Strona 6 z 8

: 04.12.2008 21:35:12
autor: Skyline GT
Hehe , najlepsze to opony :D

: 05.12.2008 15:35:06
autor: Solid
ja znalazlem ciekawy artykuł o millyard racing
http://www.pinkbike.com/news/allen-mill ... -2008.html

: 26.12.2008 19:48:10
autor: sergio94
Odkopuję ten temat, bo nie chce zakładać nowego, a mam pytanie dotyczące właśnie innowacyjnych ram: czy hest jakaś rama, w której damper położony jest w pionie, ale mocowanie wahacza jest od dołu, a nie od góry, jak w np. w stinky czy jakichś banshee? Nie wiem, czy dobrze rozumuję, ale w przypadku użytkowania w FR, siła grawitacji mogłaby odciążać damper? :roll:

: 26.12.2008 23:16:57
autor: B.Z.
off_road własnie o to mi chodzi. Mysle, ze nawet z foxem, a jak nie to z mniejsza firma ala AVY moznaby dogadac sie o damper wiekszy niz 10.5 cala. Do tego CCDB i AVY dosc dobrze w teori duze przełozenia znosza.
Ale wiesz sa inni i sie ludzie jaraja.
Spaced, przecież to są Helmuty, oni jak budowali Tygrysy to stosowali najlepsze dostępne części, zupełnie jak by ten sprzęt miał służyć wiecznie a nie iść do kasacji po kilku tygodniach lutnięty z tyłu przez jakieś T34, które dla odmiany były robione na "odwal się" za to w masakrycznych ilościach. Naród niemiecki zawsze cechowała sklonność do niezdrowej przesady, oni się rodzą chyba z małymi wackami i przede wszystkim sobie próbują udowodnić że nie jest z nimi tak źle, takie ramy to jednak dowód, że jest z nimi bardzo źle....

Co do sensu robienia ramy z dużym skokiem - nie uważam, że go nie ma, czasem ktos chce sobie pojeździć nie na przygotowanych trasach, ale w jakimś pozakrecanym naturalnym terenie, albo zwyczajnie nadrobić braki techniczne. Sam jeżdzę "siłowo", więc wcale mnie nie dziwi, że ktoś moze potrzebować 25 cm skoku albo więcej (choć raczej nie w Polsce), ale tak jak mówisz, lepiej ustawić dwa dampery jeden za drugim, to jest kurna tylko rower a nie Hummer albo M1A1 Abrahms, nawet jak przełożenie ramy jest 5:1 to masa roweru z riderem nie przekracza zwykle 100 kg, więc może nie róbmy jaj z pogrzebu z tym obciazeniem.

: 29.12.2008 15:05:33
autor: wojtasu
Moim zdanem to nie zjazdówka ani inna ekstrema ale tez jest warte jakiejś tam uwagi

http://www.mtbnews.pl/content/view/403/44/

: 30.12.2008 11:08:25
autor: B.Z.
Hmmm, podobne cechy, aczkolwiek nie tak daleko posunięte będzie miała rama, którą będę lepił dla siebie z laminatu (a jeśli będzie zainteresowanie to nie tylko dla siebie). Laminat też nie ma wielkiej sztywnosci, więc konstrukcja będzie troszszkę podobna, też zdecydowanie szersza niż normalne ramy, też wykonana z pionowo złożonych elementów a nie posklejana z rurek (o wiele większa sztywność) i z tego względu przy okazji tańsza niż rama wykonana z aluminium. Wiedziałem, ze w ten sposób można uzyskać ogromną sztywność używając niespecjalnie sztywnego materiału, ale to, że gość w ten sposób zrobił rower z tektury to dla mnie budujące.

: 01.01.2009 15:47:30
autor: lukasz_olawa
A ma ktoś duże zdjęcie prototypu ramy Dzikusa? BERSERKER? Chodzi mi o tą czerwoną, która w rzeczywistości chyba nie powstała,a szkoda :(


http://s1.zapodaj.net/36303142.jpg.html

: 02.01.2009 11:25:50
autor: MateuszWLCK
ona miała taki sam system zawieszenia jak Nicolai M-pire http://www.pinkbike.com/photo/1640017/

: 02.01.2009 14:14:37
autor: Noldorek
MateuszWLCK nie bardzo :D zasadę działania taka sama :) ale system inny :)
Nicolai nie ma punktu obrotu "na suporcie" :P uwielbiam się czepiać drobnostek wiec nie miej mi tego za złe xD

: 05.01.2009 14:17:35
autor: MaxDamageDA
Ta "drobnostka' To tak naprawde cala potega tej konstrukcji :)

Singiel na dupe, konkretny amor na przod i jest streetowka na ktorej mozna bezszelestnie latac schody i dachy :D

: 10.01.2009 16:27:56
autor: Driver
Nie moglem znalezc gdzie byla dyskusja na temat hamulcow w rowerku HEAD - http://www.richi-engineering.de/images/gallery/122.jpg wiec daje tutaj:

Hallo Maciek,

2 brakes is because the customer wanted it that way. It is possible wih a Magura Big brake.

2 parallel shocks make it possible to have 300mm or more rear travel with series shocks

Richi

: 10.01.2009 16:41:55
autor: Noldorek
Driver Takie rowerki to raczej super górski lans :D za mało odbiorców do tego...
Mnie ostatnio kręcą rowerki...takie prawdziwe WRC wśród rowerów :)
to na czym śmiga pierwsza 15stka :) niewiem chyba też mam bzika na punkcie lekkich wyścigówek :D

: 11.01.2009 00:01:12
autor: Spaced
Noldorek rower Athertona to 18.5-19kg ;) Czołowka nie zawsze ma lekkie ;)

Driver problem ze poza tymi zdaniami to oni srednio technicznie byli mi w stanie rozwiazania w tym biku wytłumaczyc. Padlo tylko duzo duzo skoku i duze hamulce, hardkur.

: 11.01.2009 01:02:30
autor: Schodek
MaxDamageDA zobacz co chłopaki potrafią latać na małych rowerkach BMX w mieście i po jaką cholerę potrzeba 300mm na froncie ??

jak się ma technikę to można latać masakryczne schody na sztywniakach, jak techniki brak to i 300/350 może nie wystarczyć.

temat wyśmienity ;) katalog pomysłów

: 11.01.2009 10:29:49
autor: Driver
Schodek po to zeby miec miekko przy ladowaniu

: 11.01.2009 11:55:54
autor: Noldorek
Driver dobry przykład to slopestyle :) na początku wszyscy mieli maszyny dh/fr dużo skoku bo dużo latali teraz to już po 100mm wystarcza a hopki się nie zmniejszyły :)
Spaced to akurat też gdzieś znalazłem : zastanawia mnie tylko waga rowerka Kovarika... kiedyś na PM był chyba o nim artykuł :)

: 11.01.2009 12:53:40
autor: Driver
Noldorek sorry ale na slopestylu jezdza na tym na co jest moda i co ladnie wyglada, pozatym na takich rowerkach latwiej robi sie triki niz na typowych do fr

a jak ktos lubi latac dropy to kupuje rower odpowiedni do tego, a nie amor 100 skoku zeby udowadniac wszystkim ze tak tez sie da

: 11.01.2009 13:53:49
autor: Schodek
Driver miękko przy lądowaniu możesz mieć na kompletnym sztywniaku !! Zobacz co zeskakują trialowcy na rowerach sztywnych o masie 9kg. Zakładam się że na maszynie Bandera nie dasz rady tak miękko zeskoczyć z 3m na płaskie !!

Dorabianie teorii do praktyki, w slope chodzi o triki i technikę a nie o motor bez silnika. Jak potrafisz jezdzić i masz odpowiednią technikę to na xc rowerze będziesz szybszy niż inny na dh maszynie o mniejszych umiejętnościach. Wiem co pisze bo spotkałem się z taką sytuacją kiedyś. Kolega będąc pierwszy raz na trasie DH w górach , mający maratonowy rower 100/100 pojechał mnie jak małą dziewczynkę. Ja trasę znałem i miałem odpowiedni rower tylko techniki mi brakowało w stosunku do jego poziomu !! Był to Maciek Kucbora, doświadczony zawodnik. W Hiszpanii z Diabłem na tych samych rowerach kosili lokalesów na trasie DH na takim luzie że chłopaki szczęki mieli na ziemi, a chwilę wcześniej się podśmiewali jak ich zobaczyli. Odradzali im zjazd tą trasą i mówili że to DH jest a oni mają orzeszki i maratonówki.

Panowie przestańcie pitolić że trzeba mieć 300mm skoku aby pokonywać nasze trasy. Są w kraju zawodnicy co na sztywniakach śmigają praktycznie tak samo szybko jak 5 zawodnik w elicie !! Sprawdzić można jakie czas mają w zawodach.

Zieliński Grzesiek na ostatnich zawodach na Harendzie miał 3 miejsce na rowerku xc z pikiem na 90mm !!!

dzisiejsze rowery enduro 150/150 znoszą więcej niż potrafi większość ogarnąć na DH maszynie.

pozdro i bez ciśnień.

: 11.01.2009 14:15:40
autor: Driver
o czym ty w ogole piszesz?

wypracowanie fajne, ale nie na temat

nie widze zebysmy dyskutowali o dh i nie widze zeby ktos pitolil ze trzeba miec 300 mm skoku na nasze trasy