Strona 1 z 2
Odległość między hopami w rytmie
: 06.06.2004 22:55:53
autor: frirajder
Chcemy zrobić z kumplami wreszcie w miarę porządny dirt. Na początek trzy stoliki w rytmie. Tak 5 metrów długości każdy (od początku wybicia do końca lądowania).
I teraz pytanie:
<-------------->
Jak powinna być odlęgłość pomiędzy kolejnymi jumpami?
......................................................<-------------->
Najbardziej wartościowe będą dla mnie wypowiedz osób dużo skaczących na dircie (chyle czoła).
: 06.06.2004 22:57:41
autor: Wiedzmin
bkillah co tam gadal jak kopalismy ze to ma byc kolo 2.5 dlugosci rowera
: 06.06.2004 23:01:37
autor: frirajder
Ale to chyba też zależy od wielkości hop. Więc miarą raczej pominny być "dł. hopy" a nie "dł. roweru".
: 06.06.2004 23:10:23
autor: Wiedzmin
hm rytmy jak dla mnie to male dirty ale wybijajace wysoko zeby bylo sie dlugo w powietrzu no i prawie pionowe ladowanie, wiec zeby nie tracic speeda to trza chyba cos kolo 2.5rowera, bo jakbys mial hope 6m to chyba bys nie robil odstepu od nastepnej 15m
: 06.06.2004 23:18:22
autor: DEATH
"...i prawie pionowe ladowanie..."
no bez przesady- wybici tak, ale nie londowanie
długosc tak ok 3-4 metry najlepiej,
: 06.06.2004 23:29:16
autor: KFP
w sumie to też troszke zależy od lądowania, co do tego pionowego lądowania to chciałbym to zobaczyć :D
luknij tutaj jak są hopy toru DS w rytmie :
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=225893
i na pinkbike w dziale Dirt Jumping poszukaj dirtów w rytmie najlepiej z jakimś rowerem obok aby porównać odległość między opami w dł. roweru
a tak na oko to chyba 2.5-3 dł. roweru od końca lądowania do początku wybicia
: 06.06.2004 23:31:22
autor: Wiedzmin
no prawie zeby sie przodem nurkowalo tak jak powinno
: 06.06.2004 23:31:55
autor: Waldo
niepisana norma na euroejskich i switowych contestach bmx jest taka ze: "odległosc pomiedzy lipem(szczytem,czubkiem) Ladowania do pierwszej hopy a lipem Wybicia drugiej ma byc 2X większa niż odległosci pomiedzy lipem Wybicia pierwszej hopy a lipem Ladowania drugiej hopy"
ale sa to normy "contestowe"..co oznacza ze odległosc ta jest zwiekszona..dla ułatwienia ogarniecia sie przed druga hopką....
hopki "trialsowe" maja odległosci mnijesze.o ile ciezko powedziec..ale jesli robiecie hopy ok.5 metrów czyli 15 feetów to doległosc do powinna byc niewieksza niz 15feetów,
ja u siebie ma 19 pomiedzy hopami....a pierwsza ma długosc 14/15....
wiadomi o mnije tym trudniej...ale tym lepszym sie stajesz dirt jumperem....
mysle za warto zrodlic mozliwe mały odstep....
pamietajcie tez zeby nie robic plaskiego fragmentu pomiedzy poszczegulnymi hopami.
niech ladowanie płynie przechodzi w wybicie.....
nie to bedzie jak miska,......... wypałaszczajaca sie na srodku i płynnie przechodzaca w pion na brzegach ( w tym przypadku bedzie to ladowanie i nastepne wybicie)
mam nadzije ze sie wam uda
pozdro
: 06.06.2004 23:34:22
autor: DirtMat
Alez oczywiscie ze prawie pionowe ladowana!Szkoda ze na dh-zoneie nie ma no-limita:( on by wam powiedzial...Zna sie koles na tym.Ale na pewno kosmos sqad wroclawski bedzie co nieco wiedzial.poczekajmy na nich bo pewnie teraz na dircie siedza...pozdro
: 06.06.2004 23:36:45
autor: Waldo
tfu kurwa powaliłem jedna cyfre
"ale sa to normy "contestowe"..co oznacza ze odległosc ta jest zwiekszona..dla ułatwienia ogarniecia sie przed druga hopką....
hopki "trialsowe" maja odległosci mnijesze.o ile ciezko powedziec..ale jesli robiecie hopy ok.5 metrów czyli 15 feetów to doległosc do powinna byc niewieksza niz 15feetów, "
oczywiscie ostatnia licza jaka podaje to nie 15 f tylko 25F
czyli troche minije niz 2x długosc hopy..czyli 2x15
a co do tej foty to ona nic nie pokazuje nie ma tam nic w rytmie...
: 07.06.2004 00:06:39
autor: Wiedzmin
mozecie spokojnie sie z mojej wiedzy dirtowej wysmiewac :P ja dirtow nie latam jakos ich nie lubie moze kiedys sie sprobuje
: 07.06.2004 00:30:17
autor: recol
http://www.bikeboard.com/archiwum.php?art=1125
tutaj macie wszystko:) tak mi sie przypomniało że kiedysto tam widzałem:P
: 07.06.2004 00:41:40
autor: Bkillah
alez Fat pigu pamietaj ze chlopaki pewnie beda latac na takich rowerach jak ja niz jak ty wiec : dajcie troszke wiecej odstepu bo amor wam sie zlozy i dupa z latania...
co do pionowych ladowan to przy tempach sa one bardzo wazne!! zeby nie stracic predkosci... a co do reszty to fat pig ma racje.
: 07.06.2004 01:39:22
autor: Bkillah
i co wazne - pamietajcie wybicie nizej niz ladowanie czyli jak robicie stoliki to robicie wybicie, plaskie i garb od ktorego zaczyna sie ladowanie i ze to jest tempo to: strome ladowania
: 07.06.2004 01:58:40
autor: frirajder
Tak, będziemy oczywiście latać na moutainbikach.
W ogóle bardzo wam dziękuje za przemyślane odpowiedzi.
Lądowanie oczywiście musi być strome, ale nie tak jak wybicie. Tego by się nie dało latać!
A z tym lądowaniem wyższym od wybicia to sam nie wiem. Zastanawiam się. Bo w sumie dlaczego tak by miało być lepiej?
: 07.06.2004 02:11:09
autor: Bkillah
czemu bedzie lepiej - bo masz dluzsze ladoanie i nie wytracasz predkosci - zaufaj mi :D
jesli chodzi o katy ladowania wybicia : to skakalem na trialsach i tam tak bylo ( no inny profil ale ostre!! ) i dalo sie to latac.. raz na 40 prob udalo mi sie skoczyc wszystko czysto.
: 07.06.2004 02:18:37
autor: Wiedzmin
no zaufajcie killahowi :P
: 07.06.2004 02:21:55
autor: recol
my też mamy dirt z wyższym dąlowaniem niz hopa:) (B)killah:P dobrze mówie ufajmy mu!:)
: 07.06.2004 02:35:05
autor: frirajder
Czyli jak jest wyższe lądowanie to jest większy speed na następną hopę -> coś w tym jest.