Dee max vs double wide
Dee max vs double wide
Które koło 26" jest mocniejsze ??Fabryczne nowy dee max czy double wide na pieście qr20 za 300zł i szprychach za 100zł ??
Re: Dee max vs double wide
lol...Wito16 pisze:double down
Mavic lżejszy, wogole wolal bym mavic-a
-
- Posty: 6082
- Rejestracja: 19.04.2004 08:21:44
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Pierwsze zasadnicze pytanie .. do czego ma to być koło ?
Deemax to sprzęt racingowy, dający mozliwośc zamontoania bezdętkowej opony. i MINIMALNEJ redukcji wagi. Sprzęt drogi w zakupie i drogi w serwisowaniu - np. jedna szprycha kosztuje ponad 15 zł.
DoubleWide to sprzęt do katowania. Obręcz na której możesz jeździć bez opony a i tak bedzie prosta. Waży wcale nie tak mało, ale gdy zapleciesz ją na szprychch DT REVOLITION (3zł sztuka - 120 gram) i NS Coaster (500 gram w wesji 150x12) uzyskasz koło o wadze 1495 gram !! - DW waży 875 gram.
Dla porównania tylni Deemax na oś 150x12 waży 1480 gram !!
Widac wiec ze pan XXXXX jest bardzo skrupulatny przy podawaniu wagi. Albo poporstu poniosła go fantazja w stylu "każdy mówi ze deemax drogi to najlżejszy i wogole".
Zreasumyjmy - ja bym brał DoubleWide (zresztą jeżdze teraz na tym). Obręcz do katowania, obrecz której nie żal bo została zrobiona po to aby być najmocniejszą. 5 komorowy profil, spawana, oczkowana, szeroka.
Deemax to sprzęt racingowy, dający mozliwośc zamontoania bezdętkowej opony. i MINIMALNEJ redukcji wagi. Sprzęt drogi w zakupie i drogi w serwisowaniu - np. jedna szprycha kosztuje ponad 15 zł.
DoubleWide to sprzęt do katowania. Obręcz na której możesz jeździć bez opony a i tak bedzie prosta. Waży wcale nie tak mało, ale gdy zapleciesz ją na szprychch DT REVOLITION (3zł sztuka - 120 gram) i NS Coaster (500 gram w wesji 150x12) uzyskasz koło o wadze 1495 gram !! - DW waży 875 gram.
Dla porównania tylni Deemax na oś 150x12 waży 1480 gram !!
Widac wiec ze pan XXXXX jest bardzo skrupulatny przy podawaniu wagi. Albo poporstu poniosła go fantazja w stylu "każdy mówi ze deemax drogi to najlżejszy i wogole".
Zreasumyjmy - ja bym brał DoubleWide (zresztą jeżdze teraz na tym). Obręcz do katowania, obrecz której nie żal bo została zrobiona po to aby być najmocniejszą. 5 komorowy profil, spawana, oczkowana, szeroka.
Borek SC Nowe Deemaxy opierają się na 28 szprychach więc nie jest to tylko żółty EX729.
Dopełniając wypowiedź motomyszy co do wagi, naprawde Deemaxy nie są takie lekkie, spokojnie można złożyć lżejsze koła.
Na przykład ja rozważałem Deemaxy/Deetraksy ale jak przysiadłem do katalogu i przetasowałem net to choćby kółka na DT Swissach FR6.1d + piasty fr 440 na mocnych szprychach Alpine będą lżejsze...
W przypadku chęci zastosowania opon bezdętkowych dodajemy do tego zestawu EX823 i wyjdą podobnie, a pewnie taniej i nie ograniczają liczbą szprych...
Dopełniając wypowiedź motomyszy co do wagi, naprawde Deemaxy nie są takie lekkie, spokojnie można złożyć lżejsze koła.
Na przykład ja rozważałem Deemaxy/Deetraksy ale jak przysiadłem do katalogu i przetasowałem net to choćby kółka na DT Swissach FR6.1d + piasty fr 440 na mocnych szprychach Alpine będą lżejsze...
W przypadku chęci zastosowania opon bezdętkowych dodajemy do tego zestawu EX823 i wyjdą podobnie, a pewnie taniej i nie ograniczają liczbą szprych...
a czy napisalem o ile lżejszy panie MOTOMYSZ? Nie napisalem o ile bo nie mialem pewnosci o ile lżejszy bo autor tematu nie napisal jaka piasta ani jakie szprychy. Fantazja to ponosi czasem w nocy jak spie, ale to nie temat do dyskusji. A to że ja wybral bym deemaxy to moja sprawa, Pan woli DW, ja Deemaxy. Chcociaż sam smigam na Double Tracku choc to też nie ważne.
To tyle na ten temat.
To tyle na ten temat.
Dopełnając wypowiedzi kolegi Konexa :)
Bezdętka opona wazy ok 1100 gram. Np micheliny ze strony www.mkbike.com.pl
Owszem możesz kupić HigHroLLery zwijanki kevlarowe bezdętki.. ważae 600 gram. ale... ja jeździłęm na zwijankach w szczyrku .. i zajeździłem opone w 3 dni.Pociołem, podziurawiłem i wogole masakra. HR zwijanka kosztuje 60 dolarów = 190 zł. Stac na to nie sponsorowanego zawodnika ? Raczej średnio, albo jest ich nie wielu.
Mamy wiec bezdętke 1100 gram. Spokojnie wsadzamy wiec normalnego HighRollera (900gram) i zwykłą dętke lub np Continental Diesel (800gram) i np dętke zjazdowa ważąca 300 gram. :) Pozatym zwijanka z dętką ma większą racje bytu. Mozna zaryzykować zwijanka np. ContiDiesel (600gram) i zjazdowa dętke (300gram) i mamy zestaw lżejszy o 200 gram od bezdętki Michelina :)
============================================
EDIT:
XXXXX bez nerwów. Poporstu mam tu wśród swoich znajomych dwóch prawdziwków którzy zapierają sie na czym swiat stoi ze kupią deemaxy i będa mielie lżejsze koła niz ja, swoje 4 kilowe tylnie koło. Pomijam ze wazyłęm koło z tarcza 203mm, 6 śróbkami, kasetą, szpilką, Minionem 2.5 i dwiema detakmi VeeRubera - jedna wsadzona w drugą. Jestem poprostu przewrażliwiony na tym punkcie, pozatym jest juz prawie jutro. Jesli Cie uraziłem - przepraszan.
Bezdętka opona wazy ok 1100 gram. Np micheliny ze strony www.mkbike.com.pl
Owszem możesz kupić HigHroLLery zwijanki kevlarowe bezdętki.. ważae 600 gram. ale... ja jeździłęm na zwijankach w szczyrku .. i zajeździłem opone w 3 dni.Pociołem, podziurawiłem i wogole masakra. HR zwijanka kosztuje 60 dolarów = 190 zł. Stac na to nie sponsorowanego zawodnika ? Raczej średnio, albo jest ich nie wielu.
Mamy wiec bezdętke 1100 gram. Spokojnie wsadzamy wiec normalnego HighRollera (900gram) i zwykłą dętke lub np Continental Diesel (800gram) i np dętke zjazdowa ważąca 300 gram. :) Pozatym zwijanka z dętką ma większą racje bytu. Mozna zaryzykować zwijanka np. ContiDiesel (600gram) i zjazdowa dętke (300gram) i mamy zestaw lżejszy o 200 gram od bezdętki Michelina :)
============================================
EDIT:
XXXXX bez nerwów. Poporstu mam tu wśród swoich znajomych dwóch prawdziwków którzy zapierają sie na czym swiat stoi ze kupią deemaxy i będa mielie lżejsze koła niz ja, swoje 4 kilowe tylnie koło. Pomijam ze wazyłęm koło z tarcza 203mm, 6 śróbkami, kasetą, szpilką, Minionem 2.5 i dwiema detakmi VeeRubera - jedna wsadzona w drugą. Jestem poprostu przewrażliwiony na tym punkcie, pozatym jest juz prawie jutro. Jesli Cie uraziłem - przepraszan.
Dopełniając wypowiedź kolegi Motomysz
żeby tego było mało, obręcze bezdętkowe są cięższe od standardowych co w połączeniu jeszcze z ciężkimi tubeless-ami nie jest rewelką...
Reasumując, moim zdnaiem Mavici Deemax jako kompletne koła nie są takie rewelacyjne...
A cytując mojego szalonego kolege "tylko double wide-y wytrzymują u mnie dłużej niż rok" ;D
żeby tego było mało, obręcze bezdętkowe są cięższe od standardowych co w połączeniu jeszcze z ciężkimi tubeless-ami nie jest rewelką...
Reasumując, moim zdnaiem Mavici Deemax jako kompletne koła nie są takie rewelacyjne...
A cytując mojego szalonego kolege "tylko double wide-y wytrzymują u mnie dłużej niż rok" ;D
A gdybyś chciał złożyć naprawde lekkie koła... a w dodtaku mocne na których pojeździsz !!
Przykład:
Przód: NS 20mm - 220 gram
DT REVOLUTION - 120 gram
SUNRIMS RhynoLite XL - 550 gram
suma: 890 gram
Opona i detka wedle uznania - juz coś o tym pisałem.
Tył 150x12: NS Coaster dh - 500gram
DT Revolution - 120 gram
SUN RhynoLite XL - 550 gram
suma: 1170 gram
Opona i dętka - j.w.
Tył 135x10: Dangerous Mike FERMENTOR - 370g.
DT Revolution - 120 gram
SUN RhynoLite XL - 550 gram
suma: 1040 gram
TO JEST 440 gram MNIEJ OD DEEMAXA na 150x12 :)
Opona i dętka - j.w.
Przykład:
Przód: NS 20mm - 220 gram
DT REVOLUTION - 120 gram
SUNRIMS RhynoLite XL - 550 gram
suma: 890 gram
Opona i detka wedle uznania - juz coś o tym pisałem.
Tył 150x12: NS Coaster dh - 500gram
DT Revolution - 120 gram
SUN RhynoLite XL - 550 gram
suma: 1170 gram
Opona i dętka - j.w.
Tył 135x10: Dangerous Mike FERMENTOR - 370g.
DT Revolution - 120 gram
SUN RhynoLite XL - 550 gram
suma: 1040 gram
TO JEST 440 gram MNIEJ OD DEEMAXA na 150x12 :)
Opona i dętka - j.w.
xxxxxx pisze: Jeju tera beda skladac super lekkie kola :D Co to xc ? :D Ja nawet nie wiem ile moj rowerek waży :D
Kiedyś też ignorowałem wage częsci pakowanych do roweru, ale gdy poszła tam kierownica CR-MO z poprzeczką, opony 1,6kg, Monster 5,7kg i inne nie lekkie badziewia to się przeraziłem... wyszedł z tego rower 23 kg
Teraz zaczynam projekt czegoś lżejszego, zaufaj mi - dużo przyjemniej i lżej jeździ się na lekkim baju.
motomyszpomijając fakt ze rhyno lite to plastikowa obręcz (sam mam to wiem) a wagi podane w katalogach wcale nie są prawdziwe (double track katalog:640 real:720:/) no to fakt super koło...:p
no i jeszcze nalezy dodać iz faktycznie fajne i lekkie koło mavica to nie DeeMaX ale CrossMax:p
a moje plany na przyszłośc to single tracki + novatec najtańszy lub deore + czorne szprychy za 2 zeta nie wiem jakie (taki secik do 4x,Dj i lekkie fr:) co wy na to:p?
dobranoc
no i jeszcze nalezy dodać iz faktycznie fajne i lekkie koło mavica to nie DeeMaX ale CrossMax:p
a moje plany na przyszłośc to single tracki + novatec najtańszy lub deore + czorne szprychy za 2 zeta nie wiem jakie (taki secik do 4x,Dj i lekkie fr:) co wy na to:p?
dobranoc
http://www.pinkbike.com/photo/924780/
naaakurwiaj!
naaakurwiaj!
głupota płacić za szprychy po 2 złote za kolor, zamiast zaoszczędzić te 3 dychy kupując srebrne Championy i dołożyć do lepszej piasty - w Deore na bank się nie pakuj...Krakus_dh pisze: a moje plany na przyszłośc to single tracki + novatec najtańszy lub deore + czorne szprychy za 2 zeta nie wiem jakie (taki secik do 4x,Dj i lekkie fr:) co wy na to:p?
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 10.01.2006 16:09:15
- Lokalizacja: Bielsko/Denver, USA
- Kontakt:
Co to są szprychy 100 zeta, jakaś nowa marka czy co ;p . Podaj nazwe piasty i szprych
Co do deemaxa ma bardzo fajną piaste i podobno wytrzymałe szprychy. Acha panie motomysz, czy Sunrims daje dozywotnią gware jaką daje mavic ( za dopłatą) i mówie tutaj o dożywotniej gwarze (mp3), więc jak bym miał tą gware to bym sie o nic nie bał i słyszałem, że nie ma problemów z wymianą. A co wiem sun rims nie ma coś takiego. Co do lekkości oczywiście można złozyć znacznie lżejsze kółko np:
Mavic ex823
Piasty: Hope pro II
Szprychy: Ja bym zaryzykował i kupił super compy ;p
I mamy kółko z wagą
Przód : 1,003 g
Tył na 135: 1,118g
xD
Ale zawsze mozna zażucić inne sprzychy ale i tak myśle, że super kompy spokojnie wytrzymają
No i do tego minionka f na przód i na tył i jest eleganckie kółeczko do Dh racing :D
Co do deemaxa ma bardzo fajną piaste i podobno wytrzymałe szprychy. Acha panie motomysz, czy Sunrims daje dozywotnią gware jaką daje mavic ( za dopłatą) i mówie tutaj o dożywotniej gwarze (mp3), więc jak bym miał tą gware to bym sie o nic nie bał i słyszałem, że nie ma problemów z wymianą. A co wiem sun rims nie ma coś takiego. Co do lekkości oczywiście można złozyć znacznie lżejsze kółko np:
Mavic ex823
Piasty: Hope pro II
Szprychy: Ja bym zaryzykował i kupił super compy ;p
I mamy kółko z wagą
Przód : 1,003 g
Tył na 135: 1,118g
xD
Ale zawsze mozna zażucić inne sprzychy ale i tak myśle, że super kompy spokojnie wytrzymają
No i do tego minionka f na przód i na tył i jest eleganckie kółeczko do Dh racing :D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości