Strona 3 z 4

Re:

: 02.09.2013 20:56:18
autor: wrapped79
piotrex pisze:ciezko nazwac DVO starym producentem ;-)
Dlatego oddzieliłem " DVO" od "starych producentów" ;) - nie miałem na myśli ich jako starych producentów - choć Bryson Martin był jednym z pierwszych w Marzocchi ;) i jakby kupa doświadczenia u chłopa jest :D

off_road pisze:A czym się różni MX od DH?

Wagą i wybraną krzywą ugięcia ;) Bo jakoś więcej różnic nie widzę ;)
Wagą, krzywą ugięcia, flexem - mało nie sądzę aby shimowanie i zaworowanie było identyczne - w końcu inne obciążenia ;)??? ;) co jak co ale troszkę choć małych ale jednak różnic jest . Pytanie - skoro tak dużo wiedzy mają to dlaczego do tej pory nie weszli na ten rynek ?? Skoro BOSSARD potrafił to Ohlins chyba też - no a jednak do tej pory żadnego śmigającego amorka nie ma :D ;)

: 02.09.2013 21:00:24
autor: off_road
Za mały rynek? W porównaniu do motoryzacyjnego...

Re:

: 02.09.2013 21:03:49
autor: wrapped79
off_road pisze:Za mały rynek? W porównaniu do motoryzacyjnego...
Możemy się tak przestrzelać cały czas :D ;) - chodzi o to że mam cały szacunek do Ohlinsa i z chęcią bym się na ich produkcie przewiózł ale przy całym tym szacunku to trzeba sobie powiedzieć że przy High Endowych produktach to tak naprawdę tylko zawodnik wysokiej klasy tak naprawdę poczuje różnice ;) ( a to i tak bardzo subtelną) a przeciętny zjadacz DH poczuje ale różnicę przy kasie bo Ohlins tanio się nie ceni :D

Peace panowie ;)

: 02.09.2013 21:15:08
autor: nhp890
A mnie dalej ciekawi cytat z tamtego wywiadu.. A to było w sierpniu, takie wielkie zmiany zaszły w miesiąc?

: 02.09.2013 22:12:04
autor: jeżykBDG
Może dlatego, że wywiad był prowadzony z gościem od Speca, a niby jaki oni mieli bym mieć interes w robieniu widelca?

: 02.09.2013 22:18:17
autor: muras
Problem w tym że wszystkie klamoty rowerowe to chiny, przez co ktokolwiek kto chce wprowadzić coś na rynek rowerowy jest na przegranej pozycji. Były próby wejścia firm motoryzacyjnych na rynek rowerowy: wspomnę tylko o Romicu i Progressive Suspension, ale chyba tylko Fox i renthal sie utrzymują. Więc jedyna szansa to absolutny high end albo spiknięcie się z jakimś gigantem Ohlins wybrał obie opcje. Ja tam Ohlinsowi dobrze życzę, mam nadzieję że jednak wypuszczą swoje produkty na wolny rynek (żeby chociaż Bos miał konkurenta ;)), natomiast los VDO jest mi kompletnie obojętny. Ot taka kolejna marka.

Re:

: 02.09.2013 22:30:26
autor: nhp890
jeżykBDG pisze:Może dlatego, że wywiad był prowadzony z gościem od Speca, a niby jaki oni mieli bym mieć interes w robieniu widelca?
Dlaczego mieliby pytać "gościa od speca" o robienie widelca? Przecież damper to też nie ich robota

: 03.09.2013 07:57:06
autor: jeżykBDG
Ale damper jest ściśle powiązany z ramą,ten sam damper będzie chodził inaczej w różnych ramch, dlatego też ohlins współpracował ze specem żeby mieć jak najwięcej danych odnośnie ramy. Amortyzator przedni jest uniwersalny będzie chodził tak samo nie ważne w jakiej ramie więc wg. mnie spec nie ma w tym żadnego interesu bo nie będą mogli zrobić takiej akcji jak z damperem.

Re: Re:

: 03.09.2013 12:18:12
autor: off_road
wrapped79 pisze:flexem
Może mi kolega wyjaśnić użyty termin?

Re: Re:

: 03.09.2013 13:02:43
autor: wrapped79
off_road pisze:
wrapped79 pisze:flexem
Może mi kolega wyjaśnić użyty termin?
Sztywność/ miękkość ????

: 03.09.2013 13:59:26
autor: FRmaniak
Sztywność ? Nie wiem jak można mówić że damper jest sztywny.
Miękkość? To się chyba reguluje twardością sprężyny.

Re:

: 03.09.2013 14:07:29
autor: ArthurGreen
FRmaniak pisze:Sztywność ? Nie wiem jak można mówić że damper jest sztywny.
Miękkość? To się chyba reguluje twardością sprężyny.
Dokladnie. Sztywnosc to raczej przy froncie istotna a miękkość to to indywidualnie do wagi ridera trzeba dopasowac. 350lbs TI-przy RC4 mialem, a w tej samej ramie z CCDB i 6 kg zrzuceniu "masy" musialem 400lbs wpakowac.

Re: Re:

: 03.09.2013 14:50:48
autor: balfa2step
ArthurGreen pisze:
FRmaniak pisze:Sztywność ? Nie wiem jak można mówić że damper jest sztywny.
Miękkość? To się chyba reguluje twardością sprężyny.
Dokladnie. Sztywnosc to raczej przy froncie istotna a miękkość to to indywidualnie do wagi ridera trzeba dopasowac. 350lbs TI-przy RC4 mialem, a w tej samej ramie z CCDB i 6 kg zrzuceniu "masy" musialem 400lbs wpakowac.



Rc4 zagina czasoprzestrzeń , on bez sprezyny działa jak zatarty . U mnie jest podobna sytuacja jak u Ciebie tylko przesiadka była z rc4 na elke.

Re:

: 03.09.2013 15:59:57
autor: wrapped79
FRmaniak pisze:Sztywność ? Nie wiem jak można mówić że damper jest sztywny.
Miękkość? To się chyba reguluje twardością sprężyny.
Po pierwsze rozmawiamy o amortyzatorach - o tym ten temat. Czy Ty wiesz po co się określa sztywność przedniego amora i np. jak to wpływa na jego pracę - wiesz jaka jest różnica między Foxem 40 a np. dorado ??? :D :D :D

Chodzi o sztywność/miękkość na kole - na dolnych lagach ;)

Pozdrawiam

: 03.09.2013 19:02:03
autor: FRmaniak
No jeśli rozmawiamy o sztywności no to MX są sztywniejsze, a to dobrze jeśli wideł do dh będzie sztywny.
A pojęcia miękkość nadal nie rozumiem? Jak amor może być miękki na kole?
To czy jest twardy/miękki to regulujesz sprężyną.
I tak naprwawdę amortyzatory MX i DH nie różnią się wiele.
Jak pokombinujesz to wsadzisz do roweru amor z MX, dobrze ustawisz to będzie pracował lepiej niż nie jeden Fox czy Dorado, różnica jest jedynie w rozmiarze i wadze.

Re: Re:

: 03.09.2013 19:39:35
autor: jasiek_krk
wrapped79 pisze:wiesz jaka jest różnica między Foxem 40 a np. dorado ??? :D
ja wiem: każdy użytkownik foxa chciałby mieć hex lock'a 8)

Re:

: 03.09.2013 20:00:56
autor: wrapped79
FRmaniak pisze:No jeśli rozmawiamy o sztywności no to MX są sztywniejsze, a to dobrze jeśli wideł do dh będzie sztywny.
A pojęcia miękkość nadal nie rozumiem? Jak amor może być miękki na kole?
To czy jest twardy/miękki to regulujesz sprężyną.
I tak naprwawdę amortyzatory MX i DH nie różnią się wiele.
Jak pokombinujesz to wsadzisz do roweru amor z MX, dobrze ustawisz to będzie pracował lepiej niż nie jeden Fox czy Dorado, różnica jest jedynie w rozmiarze i wadze.
Jeszcze raz - po ludzku sztywność/miękkość czyli dorado miękki( pływający - może tak zabrzmi ci lepiej ) - fox sztywny. Kiedykolwiek próbowałeś sprawdzić tą zależność - robi się to w bardzo prosty sposób - właśnie na kole :D ??? Mam nadzieję że tak - bo wtedy w końcu załapiesz o co mi chodzi ;) - jeśli nie to spróbuj może zrozumiesz.

Pozdrawiam
jasiek_krk pisze:
wrapped79 pisze:wiesz jaka jest różnica między Foxem 40 a np. dorado ??? :D
ja wiem: każdy użytkownik foxa chciałby mieć hex lock'a 8)
Jest tak ziom :D ;)

Pozdrawiam

: 03.09.2013 20:03:05
autor: FRmaniak
No ale to nie zmienia faktu że amor MX tak czy tak jest sztywniejszy od Dorado, Foxa, Boxxera, Travisa i wszystkiego do Dh

Re:

: 03.09.2013 20:29:07
autor: wrapped79
FRmaniak pisze:No ale to nie zmienia faktu że amor MX tak czy tak jest sztywniejszy od Dorado, Foxa, Boxxera, Travisa i wszystkiego do Dh
Ale my ty tego nie podważamy - kolega wcześniej zapytał mnie co znaczy flex więc mu odpowiedziałem.

Pozdrawiam