co sadzicie o RM 7 z 2003 r ??
co sadzicie o RM 7 z 2003 r ??
tak jak w temacie, moze ktos taka rame posiada, jej wady i zalety
-
- Posty: 6082
- Rejestracja: 19.04.2004 08:21:44
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Krotko:
ZALETY:
PRACA!!!
Material
Wykonanie
Damper ( fox moim zdaniem zywotniejszy duzo niz np 5th )
System
Geometria
Wyglad ( dla niektorych :P )
Kultowosc :>
WADY:
Miekki tyl - bardzo mala sztywnosc boczna ( mozna przebolec, az peknie, to sie spawa i lata dalej :> )
Bardzo lubia pekac na kratownicy , zaraz za oczkiem na damper, tam gdzie laczy sie z taka wspawka laczaca kratownice w ksztalcie litery X, to tez latwo przeskoczyc, chociazby dorbic tam stalowe blaszki ZANIM peknie.
Wyglad ( dla innych :D )
Z ledwoscia upychasz tam 3.0
Zintegrowany hak przerzutki, moze i pancerny ale jednak...
Spore przelozenie skoku
Moim zdaniem mimo wszyzstko warto! Zwlaszcza jak masz na nia dobra cene, od nowosci wprowadzilbym przerobke w postaci tych stalowych blaszek, twardszych srub na wszystkich kosciach oraz nowy odbojnik na foxa ( orginalny jest do dupy, to ich spora wada, skoluj sobie taki jak jest np w manitou/5th ) to ma ogromne znaczenie przy dobijaniu, a ta ramka akurat na twarde dobijanie jest mocno wrazliwa ( jak prawie kazdy full, ale ta szczegolnie )
ZALETY:
PRACA!!!
Material
Wykonanie
Damper ( fox moim zdaniem zywotniejszy duzo niz np 5th )
System
Geometria
Wyglad ( dla niektorych :P )
Kultowosc :>
WADY:
Miekki tyl - bardzo mala sztywnosc boczna ( mozna przebolec, az peknie, to sie spawa i lata dalej :> )
Bardzo lubia pekac na kratownicy , zaraz za oczkiem na damper, tam gdzie laczy sie z taka wspawka laczaca kratownice w ksztalcie litery X, to tez latwo przeskoczyc, chociazby dorbic tam stalowe blaszki ZANIM peknie.
Wyglad ( dla innych :D )
Z ledwoscia upychasz tam 3.0
Zintegrowany hak przerzutki, moze i pancerny ale jednak...
Spore przelozenie skoku
Moim zdaniem mimo wszyzstko warto! Zwlaszcza jak masz na nia dobra cene, od nowosci wprowadzilbym przerobke w postaci tych stalowych blaszek, twardszych srub na wszystkich kosciach oraz nowy odbojnik na foxa ( orginalny jest do dupy, to ich spora wada, skoluj sobie taki jak jest np w manitou/5th ) to ma ogromne znaczenie przy dobijaniu, a ta ramka akurat na twarde dobijanie jest mocno wrazliwa ( jak prawie kazdy full, ale ta szczegolnie )
www.street-roulette.pl | www.ovb.pl | www.rowerowy.com
dzieki za wyczerpujaca odpowiedz MaxDamage:)
no wiec kupilem ta ramke w usa za 400$ ale juz peknieta przy mocowaniu do dampera cena chyba dobra. Rama jest pospawana w jakims profesjonalnym zakladzie spawalniczym i wyglada naprawde solidnie choc mysle o jakis dodatkowych wzmocnieniach. O jakich stalowych blachach mowisz? przeciez nie spawa sie stali do alu ? Fox ma sprezyne 750 lbs a ja waze 75 kilo wiec chyba z czestym dobiciem nie bylo by problemu. Jesli chodzi o hak przerzutki to moj jest wymienny a co z wahaczem? zdarzaja sie pekniecia?
no wiec kupilem ta ramke w usa za 400$ ale juz peknieta przy mocowaniu do dampera cena chyba dobra. Rama jest pospawana w jakims profesjonalnym zakladzie spawalniczym i wyglada naprawde solidnie choc mysle o jakis dodatkowych wzmocnieniach. O jakich stalowych blachach mowisz? przeciez nie spawa sie stali do alu ? Fox ma sprezyne 750 lbs a ja waze 75 kilo wiec chyba z czestym dobiciem nie bylo by problemu. Jesli chodzi o hak przerzutki to moj jest wymienny a co z wahaczem? zdarzaja sie pekniecia?
-
- Posty: 6082
- Rejestracja: 19.04.2004 08:21:44
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Zdarzaja sie, na ogol od zmeczenia materialu, ktore nastepuje w niej szybciej niz w wiekszosci ram z powodu duzych obciazen na male powierzchnie.
Blacha stalowa w takim ksztalcie |_| okalajaca te dwie plywy i ta wspawke w ksztalcie X , docisnieta sruba ktora trzyma damper. To usztywnia te 2 plytki na bok, a od tego najczesciej toto peka.
A z dobijaniem zawsze jest problem, i lepiej zeby to bylo miekkie dobijanie, radze mimo wszyzstko zapodac cos na wzor odbojnikow miekszych niz ten ktory jest w foksie ( nedzna twarda gumka )
Blacha stalowa w takim ksztalcie |_| okalajaca te dwie plywy i ta wspawke w ksztalcie X , docisnieta sruba ktora trzyma damper. To usztywnia te 2 plytki na bok, a od tego najczesciej toto peka.
A z dobijaniem zawsze jest problem, i lepiej zeby to bylo miekkie dobijanie, radze mimo wszyzstko zapodac cos na wzor odbojnikow miekszych niz ten ktory jest w foksie ( nedzna twarda gumka )
www.street-roulette.pl | www.ovb.pl | www.rowerowy.com
-
- Posty: 6082
- Rejestracja: 19.04.2004 08:21:44
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
acha i jeszcze pytanko co to znaczy "spore przelozenie skoku" ?:>
No i kwestia przedniego zawieszenia, kupilem do ramy 66rc, jedni mowia super zestawienie 170mm z przodu-jedna polka i 180mm z tylu, a inni ze amor do dupy, przy jego skoku na bank pojdze sterowka bo 1,1.8" to za malo jak na ten gabaryt. Mi chodzilo o jedna polke z duzym skokiem bo lubie troche pomajtac kiera w locie a dwupolka ogranicza skret, a wydaje mi sie ze amorek lepszy od np juniora
No i kwestia przedniego zawieszenia, kupilem do ramy 66rc, jedni mowia super zestawienie 170mm z przodu-jedna polka i 180mm z tylu, a inni ze amor do dupy, przy jego skoku na bank pojdze sterowka bo 1,1.8" to za malo jak na ten gabaryt. Mi chodzilo o jedna polke z duzym skokiem bo lubie troche pomajtac kiera w locie a dwupolka ogranicza skret, a wydaje mi sie ze amorek lepszy od np juniora
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 26.04.2004 18:21:43
- Kontakt:
spore przelozenie skoku nie było tutaj najtrafniejszym określeniem. duża dźwignia działająca na damper wydaje się troche trafniej to przedstawiać.
RM 6 i 7 chorują na przypadłość wszystkich konstrukcji z monolitycznym wachaczem - damper i jego "nalbliższe otoczenie" czyli mocowanie, krzywki, kości dostają po dupie przy każdym zamknięciu zawieszenia, bardziej niż w innych konstrukcjach. Dokładając małą sztywnośc wachacza otrzymujemy system, który spisuje sie 2- 3 sezony intensywnego katowania np. w górach. W kraju, z ktorego pochodzi wspomniany produkt, mało kto jeździ dłużej na jednej ramie, jeśli oczywiście jeździ dużo.
Mimo wszystko "dobrze traktowana" RM 7ka jest jedną z najlepszych ram do Fr, które można kupić i zdecydowanie jest "kultowa".
Dwupółka nie ogranicza skrętu. Ty sam go ograniczasz. 66 nie jest lepsza od juniora, mimo że ma lepszą charakterystyke pracy.
monstergarage.inc
RM 6 i 7 chorują na przypadłość wszystkich konstrukcji z monolitycznym wachaczem - damper i jego "nalbliższe otoczenie" czyli mocowanie, krzywki, kości dostają po dupie przy każdym zamknięciu zawieszenia, bardziej niż w innych konstrukcjach. Dokładając małą sztywnośc wachacza otrzymujemy system, który spisuje sie 2- 3 sezony intensywnego katowania np. w górach. W kraju, z ktorego pochodzi wspomniany produkt, mało kto jeździ dłużej na jednej ramie, jeśli oczywiście jeździ dużo.
Mimo wszystko "dobrze traktowana" RM 7ka jest jedną z najlepszych ram do Fr, które można kupić i zdecydowanie jest "kultowa".
Dwupółka nie ogranicza skrętu. Ty sam go ograniczasz. 66 nie jest lepsza od juniora, mimo że ma lepszą charakterystyke pracy.
monstergarage.inc
trail building since 2002 / super 8 power!
-
- Posty: 6082
- Rejestracja: 19.04.2004 08:21:44
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Dzieki ludzie za interesujace i na pewno pouczajace odpowiedzi! O ramie tzn. o jej slabych punktach , a to mnie najbardziej interesowalo, nie wiedzialem za wiele a teraz jestem duzo madrzejszy:) ale pomimo tej bolacej prawdy o niej nie bede sie z nia piescil a jak peknie to peknie, sie pospawa i troche jeszcze pojezdze. Kupilem rame w ciemno za grosze, duzo nie strace jak cos sie stanie a przyjemnosci na zjazdach i w powietrzu na pewno przyniesie sporo :D musze chyba zapodac nowy temat na forum "66rc vs junior" :>
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość