Strona 2 z 2

Re:

: 02.10.2013 10:40:33
autor: Spaced
ArthurGreen pisze:
W MX nie masz kopania w korby wiec mozna punkt obrotu umieszczać wysoko bez problemu ;)
Czytaj Norbar wczesniej. Nie mozna dowolnie. Przy odkreceniu manetki, zawias może Ci się usztywnić, lub dupa Ci "zanurkuje" tak, że będzisz jechał jak ślizgaczem. Nie ma dowolności. Silnik jak i mięśnie generuje moc.. No nie ?
Nie powiedziałem dowolnie. Jasne są pewne wymagania ale nie masz napędu na pakiecie. Łańcuch w moto może iść w linii z wahaczem albo bliżej niej przez co mozna dac wysoko pkt obrotu i to nie wymaga takiego kombinowania jak balfy czy brooklyny.

A co do walki z wagą to pamietam wypowiedz Weagla, że materiałowo na wage jednak w MTB parcie jest wieksze niż w MX.

: 05.12.2013 08:54:32
autor: ArthurGreen
Odkopię:

Taki kolorek by "siadł"

Obrazek

: 16.12.2013 21:23:28
autor: Schokowafel
W moto nie ma mowy o zmianie punktu obrotu bo ma on byc jak najblizszy zebatce zdawczej aby zmiana dlugosci lancucha byla jak najmniejsza. Dodatkowo kombinowanie z charakterystyka zawieszenia nie jest potrzebne w moto gdyz tam moc jak juz ktos powiedzial generuje silnik ktory nie buja zawieszeniem podczas przyspieszania i sie nie męczy. Wszystkie systemy zawieszenia w rowerach sa projektowane tylko i wylacznie ze wzgledu na to ze rower napedza czlowiek.

Szarpanie korb nie zalezy tylko od wysokosci punktu obrotu ale tez od przesuniecia na osi x wzgledem korby.

Rama calkiem fajna. mi się osobiscie podoba ze wraca moda na moto linki w rowerach to prosty i sprawdzony system zawieszenia. jedynie syf na damperze jest calkiem istotnym problemem i bez dobrej ochrony bedzie lipa.

Re:

: 17.12.2013 10:41:23
autor: Spaced
Schokowafel pisze:W moto nie ma mowy o zmianie punktu obrotu bo ma on byc jak najblizszy zebatce zdawczej aby zmiana dlugosci lancucha byla jak najmniejsza. Dodatkowo kombinowanie z charakterystyka zawieszenia nie jest potrzebne w moto gdyz tam moc jak juz ktos powiedzial generuje silnik ktory nie buja zawieszeniem podczas przyspieszania i sie nie męczy. Wszystkie systemy zawieszenia w rowerach sa projektowane tylko i wylacznie ze wzgledu na to ze rower napedza czlowiek.

Szarpanie korb nie zalezy tylko od wysokosci punktu obrotu ale tez od przesuniecia na osi x wzgledem korby.

Rama calkiem fajna. mi się osobiscie podoba ze wraca moda na moto linki w rowerach to prosty i sprawdzony system zawieszenia. jedynie syf na damperze jest calkiem istotnym problemem i bez dobrej ochrony bedzie lipa.
To zdanie to skarb. Przesuniecie osi zalezy bezpośrednio od wysokosci punktu obrotu.

Nie wiem co ty tu za moto link. Po prostu popychacz.