Mocowanie Center Lock
Mocowanie Center Lock
co jest lepsze - Center Lock czy zwykłe mocowanie tarczy? i dlaczego jedno jest lepsze/gorsze od drugiego?
PEOPLE=SHIT
Hg65Zalezy 6 srub:
Wiekszy dobor tarcz niz tylko shimano.
i tyle :)
Center lock:
Brak problemu odkrecajacych sie srub (nie zawsze dotyczy)
Stosunkowo tanie tarcze.
Wszystko sie rozwija i mysle ze za nie dlugo center lock bedzie we wszystkich paistach. Juz mozna wybierac sposrod shimano i novateca ;] Ja wybralem center lock ! :D
Wiekszy dobor tarcz niz tylko shimano.
i tyle :)
Center lock:
Brak problemu odkrecajacych sie srub (nie zawsze dotyczy)
Stosunkowo tanie tarcze.
Wszystko sie rozwija i mysle ze za nie dlugo center lock bedzie we wszystkich paistach. Juz mozna wybierac sposrod shimano i novateca ;] Ja wybralem center lock ! :D
Ssij pento
Hg65 w moim odczuciu:
Centerlock:
+ szybki montaż w serwisie
+ cena samych tarcz hamulcowych
+ Dt Swiss robi przejściówkę na 6 śrub
- mały wybór piast (DT swiss/ shimano duża przepaść)
- Shimano Saint ma inną średnicę centerlocka
- demontaż i dokręcanie nie tak podręcznym kluczem jak torx...
6 śrubek:
+ Duży wybór piast.
+ duży wybór tarcz
+ możliwość montażu takiej tarczy poprzez przejściówkę DT swissa na piascie C.L.
+ małym torxem/imbusem dokręcamy/odkręcamy.
- czasami się odkręcają
- śrubki torx są niezbyt pewne dla kluczy...
Centerlock:
+ szybki montaż w serwisie
+ cena samych tarcz hamulcowych
+ Dt Swiss robi przejściówkę na 6 śrub
- mały wybór piast (DT swiss/ shimano duża przepaść)
- Shimano Saint ma inną średnicę centerlocka
- demontaż i dokręcanie nie tak podręcznym kluczem jak torx...
6 śrubek:
+ Duży wybór piast.
+ duży wybór tarcz
+ możliwość montażu takiej tarczy poprzez przejściówkę DT swissa na piascie C.L.
+ małym torxem/imbusem dokręcamy/odkręcamy.
- czasami się odkręcają
- śrubki torx są niezbyt pewne dla kluczy...
Centerlock:
+ Kolejny patent shimanowski mający być niekompatybilnym z elementami (w tym przypadku piastami) innych producentów aby klienci zmuszani byli kupować tylko sprzęt shimanowski. Ta sama śpiewka była z wkładami supportu isis i isis overdrive czy jak to się tam zwało.
+ Kolejny patent shimanowski mający być niekompatybilnym z elementami (w tym przypadku piastami) innych producentów aby klienci zmuszani byli kupować tylko sprzęt shimanowski. Ta sama śpiewka była z wkładami supportu isis i isis overdrive czy jak to się tam zwało.
Rząd cię olewa? Straciłeś żonę? Przestań pier..... pompuj oponę :)
Shimano:
Kup hamulec---> musisz kupić piastę---> Lepsze klamkomanetki od samych więc klamkomanetki też kup---> jak klamkomanetki to i przerzutki---> Jak przerzutki to i łańcuch---> No i korba na koniec. Tak oto masz pełny napęd oraz system hamulcowy Shimano i dałeś zarobić kolejne dolarki tej oto firmie. Cóż komuś trzeba.
Ja mam na 6śrób mocowanie i z niego nie zrezygnuję. Staram się co jakiś czas sprawdzać śruby ale jeszcze nic nie puściło, zależy to chyba od sposobu, siły i kolejności ich dokręcenia.
Kup hamulec---> musisz kupić piastę---> Lepsze klamkomanetki od samych więc klamkomanetki też kup---> jak klamkomanetki to i przerzutki---> Jak przerzutki to i łańcuch---> No i korba na koniec. Tak oto masz pełny napęd oraz system hamulcowy Shimano i dałeś zarobić kolejne dolarki tej oto firmie. Cóż komuś trzeba.
Ja mam na 6śrób mocowanie i z niego nie zrezygnuję. Staram się co jakiś czas sprawdzać śruby ale jeszcze nic nie puściło, zależy to chyba od sposobu, siły i kolejności ich dokręcenia.
http://www.endura.pl
Teoretycznie center lock pewnie troche lepszy bo sie nieodkreca, z drugiej strony taniej jest kupic cos na 6 srob i butelke locktite (locktite zawsze sie do czegos przyda) i nei byc skazanym na osprzet tylko od shimano, kombinuja jak sie da zeby niebyc kompatybilnymi z konkurencja i narazie ich marka jest na tyle silna ze moga sobie na to pozwolic.
Ja niezbyt lubie shimano - nie am ani jednej ich czesci w rowerze i wszytsko jakos dziala :D
Ja niezbyt lubie shimano - nie am ani jednej ich czesci w rowerze i wszytsko jakos dziala :D
FurmekACextremepitikukunie rozumiem takiego pier****, ze jestesmy na cos skazani. Po pierwsze niech nikt nie mowi, ze np hayes czy sram niechca zarobic? (tylko ze na aelementach srama nie na wszystkich jeszcze pisze duzymi literami sram), ale za rok moze dwa juz nie bedzie avida, truvativa itp... Po za tym jest pelna dowolnosc. Kup sobie hamulec shimano, zaloz tarcze od grimeci wsadz piaste od hayesa do tego zalzo przerzutke shimano manetke srama korbe race face i co? Tez dziala. A do wypowiedzi konexa Novatec zaczol robic tez piasty na center lock.
Ssij pento
Przedewszystkim CenterLock nie jest tylko i wyłącznie patentem stworzonym po to aby ludzie byli skazani na Shimano gdy to kupią.
CenterLock jest patentem stworzonym w innym celu.
Mianowicie rozchodzi sie o to, że tarcza przykręcona w ten sposób(pierścieniem) jest w kazdym miejscu dociśnięta w jednakowy sposób i idelanie przylega do piasty. Gdy przykręcicie arcze 6 śróbami to teoretycznie każda ze śrób powinna byc przykręcona z taką samą siłą, a w dodtaku powinno sie je przykręcać w systemoie 1-3-5-2-4-6 co i tak nie gwarantuje prostego ułożenia tarczy bo śróby dociskają punktowo a pomiedzy nimi jest przestrzeń w której nie ma docisku.
Oczywiscie jest to taka sama "delikatna" sprawa jak np. frezowanie ramy pod zacisk hamulca tarczowego, żeby wszystko było idealnie równolegle bo wtedy hebel działa idelanie. Rzecz prawie nie odczuwalna .. A JEDNAK !! :)
Druga sprawa to łatwość montażu, zakręcamy to kluczem do kasety, wiec narzędziem dość tanim, (dobry Torx kosztuje 20 zł wiec nie wiecej niz dobry klucz do kasety). Daje nam to pozatym gwarancje ze nie obrobimy ani gniazda ani klucza.
Niestety wg. mnie CL ma jedną zasadniczą wadę. Każda tarcza CL z jaką sie postkałem łapała luzy na nitach ... no sprawiało ze gdy rower stał to przy zaciśnietym hamulcu ruszał sie przód tył. I to jest niestety narazie jak dla mnie wda która eliminuje CL z mojego roweru.
Ale jeśli kiedyś to poprawią, a w dodatku będzie wiecej piast na CL to z chęcią przejde na ten standard.
Pozdrower
CenterLock jest patentem stworzonym w innym celu.
Mianowicie rozchodzi sie o to, że tarcza przykręcona w ten sposób(pierścieniem) jest w kazdym miejscu dociśnięta w jednakowy sposób i idelanie przylega do piasty. Gdy przykręcicie arcze 6 śróbami to teoretycznie każda ze śrób powinna byc przykręcona z taką samą siłą, a w dodtaku powinno sie je przykręcać w systemoie 1-3-5-2-4-6 co i tak nie gwarantuje prostego ułożenia tarczy bo śróby dociskają punktowo a pomiedzy nimi jest przestrzeń w której nie ma docisku.
Oczywiscie jest to taka sama "delikatna" sprawa jak np. frezowanie ramy pod zacisk hamulca tarczowego, żeby wszystko było idealnie równolegle bo wtedy hebel działa idelanie. Rzecz prawie nie odczuwalna .. A JEDNAK !! :)
Druga sprawa to łatwość montażu, zakręcamy to kluczem do kasety, wiec narzędziem dość tanim, (dobry Torx kosztuje 20 zł wiec nie wiecej niz dobry klucz do kasety). Daje nam to pozatym gwarancje ze nie obrobimy ani gniazda ani klucza.
Niestety wg. mnie CL ma jedną zasadniczą wadę. Każda tarcza CL z jaką sie postkałem łapała luzy na nitach ... no sprawiało ze gdy rower stał to przy zaciśnietym hamulcu ruszał sie przód tył. I to jest niestety narazie jak dla mnie wda która eliminuje CL z mojego roweru.
Ale jeśli kiedyś to poprawią, a w dodatku będzie wiecej piast na CL to z chęcią przejde na ten standard.
Pozdrower
motomysz to ja nie wiem z jakimi ty tarcami CL się spotykałeś.....ja widziałem tylko jedną takową ale została zareklamowana i........wymieniona.....co do samego CL.....wolałbym jednak ten sys....prócz tego co już napisała MOTOMYSZKA dochodzi jednak jeszcze ta cena...hmmm od 50% w wzwyż są tańsze od standardowych na 6 śrub
a reszta to patrzeć post wyżej
a reszta to patrzeć post wyżej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości