Strona 1 z 2

modulacja - lepsza w tarczowych?

: 10.02.2006 11:32:15
autor: muffini
Witam. Mam v-ki i ogólnie jestem z nich zadowolony, ale - stoje przed wyborem piasty na przód(przystosowana do tarczy lub nie) na razie nie będe kupował tarczy ale zastanawiam się czy zostawić sobie furtkę na
przyszłość. (różnica w wadze piast - 80 g)
Tak więc interesuje mnie sprawa modulacji w hamulcach(szukałem na forum i nie tylko ale opinie są rozbieżne)
czy hamulce tarczowe dadzą mi dużo lepszą modulację niz v-ki (klamki LX i szczęki acera)
Dodam że jestem zadowolony z siły moich hampli(ważę nie dużo) - wystarczy jeden palec, a przy większych
zjazdach dwa na klamce(bez problemu podnosi tył)
Znam wszystkie wady i zalety obu rodzajów hamulców, więc chodzi mi tylko modulację.

Z góry dzięki za odp.

: 10.02.2006 11:44:34
autor: patyk_lks
Tarcza na przodzie to podstawa. Ogolnie vki są do blokowania koła a tarczówki do hamowania:)

: 10.02.2006 12:30:49
autor: Masta Blasta
Dobra v-ka którą dobrze ustawimy +linki, pancerze, klamka będzie raczej miała duzo lepsza modulacje jak jakiś kiepski hamulec tarczowy. Niektórzy nawet nie wiedza jak dobrze działac moze v-ka. Ale ogolnie dobra tarczówka zwłaszcza hydrauliczna ma 100% lepszą modulacje.

: 10.02.2006 12:44:29
autor: wookie85
Jezeli to jest dobra tracza to na pewno lepsza.

I zdecydowanie lepiej zainwestowac w piaste pod tarcze juz.

: 10.02.2006 12:58:19
autor: > Zielony <
Potraktuje to jako sonde, nie zebym posty nabijal ;)

W tarczowkach lepsza modulacja.

: 10.02.2006 13:55:28
autor: SzyszeQ
qp sobie piaste pod tarcze bo poco masz sobie podcinac skrzydla i ograniczać mozliwosci.. ja mam z przodu v-ke sakkona:D i hamoje o wiele lepiej niz djamy na to win zip czy black box <jedno i to samo:P> ale jak kupowalem kolo to qpilem pod tarcze tak w razie czego jak bedzie mamona to sie fundnie jakiego lepszego mecha albo hydraulike

ps. modulacja raczej nie zalezy od hamulca tylko raczej od klamki :P

: 10.02.2006 15:27:08
autor: patyk_lks
SzyszeQ rozjeb*** mnie swoją wypowiedzia;] sakkon hamuje lepiej od bb, żart?
Modulacja w duzym stopniu jest uwarunkowana od zacisku,linek,pancerzy itd a nie tylko od klamki!

: 10.02.2006 15:48:53
autor: za0_DR/FR
SzyszeQ Widze że masz ładną wyobraźnie. Jeździłeś kiedyś na bb albo wz ze takie bzdury gadasz. Mialem kiedyś coś ala taki saccon i śmigałem na wielu mechanikach i do żadnego fałka pod wzgredem modulacji nie miała szans. A siłę większa miał tylko XT z równoległym prowadzeniem klocków.

patyk_lks dobrze plecie. Linka pancerz i klameczka do podstawa do dobrej modulacji. Klamka najlepej z regulacja położenia naciągu linki jak np w klameczkach avida.

: 10.02.2006 16:37:50
autor: Dezerter
za0_DR/FR ma racje..
mam z przodu XT z rownoleglym prowadzeniem klockow i uwazam ze jezeli nie ma sie kasy na tarcze to to jest najlepszy wybor (jestem obiektywny w tym momencie)
Wracajac do tematu.. modulacja zalezy od calego "zestawu" a nie tylko od np. zacisku czy klamki.. i odpowiadam na twoje pytanie.. TAK tarczowki maja lepsza modulacje..przekonasz sie jak zalozysz i pojezdzisz.. niegdy nie bedziesz chcial zalozyc V-ki spowrotem..

: 10.02.2006 22:36:45
autor: Tassadar
myślę ze magura hs 33 ma lepszą modulację niż jaka kolwiek tarczówka...
ale piast pod tarczę nie zaszkodzi... a 80 gr to jest nic

: 10.02.2006 22:58:55
autor: patyk_lks
h33 hmm nie przesadzajmy:|

: 10.02.2006 23:44:57
autor: za0_DR/FR
patyk_lks Zgadzam się, to sa hamulce typowo do masakrycznej siły, dlatego sa uzywane w trialu gdzie potezna siła jest potrzebna, szczególnie z tyłu. Zauważcie że w trialu z regóły mają na przodzie tarcze a na tyle hs. A czmu bo tarcza ma lepsza modulacje która w trialu się przydaje na przodzie, a z tyłu hs gdyz tarcza powoduje dyże przeciążenia na ramie i mogła by ja szybko uszkodzić a nawet polamać przy trialowych zabawach, dlateo stosuja hs za ich siłę a zarazem większe bezpieczeństwo dla ramy.

: 10.02.2006 23:46:37
autor: za0_DR/FR
Qwa dwa posty mi się machnęły.

Mod prosze usunąć tego.

: 10.02.2006 23:56:06
autor: Kruk
Jakby co mój kumpel ma na handel hs 33 tanio z 80, a dobry v-ek lepsza modulacja, od taniej tarczy, nawet lepsza modulacja od tych bb ale siła mniejsza i wrażliwość na warunki pogodowe, ale mniej uciążliwa reg. i mniejsze koszty użytkowania, eksploatacji.

: 11.02.2006 10:57:11
autor: KIEŁ16
ps. modulacja raczej nie zalezy od hamulca tylko raczej od klamki :P[/quote]

ta jasne ;p poprawiłeś mi humor

: 11.02.2006 11:22:19
autor: > Zielony <
moim zdaniem mudulacja zalezy od powieszchni tracych, czyli klacka hamucowego i powieszchni robiczej.
Co z tego, ze lekko sie dusi na klame, jak np. obrecz posmarujasz smala(w trialu) i klocki dotkna obreczy i kolo odrazu blokuje i nie ma zdanej modulacji...

: 11.02.2006 14:17:18
autor: Tassadar
no modulacja zależy od klamki, ale tarczówki mają mniejszą, bo mają mniejszy obwód niż obręcz, jakie by nie były nie będą tak przecyzyjne

: 11.02.2006 16:54:40
autor: Kruk
KIEŁ16 łał boski jesteś miałem 3 v-ki na jednej klamce i to nie zależy głównie od klamki.... więc nie ******* bo hamulec chyba też jest ważny !?

: 11.02.2006 20:12:27
autor: muffini
widze że przeważają opinie na korzyść tarcz.
z mechanicznego punktu widzenia(5 lat nauki) troche to dziwne, tarcza ma średnicę kilka cali a obrtęcz 26, jest różnica co? więc precyzja - dozowanie siły na koło powinno wyglądać lepiej przy
większej średnicy. poza tym jest jeszcze przełożenie czyli duży ruch klamki a mały klocka - wtedy powinno być lepiej. ale to tylko teoria,
nie jeździłem dużo na tarczach więc muszę zaufać tym którzy mają doświadczenie z różnymi hamplami.
ps. najbardziej chodzi mi o nose manuala(czy jakoś tak) nieżle mi idzie na v-ce ale może być lepiej.