1. Masa rotacyjna jest bardziej odczuwalna od masy na stałe przyczepionej do roweru. Na krawedzi koła czuć bardziej niż na srodku. Wiec tak jest BARDZO ODCZUWALNE. Do tego koło jest na krańcach roweru wiec działa na nie wieksza dzwignia. Masa obreczy + detki + opony to najbardziej odczuwalne miejsca jesli chodzi o wage roweryBogumil pisze:Sęk w tym że obręcze to jedne z najbardziej obciążonych miejsc.
Po za tym ciężkie obręcze wcale nie są tak bardzo odczuwalne.
A gdy felga jest wylajtowana i gdy wykonana jest jak najtańszym kosztem to i dobry zaplot nie pomoże.
Nikt nie jeździ idealnie błędy i dzwony się zdarzają a w przypadku wylajtowanych tanich felg zawsze kończy się to chipsem albo sporymi wgniotami.
Moim zdaniem niema lekkich, tanich i wytrzymałych obręczy ponieważ żeby taką wyprodukować to trzeba włożyć wiele wysiłku w obrobienie tego metalu.
Dural można tak obrobić że będzie wytrzymały jak stal stopowa ale trzeba wykorzystać do tego wiele różnych zabiegów obróbki cieplnej i plastycznej oraz wykorzystać durale wytworzone specialnymi metodami i nie sądzę żeby było to opłacalne.
2. A kto mówi, ze najtanszym kosztem wykonana felga? Inna sprawa, ze 95% riderów przecenia swoje zdolności do niszczenia sprzetu i niedocenia tego ile bym im dał dobry zaplot i jego pilnowanie.
3. Ostatni paragraf nie ma sensu i nie zawiera wiedzy. Już za 130-150zł masz obrecze o dobrym stosunku masy do wytrzymałosci, a nawet ridery wiekszosci ludzi na przodzie zniosą tylko najwyzej wgniotów pare złapia (ale nie bedzie "chipsa" żadnego bo to bzdura. Na to trzeba na prawde solidnie pier...
4. Ile kół w chipsa zamieniłes? Obstawiam, że zero?