sign fr2 a enduro?

ABG
Posty: 163
Rejestracja: 18.04.2005 23:51:34
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

sign fr2 a enduro?

Post autor: ABG »

witam,
tematów na temat signa było milion i mniej więcej je przeglądnąłem ale nigdzie nie natknąłem sie na informacje nt wagi i generalnie jak ten rower sprawowałby się na wycieczkach, endurko itp.
Składam drugi rower w celu miłych wycieczek z żoną podczas których jak przytrafi się jakiś miły uskok nie będę musiał go omijać. Zważywszy że mój pierwszy waży 26kg /s8/ i nie bardzo lubi jechać nawet po płaskim chcę sobie złożyć coś niedrogiego o wadze ~15 kg.
Sign z uwagi na cenę zachęca, tak więc mam pytanie do użytkowników:
-ile waży rama /najlepiej bez dampera, bo ten natychmiast wymienie na gazowego/
- czy jest tam miejsce na damper o długości 210mm /seryjny ponoć jest 200mm/
- generalnie jak się tym jeździ pod górkę przy założeniu lekkich kółek i opon o małych oporach
pozdrawiam i dziękuję
prosty
Posty: 306
Rejestracja: 24.04.2004 01:00:21
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: prosty »

jeździć będzie się dobrze, ale jak włożysz dłuższy tłumik (damper) geometria będzie fatalna - widelec będzie prawie pionowo... jeśli już to minimalnie krótszy - skoro ma to być rower bardziej do jeżdżenia niż do skakania 1cm skoku mniej nie zawadzi a geometria się poprawi na bank... takie moje zdanie... podjeżdżać będzie się jak na jedno zawiasie, na pewno trochę po buja ale da rady... a z gazowym tłumikiem zyskasz trochę na masie, do tego lekkie koła i tak jak napisałeś opony z małymi oporami toczenia i nisko budżetowe enduro jak się patrzy...

pozdrawiam
http://www.chr.Rybnik.pl
baloon21
Posty: 337
Rejestracja: 14.01.2006 17:07:56
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: baloon21 »

Do Sigan wsadzisz 222mm damper więc o długość sie nie martw. rower ma ogólne dostatecznie dobre geo jak do enduro. Te nowe 17" mogą wyglądać trochę jak do XC(przy 140mm skoku pika), ale to tylko moje przypuszczenia bo nigdy nie widziałem signa z damperem dłuższym niż 200mm. Polecił bym ci jeszcze do przodu amorek 150mm i powinno być zajebiscie. Rama bez dampera waży około 2kg(+0.5kg gdyż dokładnie nie wiem) więc nie jest to tragiczna waga. Kumpel ma seryjnego z boxerem foxem 190 i 2x tarcze 203mm (reszta jest seryjna0 i waży około20-21 kg. Zapomniałem dodać ze typowy serial waży 17-18 kg, więc jakbyś się postarał to do 15-16 zejdziesz :) Polecam
topick
Posty: 529
Rejestracja: 29.05.2006 08:04:39
Kontakt:

Post autor: topick »

baloon21 pisze: Rama bez dampera waży około 2kg(+0.5kg gdyż dokładnie nie wiem)
Mysle, ze rownie dobrze 3 kg albo 3,5 plus damper. Gdyby wazyla 2 lub 2,5 to bylo by to mistrzostwo swiata :)

Oryginalny fr2 wazy ok 19 kg wiec zbiecie wagi do 15 bedzie dosc ciezkie.
Leaber
Posty: 321
Rejestracja: 22.12.2004 19:27:59
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Leaber »

ABG moj brat ma signa fr2 do enduro i lekkiego fr. damper jaki mozesz włozyc to 210 (z tego co sie dowiadywałem),wagi ramy samej nieznam bo niewazylismy, z przodu pasowałby faktycznie widelec o skoku 150mm. Jak chcesz zdięcia napisz na PW e-mail to Ci wysle.
Pozdrawiam
ABG
Posty: 163
Rejestracja: 18.04.2005 23:51:34
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ABG »

topick cały rower seryjnie waży wg producenta nie 19 a 17,8 kg ale fakt że waga ramy napewno przewyższa 2,5 kg...tylko ile
a co do widelca myślałem nad Pikem 14cm skoku albo All mountain 13 cm skoku, niedrogie i w miarę lekkie. Lekkie widelce z 15 cm to już niestety inne pieniądze /chyba że używki/
prosty
Posty: 306
Rejestracja: 24.04.2004 01:00:21
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: prosty »

pike wystarczy w zupełności, tylko nie w komplecie z dłuższym damperem - jak pisałem wcześniej nie ma to żadnego sensu ze względu przeznaczenia składanego roweru, a także uzyskanej (zepsutej) w ten sposób geometrii...
co do wagi, rower może ważyć nawet 17 kg, byle koła miał lekkie - na pewno będzie jeździł lepiej niż rower o takiej samej wadze ale z cięższymi kołami. Tym bardziej, że rower ma być do jazdy a nie do skakania, możesz zaoszczędzić tu na masie - montując może mniej wytrzymałe ale lżejsze obręcze, i np. zwijane oponki 1.9 to na bank odczujesz w łatwości rozpędzania się, i później utrzymania jakiejś prędkości, mniej się męczysz i życie jest łatwiejsze :-D

pozdrawiam
http://www.chr.Rybnik.pl
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

jak wsadzi do tej ramki 210 tragedi nie bedzie , i przy piku geo nie ******* sie tak odrazu chyba ze na 95 mm go skreci

waga 2kg to na pewnoe nie , marzenie scietej glowy ;]

cholera nie mam jak zwazyc ci tej ramki dokladnie niestety musisz info poszukac moze w krosie cos ci powiedza :)
www.mm-foto.pl
Sulring
Posty: 3681
Rejestracja: 12.07.2005 03:36:52
Kontakt:

Post autor: Sulring »

Generalnie uwazam, ze do enruo to to jest raczje kiepski pomysl, a raczej nawet bardzo. Ze wzgledu na caly zastosowany osprzet. Lepiej cos poskladac. (mam gianta ac na sell jakbys chcial :D)
Ssij pento
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

ale on cos sklada wlasnie a nie seryjnego bierze ;]
www.mm-foto.pl
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

ponoc rama z damperem waży ok 4 kg:)
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
michal.z
Posty: 91
Rejestracja: 01.03.2006 19:50:57
Kontakt:

Post autor: michal.z »

Do enduro ten Sign jak najbardziej, czy to sama rama, czy cały rower to sie nada. Kolega ma, cały sezon śmigał po górkach i jak na nowy sprzęt za tą kase to wypas.
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

.....omijaj szerokim łukiem KROSSA :))


....zdecydowanie AC lepszy po calaku.....
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
click
Posty: 18
Rejestracja: 18.09.2006 08:08:05
Lokalizacja: tymczasowo WRO
Kontakt:

Re: sign fr2 a enduro?

Post autor: click »

ABG pisze:witam,
- generalnie jak się tym jeździ pod górkę przy założeniu lekkich kółek i opon o małych oporach
pozdrawiam i dziękuję
wprawdzie zarzucilem juz jezdzenie pod gore, ale udalo mi sie jeszcze signem wjechac na przelecz Puchaczowka (do wyciagu ;o) ) od Bystrzycy cos 15 km asfaltem.
da sie... ale... po co?
moze gdyby go odchudzic i zmienic kapcie byloby prawie fajnie (o ile jezdzenie pod gore moze byc fajne).
Na pewno trzeba wsadzic dluga sztyce, pike skrecic do 95 i zablokowac i usztywnic tyl (w tym koreancu da sie to zrobic, ale trzeba pamietac, by przed zjazdem odkrecic).
To nie jest rower do podjazdow, zwlaszcza jak jestes wysoki. ja mam 183 i geometrie tego roweru przy wysunietej sztycy okreslilbym jako city comfort ;)
na pewno lepiej jedzie sie nim pod gore stojac niz siedzac.
Wiec jesli szukasz roweru na wycieczki z zona... to moze lepszy bedzie NRS? ;)
|| |||| || |||| | |||||||
Instinct keeps me running
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości