Strona 1 z 2

Minion DH Front i Rear

: 15.12.2006 15:52:17
autor: a-gang
Czy popełnie wielki grzech jeśli założe i z tył i z przodu Minion DH Front? Jakoś przyzwyczajony jestem do opon takich samych z przodu i z tyłu i chciałbym przy tym pozozstać. Co o tym myślicie?

Pozdrawiam.

: 15.12.2006 15:56:09
autor: szewczur
według mnie człowiek po coś stworzył opony na przud i tył!!!! ale rob co chcesz, bedzesz miał troche gorszą przyczepnoś, ale....

: 15.12.2006 16:00:33
autor: sudi
szewczur Jeździłeś ?:) bo tak się akurat składa, że w przypadku miniona, najlepsza przyczepność jest na 2 przednich ... Ja jeździłem i mogę to potwierdzić... bieżnik jest bardziej agresywny i lepiej się wgryza .

Pozdrawiam!

: 15.12.2006 16:01:05
autor: a-gang
no ale np. dlaczego człowiek stworzył taką zasadę że na jednej osi w samochodzie musi byc ten sam rodzaj bieżnika?! nie chodziło mi o odpowiedź rób co chcesz tylko co myślicie na ten temat.

Według mnie człowiek po coś stworzył słownik języka polskiego...

: 15.12.2006 16:02:25
autor: szewczur
niemo niejezdzilem ale tak przypuszczam. pisze ze jednak po cos zom te 2 typy opon,nie??

: 15.12.2006 16:07:00
autor: bartec
a-gang pisze:no ale np. dlaczego człowiek stworzył taką zasadę że na jednej osi w samochodzie musi byc ten sam rodzaj bieżnika?! nie chodziło mi o odpowiedź rób co chcesz tylko co myślicie na ten temat.

Według mnie człowiek po coś stworzył słownik języka polskiego...
jak to sie ma do roweru?

: 15.12.2006 16:09:54
autor: a-gang
A może tak że rower i samochód to też pojazd :)

: 15.12.2006 16:33:52
autor: pepikDH^
używam tych opon i mogę sie wypowiedzieć subiektywnie na ich temat w następujący sposób-przednia napewno stwarza mniejszy opór powietrzu niż tylnia która sprawia wrażenie jakby miała służyć do podjazdów od czasu do czasu no ale wtedy powinna się nazywać minion fr:)wsumie to tylnia opona(rear) powinna sie tez lepiej spisywać podczas hamowania ponieważ środkowe klocki ma podłużne a nie jak przednie pionowo ułożone w kierunku jazdy.Myślę jednak że w dh wyśmienicie się spiszą wersje front wheel założone na dwa koła jak pisze Sudi

Sprawa się nieco komplikuje przy oponie michelin dh 24(c 24) ponieważ producent proponuje dwa warianty założenia opony na przednie koło"- Centralne klocki bieżnika, usytuowane są w różnych kierunkach:
- w kierunku do przodu – zapewniają lepsze hamowanie,
- w kierunku do tyłu – zapewniają dobrą trakcję, " http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/go ... =487&pos=1
:|? troche wydaje mi się to przebajerowane

: 15.12.2006 16:35:10
autor: xxxxxx
a-gang w aucie chodzi o cos innego... Ten sam bierznik - ten sam stosunek odprowadzania wody, co za tym idzie, te same wlasciwosci zwalniania, przyspiesznania skrecania , bo przy 30km/h to nie robi różnicy, ale przy 130km/h już robi sporą.


Nie wiem jak to sie ma do do roweru , wedlug mnie nie bedzie problemow z zalozeniem tego.

szewczur kup ty se czlowieku slownik :/

: 15.12.2006 16:57:05
autor: mczuszu
szewczurpolecam tobie firefox 2.0 przeglądarka podkreśla błędy !!!! qa co do tematu założysz a sam się przekonasz :D

: 15.12.2006 17:22:37
autor: MarcinN
pepikDH^ pisze:używam tych opon i mogę sie wypowiedzieć subiektywnie na ich temat w następujący sposób-przednia napewno stwarza mniejszy opór powietrzu niż tylnia która sprawia wrażenie jakby miała służyć do podjazdów od czasu do czasu no ale wtedy powinna się nazywać minion fr:)wsumie to tylnia opona(rear) powinna sie tez lepiej spisywać podczas hamowania ponieważ środkowe klocki ma podłużne a nie jak przednie pionowo ułożone w kierunku jazdy.Myślę jednak że w dh wyśmienicie się spiszą wersje front wheel założone na dwa koła jak pisze Sudi
Coś Ci się pomyliło, ułożenie klocka z przodu i z tyłu jest takie samo, za to zacisku inne i jest podyktowane po prostu tym że tylne widełki są bardziej w poziomi niż w pionie, a amortyzator odwrotnie.
Poza tym to przedni hamulec i przednie koło musi lepiej spisywać się przy hamowaniu, prosty przykład, zakładanie tarcz 200m na przód i 160/185 na tył.

