deemax vs. inne koła :)
-
- Posty: 543
- Rejestracja: 13.12.2005 22:40:45
- Lokalizacja: wawa
- Kontakt:
deemax vs. inne koła :)
witam!
Nadchodzi zima i chciałem zmienić sobie tylnie koło albo komplet ewentualnie i zastanawiam się nad deemax'ami ewentualnie koło tego typu: piasta chris king disc, obręcz mavic ex823 lub ex729 i szprychy DT swiss super comp. Co waszym zdaniem będzie lepsze do 4x, DH, rzadko dirt ? to jest dużo kasy i chce dobre ją zainwestować, i tak wogole które koła będą mocniejsze ? koło na chris kingach będą droższe troche ale moge złożyć sobie najpierw jedno potem drugie a deemax'y musze kupic dwa( chyba że nie trzeba kupować kompletu kól i można kupić jedno). zależy mi na wadze,
jeżeli uważacie mój pomysł na zakup głupi to zaproponujcie coś innego.
Pozdro ziomki i dzięki a mądre odpowiedzi .
Nadchodzi zima i chciałem zmienić sobie tylnie koło albo komplet ewentualnie i zastanawiam się nad deemax'ami ewentualnie koło tego typu: piasta chris king disc, obręcz mavic ex823 lub ex729 i szprychy DT swiss super comp. Co waszym zdaniem będzie lepsze do 4x, DH, rzadko dirt ? to jest dużo kasy i chce dobre ją zainwestować, i tak wogole które koła będą mocniejsze ? koło na chris kingach będą droższe troche ale moge złożyć sobie najpierw jedno potem drugie a deemax'y musze kupic dwa( chyba że nie trzeba kupować kompletu kól i można kupić jedno). zależy mi na wadze,
jeżeli uważacie mój pomysł na zakup głupi to zaproponujcie coś innego.
Pozdro ziomki i dzięki a mądre odpowiedzi .
Dla mnie 2 zestawy sa przykladem wyrzucenia kasy w bloto. Sorka ale tak wlasnie mysle. Dla przecietnego rider'a ktory nie startuje w zawodach i dla ktorego czas nie jest wazny taki kola sa po prostu zbedne. No chyba ze nie masz na co kasy wydawac.
Deemaxy koszt rzedu 2000 zl
waga Przod 1119g, TyL 1328g
Chris King piasty 1500 (najtansza wersja disc)
obrecze ex729 400-500
Szprychy + zaplecenie = 150
Razem ponad 2000 zl
No i fajnie i masz super kola tylko po co ? Sa az tak niezbedne ? Wg mnie spokojnie starcza EX729 + piasty nawet NS ktore wagowo stoja calkiem niezle. I masz kola za 1000 zl.
Jesli wydajesz kase lekka reka i chcesz miec ultra lekkie kola to faktycznie twoje propozycje sa OK. Jesli natomiast liczysz sie z groszem to lepiej kupic od razu jakis tanszy komplet.
Deemaxy koszt rzedu 2000 zl
waga Przod 1119g, TyL 1328g
Chris King piasty 1500 (najtansza wersja disc)
obrecze ex729 400-500
Szprychy + zaplecenie = 150
Razem ponad 2000 zl
No i fajnie i masz super kola tylko po co ? Sa az tak niezbedne ? Wg mnie spokojnie starcza EX729 + piasty nawet NS ktore wagowo stoja calkiem niezle. I masz kola za 1000 zl.
Jesli wydajesz kase lekka reka i chcesz miec ultra lekkie kola to faktycznie twoje propozycje sa OK. Jesli natomiast liczysz sie z groszem to lepiej kupic od razu jakis tanszy komplet.
n0 ridE n0 fUN
-
- Posty: 543
- Rejestracja: 13.12.2005 22:40:45
- Lokalizacja: wawa
- Kontakt:
Ja w zawodach nie startuje, chociaż od przyszłego sezonu pewnie zaczne. mi chodzi o odchudzenie roweru, jest dosyć cięzki, tylnie koło mam pęknięte i potrzebuje coś bardzo mocnego, w zasadzie głównym powodem dla któego chce zmienić koła na takie lekkie jest to że po wielu moich glebach mam problem z kręgosłupem i wyrywanie tego klocka do góry jest bardzo męczące i po dłużsej jeździe strasznie mnie kręgosłup boli :/
Z tego co widze to masz Specialista wiec raczej masz "lekki rower" Patrzac na czesci nie sadze by byl ciezszy niz 13kg. Jesli masz problemy z kregoslupem to sprzedaj rame i kup sobie fula. Przynajmniej nie bedzie tak obciazony. Ze zdrowiem nie ma zartow teraz jestes mlody i Cie boli - pomysl co to bedzie za 20-30 lat ...
n0 ridE n0 fUN
-
- Posty: 543
- Rejestracja: 13.12.2005 22:40:45
- Lokalizacja: wawa
- Kontakt:
tzn rower właśnie nie jest taki lekki na jaki wygląda, kierownica NS mutcha hucha ( nie wiem jak to sie pisze) swoje waży mostek radiator też do lekkich nie naley :/ korby mam cięzkie ( nie te co na zdjęciu). Tak czy inaczej koło musze kupić bo tył jest do wywalenia :/ full'i z całym szacunkiem ale nie lubie :/ jeździłem na wielu i jakoś tylko mi się vp-frre podobał na którego nie mam kasy :/
Ok wiec sprobuj odchudzic rower:
Kiera Lil sista -250gr 100 zl
Mostek Teeter Totter 60mm - ok 190 gr 50-80zl
Korba Shimano Deore/Lx 2005 i wywal 2 tarcze waga ok 900gr koszt 250 z suportem
Opony jakies kevlary waga max 600gr koszt 70zl
Detki jakeis lekkie waga max 250 koszt 20 zl
A kola ... z kolami jest tak ze szybciej i latwiej jest zlozyc np Mavica ex729 + przyzwoita piasta niz kupic Deemaxa. Poza tym wage Deemax vs inne kolo zniewlujesz np taka kierownica i jestes 900 zl do przodu. Jest masa czesci na ktorych mozna zaoszczedzic sporo. Najwiecej poza rama i amorem to kola, korba, opony, kierownica i siodlo. Pomysl o tym.
Wez pod uwage ze jesli np rozwalisz deemaxa (a wszystko da sie rozwalic) to wpadasz w koszta znacznie wieksze niz w skladanym kole.
Kiera Lil sista -250gr 100 zl
Mostek Teeter Totter 60mm - ok 190 gr 50-80zl
Korba Shimano Deore/Lx 2005 i wywal 2 tarcze waga ok 900gr koszt 250 z suportem
Opony jakies kevlary waga max 600gr koszt 70zl
Detki jakeis lekkie waga max 250 koszt 20 zl
A kola ... z kolami jest tak ze szybciej i latwiej jest zlozyc np Mavica ex729 + przyzwoita piasta niz kupic Deemaxa. Poza tym wage Deemax vs inne kolo zniewlujesz np taka kierownica i jestes 900 zl do przodu. Jest masa czesci na ktorych mozna zaoszczedzic sporo. Najwiecej poza rama i amorem to kola, korba, opony, kierownica i siodlo. Pomysl o tym.
Wez pod uwage ze jesli np rozwalisz deemaxa (a wszystko da sie rozwalic) to wpadasz w koszta znacznie wieksze niz w skladanym kole.
n0 ridE n0 fUN
Deemaxy są napewno droższe niźli rzeczone 2000 zeta. Polecam Ci wizytę w sklepie Legion na Modzelwskiego 37 (?). Chłopcy są autoryzowani przez Harfę i mają dużą wiedzę na temat Maviców. Mają też Deetraxy za 1600 zeta (Dlatego wnioskuję, że Deemaxy to koszt rzędu 3000). Do 4X, dwa zestawy kół to zbyteczność ale w DH (niesuperligowym) to wielka wygoda.
Z innej beczki - skleprowerowy.com ma jakieś wyczesane (czerwone - tylko na Polskę) fele marki DT Swiss. Cena festiwalowa była śmieszna ale szefowie bardzo zachwalali te koła - nie pomnę nazwy.
Z innej beczki - skleprowerowy.com ma jakieś wyczesane (czerwone - tylko na Polskę) fele marki DT Swiss. Cena festiwalowa była śmieszna ale szefowie bardzo zachwalali te koła - nie pomnę nazwy.
No Pain No Game
[url=http://theoldpricks.com/]The Old Pricks Racing Team[/url]
[url=http://theoldpricks.com/]The Old Pricks Racing Team[/url]
-
- Posty: 543
- Rejestracja: 13.12.2005 22:40:45
- Lokalizacja: wawa
- Kontakt:
kiere z chęcią bym zmienił na lil siste :)mostek mi się strasznie nie podoba (teeter toter)
korbe mam teraz sainta po tym jak pogiąłem truvativa więc chyba nie ma sensu jej wymieniać.opony nie wiem jakie kupić, doradzisz coś ? myślałem na larsenami tt 2.0 ale nie ma nigdzie tej szerokości :/ bo 1,9 za wąskie są :/ co do koła to myślałem jeszcze nad ex729 + dt swiss fr440
bodzio2kdeemaxy kosztują od 2000 do 2500 mniej więcej
korbe mam teraz sainta po tym jak pogiąłem truvativa więc chyba nie ma sensu jej wymieniać.opony nie wiem jakie kupić, doradzisz coś ? myślałem na larsenami tt 2.0 ale nie ma nigdzie tej szerokości :/ bo 1,9 za wąskie są :/ co do koła to myślałem jeszcze nad ex729 + dt swiss fr440
bodzio2kdeemaxy kosztują od 2000 do 2500 mniej więcej
Kiera easton ea 50 160gram i 150 zl wiec lepiej wziasc lil siste i lzejsza i tansza.
Mostek zostaw bo wazy 290 wiec duzo nie zyskasz a Radiator fajnie wyglada.
Korby jasne ze nie warto zmieniac jak masz sainta.
Opony http://allegro.pl/item128782729.html
"myślałem jeszcze nad ex729 + dt swiss fr440" widze chlopie ze jestes niereformowalny. Ja tutaj mowie jak kupic dobre i tanie a ty wyskakujesz z piasta za 800 zl. N/C
Poza tym ta piasta jest na 12mm oske. Bedziesz ja rzezbil zeby Ci weszla w haki ?
Mostek zostaw bo wazy 290 wiec duzo nie zyskasz a Radiator fajnie wyglada.
Korby jasne ze nie warto zmieniac jak masz sainta.
Opony http://allegro.pl/item128782729.html
"myślałem jeszcze nad ex729 + dt swiss fr440" widze chlopie ze jestes niereformowalny. Ja tutaj mowie jak kupic dobre i tanie a ty wyskakujesz z piasta za 800 zl. N/C
Poza tym ta piasta jest na 12mm oske. Bedziesz ja rzezbil zeby Ci weszla w haki ?
n0 ridE n0 fUN
-
- Posty: 394
- Rejestracja: 15.06.2006 22:19:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Ja akurat polecalbym mozliwie lekkie kola, zbuydowane na kompromisie wagi i wytrzymalosci. Dlaczego? Najezdzilem sie na ciezkich kolach, cgrubych detkach i nielekkich oponach i mam serdecznie dosyc przyspieszenia zblizonego do czolgu. Generalnie najbardziej istotne sa lekkie opony i obrecze, bo jest to masa najbardziej odsunieta od osi kola. Rowniez detki. Na zjazd zostaw sobie jakies detki Maxxis DH (ok. 450g sztuka) i opony wazace pow. kilograma. Do skakania, na miasto i na cala reszte jazdy po plaskim, zmieniaj gumy na wazace ok. 650-850g (zaleznie od grubosci) i stosunkowo lekkie ale mocno napompowane detki (220g Continental 1.75 - 2.5). Obrecze? CHyba faktycznie S-Type jest relatywnie najmocniejsza obrecza, przy zachowaniu niskiej masy. Jeszcze lzejsza od niej, ale o innym profilu, jest Mavix EX 725, ktora mi polecal pewien zawodowy "budowniczy kol" na targach Eurobike. Mowil, ze robi znajomym kola na tych Mavicach i nikt jeszcze ich nie reklamowal, a jezdza ostro.
Wazne jest, zebys kolo zjazdowe mial budowane etapami, tzn. robi sie je dluzej, niz zwykle. Ja przynajmniej robie je dluzej, wiecej chodze po tym kole, mocniej naciagam szprychy i obowiazkowo zaplatam na trzy krzyze, zarowno jak i pokrycie gwintow szprych locktite'em jakas godzine przed zaplataniem.
Zycze powodzenia w budowaniu pancernych i lekkich kolek :)
bodzio2k, masz na mysli DT FR 6.1d. Faktycznie dobre sa cholery, tylk oze w czerwonej, jakze pasujacej do mojego roweru, wersji sa tylko na 32 otwory, a ja akurat mialem piasty pod 36, bez opcji dokupienia 32.
Wazne jest, zebys kolo zjazdowe mial budowane etapami, tzn. robi sie je dluzej, niz zwykle. Ja przynajmniej robie je dluzej, wiecej chodze po tym kole, mocniej naciagam szprychy i obowiazkowo zaplatam na trzy krzyze, zarowno jak i pokrycie gwintow szprych locktite'em jakas godzine przed zaplataniem.
Zycze powodzenia w budowaniu pancernych i lekkich kolek :)
bodzio2k, masz na mysli DT FR 6.1d. Faktycznie dobre sa cholery, tylk oze w czerwonej, jakze pasujacej do mojego roweru, wersji sa tylko na 32 otwory, a ja akurat mialem piasty pod 36, bez opcji dokupienia 32.
http://tiny.pl/786k
Bike Action
Bike Action
te piasty sa dostepne na wszytkie mozliwe sposoby mocowania a polecanie NS'a piast w porownaniu do krzysia albo DT jest bynajmniej smieszne3,143k4r2 pisze: Poza tym ta piasta jest na 12mm oske. Bedziesz ja rzezbil zeby Ci weszla w haki ?
ns tyl wazy okolo 480g
krzys okolo 300
a dt ponad 300g, niechce mi sie dokladnieszuakc ale rtyle waza, a to jest znaczna roznica
????
-
- Posty: 543
- Rejestracja: 13.12.2005 22:40:45
- Lokalizacja: wawa
- Kontakt:
akurat mam dabomb na tyle i uwazam ze jest lepszy od ns, mimo iz wazy okolo 525 grama czyli namaxa duzo :((( uzywam go juz ponad 3lata , jest na sztbkozamykacz czyli standart, 4 maszyny, wszytko dziaiala ok, a jezdze duzo. sam bym teraz kupowal to co lzejsze czyli albo DT,SunRingle, ajak by bylakasa nprawde to Chris King :)))
????
"polecanie NS'a piast w porownaniu do krzysia albo DT jest bynajmniej smieszne"
chlopie co ty piszesz ? Mi chodzi tylko i wylacznie o stosunek waga/cena. Jesli dla Ciebie jest sens kupowac piaste drozsza o 1000 zl zeby urwac 200 gram no to sorry, ja tyle urwe na detce wartej 30 zl. Dla mnie jest to po prostu strata kasy. Doskonale wiem jaka renome maja CK i DT ale co z tego ? Wszystko da sie zniszczyc. Zreszta sprawa jest prosta. Masz kase i nie szkoda Ci jej pakowac w rower - kupuj to co najlepsze. W przeciwnym wypadku wybieraj z glowa. Jest masa sprzetu o tych samych wlasciwosciach , robiona w tych samych fabrykach, rozniaca sie miedzy soba tylko cena i logiem producenta.
Przyklad ?
Santa Cruz Chameleon -super rama koszt 2000 zl
mozna nabyc jej odpowiednik z innej firmy za 500 zl. Ta sama waga/katy
chlopie co ty piszesz ? Mi chodzi tylko i wylacznie o stosunek waga/cena. Jesli dla Ciebie jest sens kupowac piaste drozsza o 1000 zl zeby urwac 200 gram no to sorry, ja tyle urwe na detce wartej 30 zl. Dla mnie jest to po prostu strata kasy. Doskonale wiem jaka renome maja CK i DT ale co z tego ? Wszystko da sie zniszczyc. Zreszta sprawa jest prosta. Masz kase i nie szkoda Ci jej pakowac w rower - kupuj to co najlepsze. W przeciwnym wypadku wybieraj z glowa. Jest masa sprzetu o tych samych wlasciwosciach , robiona w tych samych fabrykach, rozniaca sie miedzy soba tylko cena i logiem producenta.
Przyklad ?
Santa Cruz Chameleon -super rama koszt 2000 zl
mozna nabyc jej odpowiednik z innej firmy za 500 zl. Ta sama waga/katy
n0 ridE n0 fUN
Autor Wiadomość
3,143k4r2
piasty nawet NS ktore wagowo stoja calkiem niezle
Mi chodzi tylko i wylacznie o stosunek waga/cena.
kazda pista w tej cenie wazy blisko 500gram, a zbicie tej wagi chocby o 100g kosztuje bardzo, albo trzeba bardzo szukac, chris wazy 300g okolo i warto miec taka piaste tj. tak lekka, a ze ty zbijesz na detce 200g to gupi argument, bo ja tez moge zbic na tym, mozemy miec takie same obrecze szoprychy opony detki, i jak ja bede mial pasteo wadze 300g, to Twoje kolo bedzie i tak cieze o te 200g ato duzo jak na kole, zakladajac ze masz NS, da bomb
a mozesz podac przykad takiej ramy, podobnej do SC Chamelon, moge sie zalozyc ze nei ma takeiej, tj ze wazy tylko 1,8kg za ta cene, jezeli jest to juztro kupuje :) tylko powiedz ja ksie nazywa ta rama
poza tym jak ktos cche kupic deemaxy, chris kinga lub dt440 to na bank niechce NS bo tanszy, on szuka czegos nalata, rownoczesnie lekkiego,
3,143k4r2
piasty nawet NS ktore wagowo stoja calkiem niezle
Mi chodzi tylko i wylacznie o stosunek waga/cena.
kazda pista w tej cenie wazy blisko 500gram, a zbicie tej wagi chocby o 100g kosztuje bardzo, albo trzeba bardzo szukac, chris wazy 300g okolo i warto miec taka piaste tj. tak lekka, a ze ty zbijesz na detce 200g to gupi argument, bo ja tez moge zbic na tym, mozemy miec takie same obrecze szoprychy opony detki, i jak ja bede mial pasteo wadze 300g, to Twoje kolo bedzie i tak cieze o te 200g ato duzo jak na kole, zakladajac ze masz NS, da bomb
a mozesz podac przykad takiej ramy, podobnej do SC Chamelon, moge sie zalozyc ze nei ma takeiej, tj ze wazy tylko 1,8kg za ta cene, jezeli jest to juztro kupuje :) tylko powiedz ja ksie nazywa ta rama
poza tym jak ktos cche kupic deemaxy, chris kinga lub dt440 to na bank niechce NS bo tanszy, on szuka czegos nalata, rownoczesnie lekkiego,
????
-
- Posty: 1290
- Rejestracja: 02.01.2005 18:54:58
- Kontakt:
-
- Posty: 1290
- Rejestracja: 02.01.2005 18:54:58
- Kontakt:
ja zdecydowanie polecam piasty Chris Kinga, sa naprawdę cudowne!! Takiej precyzji wykonania nie porówna się do niczego, jeżdżę krótko bo dopiero pół roku, ale jak dotąd nie miałem niczego do czego by się przyczepić, jedynie do minimalnie odczuwalnych luzów po zmianie ośki w tylnej piaście na ‘heavy duty axle’ ( http://cgi.ebay.com/Chris-King-HEAVY-DU ... dZViewItem ) ale oczywiście to była moja wina, teraz już poprawione i chodzi cudownie. Nie wiem jak jest w innych piastach ale by te piasty rozkleić i rozłożyć potrzeba jedynie nimbusa. Idealnie uszczelniane, no i te 72 punkty zaczepu (nie wiem czy dobrze to nazwałem, bynajmniej we wszystkich jest 32 (???) ). No i w dodatku już wcześniej wspomniana ‘haevy duty axle’, które inne piasty pozwala wam tak sztywno się zamocować? Jak ktoś będzie miał od niej śrubę w dłoni sam zobaczy co mam na myśli!!! Jeżeli tylko masz kasę i chcesz coś naprawdę wyjebistego, nie wahaj się! Aktualnie mam komplet, z tylu z ta specjalną ośką a w przedzie 12mm które w przeciągu miesiąca – dwóch zmieniam na 20mm czyli jak tylko dorwę swojego pike 454. A jaka dostępność części, jak po paru – parunastu latach zębatka werznie Ci się totalnie w ‘drive shell’ * http://chrisking.com/parts/driveshells.html ( (mam xtr’a na aluminiowym pająku, i mimo to najmniejsza i druga po niej zostawiła swoje ślady) to po prostu zamawiasz sobie nowy, i wymieniasz za pomocą jednego nimbusa. Naprawdę polecam, sprzęt na lata, tak samo jak ster CK który miałem przez pewien okres nim zorientowałem się iż mam zintegrowane stery:> hehe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość