malowanie sprezyny w damperze

groochas
moderator
Posty: 2411
Rejestracja: 18.04.2004 23:17:14
Lokalizacja: Kraków --> Nowa Huta
Kontakt:

malowanie sprezyny w damperze

Post autor: groochas »

Jaką farbą zeby nie odpryskiwała ?? Wiem ze bikebert malował u siebie w biku ale nie moge tego chłopiszcza dorwać. Aha czy jakis płynny "PAINT REMOVER" pożre farbe ze starej sprezyny ?
Wiktor
Posty: 57
Rejestracja: 04.07.2005 00:58:00
Lokalizacja: mazury
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

Podstawową sprawą jest odpowiednie przygotowanie powierzchni przed malowaniem.nigdy nie należy usuwać całej starej farby,konieczne to jest jedynie gdy nie przylega ona odpowiednio do podłoża(odpryski, złuszczenia)sprężynę należy zmatować wodnym papierem ściernym o gradacji 400 a następnie 800. do zmatowania wewnętrznych powierzchni najlepiej użyć włukniny ściernej w kolorze szarym (można kupić w sklepach z akcesoriami dla lakierników samochodowych i niektórych polmozbytach) Po takim przygotowaniu o ile nie ma dużych ubytków w starej farbie możemy malować, natomiast jeśli są spore miejsca gołej stali to należało by pokryć sprężynę podkładem za pomocą pędzla lub spraju. Po zapodkładowaniu trzeba oczywiście ponownie zmatować (wyrównać) powierzchnię. Teraz możemy przystąpić do właściwego malowania. Jeśli wszystko zostało zrobione jak należy to możemy użyć dowolnej farby w spraju przeznaczonej do metalu. Powłoka nie będzie odpryskiwać. Chcąc uzyskać dobry efekt należy włożyć w przygotowania sporo czasu,ale to się opłaci.Przez kilkanaście lat pracowałem w zakładzie lakierniczym mojego ojca wię wiem że to mozolna praca ale końcowy rezultat jest tego wart. Co do samego malowania sprajem to należy nałożyć kilka jak najcieńszych warstw rozpylając farbę z odległości co najmniej 30-45 cm w odstępach około 20-30 minut.Uchroni to przed powstaniem zacieków. W ten sposub malowałem już kilka sprężyn do damperów i jak do tej pory wszystkie trzymają się super.
http://www.forumrowerowe.pl/forum/index.php
groochas
moderator
Posty: 2411
Rejestracja: 18.04.2004 23:17:14
Lokalizacja: Kraków --> Nowa Huta
Kontakt:

Post autor: groochas »

super, dzięki wielkie za odpowiedz. Niestety ubytki farby są i to nie małe. w kazdym razie będe kombinował. Dzięks
Wiktor
Posty: 57
Rejestracja: 04.07.2005 00:58:00
Lokalizacja: mazury
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

Pamiętaj, że najważniejsze jest staranne oszlifowanie i odtłuszczenie powierzchni. Dzięki temu uzyskasz lepszą przyczepność farby. Nawet jeśli nie będziesz dawał podkładu to i tak powinna się ona dobrze trzymać.Nie używaj tylko zbyt grubego papieru (max 240) bo pozostaną rysy przebijające spod farby. Miłego lakierowania!!!
http://www.forumrowerowe.pl/forum/index.php
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości