Strona 3 z 5

: 22.08.2014 15:40:50
autor: frango
Żal dupę ściska, jak czyta się tę dyskusję kompletnie nie na temat :|
Miało być o nowej karbonowej wersji, a nie o rzekomych wadach, starych, zajechanych wersji...

: 22.08.2014 17:18:11
autor: Bogumil
@Pancu Skoro taki znawca z ciebie to masz lot z dropa w zwolnionym tempie i powiedz mi co robię źle?
http://www.pinkbike.com/video/365128/
Mam tak ugiąć nogi żeby tylne koło zaparło mi się o dupę odciążając wahacz czy co?
Bo ja cie kompletnie nie rozumiem.
I skoro taki z ciebie pros to pokaż jak latasz jakieś spore dropy idealnie je pompując że uderzenie nie idzie w rower.

@Spaced ze stopów aluminium 7xxx jest wiele ram, między innymi twoja.
Jeżeli chodzi o 7075 to na pewno zrobiony z niej jest Mondraker Summum, Commencal Supreme DH, a są znacznie tańsze od DEMO zrobionego z 6061.
Jak chcesz 5 ram to sobie poszukaj w internecie a mówiąc wiele miałem na myśli ogólnie durale cynkowe nie koniecznie tylko 7075.
Chociaż nie widzę przeciwwskazań w stosowaniu 7075 na ramę, ale jak jakaś firma chce klepać tanie masówki to 6061 dużo bardziej się do tego nadaje, niestety kosztem wytrzymałości.
Chociaż da się zrobić dobrą ramę z 6061 pod warunkiem że nie będzie się robić tak spieprzonych części jak wahacz w poprzednich wersjach DEMO.

I nie wiem co za głupoty ty gadasz z tymi lądowiskami, jak zwykle wyciągnąłeś coś z kontekstu.

Wracając do tematu nowe DEMO wygląda zupełnie inaczej bo specialized zdał sobie sprawę z tego że ich poprzednie ramy miały bardzo dużo spieprzonych miejsc.
Te milion rur z tyłu działało jak niepotrzebny balast a zapieranie dolnego wahacza o damper powodowało duży moment w dolnej części.
Właśnie dlatego nowe DEMO to BIG HIT 2010 po tuningu i nie przypomina starego.
I jeżeli o nie chodzi to nie mogę powiedzieć że coś jest spieprzone bo na pierwszy rzut oka wygląda spoko i chyba ktoś w końcu przemyślał tą ramę.

.

Re:

: 22.08.2014 17:27:12
autor: diskordia
Bogumil pisze:Sęk w tym, że jedynym miejscem gdzie jeździcie jest internet.
sęk w tym ,że jesteś ciapatym trollem, z wygórowanym ego.

: 22.08.2014 17:37:25
autor: Bogumil
No to trudno.
Czy ja gdzies napisałem że jestem jakimś prosem i nie wiadomo co latam?
A jeżeli ciapatemu trolowi pękło DEMO i to drugie to znaczy że te ramy to tym bardziej przereklamowane gówno.
I taka jest prawda.
I ciekawi mnie co i jak wy lataće i jak super pompujecie że w rame nie idzie ani trochę przeciążenia.

: 22.08.2014 18:13:29
autor: troyo
Summum i Supreme dh z alu 7075? Hahahahah co ty cpasz gosciu? Tego stopu sie nie spawa, poza wyjatkami w branzy odlewniczej przy naprawie form. Nie dosc ze latasz jak wor kartofli, to do tego p.....lisz takie glupoty, ze glowa peka.

Re:

: 22.08.2014 18:21:18
autor: Adas^^
Boguś, wytłumacz dlaczego tłum ludzi miał/ma demówki, nie ważne czy te starsze, czy te jeszcze starsze, czy może te po 2011 roku (wszystkie miały podobną budowę wahacza, który uważasz za kompletnie źle zaprojektowany) i mało kto narzeka na tę ramy? Oczywiście wszystko da się połamać przez nieodpowiednią jazdę (Ty), ale zniszczone demówki to mały odsetek. Myślisz, że jesteś mądrzejszy od inżynierów speca, którzy mają doświadczenie wieloletnie? Ty narazie nauczyłeś się czytać, ale jeszcze nie do końca wszystko rozumiesz. Na Twoim profilu pinkbike ładnie widać, że potrafisz zepsuć KAŻDĄ część swoimi umiejętnościami. Pozdrawiam i życzę dalszych połamanych części. PS. rowery są nie dla Ciebie, to forum też nie. Polecam z tym mózgiem zająć się kostką Rubika, może jej nie połamiesz.

Re:

: 22.08.2014 19:08:07
autor: MUSZEL
troyo pisze:Summum i Supreme dh z alu 7075? Hahahahah co ty cpasz gosciu? Tego stopu sie nie spawa, poza wyjatkami w branzy odlewniczej przy naprawie form. Nie dosc ze latasz jak wor kartofli, to do tego p.....lisz takie glupoty, ze glowa peka.
tak się składa, że Summum na pewno jest z 7075. Nie żebym bronił, ale akurat tu się mylisz :)

http://rowerowy.com/sklep/czesci/ramy/d ... m-frame-14

: 22.08.2014 19:32:34
autor: troyo
Gwarantuje Ci, ze nie jest z 7075, poniewaz jest to stop niespawalny. Rowerowy.com to slabe zrodlo wiedzy, tak samo pisza o tym Supreme dh, ktory jest z alu 7005 a nie 7075. Z 7075 to sa tam w porywach linki wahacza kolego... Takze akurat sie nie myle. Nie wierzysz, odpal google i poczytaj o tym stopie, a nie potarzaj bezmyslnie po jakims bezmozgu.

: 22.08.2014 20:38:38
autor: Bogumil
Przeczytałeś sobie o 7075 na http://www.bester.pl i cwaniaczysz.
Nie wiem jaki problem widzisz w spawaniu 7075, na pewno trudniej spawa się go od 6061 ale nie jest to nie wiadomo jaki problem.
W przypadku 7075 problemem może być jego doża wytrzymałość i obniżona plastyczność przez co może pękać na skutek naprężeń bo nie będzie się tak łatwo deformował.
Ale sadzę że w stanie wyżarzonym można go bez większych problemów pospawać a później zastosować przesycanie i starzenie.
Zastanawiam się po co mi piszecie coś o lataniu jak wór kartofli jak pewnie sami nie latacie dużo lepiej??
Nie potraficie żadnych logicznych argumentów wytoczyć tylko potraficie pisać o tym że się nie umie latać itp.
Dlatego jeszcze raz poproszę was o to żebyście pokazali jak lecicie coś dużego i jak ładnie oszukujecie grawitacje żeby w ramę nic nie poszło.
Wtedy wam przyznam że jestem pipka i nie potrafię latać a to że mi DEMO pękło to mój brak umiejętności.

: 22.08.2014 21:04:42
autor: troyo
Wyobraz sobie, ze sa na swiecie ludzie lepiej wyksztalceni od ciebie, nie muszacy szukac czegokolwiek po stronach internetowych zeby "cwaniaczyc".

Skoro nie widzisz problemu w spawaniu 7075 to radze udac sie do jakiegos Boeinga czy innego NASA, gdyz z twoja technologia przyjma cie tam z otwartymi ramionami i sypna workiem dolarow. Caly swiat zyje w bledzie, ale dobrze, ze ty jedyny "wyksztalcony" znasz rozwiazanie kazdego problemu zaledwie po semestrze czy tam 2 na studiach w koziej wólce.

Piszemy, ze latasz jak wor kartofli, bo to robisz. Argument jest taki, ze walisz wszystko na tylne kolo i proste nogi, dobijasz rame, a potem sie dziwisz, ze wahacz peka.

Obwiniasz wszystko i wszystkich wokol, ale nie potrafisz dostrzec problemu w sobie.
Ludzie z ciebie cisna, bo masz ego rozdmuchane do wielkosci Burj Khalifa, przy czym twoje pseudonaukowe wywody maja sie nijak do rzeczywistosci.

Nikt w ogloszonym przez ciebie konkursie na dlugosc wacka nie bedzie brac udzialu, bo gowno tu kogokolwiek interesuje co sadzisz o reszcie uzytkownikow i poziomie ich umiejetnosci.

: 22.08.2014 21:35:46
autor: Bogumil
Ciężko mi powiedzieć czy mondraker itd rzeczywiście są zrobione z 7075 bo raczej nikt ich nie sprawdzi.
Ale jeżeli chodzi o spawanie tego stopu to wiem że da się go pospawać chociaż jest znacznie trudniejszy w spawaniu od normalnych stopów aluminium.

Jeśli chodzi o latanie to na korzonkowym dropie, nie zawsze można sobie pozwolić na lądowanie na przednim kole bo są tam korzenie położone wzdłuż do lądowiska i jak widzę że w nie wlecę to muszę najpierw posadzić dupę.
Poślizg przodu na takim czymś to najgorsze co może się przytrafić.
Jeżeli chodzi o ten filmik: http://www.pinkbike.com/video/351800/
To najpierw wylabowałem na przedzie i 888 się domknęło a później siadła dupa która się nie domknęła.
Z reguły ląduje delikatnie bardziej na przednim kole możecie się przyjrzeć na filmiku w zwolnionym tempie: http://www.pinkbike.com/video/365128/
Nóg bardziej nie mogę ugiąć bo jak zawiecha bardziej siądzie to mi koło o dupę przyciera.

Po za tym na rampage sadzą 3x większe dropy, więc raczej nawet jak nie wiadomo jak źle wyląduje i tak na moim dropie nie pójdzie takie uderzenie jak na rampage.
I tak rozreklamowana i niezniszczalna rama jak DEMO raczej powinna tak małe rzeczy wytrzymywać ;)

Re:

: 22.08.2014 21:40:39
autor: diskordia
Bogumil pisze: Jeżeli chodzi o 7075 to na pewno zrobiony z niej jest Mondraker Summum,

Re:

: 22.08.2014 21:41:10
autor: diskordia
Bogumil pisze:Ciężko mi powiedzieć czy mondraker itd rzeczywiście są zrobione z 7075

Re:

: 22.08.2014 22:33:37
autor: MUSZEL
troyo pisze:Gwarantuje Ci, ze nie jest z 7075, poniewaz jest to stop niespawalny. Rowerowy.com to slabe zrodlo wiedzy, tak samo pisza o tym Supreme dh, ktory jest z alu 7005 a nie 7075. Z 7075 to sa tam w porywach linki wahacza kolego... Takze akurat sie nie myle. Nie wierzysz, odpal google i poczytaj o tym stopie, a nie potarzaj bezmyslnie po jakims bezmozgu.
wiesz, nie ważne co piszą o stopie. Jak czytam że coś jest z tego zrobione, to człowiek myśli że widocznie coś wymyślili. Hmmm... na każdej polskiej stronie jest ten sam opis co do Summuma. A tutaj piszą że tylko osie i śruby są z 7075 (co jest bardziej prawdopodobne)
dirtmountainbike.com/news/exclusivenew-mondraker-summun.html#!bIovoH
na stronie producenta nic nie widzę. Nieprzyjemnie w takim razie w Pl wprowadzają w błąd. Ale to takie wtrącenie, bo wierzyłem że jednak to możliwe i sam ciekaw byłem

: 22.08.2014 22:43:17
autor: Bogumil
No na pewno podają że jest z 7075.
Ale wiem że ten stop da się pospawać bo mój tata raz go spawał.
Chociaż możliwe że jego utrudniona spawalność dyskwalifikuje go z masowej produkcji ram rowerowych.
Ale to już trochę nie na temat.

W każdym razie według mnie DEMO jest ostro przereklamowane tak samo jak firma specialized.
Bo ta rama nie jest wcale super wytrzymała i bardzo trzeba uważać żeby jej nie zjeździć.
Po za tym w ogóle nie dbają o klienta a dożywotnia gwara to pic.

Re:

: 25.08.2014 10:33:32
autor: Spaced
Bogumil pisze:.

@Spaced ze stopów aluminium 7xxx jest wiele ram, między innymi twoja.
Jeżeli chodzi o 7075 to na pewno zrobiony z niej jest Mondraker Summum, Commencal Supreme DH, a są znacznie tańsze od DEMO zrobionego z 6061.
Jak chcesz 5 ram to sobie poszukaj w internecie a mówiąc wiele miałem na myśli ogólnie durale cynkowe nie koniecznie tylko 7075.
Chociaż nie widzę przeciwwskazań w stosowaniu 7075 na ramę, ale jak jakaś firma chce klepać tanie masówki to 6061 dużo bardziej się do tego nadaje, niestety kosztem wytrzymałości.
Chociaż da się zrobić dobrą ramę z 6061 pod warunkiem że nie będzie się robić tak spieprzonych części jak wahacz w poprzednich wersjach DEMO.

I nie wiem co za głupoty ty gadasz z tymi lądowiskami, jak zwykle wyciągnąłeś coś z kontekstu.



.
Mówiłeś o 7075. Z 7005 spawa się ramy ze względu na koszty i dostępność, przewagi nad 6061 nie ma. I nie z 7075 KOMERCYJNIE nie da sie pospawać ramy.

I tak masz moją rame to jedna. A Commencal jest z 7005 też. Wiec masz na razie ramy tylko z najtanszej 7xxxtki która wcale nie jest mocniejsza.


Wiec :

a) wymien mi 5 ram z alu 7075 o których mówiłeś
b) wymien mi 5 ram z dowolnego 7xxx nie z 7005
c) wymien mi 5 ram z 7005


A i nic z kontekstu nie wyrwałem sam kiedys pitoliłeś, że latasz tak wielkie rzeczy, że lądowania nie robią róznicy.



A co do posta powyżej Boguś - a mój tata umie latać ;) A tak poważnie to nie chce mi sie wnikać czy na prawde mu sie udało ale to jeszcze musi byc wytrzymałe po spawaniu, a nie tylko spaw ma trzymać.


A co do 7075 to jak bardzo chcesz to moge napisać do projektanta summuma. kiedyś troche gadalismy bo mialem z nim wywiad robic. Bedziesz mieć odpowiedz czy jest z 7075 czy wtedy tez nie uwierzysz bo wiesz lepiej?

: 25.08.2014 16:27:16
autor: troyo
Pospawac 7075 nie jest problemem, wszystko bedzie wygladac swietnie. Problem polega na tym, ze spawane 7075 ulega pekaniu wskutek korozji naprezeniowej czyt. jedzilbys na tykajacej bombie. Nie wykonuje sie konstrukcji spawanych z 7075, chociaz jest to wykonalne.

Re:

: 26.08.2014 09:00:22
autor: Spaced
troyo pisze:Pospawac 7075 nie jest problemem, wszystko bedzie wygladac swietnie. Problem polega na tym, ze spawane 7075 ulega pekaniu wskutek korozji naprezeniowej czyt. jedzilbys na tykajacej bombie. Nie wykonuje sie konstrukcji spawanych z 7075, chociaz jest to wykonalne.
Tata spawał co ty wiesz ;)

Re:

: 26.08.2014 16:57:50
autor: Adas^^
troyo pisze:Problem polega na tym, ze spawane 7075 ulega pekaniu wskutek korozji naprezeniowej
Nie poruszaj tematu korozji naprężeniowej, bo boguś nie doczytał jeszcze tego rozdziału...