: 15.12.2006 17:49:29
autor: xxxxxx
MarcinN pisze: Poza tym to przedni hamulec i przednie koło musi lepiej spisywać się przy hamowaniu, prosty przykład, zakładanie tarcz 200m na przód i 160/185 na tył.
Zakladanie tarcz jest po to ze przy hamowaniu przednim , na przednie kolo dziala wiekszy nacisk, co za tym idzie szybciej sie nagrzewa, a wieksza tarcza jest bardziej odporna na przegrzanie, i wieksza tarcza to wieksza sila, ale to to mi cieżko jest wytłumaczyć. Po prostu przednia opona ma troche inny uklad klockow zeby przy skrecaniu nie odjezdzala... itp. itd.

: 15.12.2006 19:09:56
autor: a-gang
Jeśli chodzi o wielkość tarcz to jest analogiczne jak przykręcanie śrubki długim kluczem imbusowym. Np spróbuj sobie dokręcić śrubke kluczem 5 cm a zrób to samo kluczem 20 centymetrowym. Wiadamo że dłuższy klucz to większa siła i mniej wkładanej w to mocy przez nas.

Drugi przykład: załóż sobie samą piaste z tarczą i zaciśnij w miare mocno hamulec - nie ruszysz tarczy. Jeśli bedziesz miał zaplecione na tej samej pieście koło i pociągniesz wtedy siła włożona przez ciebie jest bardzo mała a koło się poruszy.

Tak więc większa tarcza to większa siła ktora na tylnim kole jest niepotrzebna więc zakłada sie tarcze 160/180mm.

A jeśli chodzi o opony to chyba jednak sie skusze tymbardziej że cena jest również kusząca :)

Dzięki za odpowiedzi.

: 15.12.2006 19:31:14
autor: laska20
Ja mam 2x minion 2.35 front 40a spoczatku myslałem ze zrobiłem bład i ze tyl sie bedzie slizgał lub
cos w tym stylu ale jestem mile zaskoczony bardzo dobrze mi sie jezdzi i mimo ze sa wąskie jak na 2.35 to polecam i sie nie martw bedzie git

: 15.12.2006 21:29:02
autor: prosty
co do tarcz, większa siła hamowania jest na większej tarczy, ponieważ ramię działające na większą tarczę jest mniejsze - różnica długości promieni koła i tarczy jest mniejsza, czyli uzyskujemy mniejszy moment działający na większa tarczę, czyli używając tej samej siły ścisku tarczy (czyli tarcia generowanego na tarczy w kierunku stycznym do koła zataczanego przez tarczę i działającego w przeciwnie do zwrotu prędkości liniowej skierowanej w tym samym kierunku, bo tarcie nie zależy od powierzchni, tylko od siły nacisku), mamy większą siłę hamowania...

a co do opon, to 2X Front to bardzo dobry i wypróbowany w boju zestaw, stawiający niskie opory toczenia i zapewniający przyczepność na bardzo wysokim poziomie.

pozdrawiam

: 15.12.2006 21:49:23
autor: pepikDH^
hahaha w poprzednim poscie chodziło mi o klocki na środkowej części opony a nie hamulcowe^^

: 15.12.2006 21:52:51
autor: prosty
pepikDH^ to było do mnie? bo ja chyba do Ciebie nie pisałem ;-P

pozdro

: 15.12.2006 21:55:52
autor: a-gang
MarcinN pisze: Poza tym to przedni hamulec i przednie koło musi lepiej spisywać się przy hamowaniu, prosty przykład, zakładanie tarcz 200m na przód i 160/185 na tył.
Napisał poza tym wiec wszystko jest ok :)

: 15.12.2006 23:27:43
autor: Tassadar
wracajac do minionów to dając przód z tyłu wydłuży się linia hamowania ale zwiększy się przyczepność na boki, właściwie przednia opona powinna mieć też mniejsze opory toczenia