Koniec ery BIG BIKES??
Koniec ery BIG BIKES??
Zdaje sie ze panowanie w filmach rowerowych 25kg potworow o wielkim skoku mamy za soba...to se ne vrati. Jeszcze pare lat temu w czolowych produkcjach rodem z USA czy Kanady dominowaly wielkie ciezkie maszyny przypominajace bardziej sprzet do MX bez silnika(np w Double Down-Armaggedony, Foesy i inne duuuze rowery). Nie wspomne o wybrykach w rodzaju rowerow Bendera-total czolgi!
A teraz...odchudzone ile sie da freerideowki o skoku z rzadka przekraczajacym 17-18cm czesto z jednopolkowymi, nierzadko, powietrznymi amorami. Obaczajcie na czym smiga Darren Berecloth w NWD6-Spec enduro z Nixonem z przodu i powietrznym damperem...Albo wspolczesny dropmaster Carlin Dunne-zwykly Stab z 888-200mm skoku to wcale nie duzo zwazajac na to jakie loty na tym robi!
Chyba technologia produkcji tego calego stuffu poszla mocno do przodu(nam sie tylko z tego cieszyc:) w mysl zasady "skoro nie widac roznicy to po co przeplacac"-jesli lekki sprzet jest rownie mocny jak ten ciezki to mozna troche zejsc z masy.
Inna sprawa ze wspolczesny Freeride sporo sie zmienil w porownaniu do tego sprzed paru lat. Kiedys polegalo to glownie na waleniu massive dropow z finezja spadajacego worka kartofli:P. Teraz ci kolesie robia non stop i na kazdym rodzaju przeszkody wypasione triki-na 25kg krowie byloby to raczej trudne o ile wogole mozliwe...Stad taki nowy rodzaj maszyn do kwalifikowanego latania
A teraz...odchudzone ile sie da freerideowki o skoku z rzadka przekraczajacym 17-18cm czesto z jednopolkowymi, nierzadko, powietrznymi amorami. Obaczajcie na czym smiga Darren Berecloth w NWD6-Spec enduro z Nixonem z przodu i powietrznym damperem...Albo wspolczesny dropmaster Carlin Dunne-zwykly Stab z 888-200mm skoku to wcale nie duzo zwazajac na to jakie loty na tym robi!
Chyba technologia produkcji tego calego stuffu poszla mocno do przodu(nam sie tylko z tego cieszyc:) w mysl zasady "skoro nie widac roznicy to po co przeplacac"-jesli lekki sprzet jest rownie mocny jak ten ciezki to mozna troche zejsc z masy.
Inna sprawa ze wspolczesny Freeride sporo sie zmienil w porownaniu do tego sprzed paru lat. Kiedys polegalo to glownie na waleniu massive dropow z finezja spadajacego worka kartofli:P. Teraz ci kolesie robia non stop i na kazdym rodzaju przeszkody wypasione triki-na 25kg krowie byloby to raczej trudne o ile wogole mozliwe...Stad taki nowy rodzaj maszyn do kwalifikowanego latania
http://boreksc.pinkbike.com/album/old-photos/
gg:1310266
gg:1310266
-
- Posty: 6082
- Rejestracja: 19.04.2004 08:21:44
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
A ja lubie sprzet ktorego nie musze co pol roku zmieniac z powodu awarii , skaczac nie musze sie martwic ze niedolot rozlozy mi rower na pol, spadajac nie musze martwic sie czy cos nie strzeli, a praca jest niepownywalna do czegokolwiek innego. Do wagi mozna sie przyzwyczaic.
Wszystko dla ludzi, szkoda tylko ze o tych ktorzy lubia porzadny sprzet teraz sie nie pamieta, a nacisk kladzie sie na wyglad i sprzet dla bogatych nastolatkow ktorzy kupia sobie rower na jakim jezdza na filmach. Nie mozna jednak miec pretensji do firm, oni chca zarobic - a skoro taka polityka przynosi zyski to nic dziwnego, ze tak sprawy wygladaja. Firmy nie moga sie przeciwstawic trendom narzycanym przez rynek zbytu, bo niby co im z tego przyjdzie?
Na szczescie sa jednak firmy ( choc jest ich nie wiele ) ktore maja gdzies lekkie zabawki ( choc sa opcje dla tych ktorzy wage lubia zbic ) i tworza sprzet dobry, mocny i wcale nie tak ciezki jak sie niektorym wydaje.
Mnie tam era lekkich rowerow jeszcze nie siega i pewnie nie dosiegnie nigdy.
Tak szczerze to czy ktos tutaj poza mna kupilby teraz rame za 15000 ze skokiem 300mm ? ( gdyby mial tyle ). 99% powie - PO CO. Ano po to zeby miec miekko pod dupcia, zeby sie zachwycac praca zawieszenia, zeby ten rower sluzyl latami, zeby zbieral nawet chropowatosci na asfalcie mhmmm.
To uzaleznia!
Wszystko dla ludzi, szkoda tylko ze o tych ktorzy lubia porzadny sprzet teraz sie nie pamieta, a nacisk kladzie sie na wyglad i sprzet dla bogatych nastolatkow ktorzy kupia sobie rower na jakim jezdza na filmach. Nie mozna jednak miec pretensji do firm, oni chca zarobic - a skoro taka polityka przynosi zyski to nic dziwnego, ze tak sprawy wygladaja. Firmy nie moga sie przeciwstawic trendom narzycanym przez rynek zbytu, bo niby co im z tego przyjdzie?
Na szczescie sa jednak firmy ( choc jest ich nie wiele ) ktore maja gdzies lekkie zabawki ( choc sa opcje dla tych ktorzy wage lubia zbic ) i tworza sprzet dobry, mocny i wcale nie tak ciezki jak sie niektorym wydaje.
Mnie tam era lekkich rowerow jeszcze nie siega i pewnie nie dosiegnie nigdy.
Tak szczerze to czy ktos tutaj poza mna kupilby teraz rame za 15000 ze skokiem 300mm ? ( gdyby mial tyle ). 99% powie - PO CO. Ano po to zeby miec miekko pod dupcia, zeby sie zachwycac praca zawieszenia, zeby ten rower sluzyl latami, zeby zbieral nawet chropowatosci na asfalcie mhmmm.
To uzaleznia!
www.street-roulette.pl | www.ovb.pl | www.rowerowy.com
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość