modulacja - lepsza w tarczowych?

muffini
Posty: 62
Rejestracja: 26.11.2005 22:29:57
Kontakt:

modulacja - lepsza w tarczowych?

Post autor: muffini »

Witam. Mam v-ki i ogólnie jestem z nich zadowolony, ale - stoje przed wyborem piasty na przód(przystosowana do tarczy lub nie) na razie nie będe kupował tarczy ale zastanawiam się czy zostawić sobie furtkę na
przyszłość. (różnica w wadze piast - 80 g)
Tak więc interesuje mnie sprawa modulacji w hamulcach(szukałem na forum i nie tylko ale opinie są rozbieżne)
czy hamulce tarczowe dadzą mi dużo lepszą modulację niz v-ki (klamki LX i szczęki acera)
Dodam że jestem zadowolony z siły moich hampli(ważę nie dużo) - wystarczy jeden palec, a przy większych
zjazdach dwa na klamce(bez problemu podnosi tył)
Znam wszystkie wady i zalety obu rodzajów hamulców, więc chodzi mi tylko modulację.

Z góry dzięki za odp.
fr1
patyk_lks
Posty: 455
Rejestracja: 21.04.2005 19:45:29
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: patyk_lks »

Tarcza na przodzie to podstawa. Ogolnie vki są do blokowania koła a tarczówki do hamowania:)
[url=http://www.pinkbike.com/photo/922498/]Pinkbike[/url]
Masta Blasta
Posty: 248
Rejestracja: 29.04.2005 23:37:25
Kontakt:

Post autor: Masta Blasta »

Dobra v-ka którą dobrze ustawimy +linki, pancerze, klamka będzie raczej miała duzo lepsza modulacje jak jakiś kiepski hamulec tarczowy. Niektórzy nawet nie wiedza jak dobrze działac moze v-ka. Ale ogolnie dobra tarczówka zwłaszcza hydrauliczna ma 100% lepszą modulacje.
[S] single track 24' camuflage + ns coster + DT etc/71rap
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

Jezeli to jest dobra tracza to na pewno lepsza.

I zdecydowanie lepiej zainwestowac w piaste pod tarcze juz.
www.mm-foto.pl
> Zielony <
Posty: 942
Rejestracja: 08.06.2005 16:51:35
Lokalizacja: POZNAŃ STREET RIDER
Kontakt:

Post autor: > Zielony < »

Potraktuje to jako sonde, nie zebym posty nabijal ;)

W tarczowkach lepsza modulacja.
Lubie przeszkody,ktore nie byly budowane z mysla o jezdzie na rowerze
STREET to tylko BMX
SzyszeQ
Posty: 461
Rejestracja: 07.05.2005 00:18:26
Kontakt:

Post autor: SzyszeQ »

qp sobie piaste pod tarcze bo poco masz sobie podcinac skrzydla i ograniczać mozliwosci.. ja mam z przodu v-ke sakkona:D i hamoje o wiele lepiej niz djamy na to win zip czy black box <jedno i to samo:P> ale jak kupowalem kolo to qpilem pod tarcze tak w razie czego jak bedzie mamona to sie fundnie jakiego lepszego mecha albo hydraulike

ps. modulacja raczej nie zalezy od hamulca tylko raczej od klamki :P
patyk_lks
Posty: 455
Rejestracja: 21.04.2005 19:45:29
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: patyk_lks »

SzyszeQ rozjeb*** mnie swoją wypowiedzia;] sakkon hamuje lepiej od bb, żart?
Modulacja w duzym stopniu jest uwarunkowana od zacisku,linek,pancerzy itd a nie tylko od klamki!
[url=http://www.pinkbike.com/photo/922498/]Pinkbike[/url]
za0_DR/FR
Posty: 905
Rejestracja: 19.11.2004 15:50:21
Lokalizacja: Guhrau
Kontakt:

Post autor: za0_DR/FR »

SzyszeQ Widze że masz ładną wyobraźnie. Jeździłeś kiedyś na bb albo wz ze takie bzdury gadasz. Mialem kiedyś coś ala taki saccon i śmigałem na wielu mechanikach i do żadnego fałka pod wzgredem modulacji nie miała szans. A siłę większa miał tylko XT z równoległym prowadzeniem klocków.

patyk_lks dobrze plecie. Linka pancerz i klameczka do podstawa do dobrej modulacji. Klamka najlepej z regulacja położenia naciągu linki jak np w klameczkach avida.
Dam dupy za gar zimnej zupy....
Dezerter
Posty: 353
Rejestracja: 05.07.2005 04:32:35
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: Dezerter »

za0_DR/FR ma racje..
mam z przodu XT z rownoleglym prowadzeniem klockow i uwazam ze jezeli nie ma sie kasy na tarcze to to jest najlepszy wybor (jestem obiektywny w tym momencie)
Wracajac do tematu.. modulacja zalezy od calego "zestawu" a nie tylko od np. zacisku czy klamki.. i odpowiadam na twoje pytanie.. TAK tarczowki maja lepsza modulacje..przekonasz sie jak zalozysz i pojezdzisz.. niegdy nie bedziesz chcial zalozyc V-ki spowrotem..
http://tiny.pl/11pz <-- Bike
http://tiny.pl/pfxf <-- Action
Tassadar
Posty: 2188
Rejestracja: 11.08.2004 18:20:01
Kontakt:

Post autor: Tassadar »

myślę ze magura hs 33 ma lepszą modulację niż jaka kolwiek tarczówka...
ale piast pod tarczę nie zaszkodzi... a 80 gr to jest nic
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=74297
patyk_lks
Posty: 455
Rejestracja: 21.04.2005 19:45:29
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: patyk_lks »

h33 hmm nie przesadzajmy:|
[url=http://www.pinkbike.com/photo/922498/]Pinkbike[/url]
za0_DR/FR
Posty: 905
Rejestracja: 19.11.2004 15:50:21
Lokalizacja: Guhrau
Kontakt:

Post autor: za0_DR/FR »

patyk_lks Zgadzam się, to sa hamulce typowo do masakrycznej siły, dlatego sa uzywane w trialu gdzie potezna siła jest potrzebna, szczególnie z tyłu. Zauważcie że w trialu z regóły mają na przodzie tarcze a na tyle hs. A czmu bo tarcza ma lepsza modulacje która w trialu się przydaje na przodzie, a z tyłu hs gdyz tarcza powoduje dyże przeciążenia na ramie i mogła by ja szybko uszkodzić a nawet polamać przy trialowych zabawach, dlateo stosuja hs za ich siłę a zarazem większe bezpieczeństwo dla ramy.
Dam dupy za gar zimnej zupy....
za0_DR/FR
Posty: 905
Rejestracja: 19.11.2004 15:50:21
Lokalizacja: Guhrau
Kontakt:

Post autor: za0_DR/FR »

Qwa dwa posty mi się machnęły.

Mod prosze usunąć tego.
Dam dupy za gar zimnej zupy....
Kruk
Posty: 1290
Rejestracja: 19.04.2004 13:39:12
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Kruk »

Jakby co mój kumpel ma na handel hs 33 tanio z 80, a dobry v-ek lepsza modulacja, od taniej tarczy, nawet lepsza modulacja od tych bb ale siła mniejsza i wrażliwość na warunki pogodowe, ale mniej uciążliwa reg. i mniejsze koszty użytkowania, eksploatacji.
Wiesz co mnie boli? Że rower się pierdoli!
KIEŁ16
Posty: 749
Rejestracja: 26.11.2005 22:07:54
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: KIEŁ16 »

ps. modulacja raczej nie zalezy od hamulca tylko raczej od klamki :P[/quote]

ta jasne ;p poprawiłeś mi humor
http://crbt.ovh.org/photogallery.php?photo=110 piekny lot na nowym orange

gg:3119933
> Zielony <
Posty: 942
Rejestracja: 08.06.2005 16:51:35
Lokalizacja: POZNAŃ STREET RIDER
Kontakt:

Post autor: > Zielony < »

moim zdaniem mudulacja zalezy od powieszchni tracych, czyli klacka hamucowego i powieszchni robiczej.
Co z tego, ze lekko sie dusi na klame, jak np. obrecz posmarujasz smala(w trialu) i klocki dotkna obreczy i kolo odrazu blokuje i nie ma zdanej modulacji...
Lubie przeszkody,ktore nie byly budowane z mysla o jezdzie na rowerze
STREET to tylko BMX
Tassadar
Posty: 2188
Rejestracja: 11.08.2004 18:20:01
Kontakt:

Post autor: Tassadar »

no modulacja zależy od klamki, ale tarczówki mają mniejszą, bo mają mniejszy obwód niż obręcz, jakie by nie były nie będą tak przecyzyjne
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=74297
Kruk
Posty: 1290
Rejestracja: 19.04.2004 13:39:12
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Kruk »

KIEŁ16 łał boski jesteś miałem 3 v-ki na jednej klamce i to nie zależy głównie od klamki.... więc nie ******* bo hamulec chyba też jest ważny !?
Wiesz co mnie boli? Że rower się pierdoli!
muffini
Posty: 62
Rejestracja: 26.11.2005 22:29:57
Kontakt:

Post autor: muffini »

widze że przeważają opinie na korzyść tarcz.
z mechanicznego punktu widzenia(5 lat nauki) troche to dziwne, tarcza ma średnicę kilka cali a obrtęcz 26, jest różnica co? więc precyzja - dozowanie siły na koło powinno wyglądać lepiej przy
większej średnicy. poza tym jest jeszcze przełożenie czyli duży ruch klamki a mały klocka - wtedy powinno być lepiej. ale to tylko teoria,
nie jeździłem dużo na tarczach więc muszę zaufać tym którzy mają doświadczenie z różnymi hamplami.
ps. najbardziej chodzi mi o nose manuala(czy jakoś tak) nieżle mi idzie na v-ce ale może być lepiej.
fr1
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości