Odchudzenie Intensa M3
http://www.ridemonkey.com/forums/showth ... p?t=213477
Tu masz troche info o oponach. Z tego co wiem to oni maja odwrotnie jak maxxis i troche zanizona rozmiarówke niektóre opony maja.
Tu masz troche info o oponach. Z tego co wiem to oni maja odwrotnie jak maxxis i troche zanizona rozmiarówke niektóre opony maja.
Odchudzanie roweru kosztem zamiany dobrych opon na lżejsze a gorsze to czysta głupota. Nie odczujesz różnicy 400gr w masie a w przyczepności ogromną. Co do Stan's Tubeless to zmiana opon jest kłopotliwa, a Mud'y się przydają. No chyba że sie nie ścigasz. A ogólnie to najkorzystniejszą zmianą w wadze roweru jest odchudzenie kół (z przytoczonymi problemami). Koledzy zajmujący się XC powołują się na dane, iż obniżenie wagi kół jest 2,5 razy bardziej odczuwalne niż jakiejkolwiek innej części w rowerze (w sensie rozpędzania i zatrzymywania). Ma to sens gdyż koła w ruchu mają wagę pozorną większą niż stojąc i waga ta zwiększa się wraz ze wzrostem prędkości (masa wirująca). Poprawia też znacząco amortyzację nierówności, gdyż mniejsza masa unoszona to mniejsza bezwładnośc układu, a więc szybsza reakcja i lepsze wykorzystanie spręzystości.
A więc: lekkie koła, ale nie kostem dobrych opon, potem reszta.
A więc: lekkie koła, ale nie kostem dobrych opon, potem reszta.
wycieczki w góry
Spaced Wytrzymałościowo jest dobra, mój kolega ma i sie dobrze trzyma.Co do ceny to jest ona zalezna od średnicy od 279-379.Dostępna w dwoch długościach 350mm i 400mm.Link na allegro: http://allegro.pl/item544354883_sztyca_ ... tacja.html
Mój bike:
http://www.pinkbike.com/photo/5223668/
http://www.pinkbike.com/photo/5223668/
Dobra ja już zacząłem myśleć o ust i tak znalazłem te Schwalbe Big Betty UST 945g+ Mavic 823 657g co daje 1602g albo kupić zwykłe Mavici 721 590g + dętka około 250g + opona Schwalbe Big Betty 2,4 890g co daje 1730g suma sumarum wychodzi różnica ponad 250g pomiędzy zwykłymi lekkimi kołami a UST kosztem paruset złotych.
Przy zmianie na lekkie koła z dętkami jestem 900g do przodu natomiast przy zmianie na UST 1,156kg do przodu warto dopłacać do lepszego toczenia i 250g pareset złotych ?
Przy zmianie na lekkie koła z dętkami jestem 900g do przodu natomiast przy zmianie na UST 1,156kg do przodu warto dopłacać do lepszego toczenia i 250g pareset złotych ?
Sporo osób z XC narzeka na sztyce KCNC. Zdecydowanie lepiej wypada Thomson. Na allegro możesz już od ok 200 zł dostać.
Bomber_GD> a po co komu dętki 250g ? Są już lepsze rozwiązania. Np dętki ECLIPSE. A w ostateczności nawet taniutkie Continentale 120g. Odpowiadając na Twoje pytanie, warto dopłacić do UST i zbicia aż 250g więcej.
Bomber_GD> a po co komu dętki 250g ? Są już lepsze rozwiązania. Np dętki ECLIPSE. A w ostateczności nawet taniutkie Continentale 120g. Odpowiadając na Twoje pytanie, warto dopłacić do UST i zbicia aż 250g więcej.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Bomber_GD to zrób tak bo raczej jak nie jezdzisz po kamolach regularnie to na bezdetkowej pojedziesz na mega niskim cisnienie, a sneaka zlapac nie mozesz. Ja jezdze pewnie ledwo ponad 1bar i styka. A waga mniejsza sie przydaje.
Steel2 mozna ale jak ktos ciezej jezdzi to mu lekkie detki po 100g nie służą.
Steel2 mozna ale jak ktos ciezej jezdzi to mu lekkie detki po 100g nie służą.
Bomber_GD - dobra opcja na lekka sztyce i siodlo jest system I-Beam ktory niestety wogole nie jest popularny w naszym kraju... osobiscie juz od poltoraj roku uzywam I-beam w dwoch rowerach (enduro i DH) i jestem bardzo zadowolony.
http://www.sdgusa.com/bike_ibeam.php#ibeam
W zjazdowce mam zestaw:
sztyca SDG I-Beam Original Head, moja przy srednicy 31,6mm i dlugosci 350mm wazy dokladnie 230g
siodlo SDG I-Fly w wersji kevlarowej ktore wazy dokladnie 148g (przy czym jest dosyc wygodne)
W enduro mam:
sztyca SDG I-Beam Micro Head, niestety jest gorsza od Original poniewaz nie ma zabkow przez co lubi czasem skrzypiec przy minimalnych ruchach siodla - srednica 30,9 przy dlugosci 400mm wazy 248g
siodlo SDG I-Fly C - to samo co I-Fly tylko ma wiecej gabki przez co jest nieco wygodniejsze ale i ciezsze - 185g
W Polsce niestety tego nie kupisz ale polecam ebay.com - ceny sa o wiele nizsze niz wagowe odpowiedniki standardowego systemu
http://www.sdgusa.com/bike_ibeam.php#ibeam
W zjazdowce mam zestaw:
sztyca SDG I-Beam Original Head, moja przy srednicy 31,6mm i dlugosci 350mm wazy dokladnie 230g
siodlo SDG I-Fly w wersji kevlarowej ktore wazy dokladnie 148g (przy czym jest dosyc wygodne)
W enduro mam:
sztyca SDG I-Beam Micro Head, niestety jest gorsza od Original poniewaz nie ma zabkow przez co lubi czasem skrzypiec przy minimalnych ruchach siodla - srednica 30,9 przy dlugosci 400mm wazy 248g
siodlo SDG I-Fly C - to samo co I-Fly tylko ma wiecej gabki przez co jest nieco wygodniejsze ale i ciezsze - 185g
W Polsce niestety tego nie kupisz ale polecam ebay.com - ceny sa o wiele nizsze niz wagowe odpowiedniki standardowego systemu

www.grawitacyjny.pl - free przesyłka od 300zł!
Aerozine - mega lekkie stery i korby!
Aerozine - mega lekkie stery i korby!
No to jeszcze takie pytanie wie ktoś czy da się gdzieś kupić taniej te mavici niż za prawie 300zł za sztukę ? No i czy wie ktoś kto jest dystrybutorem Schwalbe na Pl ?
Radacz generalnie system fajny ale powiedzmy ze siodło będzie mnie mega gniotło w dupsko i musze sprzedawać ze sztycą a jak nie sprzedam to kaplica. Więc wole kupić Thomsona i lekkie siodło natomiast doszedłem do wniosku że warto zainwestować w lekkie UST koła na których ubiję lekko ponad kilo. Dokupię te rzeczy które i tak muszę wymienić i dodatkowo sprężynę ti i będzie gitara będę na lighcie jakieś 2kg do przodu.
Radacz generalnie system fajny ale powiedzmy ze siodło będzie mnie mega gniotło w dupsko i musze sprzedawać ze sztycą a jak nie sprzedam to kaplica. Więc wole kupić Thomsona i lekkie siodło natomiast doszedłem do wniosku że warto zainwestować w lekkie UST koła na których ubiję lekko ponad kilo. Dokupię te rzeczy które i tak muszę wymienić i dodatkowo sprężynę ti i będzie gitara będę na lighcie jakieś 2kg do przodu.
Czekajcie, Spaced napisał że nie warto wymieniać Kierownicy i mostka, zestaw sunline V1 jest dużo lepszą i lżejszą opcją! 170g za zintegrowany pod 888 (ewentualnie wymiana półek z mostkiem) i kierownica 260g dale 430g, a teraz ma 595g i zestaw mniej praktyczny do zjazdu ! kierownica 660 ;| i jeszcze pod 24,5....
Bomber_GD set zapodany przez radacz Jest sensowny, na siodełko i tak jest "w razie czego", nie musi być wygodne, przeżyjesz te 500m pojazdu na parking,
od razu pozbył bym się 888... i bezdętki, liftinowo można też zmienić chwyty, napinacz, Hamulce ciężkie :P
Bomber_GD set zapodany przez radacz Jest sensowny, na siodełko i tak jest "w razie czego", nie musi być wygodne, przeżyjesz te 500m pojazdu na parking,
od razu pozbył bym się 888... i bezdętki, liftinowo można też zmienić chwyty, napinacz, Hamulce ciężkie :P
Bomber_GD - UST juz obczajalem w poprzednim sezonie i w naszych normalnych warunkach sie to nie sprawdza... Jesli masz wielkiego busa z mechanikiem i kompresorem to spoko ale inaczej bym sie w to nie pchal. Mialem UST i juz nie chce
zreszta tak mala oszczednosc na masie nie jest warta tego zachodu...

www.grawitacyjny.pl - free przesyłka od 300zł!
Aerozine - mega lekkie stery i korby!
Aerozine - mega lekkie stery i korby!
KefirQn, mniejsza sztywność itd, mas kiere która waży 290 przy mocowaniu 24,5 i dł 660, a v1 przy 710mm i śred. 31,8 waży (przy wzniosie 19mm) 260g, więc wniosek nasuwa się sam, większa średnica mocowania pozwala na większe cieniowania, rurę trudniej zgiąć jak jest grubsza o cieńszych ścianach, niż cienką o grubszych...
Więc wymiana setu przez założyciela tematu ma jak najbardziej spory sens, same kożyści więc i kwota wydana na to rozbija się nie tylko o gramy
Więc wymiana setu przez założyciela tematu ma jak najbardziej spory sens, same kożyści więc i kwota wydana na to rozbija się nie tylko o gramy

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości