Koniec ery BIG BIKES??

Borek SC
Posty: 247
Rejestracja: 17.01.2006 22:17:44
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Koniec ery BIG BIKES??

Post autor: Borek SC »

Zdaje sie ze panowanie w filmach rowerowych 25kg potworow o wielkim skoku mamy za soba...to se ne vrati. Jeszcze pare lat temu w czolowych produkcjach rodem z USA czy Kanady dominowaly wielkie ciezkie maszyny przypominajace bardziej sprzet do MX bez silnika(np w Double Down-Armaggedony, Foesy i inne duuuze rowery). Nie wspomne o wybrykach w rodzaju rowerow Bendera-total czolgi!

A teraz...odchudzone ile sie da freerideowki o skoku z rzadka przekraczajacym 17-18cm czesto z jednopolkowymi, nierzadko, powietrznymi amorami. Obaczajcie na czym smiga Darren Berecloth w NWD6-Spec enduro z Nixonem z przodu i powietrznym damperem...Albo wspolczesny dropmaster Carlin Dunne-zwykly Stab z 888-200mm skoku to wcale nie duzo zwazajac na to jakie loty na tym robi!

Chyba technologia produkcji tego calego stuffu poszla mocno do przodu(nam sie tylko z tego cieszyc:) w mysl zasady "skoro nie widac roznicy to po co przeplacac"-jesli lekki sprzet jest rownie mocny jak ten ciezki to mozna troche zejsc z masy.

Inna sprawa ze wspolczesny Freeride sporo sie zmienil w porownaniu do tego sprzed paru lat. Kiedys polegalo to glownie na waleniu massive dropow z finezja spadajacego worka kartofli:P. Teraz ci kolesie robia non stop i na kazdym rodzaju przeszkody wypasione triki-na 25kg krowie byloby to raczej trudne o ile wogole mozliwe...Stad taki nowy rodzaj maszyn do kwalifikowanego latania
http://boreksc.pinkbike.com/album/old-photos/
gg:1310266
RyyS
Posty: 1470
Rejestracja: 24.09.2004 09:48:01
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Post autor: RyyS »

to teraz Max ci powie co mysli o tych lekkich freeridowkach i braku ciezkich maszyn w filmach :P
mi sie podoba ta tendecja bo im lzjesze (przy tej samej wytrzymalosci) tym lepiej. a skoro fr moze zejsc o wiele kg w dol to street i pochodne rowniez :D
cielak
Posty: 1177
Rejestracja: 17.08.2004 14:10:11
Lokalizacja: MARIENWERDER kwidzyn
Kontakt:

Post autor: cielak »

racja im lzej tym lepiej:)
ale nie prawda ze to koniec ery ciezkich maszyn
w filmach moze tak ale popatrz na innych ludzi na czym jezdza
jest jeszce bardzo wiele takich czolgow jak armagedon itp wiec nie gadaj glupot:)
poprostu sa rowery lekkie i ciezkie heheh
Jozan
Posty: 2296
Rejestracja: 06.08.2005 20:46:26
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Jozan »

Ale czym bylby hardcore bez tych czolgow :]
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=2071386 SPRZEDAM !
GG:1560098
cielak
Posty: 1177
Rejestracja: 17.08.2004 14:10:11
Lokalizacja: MARIENWERDER kwidzyn
Kontakt:

Post autor: cielak »

haaa jozan bylem szybszy o sekunde!!!!:P
Jozan
Posty: 2296
Rejestracja: 06.08.2005 20:46:26
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Jozan »

cielak ty to menda jestes :P ale racje mamy :]
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=2071386 SPRZEDAM !
GG:1560098
mAcieKz
Posty: 1557
Rejestracja: 23.12.2005 22:28:47
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: mAcieKz »

trzeba liczyc na to, żeby te krowy nie poszły w zapomnienie :P czekam na komentarz Maxa co do lekich freeridówek :D
www.roztocze.yoyo.pl
patyk_lks
Posty: 455
Rejestracja: 21.04.2005 19:45:29
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: patyk_lks »

jak da sie latac fr na lekkich rowerkach...to po grzyba robic to na czolgu;]
[url=http://www.pinkbike.com/photo/922498/]Pinkbike[/url]
Sulring
Posty: 3681
Rejestracja: 12.07.2005 03:36:52
Kontakt:

Post autor: Sulring »

Ja tez stwierdzam ze im lzejsze tym lepsze. I bardzo dobrze ze rozwoj idzie w tym kierunku. Szkoda tylko ze jednak ta mase nei idze z wytrzymaloscia. Przyklad Monster i 888. I wszystko jasne.
Ssij pento
GÓRNIK
Posty: 4327
Rejestracja: 07.06.2004 22:38:47
Lokalizacja: WuWuA
Kontakt:

Post autor: GÓRNIK »

Borek SC pisze:Spec enduro
też mam i nie narzekam :P
www.cykloza.pl

ave na przetrwanie | amen

http://www.pinkbike.com/photo/2300621/
Eee...
Posty: 1248
Rejestracja: 14.08.2004 13:19:47
Kontakt:

Post autor: Eee... »

ciezkie maszyny sie nadaja do morderczego zjazdu:P hopy moga byc wielkie techniczne i przyjemne i skok 150 jest wystarczajacy.
Sulring
Posty: 3681
Rejestracja: 12.07.2005 03:36:52
Kontakt:

Post autor: Sulring »

Eee... wlasnie eee? Do jakeigo zjazdu. Predzej bym powiedzial ze ciezkie maszyny moga sie jeszcze nadac do spadania z gorki, ale nie do zjazdu....
Ssij pento
gdulec
Posty: 469
Rejestracja: 30.03.2005 05:16:25
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: gdulec »

mnie sie podobają te i te :] ale osobiscie wolal bym miec tego lzejszego :) ogulem lubie klimat na filmikach jak sa te oldscholowe maszyny:) ma to w sobie to cos.....
KIEŁ16
Posty: 749
Rejestracja: 26.11.2005 22:07:54
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: KIEŁ16 »

mój rowerek ważył jakieś 20kg.. spec p.3 + pike + koła jedno 4kg ;d a i tak dalo sie fajne wygibasy robić i zapierdlać w 4x :] ten rower był w sumie do wszystkiego
http://crbt.ovh.org/photogallery.php?photo=110 piekny lot na nowym orange

gg:3119933
sebonk
Posty: 1209
Rejestracja: 06.06.2005 00:55:02
Lokalizacja: kstaw
Kontakt:

Post autor: sebonk »

ale spojrzcie jak te nowe odchudzone maszyny z osemkami i 66 beznadziejnie wygladaja, nie maja tego czegos, rower z monsterem czy shiva calkiem inaczej wyglada, ma dusze, jeszcze te wszechobecne czarne golenie, toz to w ogole nie przypomina amortyzatora....
3,143k4r2
moderator
Posty: 1900
Rejestracja: 19.04.2004 07:13:39
Lokalizacja: DresoLandia
Kontakt:

Post autor: 3,143k4r2 »

KIEŁ16 Smiem watpic zw twoj rower wazy 20.
rama ok 2,3
pike ok 2
deemaxy 4kg 1 kolo ? od kiedy ? moje kolo tylnie na atomlabie (obrecz + piasta) + kaseta + opona hooks + detka = ok 3kg nie sadze ze masz ciezsze
musialbys miec mega ciezkie czesci zeby miec taki wynik
n0 ridE n0 fUN
karol.fr
Posty: 769
Rejestracja: 19.04.2004 20:46:35
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Kraków
Kontakt:

Post autor: karol.fr »

KIEŁ16wydaje mi sie ze 3,143k4r2 ma racje . Gdzie Ty tam uzberałes te 20 kg ? Czy pisesz tak na oko ? bo na moje oko to Twoj rower nie ma wiecej niz 16-17.
http://www.pinkbike.com/photo/6739274/
MaxDamageDA
Posty: 6082
Rejestracja: 19.04.2004 08:21:44
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: MaxDamageDA »

A ja lubie sprzet ktorego nie musze co pol roku zmieniac z powodu awarii , skaczac nie musze sie martwic ze niedolot rozlozy mi rower na pol, spadajac nie musze martwic sie czy cos nie strzeli, a praca jest niepownywalna do czegokolwiek innego. Do wagi mozna sie przyzwyczaic.

Wszystko dla ludzi, szkoda tylko ze o tych ktorzy lubia porzadny sprzet teraz sie nie pamieta, a nacisk kladzie sie na wyglad i sprzet dla bogatych nastolatkow ktorzy kupia sobie rower na jakim jezdza na filmach. Nie mozna jednak miec pretensji do firm, oni chca zarobic - a skoro taka polityka przynosi zyski to nic dziwnego, ze tak sprawy wygladaja. Firmy nie moga sie przeciwstawic trendom narzycanym przez rynek zbytu, bo niby co im z tego przyjdzie?

Na szczescie sa jednak firmy ( choc jest ich nie wiele ) ktore maja gdzies lekkie zabawki ( choc sa opcje dla tych ktorzy wage lubia zbic ) i tworza sprzet dobry, mocny i wcale nie tak ciezki jak sie niektorym wydaje.

Mnie tam era lekkich rowerow jeszcze nie siega i pewnie nie dosiegnie nigdy.

Tak szczerze to czy ktos tutaj poza mna kupilby teraz rame za 15000 ze skokiem 300mm ? ( gdyby mial tyle ). 99% powie - PO CO. Ano po to zeby miec miekko pod dupcia, zeby sie zachwycac praca zawieszenia, zeby ten rower sluzyl latami, zeby zbieral nawet chropowatosci na asfalcie mhmmm.
To uzaleznia!
www.street-roulette.pl | www.ovb.pl | www.rowerowy.com
szakal
Posty: 963
Rejestracja: 29.07.2004 11:36:21
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Post autor: szakal »

ta gdyby lzejsze bylo rownie mocne to czemu nie? ale tak niestety nie jest i to ciezsze najczesciej wygrywa pod wzgledem wytrzymalosci..
http://miniurl.pl/12397
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość