Olej do amora
-
- Posty: 267
- Rejestracja: 16.11.2005 17:19:10
- Lokalizacja: tychy
- Kontakt:
Olej do amora
Witam w temacie amorów nic nie wiem pozatym ze mam amorka!!
mam kilka pytan związanych z olejami wlewanymi do amortyzatorów
1. co jest uznawane za gestość 0 bo kazdy olej ma jakąś tam gestosc
2. wie ktoś moze jaki olej trzeba by wlać do jednego z goleni amora zeby zrobić coś takiego jak mają podobno Boxxery w jednej goleni
3. czy olej do amora ma być mineralny czy syntetyczny
4.jakie gęstośći oleii są wlewane fabrycznie do amorków (konkretnie duro) do prawej goleni
mam kilka pytan związanych z olejami wlewanymi do amortyzatorów
1. co jest uznawane za gestość 0 bo kazdy olej ma jakąś tam gestosc
2. wie ktoś moze jaki olej trzeba by wlać do jednego z goleni amora zeby zrobić coś takiego jak mają podobno Boxxery w jednej goleni
3. czy olej do amora ma być mineralny czy syntetyczny
4.jakie gęstośći oleii są wlewane fabrycznie do amorków (konkretnie duro) do prawej goleni
[S][S] http://tiny.pl/7s3h
-
- Posty: 267
- Rejestracja: 16.11.2005 17:19:10
- Lokalizacja: tychy
- Kontakt:
-
- Posty: 267
- Rejestracja: 16.11.2005 17:19:10
- Lokalizacja: tychy
- Kontakt:
-
- Posty: 267
- Rejestracja: 16.11.2005 17:19:10
- Lokalizacja: tychy
- Kontakt:
Ad 1. Na to pytanie raczej odpowie jakis technolog a nie rider. Olej 2,5wt jest niemal jak woda, 5wt nieco gęstszy i powiedzmy że do Duro by spasił.
Ad 2. W BoXXerach Team i WC do goleni z tłumikiem kompresji trzeba lać olej 10wt, zaś do goleni z tłumikiem powrotu olej 5wt. W duro raczej ma sie to nijak bo nie ma rozgraniczenia tłumika lewa/prawa goleń.
Ad 3. Jak wolisz. Nie wiem czy to reguła ale aktualnie w Z1 mam olej mineralny 10wt i zauważam że na mrozie amorek nie tyle zamarza co robi sie przymulasty ale po kilku solidniejszych depnieciach znowu ładnie chodzi. I taka sprawa, nie rozumiem dlaczego ludzie napalają sie na szybkość amorka i leją 5wt skoro na gęstszym ładniej pochłania i nie odbija w łapy.
Ad 4. Już znasz jak sam napisałeś :)
Ad 2. W BoXXerach Team i WC do goleni z tłumikiem kompresji trzeba lać olej 10wt, zaś do goleni z tłumikiem powrotu olej 5wt. W duro raczej ma sie to nijak bo nie ma rozgraniczenia tłumika lewa/prawa goleń.
Ad 3. Jak wolisz. Nie wiem czy to reguła ale aktualnie w Z1 mam olej mineralny 10wt i zauważam że na mrozie amorek nie tyle zamarza co robi sie przymulasty ale po kilku solidniejszych depnieciach znowu ładnie chodzi. I taka sprawa, nie rozumiem dlaczego ludzie napalają sie na szybkość amorka i leją 5wt skoro na gęstszym ładniej pochłania i nie odbija w łapy.
Ad 4. Już znasz jak sam napisałeś :)
http://tablica.pl/oferta/rama-specialized-big-hit-fsr-1-rozmiar-m-stan-bdb-ID2AUgz.html#60bfe7734a;r:;s:
male uzupelnienie - Pedro 47 - lepkośc k**** lepkość a nie gęstosc, gestości to one ( zero i 15 WT) maja prawie taka sama, jak jestes w stanie organoleptycznie odruznic to niezly jestes :)
dalej, oleje z W (w jak zima w jezyku wroga ;) )przy gestosci powinny dawac rady zimą
zamienniki, w teorii oleje tego samego producenta, czy nawet roznych producentow ale tej samej jakosci (sa na to jakies normy) mozna mieszac, wiec mozna raz sie szarpnac i kupic litr 10W i litr 5W i masz 2 litry 7.5, IMO bardzo wazne zeby kupic olej do amortyzatorow, bo te oleje maja dodatki zapobiegajace pienieniu i nie maja nic co mialo by czyscic silnik (i konsumowac slizgi czy nieprzystosowane uszczelki)
dalej, oleje z W (w jak zima w jezyku wroga ;) )przy gestosci powinny dawac rady zimą
zamienniki, w teorii oleje tego samego producenta, czy nawet roznych producentow ale tej samej jakosci (sa na to jakies normy) mozna mieszac, wiec mozna raz sie szarpnac i kupic litr 10W i litr 5W i masz 2 litry 7.5, IMO bardzo wazne zeby kupic olej do amortyzatorow, bo te oleje maja dodatki zapobiegajace pienieniu i nie maja nic co mialo by czyscic silnik (i konsumowac slizgi czy nieprzystosowane uszczelki)
-
- Posty: 267
- Rejestracja: 16.11.2005 17:19:10
- Lokalizacja: tychy
- Kontakt:
thx za info wiec 0 to pewnie woda:) jesli chodzi o te Boxxery to kupel ostatnio chyba Race'a rozbierał bo miał zamiar kupić i w jednym goleniu była sprezyna zalana olajem a w 2 tłumik
jesli chodzi o duro to z tego co mi wiadomo to w :
lewej goleni jest sprezyna i elastomer
prawej cardrig odpowiedzialny za tą mółowatą prace
mam stuningowane duro i za szybko jak dla mnie odbija i wymysliłem ze wsadze (nie ja) tą uszczelke wyciągnietą przy tuningu i wleje mu połowe zadszy olej niz standartowy a w lewej goleni jak sie uda to bede miał cos jak otwarta kompiel olejowa (dziwnie brzmi ale to mozliwe)
i o to mi sie rozchodzi ze nie mam pojecia jaki olej bedzie trzeba wlac do lewej lagi, czy jesli kupie do prawej lagi np 4w to moge go też wlac do lewej lagi??
jesli chodzi o duro to z tego co mi wiadomo to w :
lewej goleni jest sprezyna i elastomer
prawej cardrig odpowiedzialny za tą mółowatą prace
mam stuningowane duro i za szybko jak dla mnie odbija i wymysliłem ze wsadze (nie ja) tą uszczelke wyciągnietą przy tuningu i wleje mu połowe zadszy olej niz standartowy a w lewej goleni jak sie uda to bede miał cos jak otwarta kompiel olejowa (dziwnie brzmi ale to mozliwe)
i o to mi sie rozchodzi ze nie mam pojecia jaki olej bedzie trzeba wlac do lewej lagi, czy jesli kupie do prawej lagi np 4w to moge go też wlac do lewej lagi??
[S][S] http://tiny.pl/7s3h
-
- Posty: 267
- Rejestracja: 16.11.2005 17:19:10
- Lokalizacja: tychy
- Kontakt:
Szanowny panie Furmek otóż potrafie rozróżnic gęstość od lepkości a używam słowa gęstość bo tak jest wygodniej ---> czytaj: bardziej zrozumiale dla większości. Jeśli przypadkiem miałbys wątpliwości czy serio wiem jaka jest różnica to dobra, napisze:Furmek pisze:male uzupelnienie - Pedro 47 - lepkośc k**** lepkość a nie gęstosc, gestości to one ( zero i 15 WT) maja prawie taka sama, jak jestes w stanie organoleptycznie odruznic to niezly jestes :)
dalej, oleje z W (w jak zima w jezyku wroga ;) )przy gestosci powinny dawac rady zimą
zamienniki, w teorii oleje tego samego producenta, czy nawet roznych producentow ale tej samej jakosci (sa na to jakies normy) mozna mieszac, wiec mozna raz sie szarpnac i kupic litr 10W i litr 5W i masz 2 litry 7.5, IMO bardzo wazne zeby kupic olej do amortyzatorow, bo te oleje maja dodatki zapobiegajace pienieniu i nie maja nic co mialo by czyscic silnik (i konsumowac slizgi czy nieprzystosowane uszczelki)
Gęstość - m/V masa przez objętość
Lepkość - konsystencja
Czy nie dało się bez tej agresji słownej?
http://tablica.pl/oferta/rama-specialized-big-hit-fsr-1-rozmiar-m-stan-bdb-ID2AUgz.html#60bfe7734a;r:;s:
Ja nie widze różnicy. Mam tak od września i uszczelki dalej sa wesołe. Ahy to jest mineral do amortyzatorów a nie jakiaś silnikowa breja :]CiAnEk pisze:Pedro 47 niedaje sie oleju oleju mineralnego do amora !! bo zre uszczelki najlepszy jest syntetyczny :)
http://tablica.pl/oferta/rama-specialized-big-hit-fsr-1-rozmiar-m-stan-bdb-ID2AUgz.html#60bfe7734a;r:;s:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości