebuje S która ma bazę kół 1160mm jakoś, nie obraziłbym się jakby był krótszy o kilka/kilkanaście mm no ale cóż nie jest i nic na to nie poradzę nie zmieniając kąta główki a większego niż 64,5 nie chcę.
Głównie ramy/roweru chcę używać tu gdzie na razie mieszkam czyli 3city ale na pewno kilka razy do roku pośmiga w polskich górach może nawet w zagranicznych.
Obecnie mam bh 2010 położonego przez offsetowe tulejki który ma bazę kół 1158 mm, kąt główki 64,5/65, suport 353 mm i jest całkiem spoko. Stoje przed wyborem nowej ramy i wymagam od niej niższej wagi, lepszej pracy, dłuższego dampera, najlepsziej żeby była krótsza od obecnej i kąt główki od 63,5 do 64,5 max, skok od 200 mm w górę oraz nisko suport. Uważam, że Status jest idealnym wyborem no moje obecne oczekiwania a później się go zmieni na demo

-
- Posty: 375
- Rejestracja: 18.04.2012 08:12:27
- Lokalizacja: P-ń
- Kontakt:
Re:
HV a nie XV? Ale mam w ramce CCDB air i jestem mega zadowolony, duzo lepsza praca od sprezynowego RC4Soulforged pisze:Mam w planach CCDB Air w wersji HV - rama jest projektowana do stosowania ze sprężyną więc HV będzie tutaj na miejscu, podobnie jak szeroki zakres regulacji. Przyznam że innego dampera powietrznego w tej ramie bym nie próbował montować obawiając się dziwnych zachowań ze strony zawieszenia.
Abstrahując od powyższego na PB jest temat poświęcony tej ramie w którym widziałem co najmniej dwa sety z Vividem Air więc możesz spróbować tam zamieścić swoje pytanie.
P.S Nie rozumiem po co chcesz redukować HA skoro jak piszesz nie chcesz typowej zjazdówki tylko rower "nie sprawiający problemów na dojazdówkach"...
-
- Posty: 452
- Rejestracja: 11.04.2008 21:36:34
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Re:
Możliwe że pomyliłem skrót ale generalnie jak widzę wszyscy wiemy o co chodzi;) A co do CCDB Air - nie spotkałem się chyba jeszcze z negatywną opinią, szkoda tylko że nie montują już łożysk sferycznych...Spaced pisze:HV a nie XV? Ale mam w ramce CCDB air i jestem mega zadowolony, duzo lepsza praca od sprezynowego RC4Soulforged pisze:Mam w planach CCDB Air w wersji HV - rama jest projektowana do stosowania ze sprężyną więc HV będzie tutaj na miejscu, podobnie jak szeroki zakres regulacji. Przyznam że innego dampera powietrznego w tej ramie bym nie próbował montować obawiając się dziwnych zachowań ze strony zawieszenia.
Abstrahując od powyższego na PB jest temat poświęcony tej ramie w którym widziałem co najmniej dwa sety z Vividem Air więc możesz spróbować tam zamieścić swoje pytanie.
P.S Nie rozumiem po co chcesz redukować HA skoro jak piszesz nie chcesz typowej zjazdówki tylko rower "nie sprawiający problemów na dojazdówkach"...
Chcę coś co będzie miało lepszą pracę niż big hit bo w końcu chciałbym złożyć wypasiony rower bardziej upodobniony do typowej zjazdówki a nie poprawić sb skilla bo zawsze miałem takie marzenie i chce je spełnić. Jak bym chciał powiekszyć skilla to właśnie kupowałbym już teraz demo, summuma czy sessiona ale nie chcę od razu wsiadać na rower który "sam jedzie".
Na razie planuje statusa/tr250 prawdopodobnie z CCDB Air bo każdy mi to poleca a w grudniu tego roku bądź na następny rok planuje zamówić sb YT tues 2.0 jak zrobią przecenę, żeby już w sezon 2014 lub 2015 wejść z mega sprzętem. Gdy już będę miał typową zjazdówkę (np. YT Tues 2.0) to wtedy NA PEWNO jak będzie kasa złożę sb jakieś enduro na trójmiasto bo bardzo mi się takie rowery podobają i na nasze północne tereny są moim zdaniem idealne.
Na razie planuje statusa/tr250 prawdopodobnie z CCDB Air bo każdy mi to poleca a w grudniu tego roku bądź na następny rok planuje zamówić sb YT tues 2.0 jak zrobią przecenę, żeby już w sezon 2014 lub 2015 wejść z mega sprzętem. Gdy już będę miał typową zjazdówkę (np. YT Tues 2.0) to wtedy NA PEWNO jak będzie kasa złożę sb jakieś enduro na trójmiasto bo bardzo mi się takie rowery podobają i na nasze północne tereny są moim zdaniem idealne.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości