przeróbka ramy - mile widziane wypowiedzi DZIKUSA, birola...
przeróbka ramy - mile widziane wypowiedzi DZIKUSA, birola...
... i innych wtajemniczinych.
Mam w planach przeróbke ramki - 18" stalowego sztywniaka na fulla i mam w tej sprawie kilka pytań. Wiem że nie będzie to łatwe ale zdaje sobie z tego sprawe.
Troche danych o ramce:
Geometria taka jak w XC czyli górna rura prostopadła do podłoża, kąt główki raczej przyzwoity, gr. rur - górnej i dolnej: owale po ok. 6-8 cm, ze stali Hi-Ten 1020. Dł r. górnej 53 cm. dolnej 58cm, podsiodłowa ok 43 cm.
Założenia:
-obniżyć gorną rurę w miejscu styku z podsiodłową o ok 5cm niżej i przy okazji skrócenie rury podsiodłowej
-odcięcie całego tylnbego trójkąta i zastąpienie go wachaczem z profili 20x40mm ze stali konstrukcyjnej. Kształt - tj w starszych scottach czyli zdeformowana literka l, konstrukcja jednozawiasowa, skok ok. 200 - 250mm mocowanie dampera do dyskusji.
-wymiana haków na poziome, wyfrezowane ze stali grubość 5-10mm
-Wzmocnienie moin zdaniem newralgicznych punktów bvlachą stalową 5mm (trójkąciki): przy głowce, supporcie, górnej części rury podsiodłowej
-Na przód pójdzioe prawdopodobnie amor albo Simson albo WSK około 150-200 mm skoku, na tył jescze nie wiem co, ale na 90% jakiś przerobiony od moto.
To tylko te główniejsze założenia, w celu zobrazowania co ja planuje z tym zrobić. Teraz nasuwa sie pytanie czy warto? NIe chopdzi tutaj o mase (nie spodziewam sie mniej niż 25 kg) bo to nie problem ale o sens wykonania takiej zmodowanej konstrukcji, czy nie lepiej przerobić sam tyni trójkąt i dołożyć ww. amortyzator i zostawić ramke sztywniakiem?
Prosze o nie pisanie postów typu: "następny spawacz sie znalazł", tylko opinie ludzi którzy spawali tego typu konstrukcje ( DZIKUS, birol, ostatni szczur, który włożył amor od sinka do bika ;] ). Zdaje sobie sprawe z niektórych nieporuszonych tu problemów związanych z taką konstrukcją (wpływ napędu na tylne zawieszenie, wytrzymałość, poręczność).
THX
Mam w planach przeróbke ramki - 18" stalowego sztywniaka na fulla i mam w tej sprawie kilka pytań. Wiem że nie będzie to łatwe ale zdaje sobie z tego sprawe.
Troche danych o ramce:
Geometria taka jak w XC czyli górna rura prostopadła do podłoża, kąt główki raczej przyzwoity, gr. rur - górnej i dolnej: owale po ok. 6-8 cm, ze stali Hi-Ten 1020. Dł r. górnej 53 cm. dolnej 58cm, podsiodłowa ok 43 cm.
Założenia:
-obniżyć gorną rurę w miejscu styku z podsiodłową o ok 5cm niżej i przy okazji skrócenie rury podsiodłowej
-odcięcie całego tylnbego trójkąta i zastąpienie go wachaczem z profili 20x40mm ze stali konstrukcyjnej. Kształt - tj w starszych scottach czyli zdeformowana literka l, konstrukcja jednozawiasowa, skok ok. 200 - 250mm mocowanie dampera do dyskusji.
-wymiana haków na poziome, wyfrezowane ze stali grubość 5-10mm
-Wzmocnienie moin zdaniem newralgicznych punktów bvlachą stalową 5mm (trójkąciki): przy głowce, supporcie, górnej części rury podsiodłowej
-Na przód pójdzioe prawdopodobnie amor albo Simson albo WSK około 150-200 mm skoku, na tył jescze nie wiem co, ale na 90% jakiś przerobiony od moto.
To tylko te główniejsze założenia, w celu zobrazowania co ja planuje z tym zrobić. Teraz nasuwa sie pytanie czy warto? NIe chopdzi tutaj o mase (nie spodziewam sie mniej niż 25 kg) bo to nie problem ale o sens wykonania takiej zmodowanej konstrukcji, czy nie lepiej przerobić sam tyni trójkąt i dołożyć ww. amortyzator i zostawić ramke sztywniakiem?
Prosze o nie pisanie postów typu: "następny spawacz sie znalazł", tylko opinie ludzi którzy spawali tego typu konstrukcje ( DZIKUS, birol, ostatni szczur, który włożył amor od sinka do bika ;] ). Zdaje sobie sprawe z niektórych nieporuszonych tu problemów związanych z taką konstrukcją (wpływ napędu na tylne zawieszenie, wytrzymałość, poręczność).
THX
-
- Posty: 3577
- Rejestracja: 19.04.2004 13:31:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
kurde za szybko odpisujecie ;]
skoku 200 - jak szaleć to porządnie i łatwiej będzie można dobrać amora czy to przód czy tył od moto, bo założenie jest iż to będzie czołg. I druga sprawa to kasssaaaaaa - jak by była to bym sie nie babrał w przeróbki, a tu nie ma i trzeba kombinować.. echhh
skoku 200 - jak szaleć to porządnie i łatwiej będzie można dobrać amora czy to przód czy tył od moto, bo założenie jest iż to będzie czołg. I druga sprawa to kasssaaaaaa - jak by była to bym sie nie babrał w przeróbki, a tu nie ma i trzeba kombinować.. echhh
Destroyer DS2 + Duro '05 , Moto + Pure4130 i troche innej szpeji...
gg:5900968
gg:5900968
stary nie masz nic na papierze ? sory ale dla mnie bez tego nie ma zadnego projketu ktory ma rece i nogi , jak chcesz cos zrobic dobrze to rob to porzadnie i od podstaw bo pozniej posypie ci sie wszystko
takich projektow " w glowie " to juz masa byla i nie powiem jak to sie onczylo
to byla dobra rada :]
iwe zjak bedzie wygladalo mocowanie dampera ? masz wszystko wyliczone ? ( a nie tak na oko ;] ) jakie lozsyka itd ?...
takich projektow " w glowie " to juz masa byla i nie powiem jak to sie onczylo
to byla dobra rada :]
iwe zjak bedzie wygladalo mocowanie dampera ? masz wszystko wyliczone ? ( a nie tak na oko ;] ) jakie lozsyka itd ?...
www.mm-foto.pl
pomysł fajny tez o tym myslałem ale zrezygnowałem narazie :D a do do wymiarów wachacza to mysle ze mozesz poszukać geometrie jakis ram jednozawiasowych i tam cos dla siebie wybrac. pamietaj ze musisz wszystko dobrze wyliczyć zeby korba ci bez problemów weszła.
ale tak wogłule to po co bawić sie w zmienianie starej ramy zespawaj sobie całkowicie nową. a stal proponuje 18G2 bo ma podwyzszoną wystrzymałość i cene lol
ale tak wogłule to po co bawić sie w zmienianie starej ramy zespawaj sobie całkowicie nową. a stal proponuje 18G2 bo ma podwyzszoną wystrzymałość i cene lol
nie ma jeszce na papierze wszystkiego na 100% bo nie wiem czy to jest wogóle snsownei ma szanse bytu. Najpóźniej kloło soboty powinien być projekcik z wszystkim wyliczonym. Jak zrobie na papierku to musze to jakoś przenieść a paint raczej tego nie zrobi...
btw. ma ktoś sznurek z downloadem AutoCAD Mechanical albo zwykły AC? Szukałem na Googlach ale tam w cholere jest poradników, FAQ etc a nawet triala czy demka nie idzie zassać...
THX
P.S. Żadnego dołowania nie odczuwam - to są tylko dobre rady i sugestie ;)
btw. ma ktoś sznurek z downloadem AutoCAD Mechanical albo zwykły AC? Szukałem na Googlach ale tam w cholere jest poradników, FAQ etc a nawet triala czy demka nie idzie zassać...
THX
P.S. Żadnego dołowania nie odczuwam - to są tylko dobre rady i sugestie ;)
Destroyer DS2 + Duro '05 , Moto + Pure4130 i troche innej szpeji...
gg:5900968
gg:5900968
Ja sobie fulla niebęde robił z tej ramki , jak widać na zdjęciu rama jest nadal w jednym kawałku, niama żadnych pęknięć a jej nieoszczędzam,górna rura była obniżana,zmieniany kąt główki i skrucona rura podsiadłowa, fulla może kiedyś sobie wyspawam na wyamiarach super moto,lub czegoś podobnego,sie zobaczy .
http://photo.pinkbike.com/photo/417/pbpic417448.jpg
http://photo.pinkbike.com/photo/417/pbpic417448.jpg
@ wookie
AutoCADa używałem troche, ciemny w tych sprawach nie jestem, jasny za bardzo też ;] Fakt łątwe to nie jest ale da sie powoli opanować. Właśnie dąże do programó a nie papieru ołówka etc. bo rysownik ze mnie marny ale zawsze można próbować ;]
@ moh wielkie thx za podsunięcie pomysłu z super moto ;]
AutoCADa używałem troche, ciemny w tych sprawach nie jestem, jasny za bardzo też ;] Fakt łątwe to nie jest ale da sie powoli opanować. Właśnie dąże do programó a nie papieru ołówka etc. bo rysownik ze mnie marny ale zawsze można próbować ;]
@ moh wielkie thx za podsunięcie pomysłu z super moto ;]
Destroyer DS2 + Duro '05 , Moto + Pure4130 i troche innej szpeji...
gg:5900968
gg:5900968
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość