Specialized Status + Vivid RC2 Air

Rusior .
Posty: 72
Rejestracja: 01.04.2012 18:43:23
Kontakt:

Specialized Status + Vivid RC2 Air

Post autor: Rusior . »

Siema, planuję zmienić ramę big hit 2010 z dhx 5.0 air na statusa z vividem rc2 air i chciałbym się dowiedzieć co myślicie o tym secie. Jeździł ktoś na statusie? Jak wrażenia? Polecacie?
Mieszkam na pomorzu więc nie chcę zbytnio typowej zjazdówki. Sprzęt chcę głównie używać do pomorskiego dh + kika wypadów w góry na zawody czy coś w sezonie więc chciałbym żeby dobrze kleił ale fajnie byłoby gdyby rower był też lotny i nie sprawiał większych problemów na dojazdówkach. Co myślicie o vividzie air rc2 w tej ramie? Myśle nad wsadzeniem 216mm zamiast 222mm aby rower był niższy i miał bardziej zjazdowy kąt główki albo damper 222mm i wtedy tulejki offset i stery k9 czy coś.
Z góri dzięki za pomoc.
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

mogę ci tylko powiedzieć że vivd air jest bardzo bardzo miękkim damperem.
nawet na full napompowany ma ze 40% sagu. i w zasadzie brak jakiejkolwiek możliwości większego utwardzenia... co prawda,moje doświadczenia oparte na intensie 951,może nie do konca pokryją się z twoim setupem. uważam jednak że ten damper kompletnie nie nadaje się ani do fr,ani na dojazdówki.
plusem jest praca, znacznie przyjemniejsza od sprężynowych damperów i regulacje początku i końca. jednak w moim przypadku sag,zabił możliwość dalszych wypadów po wawie.
Rusior .
Posty: 72
Rejestracja: 01.04.2012 18:43:23
Kontakt:

Post autor: Rusior . »

nikt nic więcej nie powie na temat vivida rc2 air oraz statusa...?
Soulforged
Posty: 452
Rejestracja: 11.04.2008 21:36:34
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Soulforged »

Mam w planach CCDB Air w wersji HV - rama jest projektowana do stosowania ze sprężyną więc HV będzie tutaj na miejscu, podobnie jak szeroki zakres regulacji. Przyznam że innego dampera powietrznego w tej ramie bym nie próbował montować obawiając się dziwnych zachowań ze strony zawieszenia.

Abstrahując od powyższego na PB jest temat poświęcony tej ramie w którym widziałem co najmniej dwa sety z Vividem Air więc możesz spróbować tam zamieścić swoje pytanie.

P.S Nie rozumiem po co chcesz redukować HA skoro jak piszesz nie chcesz typowej zjazdówki tylko rower "nie sprawiający problemów na dojazdówkach"...
Rusior .
Posty: 72
Rejestracja: 01.04.2012 18:43:23
Kontakt:

Post autor: Rusior . »

Pisałem już do zagramanicznym posiadaczy statusa z vividem rc2 air i bardzo sobie chwalą.
CCDB Air też mnie w sumie interesuje z powietrznych, wszystko tylko nie dhx air no chyba, że inne powietrzne też tak pracują to chyba bd musiał spróbować znowu sprężyny która w DH/FR się chyba lepiej sprawdzi.

Kąt główki chciałbym 63,5/64 nie więcej i suport 340/345 i to mi się uda przy samej zmianie tulejek na off set. Takie ustawienie chce mieć na góry i też chętnie po trójmieście bym po testował jak to się tu ma ale na trójmiasto raczej bym zwykłe tulejki zakładał żeby jednak na dojeździe było lepiej.
Rusior .
Posty: 72
Rejestracja: 01.04.2012 18:43:23
Kontakt:

Post autor: Rusior . »

ktoś coś jeszcze doda? jakieś recenzje statusa i vivida?
jaki najlepiej damper ładować do statusa żeby praca była miodna, wybierał korzenie kamienie i inne nie równości nie skacząc po nich oraz nie zapadał się?
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Mowisz ze nie chcesz typowej zjazdowki a status to co niby jest? 200 skoku 355 sport 64,5 na glowce 1200 baza kol, co to jest wg ciebie FR, enduro? Na jakie trasy w polsce niby chcesz ta rame wyplaszczac jeszcze???
Rusior .
Posty: 72
Rejestracja: 01.04.2012 18:43:23
Kontakt:

Post autor: Rusior . »

Mówiąc typowe DH miałem na myśli ramy do DH pokroju v10, demo, summum itd
Status to dla mnie rama do FR która również dobrze sprawdzi się w DH. Kąt główki 64,5 teraz jest stosowany bardziej do FR, do DH większość stosuje 63 stopnie. 1200mm baza kół to chyba przy rozmiarze L a ja potrzebuje S która ma bazę kół 1160mm jakoś, nie obraziłbym się jakby był krótszy o kilka/kilkanaście mm no ale cóż nie jest i nic na to nie poradzę nie zmieniając kąta główki a większego niż 64,5 nie chcę.
Głównie ramy/roweru chcę używać tu gdzie na razie mieszkam czyli 3city ale na pewno kilka razy do roku pośmiga w polskich górach może nawet w zagranicznych.

Obecnie mam bh 2010 położonego przez offsetowe tulejki który ma bazę kół 1158 mm, kąt główki 64,5/65, suport 353 mm i jest całkiem spoko. Stoje przed wyborem nowej ramy i wymagam od niej niższej wagi, lepszej pracy, dłuższego dampera, najlepsziej żeby była krótsza od obecnej i kąt główki od 63,5 do 64,5 max, skok od 200 mm w górę oraz nisko suport. Uważam, że Status jest idealnym wyborem no moje obecne oczekiwania a później się go zmieni na demo :)
nukianuki0
Posty: 375
Rejestracja: 18.04.2012 08:12:27
Lokalizacja: P-ń
Kontakt:

Post autor: nukianuki0 »

Podaruj sobie Statusa i weź od razu Demo!
Albo najpierw starsze demo a następnie nowsze.
Hugoo
Posty: 138
Rejestracja: 28.04.2013 06:44:19
Kontakt:

Post autor: Hugoo »

Po co Ci w 3mieście 200 mm skoku? Ja często jestem w ''górach'' + latam dużo hop, i chcę zmienić mojego sessiona na coś 170-180mm, bo tyle wystarczy. Ja na Twoim miejscu kupiłbym chyba nowego sx traila, bo to jest świetna rama.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Ja bym do statusa pakował DBair w wersji CS :) a czy XV czy zwykły to już kwestia preferencji :)

Gwarancja zajebistości ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Hugoo
Posty: 138
Rejestracja: 28.04.2013 06:44:19
Kontakt:

Post autor: Hugoo »

A może cały nowy noton? Tues to chyba najgorsza rama na jakiej jeździłem, ale zawieszenie miał dobre do latania, noton ma bardzo fajne geo ale boje się o jego sztywność :D
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: Spaced »

Soulforged pisze:Mam w planach CCDB Air w wersji HV - rama jest projektowana do stosowania ze sprężyną więc HV będzie tutaj na miejscu, podobnie jak szeroki zakres regulacji. Przyznam że innego dampera powietrznego w tej ramie bym nie próbował montować obawiając się dziwnych zachowań ze strony zawieszenia.

Abstrahując od powyższego na PB jest temat poświęcony tej ramie w którym widziałem co najmniej dwa sety z Vividem Air więc możesz spróbować tam zamieścić swoje pytanie.

P.S Nie rozumiem po co chcesz redukować HA skoro jak piszesz nie chcesz typowej zjazdówki tylko rower "nie sprawiający problemów na dojazdówkach"...
HV a nie XV? Ale mam w ramce CCDB air i jestem mega zadowolony, duzo lepsza praca od sprezynowego RC4
freed
Posty: 1100
Rejestracja: 25.03.2006 12:42:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: freed »

Jak Ci już mówiłem wiele razy, na trójmiasto rower do enduro i ogień. Nie próbuj zwiększać sobie skilla większym skokiem bo to bezsensu.
Ride 4 Fun ! Biatch !
freed
Posty: 1100
Rejestracja: 25.03.2006 12:42:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: freed »

Banshee rune V2, będziesz mógł zrobić sobie nawet 62" HA na główce ;)
Ride 4 Fun ! Biatch !
Soulforged
Posty: 452
Rejestracja: 11.04.2008 21:36:34
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: Soulforged »

Spaced pisze:
Soulforged pisze:Mam w planach CCDB Air w wersji HV - rama jest projektowana do stosowania ze sprężyną więc HV będzie tutaj na miejscu, podobnie jak szeroki zakres regulacji. Przyznam że innego dampera powietrznego w tej ramie bym nie próbował montować obawiając się dziwnych zachowań ze strony zawieszenia.

Abstrahując od powyższego na PB jest temat poświęcony tej ramie w którym widziałem co najmniej dwa sety z Vividem Air więc możesz spróbować tam zamieścić swoje pytanie.

P.S Nie rozumiem po co chcesz redukować HA skoro jak piszesz nie chcesz typowej zjazdówki tylko rower "nie sprawiający problemów na dojazdówkach"...
HV a nie XV? Ale mam w ramce CCDB air i jestem mega zadowolony, duzo lepsza praca od sprezynowego RC4
Możliwe że pomyliłem skrót ale generalnie jak widzę wszyscy wiemy o co chodzi;) A co do CCDB Air - nie spotkałem się chyba jeszcze z negatywną opinią, szkoda tylko że nie montują już łożysk sferycznych...
Rusior .
Posty: 72
Rejestracja: 01.04.2012 18:43:23
Kontakt:

Post autor: Rusior . »

Chcę coś co będzie miało lepszą pracę niż big hit bo w końcu chciałbym złożyć wypasiony rower bardziej upodobniony do typowej zjazdówki a nie poprawić sb skilla bo zawsze miałem takie marzenie i chce je spełnić. Jak bym chciał powiekszyć skilla to właśnie kupowałbym już teraz demo, summuma czy sessiona ale nie chcę od razu wsiadać na rower który "sam jedzie".
Na razie planuje statusa/tr250 prawdopodobnie z CCDB Air bo każdy mi to poleca a w grudniu tego roku bądź na następny rok planuje zamówić sb YT tues 2.0 jak zrobią przecenę, żeby już w sezon 2014 lub 2015 wejść z mega sprzętem. Gdy już będę miał typową zjazdówkę (np. YT Tues 2.0) to wtedy NA PEWNO jak będzie kasa złożę sb jakieś enduro na trójmiasto bo bardzo mi się takie rowery podobają i na nasze północne tereny są moim zdaniem idealne.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Jak z kraju nie wyjezdzasz to rower powyzej 160mm nie ma sensu. Nawet w PL góry duzy skok to marnorastwo. Kolega z 3miata dobrze poleca. Rune V2 + dobre zawieszenie to duzo lepsze rozwiązanie
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

bardziej skila podniesiesz na rowerze z mniejszym skokiem niż na krowie 200/200. Takie rowery się kupuje, jak już posiada sie dobrego skila i mniejszy rower zaczyna nie wystarczać. Takie moje zdanie. W tym wypadku zdecydowanie popieram przedmówce.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości