Strona 1 z 2
Olej do amora
: 14.01.2006 17:15:30
autor: zawiasbartek
Witam w temacie amorów nic nie wiem pozatym ze mam amorka!!
mam kilka pytan związanych z olejami wlewanymi do amortyzatorów
1. co jest uznawane za gestość 0 bo kazdy olej ma jakąś tam gestosc
2. wie ktoś moze jaki olej trzeba by wlać do jednego z goleni amora zeby zrobić coś takiego jak mają podobno Boxxery w jednej goleni
3. czy olej do amora ma być mineralny czy syntetyczny
4.jakie gęstośći oleii są wlewane fabrycznie do amorków (konkretnie duro) do prawej goleni
: 14.01.2006 17:34:03
autor: zawiasbartek
czyzby nikt sie na tym nie znał no szkoda ale czekam cierpliwie az ktoś coś napisze
: 14.01.2006 17:43:41
autor: kondzik16
bylo o tym duzo. opcja szukaj
: 14.01.2006 17:44:06
autor: zawiasbartek
dobra na 4 pytanie już chyba znalazłem odpowiedz jest to coś koło 10w jesli nie to niech ktos mnie poprawi
: 14.01.2006 17:57:10
autor: zawiasbartek
a opcji szukaj juz uzyłem i nie znalazłem odpowiedzi na 3 z 4 pytan wiec załozyłem nowy topic:]
: 14.01.2006 18:10:23
autor: Pedro 47
Ad 1. Na to pytanie raczej odpowie jakis technolog a nie rider. Olej 2,5wt jest niemal jak woda, 5wt nieco gęstszy i powiedzmy że do Duro by spasił.
Ad 2. W BoXXerach Team i WC do goleni z tłumikiem kompresji trzeba lać olej 10wt, zaś do goleni z tłumikiem powrotu olej 5wt. W duro raczej ma sie to nijak bo nie ma rozgraniczenia tłumika lewa/prawa goleń.
Ad 3. Jak wolisz. Nie wiem czy to reguła ale aktualnie w Z1 mam olej mineralny 10wt i zauważam że na mrozie amorek nie tyle zamarza co robi sie przymulasty ale po kilku solidniejszych depnieciach znowu ładnie chodzi. I taka sprawa, nie rozumiem dlaczego ludzie napalają sie na szybkość amorka i leją 5wt skoro na gęstszym ładniej pochłania i nie odbija w łapy.
Ad 4. Już znasz jak sam napisałeś :)
: 14.01.2006 18:13:52
autor: cyc
A jaki jest dobry zamiennik zamiast standardowo
polecanego oleju do marzocchi?
: 14.01.2006 18:27:28
autor: Pedro 47
Standart w Marzocchi to 7,5. Słyszałem tak nie pamietam od kogo ae sprawdza się to po pierwszej zmianie oleju na 10wt lub 5wt bo czuć różnice.
: 14.01.2006 18:48:53
autor: Furmek
male uzupelnienie - Pedro 47 - lepkośc k**** lepkość a nie gęstosc, gestości to one ( zero i 15 WT) maja prawie taka sama, jak jestes w stanie organoleptycznie odruznic to niezly jestes :)
dalej, oleje z W (w jak zima w jezyku wroga ;) )przy gestosci powinny dawac rady zimą
zamienniki, w teorii oleje tego samego producenta, czy nawet roznych producentow ale tej samej jakosci (sa na to jakies normy) mozna mieszac, wiec mozna raz sie szarpnac i kupic litr 10W i litr 5W i masz 2 litry 7.5, IMO bardzo wazne zeby kupic olej do amortyzatorow, bo te oleje maja dodatki zapobiegajace pienieniu i nie maja nic co mialo by czyscic silnik (i konsumowac slizgi czy nieprzystosowane uszczelki)
: 14.01.2006 19:18:16
autor: zawiasbartek
thx za info wiec 0 to pewnie woda:) jesli chodzi o te Boxxery to kupel ostatnio chyba Race'a rozbierał bo miał zamiar kupić i w jednym goleniu była sprezyna zalana olajem a w 2 tłumik
jesli chodzi o duro to z tego co mi wiadomo to w :
lewej goleni jest sprezyna i elastomer
prawej cardrig odpowiedzialny za tą mółowatą prace
mam stuningowane duro i za szybko jak dla mnie odbija i wymysliłem ze wsadze (nie ja) tą uszczelke wyciągnietą przy tuningu i wleje mu połowe zadszy olej niz standartowy a w lewej goleni jak sie uda to bede miał cos jak otwarta kompiel olejowa (dziwnie brzmi ale to mozliwe)
i o to mi sie rozchodzi ze nie mam pojecia jaki olej bedzie trzeba wlac do lewej lagi, czy jesli kupie do prawej lagi np 4w to moge go też wlac do lewej lagi??
: 14.01.2006 19:24:40
autor: siwy-84
zawiasbartek jak sobie zrobisz otwarta kąpiel w lewej golenie to bedziesz musial jezdzic w goglach bo olej bedzie ci tryskal przez korek i uszczelke hehe
: 14.01.2006 19:29:54
autor: zawiasbartek
kumpel ma tak zrobione i nie nazeka pozatym na moim terenie w modzie jest kombinowanie i patenty wiec dam sobie z tym rade
pozatym do lewej lagi mozna wlac i 15w i bedzie tak gesty ze wytrysku nie powinien dostać ale sie jeszcze zobaczy
: 14.01.2006 20:13:21
autor: Pedro 47
Furmek pisze:male uzupelnienie - Pedro 47 - lepkośc k**** lepkość a nie gęstosc, gestości to one ( zero i 15 WT) maja prawie taka sama, jak jestes w stanie organoleptycznie odruznic to niezly jestes :)
dalej, oleje z W (w jak zima w jezyku wroga ;) )przy gestosci powinny dawac rady zimą
zamienniki, w teorii oleje tego samego producenta, czy nawet roznych producentow ale tej samej jakosci (sa na to jakies normy) mozna mieszac, wiec mozna raz sie szarpnac i kupic litr 10W i litr 5W i masz 2 litry 7.5, IMO bardzo wazne zeby kupic olej do amortyzatorow, bo te oleje maja dodatki zapobiegajace pienieniu i nie maja nic co mialo by czyscic silnik (i konsumowac slizgi czy nieprzystosowane uszczelki)
Szanowny panie Furmek otóż potrafie rozróżnic gęstość od lepkości a używam słowa gęstość bo tak jest wygodniej ---> czytaj: bardziej zrozumiale dla większości. Jeśli przypadkiem miałbys wątpliwości czy serio wiem jaka jest różnica to dobra, napisze:
Gęstość - m/V masa przez objętość
Lepkość - konsystencja
Czy nie dało się bez tej agresji słownej?
: 14.01.2006 20:17:18
autor: gRegor
NIe czytałem postów powyzej.. mi sei wylał olej przy tuningu... wlałem olej finish line 2,5w chodzi jak malina :P
: 14.01.2006 20:17:36
autor: CiAnEk
Pedro 47 niedaje sie oleju oleju mineralnego do amora !! bo zre uszczelki najlepszy jest syntetyczny :)
: 14.01.2006 20:26:04
autor: Pedro 47
CiAnEk pisze:Pedro 47 niedaje sie oleju oleju mineralnego do amora !! bo zre uszczelki najlepszy jest syntetyczny :)
Ja nie widze różnicy. Mam tak od września i uszczelki dalej sa wesołe. Ahy to jest mineral do amortyzatorów a nie jakiaś silnikowa breja :]
: 14.01.2006 20:26:57
autor: CiAnEk
siwy-84 nieistnieje chyba cos takiego jak otwarta czy zamknieta kompiel olejowa z tego co ja wiem :P
: 14.01.2006 20:28:30
autor: CiAnEk
Pedro 47 ja slyszalem zeby tak nierobic no ale jak ci sie to wszystko trzyma to okayy :P
: 14.01.2006 22:35:07
autor: hi men
Pedro 47 w jakim dokładnie amorku masz olej 10 w ? Bardzo czuć różnice z seryjnego 7.5?