Strona 1 z 6
Koniec ery BIG BIKES??
: 12.02.2006 15:32:26
autor: Borek SC
Zdaje sie ze panowanie w filmach rowerowych 25kg potworow o wielkim skoku mamy za soba...to se ne vrati. Jeszcze pare lat temu w czolowych produkcjach rodem z USA czy Kanady dominowaly wielkie ciezkie maszyny przypominajace bardziej sprzet do MX bez silnika(np w Double Down-Armaggedony, Foesy i inne duuuze rowery). Nie wspomne o wybrykach w rodzaju rowerow Bendera-total czolgi!
A teraz...odchudzone ile sie da freerideowki o skoku z rzadka przekraczajacym 17-18cm czesto z jednopolkowymi, nierzadko, powietrznymi amorami. Obaczajcie na czym smiga Darren Berecloth w NWD6-Spec enduro z Nixonem z przodu i powietrznym damperem...Albo wspolczesny dropmaster Carlin Dunne-zwykly Stab z 888-200mm skoku to wcale nie duzo zwazajac na to jakie loty na tym robi!
Chyba technologia produkcji tego calego stuffu poszla mocno do przodu(nam sie tylko z tego cieszyc:) w mysl zasady "skoro nie widac roznicy to po co przeplacac"-jesli lekki sprzet jest rownie mocny jak ten ciezki to mozna troche zejsc z masy.
Inna sprawa ze wspolczesny Freeride sporo sie zmienil w porownaniu do tego sprzed paru lat. Kiedys polegalo to glownie na waleniu massive dropow z finezja spadajacego worka kartofli:P. Teraz ci kolesie robia non stop i na kazdym rodzaju przeszkody wypasione triki-na 25kg krowie byloby to raczej trudne o ile wogole mozliwe...Stad taki nowy rodzaj maszyn do kwalifikowanego latania
: 12.02.2006 15:38:10
autor: RyyS
to teraz Max ci powie co mysli o tych lekkich freeridowkach i braku ciezkich maszyn w filmach :P
mi sie podoba ta tendecja bo im lzjesze (przy tej samej wytrzymalosci) tym lepiej. a skoro fr moze zejsc o wiele kg w dol to street i pochodne rowniez :D
: 12.02.2006 15:47:03
autor: cielak
racja im lzej tym lepiej:)
ale nie prawda ze to koniec ery ciezkich maszyn
w filmach moze tak ale popatrz na innych ludzi na czym jezdza
jest jeszce bardzo wiele takich czolgow jak armagedon itp wiec nie gadaj glupot:)
poprostu sa rowery lekkie i ciezkie heheh
: 12.02.2006 15:47:04
autor: Jozan
Ale czym bylby hardcore bez tych czolgow :]
: 12.02.2006 15:47:36
autor: cielak
haaa jozan bylem szybszy o sekunde!!!!:P
: 12.02.2006 15:49:00
autor: Jozan
cielak ty to menda jestes :P ale racje mamy :]
: 12.02.2006 16:02:18
autor: mAcieKz
trzeba liczyc na to, żeby te krowy nie poszły w zapomnienie :P czekam na komentarz Maxa co do lekich freeridówek :D
: 12.02.2006 16:07:07
autor: patyk_lks
jak da sie latac fr na lekkich rowerkach...to po grzyba robic to na czolgu;]
: 12.02.2006 16:07:16
autor: Sulring
Ja tez stwierdzam ze im lzejsze tym lepsze. I bardzo dobrze ze rozwoj idzie w tym kierunku. Szkoda tylko ze jednak ta mase nei idze z wytrzymaloscia. Przyklad Monster i 888. I wszystko jasne.
: 12.02.2006 16:07:40
autor: GÓRNIK
Borek SC pisze:Spec enduro
też mam i nie narzekam :P
: 12.02.2006 16:29:07
autor: Eee...
ciezkie maszyny sie nadaja do morderczego zjazdu:P hopy moga byc wielkie techniczne i przyjemne i skok 150 jest wystarczajacy.
: 12.02.2006 16:31:43
autor: Sulring
Eee... wlasnie eee? Do jakeigo zjazdu. Predzej bym powiedzial ze ciezkie maszyny moga sie jeszcze nadac do spadania z gorki, ale nie do zjazdu....
: 12.02.2006 16:36:24
autor: gdulec
mnie sie podobają te i te :] ale osobiscie wolal bym miec tego lzejszego :) ogulem lubie klimat na filmikach jak sa te oldscholowe maszyny:) ma to w sobie to cos.....
: 12.02.2006 16:39:37
autor: KIEŁ16
mój rowerek ważył jakieś 20kg.. spec p.3 + pike + koła jedno 4kg ;d a i tak dalo sie fajne wygibasy robić i zapierdlać w 4x :] ten rower był w sumie do wszystkiego
: 12.02.2006 16:54:48
autor: sebonk
ale spojrzcie jak te nowe odchudzone maszyny z osemkami i 66 beznadziejnie wygladaja, nie maja tego czegos, rower z monsterem czy shiva calkiem inaczej wyglada, ma dusze, jeszcze te wszechobecne czarne golenie, toz to w ogole nie przypomina amortyzatora....
: 12.02.2006 17:03:21
autor: 3,143k4r2
KIEŁ16 Smiem watpic zw twoj rower wazy 20.
rama ok 2,3
pike ok 2
deemaxy 4kg 1 kolo ? od kiedy ? moje kolo tylnie na atomlabie (obrecz + piasta) + kaseta + opona hooks + detka = ok 3kg nie sadze ze masz ciezsze
musialbys miec mega ciezkie czesci zeby miec taki wynik
: 12.02.2006 17:12:51
autor: karol.fr
KIEŁ16wydaje mi sie ze 3,143k4r2 ma racje . Gdzie Ty tam uzberałes te 20 kg ? Czy pisesz tak na oko ? bo na moje oko to Twoj rower nie ma wiecej niz 16-17.
: 12.02.2006 17:38:54
autor: MaxDamageDA
A ja lubie sprzet ktorego nie musze co pol roku zmieniac z powodu awarii , skaczac nie musze sie martwic ze niedolot rozlozy mi rower na pol, spadajac nie musze martwic sie czy cos nie strzeli, a praca jest niepownywalna do czegokolwiek innego. Do wagi mozna sie przyzwyczaic.
Wszystko dla ludzi, szkoda tylko ze o tych ktorzy lubia porzadny sprzet teraz sie nie pamieta, a nacisk kladzie sie na wyglad i sprzet dla bogatych nastolatkow ktorzy kupia sobie rower na jakim jezdza na filmach. Nie mozna jednak miec pretensji do firm, oni chca zarobic - a skoro taka polityka przynosi zyski to nic dziwnego, ze tak sprawy wygladaja. Firmy nie moga sie przeciwstawic trendom narzycanym przez rynek zbytu, bo niby co im z tego przyjdzie?
Na szczescie sa jednak firmy ( choc jest ich nie wiele ) ktore maja gdzies lekkie zabawki ( choc sa opcje dla tych ktorzy wage lubia zbic ) i tworza sprzet dobry, mocny i wcale nie tak ciezki jak sie niektorym wydaje.
Mnie tam era lekkich rowerow jeszcze nie siega i pewnie nie dosiegnie nigdy.
Tak szczerze to czy ktos tutaj poza mna kupilby teraz rame za 15000 ze skokiem 300mm ? ( gdyby mial tyle ). 99% powie - PO CO. Ano po to zeby miec miekko pod dupcia, zeby sie zachwycac praca zawieszenia, zeby ten rower sluzyl latami, zeby zbieral nawet chropowatosci na asfalcie mhmmm.
To uzaleznia!
: 12.02.2006 17:39:46
autor: szakal
ta gdyby lzejsze bylo rownie mocne to czemu nie? ale tak niestety nie jest i to ciezsze najczesciej wygrywa pod wzgledem wytrzymalosci..