Strona 4 z 4
: 02.04.2013 14:46:51
autor: Spaced
Schokowafel pisze:Co do USD to w przypadku MX są one sztywniejsze od klasycznych a różnica w masie nieresorowanej jest bardzo duża co sprawiło że zdominowały rynek. W mtb niestety masa nieresorowana juz nie jest tak razoca mniejsze i wystepuje problem ze sztywnościa przy zachowaniu konkurencyjnej wagi. Zobaczymy jak sie sprawi CTA w emeraldzie.
Raczej chodzi o to, że USD jest sztywniejsze w jednej płaszczyźnie ale skrętnie juz nie jest. Nie jest to problemem jak może to ważyc tone.
: 04.04.2013 15:26:59
autor: frango
już nic

: 07.04.2013 22:26:58
autor: Schokowafel
Jest sztywniejsze we wszystkich płaszczyznach, także bocznie

: 08.04.2013 08:20:38
autor: boogiel
Ale nie skrętnie
: 08.04.2013 09:53:13
autor: off_road
Tak sie zastanawiam czym sie ma w jeździe objawiać magiczny brak sztywności? Że jak skręcam to rower reaguje 1s później czy co? ;> Albo, że na korzeniach koło samo skręca? ;>
: 08.04.2013 11:57:10
autor: Korean_Boy
to popytaj ludzi co na shiverach smigali jak świetnie rower skreca ...
: 08.04.2013 13:58:45
autor: Spaced
off_road pisze:Tak sie zastanawiam czym sie ma w jeździe objawiać magiczny brak sztywności? Że jak skręcam to rower reaguje 1s później czy co? ;> Albo, że na korzeniach koło samo skręca? ;>
Jak ważysz 30kg to nie czujesz

: 08.04.2013 16:17:37
autor: MUSZEL
off_road pisze:Tak sie zastanawiam czym sie ma w jeździe objawiać magiczny brak sztywności? Że jak skręcam to rower reaguje 1s później czy co? ;> Albo, że na korzeniach koło samo skręca? ;>
Spaced pisze:Jak ważysz 30kg to nie czujesz
dokładnie
Korean_Boy pisze:to popytaj ludzi co na shiverach smigali jak świetnie rower skreca ...
ja ważąc 65kg nie odczuwałem braku sztywności w Shivie. Ale fakt, że jak trzymałem koło kolanami i skręcałem kiere to koło dość łatwo się skręcało o dobre pare stopni. Ale podczas jazdy nie czułem tego
: 08.04.2013 16:29:22
autor: off_road
MUSZEL pisze:Ale fakt, że jak trzymałem koło kolanami i skręcałem kiere to koło dość łatwo się skręcało o dobre pare stopni. Ale podczas jazdy nie czułem tego
I o tym mowa

Ja zapytałem w prost jak to się przekłada na jazdę. I nikt nie odpowiedział konkretnie

: 08.04.2013 20:28:26
autor: Schokowafel
Miało być skrętnie, zamotało mi się słówko. USD w moto jest sztywniejsze skrętnie, bocznie, poprzecznie, prążkowano, we wszystkie strony i nic wam nie poradze ze w mtb jest na odwrót!
: 09.04.2013 09:38:58
autor: Spaced
Podstawowym błedem jest, ze będziecie "Czuć" brak sztywności. To widać, to wpływa na jazde ale jeździłem na mega niesztywnym amorze na 9mm i pomimo tego, że widziałem jak sie wychyla w każdą strone to nie czulem tego.
Schokowafel pisze:Miało być skrętnie, zamotało mi się słówko. USD w moto jest sztywniejsze skrętnie, bocznie, poprzecznie, prążkowano, we wszystkie strony i nic wam nie poradze ze w mtb jest na odwrót!
Skrętnie tez jest mniej sztywne ale przy tej masie to juz nie robi róznicy.
: 09.04.2013 10:19:34
autor: off_road
Spaced pisze:Skrętnie tez jest mniej sztywne ale przy tej masie to juz nie robi róznicy.
Spaced tyle co poszedłem do garazu wpakowałem koło między dziurę w palecie i próbowałem skręcać... żebyś się nie zdziwił sztywno fest było

prędzej kiera się odgina niż amor

Mowa o zawieszeniu w KX250.
Całkowicie inne wrażenia niż na rowerowym USD.
: 09.04.2013 10:24:50
autor: Spaced
off_road pisze:Spaced tyle co poszedłem do garazu wpakowałem koło między dziurę w palecie i próbowałem skręcać... żebyś się nie zdziwił sztywno fest było prędzej kiera się odgina niż amor Mowa o zawieszeniu w KX250.
Całkowicie inne wrażenia niż na rowerowym USD.
Nie zrozumiałeś. Jest mniej sztywno ale na tyle sztywno, że nie wyczujesz. Jak nie trzeba kosić wagi to problem sztywności jest do rozwiązania. Bo konstrukcyjnie motocyklowy USD to nie jest jakas space puszka.
: 09.04.2013 14:52:55
autor: KubaLa
off_road pisze:Ja zapytałem w prost jak to się przekłada na jazdę. I nikt nie odpowiedział konkretnie
Spróbuj pod małym kątem podjechać na krawężnik na amorze z miękką a potem ze sztywną osią to pozujesz

: 09.04.2013 21:04:08
autor: off_road
Czyli nań nie wjadę mając miękką oś tak? Każesz mi przetestować ale nie wiem jaki ma być efekt

: 09.04.2013 21:13:31
autor: KubaLa
Hmmm, koło ci się tak jakby uślizgnie, na pewno kojarzysz ten efekt

Z sztywną osią możesz podjechać pod mniejszym kątem bez tego uślizgu.
Testowałem jak przesiadłem się kiedyś z duro na z-150

: 09.04.2013 21:38:21
autor: Schokowafel
Nie wiem który raz powtórze ale usd w moto jest sztywniejsze od klasyka. W moto nie ma boostera przez co usd jak i zwykly maja tyle samo pkt. podporowych ich budowa ma taki sam rozklad sil a cala sztywność amortyzatora zalezy o polek i rur w nich zamocowanych. W zwyklym mamy cieniutkie lagi, a w usd masywne golenie. Odpowiedz jest chyba prosta? I nie są to tylko moje wymysły tylko czysty fakt, jak ktoś jeszcze dalej bedzie drazyl temat zaraz sie wk***e i odpale autocada.
Co do mtb to roznice w sztywnosci są spore ale daje sie to we znaki dopiero w przypadku miekkiej osi. na 9mm starty z bramki są dziwne, a osobiscie mialem problem z pierdzeniem w bandach (opona ocierala o golenie). USD pokroju dziurado tez sie fajnie gibie z tym wyjątkiem że ma jakby taki wstepny brak sztywności ale mocniejsze wygiecie jest juz trudne. Taka jakby martwa strefa. Podczas jazdy trudno cos wyczuc, na pewno nie jest to czynnik decydujący o przegranej na WC, aczkolwiek przy agresywnym wbiciu w bande moze wystąpić taki mały lag.
: 09.04.2013 21:59:48
autor: off_road
Schokowafel pisze:Nie wiem który raz powtórze ale usd w moto jest sztywniejsze od klasyka. W moto nie ma boostera przez co usd jak i zwykly maja tyle samo pkt. podporowych ich budowa ma taki sam rozklad sil a cala sztywność amortyzatora zalezy o polek i rur w nich zamocowanych. W zwyklym mamy cieniutkie lagi, a w usd masywne golenie. Odpowiedz jest chyba prosta? I nie są to tylko moje wymysły tylko czysty fakt, jak ktoś jeszcze dalej bedzie drazyl temat zaraz sie wk***e i odpale autocada.
Masz rację i za to skrzynka piwa.
Schokowafel pisze:Podczas jazdy trudno cos wyczuc, na pewno nie jest to czynnik decydujący o przegranej na WC, aczkolwiek przy agresywnym wbiciu w bande moze wystąpić taki mały lag.
I o taką odpowiedź mi chodziło!

Po przesiadce z monstera na ave właściwie nic negatywnego nie odczułem dla tego tak dociekliwie pytałem OCB.