Strona 3 z 6
: 15.02.2009 13:40:40
autor: Bomber_GD
Jakie ?
: 15.02.2009 14:32:29
autor: Spaced
http://www.ridemonkey.com/forums/showth ... p?t=213477
Tu masz troche info o oponach. Z tego co wiem to oni maja odwrotnie jak maxxis i troche zanizona rozmiarówke niektóre opony maja.
: 15.02.2009 17:34:01
autor: Wlodek_DH
Powracając do sztycy weź KCNC Ti Pro Lite. Jest lżejsza od thomsona i dużo tańsza.

: 15.02.2009 18:35:00
autor: Spaced
Wlodek_DH a jak wytrzymałosc? BTW. Ile za nia?
: 15.02.2009 18:50:40
autor: draah
Odchudzanie roweru kosztem zamiany dobrych opon na lżejsze a gorsze to czysta głupota. Nie odczujesz różnicy 400gr w masie a w przyczepności ogromną. Co do Stan's Tubeless to zmiana opon jest kłopotliwa, a Mud'y się przydają. No chyba że sie nie ścigasz. A ogólnie to najkorzystniejszą zmianą w wadze roweru jest
odchudzenie kół (z przytoczonymi problemami). Koledzy zajmujący się XC powołują się na dane, iż obniżenie wagi kół jest 2,5 razy bardziej odczuwalne niż jakiejkolwiek innej części w rowerze (w sensie rozpędzania i zatrzymywania). Ma to sens gdyż koła w ruchu mają wagę pozorną większą niż stojąc i waga ta zwiększa się wraz ze wzrostem prędkości (masa wirująca). Poprawia też znacząco amortyzację nierówności, gdyż mniejsza masa unoszona to mniejsza bezwładnośc układu, a więc szybsza reakcja i lepsze wykorzystanie spręzystości.
A więc: lekkie koła, ale nie kostem dobrych opon, potem reszta.
: 15.02.2009 19:06:34
autor: Konan1994
draah racja, opony zostaw w spokoju, zmień dętki, daj tytanową sprężyne w damperze i lżejsze siodło. Na twoim miejscu już bym nic nie zmieniał.
: 15.02.2009 19:16:41
autor: Wlodek_DH
Spaced Wytrzymałościowo jest dobra, mój kolega ma i sie dobrze trzyma.Co do ceny to jest ona zalezna od średnicy od 279-379.Dostępna w dwoch długościach 350mm i 400mm.Link na allegro:
http://allegro.pl/item544354883_sztyca_ ... tacja.html
: 15.02.2009 19:43:15
autor: Bomber_GD
Dobra ja już zacząłem myśleć o ust i tak znalazłem te Schwalbe Big Betty UST 945g+ Mavic 823 657g co daje 1602g albo kupić zwykłe Mavici 721 590g + dętka około 250g + opona Schwalbe Big Betty 2,4 890g co daje 1730g suma sumarum wychodzi różnica ponad 250g pomiędzy zwykłymi lekkimi kołami a UST kosztem paruset złotych.
Przy zmianie na lekkie koła z dętkami jestem 900g do przodu natomiast przy zmianie na UST 1,156kg do przodu warto dopłacać do lepszego toczenia i 250g pareset złotych ?
: 15.02.2009 19:49:01
autor: Steel2
Sporo osób z XC narzeka na sztyce KCNC. Zdecydowanie lepiej wypada Thomson. Na allegro możesz już od ok 200 zł dostać.
Bomber_GD> a po co komu dętki 250g ? Są już lepsze rozwiązania. Np dętki ECLIPSE. A w ostateczności nawet taniutkie Continentale 120g. Odpowiadając na Twoje pytanie, warto dopłacić do UST i zbicia aż 250g więcej.
: 15.02.2009 21:56:33
autor: Spaced
Bomber_GD to zrób tak bo raczej jak nie jezdzisz po kamolach regularnie to na bezdetkowej pojedziesz na mega niskim cisnienie, a sneaka zlapac nie mozesz. Ja jezdze pewnie ledwo ponad 1bar i styka. A waga mniejsza sie przydaje.
Steel2 mozna ale jak ktos ciezej jezdzi to mu lekkie detki po 100g nie służą.
: 15.02.2009 22:08:35
autor: Steel2
To może zawsze zastosować dętki Eclipse. Nie dość, ze lżejsze to mocniejsze i to sporo.
: 15.02.2009 22:25:44
autor: Spaced
Steel2 co to sa detki eclipse? Podejzewam, ze sa troche mocniejsze ale dalej nie dla wszystkich. Wez pod uwage, ze ludzie jezdza ciezej na rowerze od ciebie i tu sie ta odpornosc przydaje.
: 15.02.2009 22:42:37
autor: radacz
Bomber_GD - dobra opcja na lekka sztyce i siodlo jest system I-Beam ktory niestety wogole nie jest popularny w naszym kraju... osobiscie juz od poltoraj roku uzywam I-beam w dwoch rowerach (enduro i DH) i jestem bardzo zadowolony.
http://www.sdgusa.com/bike_ibeam.php#ibeam
W zjazdowce mam zestaw:
sztyca SDG I-Beam Original Head, moja przy srednicy 31,6mm i dlugosci 350mm wazy dokladnie 230g
siodlo SDG I-Fly w wersji kevlarowej ktore wazy dokladnie 148g (przy czym jest dosyc wygodne)
W enduro mam:
sztyca SDG I-Beam Micro Head, niestety jest gorsza od Original poniewaz nie ma zabkow przez co lubi czasem skrzypiec przy minimalnych ruchach siodla - srednica 30,9 przy dlugosci 400mm wazy 248g
siodlo SDG I-Fly C - to samo co I-Fly tylko ma wiecej gabki przez co jest nieco wygodniejsze ale i ciezsze - 185g
W Polsce niestety tego nie kupisz ale polecam ebay.com - ceny sa o wiele nizsze niz wagowe odpowiedniki standardowego systemu

: 15.02.2009 22:42:49
autor: Bomber_GD
No to jeszcze takie pytanie wie ktoś czy da się gdzieś kupić taniej te mavici niż za prawie 300zł za sztukę ? No i czy wie ktoś kto jest dystrybutorem Schwalbe na Pl ?
Radacz generalnie system fajny ale powiedzmy ze siodło będzie mnie mega gniotło w dupsko i musze sprzedawać ze sztycą a jak nie sprzedam to kaplica. Więc wole kupić Thomsona i lekkie siodło natomiast doszedłem do wniosku że warto zainwestować w lekkie UST koła na których ubiję lekko ponad kilo. Dokupię te rzeczy które i tak muszę wymienić i dodatkowo sprężynę ti i będzie gitara będę na lighcie jakieś 2kg do przodu.
: 15.02.2009 23:45:50
autor: KefirQn
Bomber_GD Kolego a moze tak napiszesz ile chcesz max przeznaczyc na bike zeby go odchudzic ? to bedzie o niebo lepiej bo w cenie sie bedzie miescilo i konkretne wagi wtedy bedzie mozna zbic
: 16.02.2009 02:03:32
autor: SegatiV
Czekajcie, Spaced napisał że nie warto wymieniać Kierownicy i mostka, zestaw sunline V1 jest dużo lepszą i lżejszą opcją! 170g za zintegrowany pod 888 (ewentualnie wymiana półek z mostkiem) i kierownica 260g dale 430g, a teraz ma 595g i zestaw mniej praktyczny do zjazdu ! kierownica 660 ;| i jeszcze pod 24,5....
Bomber_GD set zapodany przez radacz Jest sensowny, na siodełko i tak jest "w razie czego", nie musi być wygodne, przeżyjesz te 500m pojazdu na parking,
od razu pozbył bym się 888... i bezdętki, liftinowo można też zmienić chwyty, napinacz, Hamulce ciężkie :P
: 16.02.2009 09:58:28
autor: radacz
Bomber_GD - UST juz obczajalem w poprzednim sezonie i w naszych normalnych warunkach sie to nie sprawdza... Jesli masz wielkiego busa z mechanikiem i kompresorem to spoko ale inaczej bym sie w to nie pchal. Mialem UST i juz nie chce

zreszta tak mala oszczednosc na masie nie jest warta tego zachodu...
: 16.02.2009 10:11:22
autor: KefirQn
SegatiV czmu uwazasz ze kiery o srednicy 24,5 sa gorsze od tych grubszych ?
: 16.02.2009 10:28:27
autor: SegatiV
KefirQn, mniejsza sztywność itd, mas kiere która waży 290 przy mocowaniu 24,5 i dł 660, a v1 przy 710mm i śred. 31,8 waży (przy wzniosie 19mm) 260g, więc wniosek nasuwa się sam, większa średnica mocowania pozwala na większe cieniowania, rurę trudniej zgiąć jak jest grubsza o cieńszych ścianach, niż cienką o grubszych...
Więc wymiana setu przez założyciela tematu ma jak najbardziej spory sens, same kożyści więc i kwota wydana na to rozbija się nie tylko o gramy
