sign fr2 a enduro?
sign fr2 a enduro?
witam,
tematów na temat signa było milion i mniej więcej je przeglądnąłem ale nigdzie nie natknąłem sie na informacje nt wagi i generalnie jak ten rower sprawowałby się na wycieczkach, endurko itp.
Składam drugi rower w celu miłych wycieczek z żoną podczas których jak przytrafi się jakiś miły uskok nie będę musiał go omijać. Zważywszy że mój pierwszy waży 26kg /s8/ i nie bardzo lubi jechać nawet po płaskim chcę sobie złożyć coś niedrogiego o wadze ~15 kg.
Sign z uwagi na cenę zachęca, tak więc mam pytanie do użytkowników:
-ile waży rama /najlepiej bez dampera, bo ten natychmiast wymienie na gazowego/
- czy jest tam miejsce na damper o długości 210mm /seryjny ponoć jest 200mm/
- generalnie jak się tym jeździ pod górkę przy założeniu lekkich kółek i opon o małych oporach
pozdrawiam i dziękuję
tematów na temat signa było milion i mniej więcej je przeglądnąłem ale nigdzie nie natknąłem sie na informacje nt wagi i generalnie jak ten rower sprawowałby się na wycieczkach, endurko itp.
Składam drugi rower w celu miłych wycieczek z żoną podczas których jak przytrafi się jakiś miły uskok nie będę musiał go omijać. Zważywszy że mój pierwszy waży 26kg /s8/ i nie bardzo lubi jechać nawet po płaskim chcę sobie złożyć coś niedrogiego o wadze ~15 kg.
Sign z uwagi na cenę zachęca, tak więc mam pytanie do użytkowników:
-ile waży rama /najlepiej bez dampera, bo ten natychmiast wymienie na gazowego/
- czy jest tam miejsce na damper o długości 210mm /seryjny ponoć jest 200mm/
- generalnie jak się tym jeździ pod górkę przy założeniu lekkich kółek i opon o małych oporach
pozdrawiam i dziękuję
jeździć będzie się dobrze, ale jak włożysz dłuższy tłumik (damper) geometria będzie fatalna - widelec będzie prawie pionowo... jeśli już to minimalnie krótszy - skoro ma to być rower bardziej do jeżdżenia niż do skakania 1cm skoku mniej nie zawadzi a geometria się poprawi na bank... takie moje zdanie... podjeżdżać będzie się jak na jedno zawiasie, na pewno trochę po buja ale da rady... a z gazowym tłumikiem zyskasz trochę na masie, do tego lekkie koła i tak jak napisałeś opony z małymi oporami toczenia i nisko budżetowe enduro jak się patrzy...
pozdrawiam
pozdrawiam
http://www.chr.Rybnik.pl
Do Sigan wsadzisz 222mm damper więc o długość sie nie martw. rower ma ogólne dostatecznie dobre geo jak do enduro. Te nowe 17" mogą wyglądać trochę jak do XC(przy 140mm skoku pika), ale to tylko moje przypuszczenia bo nigdy nie widziałem signa z damperem dłuższym niż 200mm. Polecił bym ci jeszcze do przodu amorek 150mm i powinno być zajebiscie. Rama bez dampera waży około 2kg(+0.5kg gdyż dokładnie nie wiem) więc nie jest to tragiczna waga. Kumpel ma seryjnego z boxerem foxem 190 i 2x tarcze 203mm (reszta jest seryjna0 i waży około20-21 kg. Zapomniałem dodać ze typowy serial waży 17-18 kg, więc jakbyś się postarał to do 15-16 zejdziesz :) Polecam
pike wystarczy w zupełności, tylko nie w komplecie z dłuższym damperem - jak pisałem wcześniej nie ma to żadnego sensu ze względu przeznaczenia składanego roweru, a także uzyskanej (zepsutej) w ten sposób geometrii...
co do wagi, rower może ważyć nawet 17 kg, byle koła miał lekkie - na pewno będzie jeździł lepiej niż rower o takiej samej wadze ale z cięższymi kołami. Tym bardziej, że rower ma być do jazdy a nie do skakania, możesz zaoszczędzić tu na masie - montując może mniej wytrzymałe ale lżejsze obręcze, i np. zwijane oponki 1.9 to na bank odczujesz w łatwości rozpędzania się, i później utrzymania jakiejś prędkości, mniej się męczysz i życie jest łatwiejsze :-D
pozdrawiam
co do wagi, rower może ważyć nawet 17 kg, byle koła miał lekkie - na pewno będzie jeździł lepiej niż rower o takiej samej wadze ale z cięższymi kołami. Tym bardziej, że rower ma być do jazdy a nie do skakania, możesz zaoszczędzić tu na masie - montując może mniej wytrzymałe ale lżejsze obręcze, i np. zwijane oponki 1.9 to na bank odczujesz w łatwości rozpędzania się, i później utrzymania jakiejś prędkości, mniej się męczysz i życie jest łatwiejsze :-D
pozdrawiam
http://www.chr.Rybnik.pl
jak wsadzi do tej ramki 210 tragedi nie bedzie , i przy piku geo nie ******* sie tak odrazu chyba ze na 95 mm go skreci
waga 2kg to na pewnoe nie , marzenie scietej glowy ;]
cholera nie mam jak zwazyc ci tej ramki dokladnie niestety musisz info poszukac moze w krosie cos ci powiedza :)
waga 2kg to na pewnoe nie , marzenie scietej glowy ;]
cholera nie mam jak zwazyc ci tej ramki dokladnie niestety musisz info poszukac moze w krosie cos ci powiedza :)
www.mm-foto.pl
Re: sign fr2 a enduro?
wprawdzie zarzucilem juz jezdzenie pod gore, ale udalo mi sie jeszcze signem wjechac na przelecz Puchaczowka (do wyciagu ;o) ) od Bystrzycy cos 15 km asfaltem.ABG pisze:witam,
- generalnie jak się tym jeździ pod górkę przy założeniu lekkich kółek i opon o małych oporach
pozdrawiam i dziękuję
da sie... ale... po co?
moze gdyby go odchudzic i zmienic kapcie byloby prawie fajnie (o ile jezdzenie pod gore moze byc fajne).
Na pewno trzeba wsadzic dluga sztyce, pike skrecic do 95 i zablokowac i usztywnic tyl (w tym koreancu da sie to zrobic, ale trzeba pamietac, by przed zjazdem odkrecic).
To nie jest rower do podjazdow, zwlaszcza jak jestes wysoki. ja mam 183 i geometrie tego roweru przy wysunietej sztycy okreslilbym jako city comfort ;)
na pewno lepiej jedzie sie nim pod gore stojac niz siedzac.
Wiec jesli szukasz roweru na wycieczki z zona... to moze lepszy bedzie NRS? ;)
|| |||| || |||| | |||||||
Instinct keeps me running
Instinct keeps me running
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości