Strona 2 z 2

Re: Re:

: 14.05.2014 14:21:23
autor: Spaced
endor pisze:
Spaced pisze:...niektóre dampery wymagaja innej sprezyny niz wymagana...
Nie bardzo to rozumiem. Skoro producent roweru dobiera seryjnie damper z dedykowaną spręzyną pod określone zawieszenie i zakres wagi, to chyba powinno być ok? Może to kwestia kontroli jakości i tak ja piszesz jest w realu więcej lbs niż na oznaczeniu. Jest nowy - dam mu szanse, może się jeszcze rozklepie :D A w przyszłości to i tak chyba wjedzie CCDB.
Nic sie nie rozklepie. Jak masz zły sag to powinienes od razu kupic nowa sprezyne. Jazda na złej sprezynie oznacza, że albo źle mierzysz sag albo powinienes miec hardtaila bo nie przeszkadza Ci jak rower się źle zachowuje. Zwłaszcza kiedy stalowe sprezyny sa tanie jak barszcz.

A co do innej sprezyny - np. rc4 wymaga sprezyny o 50lbs lzejszej od ccdb.

: 14.05.2014 16:39:20
autor: Hugoo
Jak można jeździć na 30% sagu? 15% jest dla mnie optymalne, rower jest wtedy skoczny, i jeszcze trzyma się ziemi.

Re: Re:

: 14.05.2014 16:39:39
autor: MUSZEL
endor pisze:
Spaced pisze:...niektóre dampery wymagaja innej sprezyny niz wymagana...
Nie bardzo to rozumiem. Skoro producent roweru dobiera seryjnie damper z dedykowaną spręzyną pod określone zawieszenie i zakres wagi, to chyba powinno być ok? Może to kwestia kontroli jakości i tak ja piszesz jest w realu więcej lbs niż na oznaczeniu. Jest nowy - dam mu szanse, może się jeszcze rozklepie :D A w przyszłości to i tak chyba wjedzie CCDB.
jak kupisz CCDB ze złą sprężyną to też będziesz mówił że kiepski ;) odpowiednia sprężyna to podstawa - bez tego nie masz prawa wypowiadać się na temat dampera ;)
Hugoo pisze:Jak można jeździć na 30% sagu? 15% jest dla mnie optymalne, rower jest wtedy skoczny, i jeszcze trzyma się ziemi.
to chyba musisz walić dropy z 5m żeby wykorzystywać pełny skok na sagu 15%. Ale tu się nie sprzeczajmy, bo jak ktoś lubi to tak jeździ i tyle - rozumiem :)

Re:

: 14.05.2014 17:18:21
autor: Spaced
Hugoo pisze:Jak można jeździć na 30% sagu? 15% jest dla mnie optymalne, rower jest wtedy skoczny, i jeszcze trzyma się ziemi.
Zawieszenie musi ugiąć sie o odpowiednią ilość MM by oferować sensowną przyczepność. O ile nie jezdzisz XC zależy Ci na dużej ilości przyczepności. Z 15% po prostu jej nie masz. Uwierz mi próbowałem bawic się sagiem i wszyscy mówia mi, ze mam twardo ustawione, a na tyle nie utwardziłbym.

W skrócie z 15% sagiem masz mniej przyczepności niż mozesz mieć i pewnie jeździsz przez to w zakrętach wolniej o ile nie jezdzisz na poziomie przynajmniej top10 polskiej elity, a realistycznie top80 PŚ.

: 15.05.2014 21:11:46
autor: endor
Napisałem do YT Industries i taką odpowiedź otrzymałem (fragment): "...The rate of the rear shock spring is perfect for your weight. Due to the new school downhill geometry of the Tues and the adjusted spring a SAG of 25% is absolutely fine."
Zawsze wydawało mi się, że taki standard w zjazdówkach to 30-35%, zależnie od rodzaju zawieszenia. Widać nie tylko rozmiar kół się zmienia:-)

Re:

: 16.05.2014 08:46:16
autor: Spaced
endor pisze:Napisałem do YT Industries i taką odpowiedź otrzymałem (fragment): "...The rate of the rear shock spring is perfect for your weight. Due to the new school downhill geometry of the Tues and the adjusted spring a SAG of 25% is absolutely fine."
Zawsze wydawało mi się, że taki standard w zjazdówkach to 30-35%, zależnie od rodzaju zawieszenia. Widać nie tylko rozmiar kół się zmienia:-)
Pitu pitu, kup drugą sprężyne i porównaj. Stal tania jest wiec nie zaboli.

Re: Re:

: 16.05.2014 09:09:35
autor: endor
Spaced pisze:Pitu pitu, kup drugą sprężyne i porównaj. Stal tania jest wiec nie zaboli.
Tak zrobię. Dzięki za porady.

: 14.08.2014 14:44:22
autor: endor
Wjechał już CCDB: http://www.dh-zone.com/sites/default/fi ... 4653_0.jpg.
Jest bajka - Spaced, dzięki za sugestie, liniowy damper nadał życia wahaczowi:-).