suntour duro => tuning => problem

Krencony
Posty: 61
Rejestracja: 08.03.2006 11:10:46
Kontakt:

suntour duro => tuning => problem

Post autor: Krencony »

Chłopaki pomużcie, zrobiłem tuning amora według opisu http://jotem.net/sniper/Duro.rar który równierz jest na dh-zone http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... sc&start=0, tylko niedawałem tych podkładek zwiększających wysokość amora, wogóle to tylko rozebrałem amora, zdjołem tą opaske z pałeczki i złożyłem amora z powrotem. Nie wiem czy tak amor się zachowywał wcześniej ale w lewej goleni (tam gdzie jest tylko sprężyna) przy ugieńciu amora mniej wiecej w połowie coś stuka, zarówno przy dobijaniu amora jak i przy odbijaniu amora. W dodatku gdy pokrętło regulacji jest ustawione na minus, to bardzo cicho stuka prawie wogóle, ale wystarczy że przekręce raz na "+" to już coś puka (pokrętło w goleni tylko ze sprężyną). Proszę o odpowiedzi. Jakby ktoś mógł, kto nie tuningował amora, sprawdził czy nie słychać cchego stukania. Może ktoś przy tuningu spotkał sięz takim problemem o ile to jest problem.
konex
Posty: 5686
Rejestracja: 28.09.2005 20:02:23
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: konex »

W moim było pukanie bez tuningu ;P
lizzard king
Posty: 3826
Rejestracja: 13.12.2004 21:47:52
Kontakt:

Post autor: lizzard king »

eh...

po porstu amor szybciej odbija stad stukanie..

zreszta w moim przeszlo (stuknelo chyba ze 3 razy)
Krencony
Posty: 61
Rejestracja: 08.03.2006 11:10:46
Kontakt:

Post autor: Krencony »

nie to nie stukanie od odbijania, owszem po tuningu te plastikowe stożki Pukają dopuki niedopchnie ich się na sam dół goleni, ale to nie to, jak dobijam amora do bólu to w połowie słysze stuknięcie i jak puszczam to mniej więcej w tym samym miejscu też to ma miejsce. Być może wcześniej nie zauważyłem tego bo amor był twardy, zresztą jak się jedzie to raczej się tego nie usłyszy.
enduromaster
Posty: 734
Rejestracja: 01.04.2005 01:44:02
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: enduromaster »

u mnie też tak było, w motocyklu także, po miesiący zniknęło. pewnie musi się wrzystko ułożyć po rozbiórce
power of diesel
http://pl.youtube.com/watch?v=0qIBHg8NSLY&feature=related
Siuda
Posty: 280
Rejestracja: 13.10.2005 20:46:07
Lokalizacja: w-w
Kontakt:

Post autor: Siuda »

co do stukania w lewym goleniu(sprezyna) tez tak mialem. Wydaje mi sie ze to po prostu sprezyna sie zle uklada i tyle. Ja probowalem wkladac ja pare razy i zakrecac i po 2 czy 3 juz nie stukala. nie potrafie dokladnie przyczyny okreslic ale pozniej juz nie stukalo a co do prawego golenia to po wyciagnieciu opaski amor szybciej odbija i stad to stukanie. Ja u siebie wyciagnalem ta opaske a na jej miejsce wsadzilem kawalek plastikowej opaski zaciskowej. Amor po tym chodzi jak powinien. miekki jest a nie stuka to jest cos posredniego miedzy amorkiem z uszczelka i bez. Jak cie wnerwia stukanie to zaloz na nowo ta uszczelke albo zrob tak jak ja

pozdro
http://www.pinkbike.com/photo/1399733/
XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Post autor: XXX »

Krencony niczym sie nie przejmuj stary to przecież DURO a nie 66RC więc pukanie dostałeś gratis z amorkiem i masz regulacje czy chcesz żeby ci słyszeli wszyscy na drodze (trasce) czy nie chcesz żeby cie słyszeli. U mnie w Duro puka od nowości i sie nie przejmuję. Jeżdżę już rok na tym amorku i puka tak samo jak zwykle i mi to nie przeszkadza ale przyznaje że na początku zaje*****e to wkurza i nie można wytrzymać ale po kilku tygodniach się przyzwyczaisz(...). Pozdrower..
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
tadzio-krk
Posty: 632
Rejestracja: 22.12.2005 10:03:26
Kontakt:

Post autor: tadzio-krk »

nie wiem moze jakos zle go zlozyles? ja zrobilem wszystko tylko nie dawalem tych podkladek tylko standardowe i chodzi spoko jeszcze musze olej wymienic..
Krencony
Posty: 61
Rejestracja: 08.03.2006 11:10:46
Kontakt:

Post autor: Krencony »

dobrze złożyłem, nie ma tu raczej jakiś problemów w złożeniu hehe, widocznie wcześniej nie zauważyłem stukania, zresztą wcześniej trudno było go dobić do połowy hehe. To wlewam olej i jeżdże, jak się połamia o się kupi marcocha
Siuda
Posty: 280
Rejestracja: 13.10.2005 20:46:07
Lokalizacja: w-w
Kontakt:

Post autor: Siuda »

mowie ci wyjmij i wsadz jeszcze raz ta sperzyne z lewej goleni u mnie to pomoglo
http://www.pinkbike.com/photo/1399733/
Krencony
Posty: 61
Rejestracja: 08.03.2006 11:10:46
Kontakt:

Post autor: Krencony »

już wyjmowałem ze dwa razy, najwyżej sprubuje jeszcze raz.
Digas
Posty: 856
Rejestracja: 05.03.2006 15:12:54
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Digas »

w moim stuka i nie ma na to lekarsta a tez jest po tuningu :)
Krencony
Posty: 61
Rejestracja: 08.03.2006 11:10:46
Kontakt:

Post autor: Krencony »

No chociaż niebęde się martwił że coś się zepsuje, swoją drogą to może sprężyna któraś ze sprężyn w tej goleni wydaje taki odgłos hehe.
ak47

Post autor: ak47 »

źle złożyłeś amorka. Miałem wczoraj to samo. Po czyszczeniu zlożylem go i stukał po wbiciu na 6cm i przy puszczaniu też było takie lekkie stuknięcie. TO NIE SPRĘŻYNA stuka. Przyczyną jest niecentryczne ustawienie tłumika. Rozwiązanie:
Poluzowujesz dolną prawę śrubkę,wykręcasz korki i wyjmujesz obydwie sprężyny, wciskasz amorka do końca, następnie dokręcasz mocno wcześniej poluzowaną śrubkę na dole, wkładacz LEWĄ sprężynę i zakręcasz korek. Potem prawa sprężynka i koreczek. CIESZ SIĘ NIESTUKAJĄCYM AMORKIEM :)
Metoda sprawdzona na 2 stukających duro. To co stukało to tłoczek w tłumiku. Dziwna sprawa ale tak właśnie jest:/
Krencony
Posty: 61
Rejestracja: 08.03.2006 11:10:46
Kontakt:

Post autor: Krencony »

mh, a więc tak, zrobiłem tak jak mówiłeś ale nie pomogło, u mnie stuka lewa goleń, owszem problem leży w tym tłoczku który podtrzymuje sprężyne. Może w innych duro stuka tłoczek. Narazie nie mam dużo czasu wiec zrobiłem szybko, może cos źle robie. W każdym bądź razie wiem o co biega będe kombinował w wolnym czasie, dzięki
ak47

Post autor: ak47 »

jeżeli jesteś pewien, że to lewa goleń to jest kolejne rozwiązanie. Idź do sklepu elektrycznego i poproś o izolacje termokurczliwą na przewód o średnicy 30mm. Nakładasz taką rurkę na sprężynę i delikatnie podgrzewasz nad gazem, żeby się zacisnęła. Będzie po problemie:)
Ale narazie wyjmij całą prawą stronę i zobacz CZY TO NA PEWNO na sprężyna. Bo ja też byłem pewien że to sprę.zyna a to był tłumik.
Krencony
Posty: 61
Rejestracja: 08.03.2006 11:10:46
Kontakt:

Post autor: Krencony »

tylko mam pytanie, taką izolacje termokurczliwą mam założyć na którą spręzyne, to dużą, bo raczej nie na całą, ja bym założył na tą końcówke plastikową od sprężyny tej dużej.
ak47

Post autor: ak47 »

zakładasz izolację na całej długości sprężyny(ma też lekko zachodzić na ten biały plastik. Oczywiście cały czas mówimy o dużej spręż.
Krencony
Posty: 61
Rejestracja: 08.03.2006 11:10:46
Kontakt:

Post autor: Krencony »

nom sprubuje, z tym że narazie muszę dorwać tą izolacje o średnicy 3 cm bo u mnie w mieście to ciężko będzie hehe
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości