Regulacja Pike

Dezerter
Posty: 353
Rejestracja: 05.07.2005 04:32:35
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Regulacja Pike

Post autor: Dezerter »

Witam, Dostałem właśnie amorka ;) tylko Pike zabardzo pływa.. Prosze powiedzcie mi jak moge wyregulować go pod siebie?? waże jakies 65kg. Jeżeli tego sie nie da wytłumaczyćto napiszcie mi prosze które pokrętło do czego służy bo jestem troche zielony w tym :)

Jeżeli temat był to sorry, ale z szukajce nie znalazłem zadowalającej odpowiedzi :(
ble
Posty: 1824
Rejestracja: 02.03.2006 12:39:32
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: ble »

Po prawej stronie:
regulator tlumienia(gate)
blokada skoku
po lewej regulacja twardosci (air?)
i regulacja dlugosci skoku
cos na dole chyba regulacja odbicia oraz komora negatywna...
Dezerter
Posty: 353
Rejestracja: 05.07.2005 04:32:35
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: Dezerter »

a jakie pokrętło mam przekręcić, aby go utwardzić?
http://tiny.pl/11pz <-- Bike
http://tiny.pl/pfxf <-- Action
ble
Posty: 1824
Rejestracja: 02.03.2006 12:39:32
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: ble »

blokade skoku:D
nie wiem nie mam pikea... jakiego masz pike przede wszystkim??

EDIT: jesli masz pozytywna komore powietrza to im wiecej napompujesz do niej powietrza tym bedzie twardszy w negatywniej jest na odwrot.....
Dezerter
Posty: 353
Rejestracja: 05.07.2005 04:32:35
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: Dezerter »

mam pike 409 U-turn :)
http://tiny.pl/11pz <-- Bike
http://tiny.pl/pfxf <-- Action
ble
Posty: 1824
Rejestracja: 02.03.2006 12:39:32
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: ble »

pokrec sobie kazdym po koleji i zobacz do czego sluza...
bronek1301
Posty: 265
Rejestracja: 30.10.2006 15:57:32
Lokalizacja: SC
Kontakt:

Post autor: bronek1301 »

utwarrdzisz go poprzez wymienienie sprzeżyn, inaczej sie nie da, jak byś miał dual air to inna bajka :D
[S] zbroja Utika gg: 6341288
ble
Posty: 1824
Rejestracja: 02.03.2006 12:39:32
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: ble »

bronek1301a olej? to jest niby oem ale ma chyba cos takiego jak olej? a pozatym ty wiesz lepiej masz tego swojego dual race teama cos tam to ten powinienes wiedziec :P czy cos
Dezerter
Posty: 353
Rejestracja: 05.07.2005 04:32:35
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: Dezerter »

a nie można go jakoś utwardzić poprzez ustawienie kompresji??
http://tiny.pl/11pz <-- Bike
http://tiny.pl/pfxf <-- Action
Sulring
Posty: 3681
Rejestracja: 12.07.2005 03:36:52
Kontakt:

Post autor: Sulring »

Dezerter generalnie nie. Ja mam pike race i w sumie te wszystkie regulacje to pic na wode. W sumie uzywam tylko tlumienie odbicia i to by bylo na tyle. Zmiana sprezynek. Olejem sie nie baw bo zamulisz amora zamiast go utwardzic. Ewentualnie kompresje mozesz przekrecic powiedzmy na polowe i wtedy bedzie twardszy.
Ssij pento
Dezerter
Posty: 353
Rejestracja: 05.07.2005 04:32:35
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: Dezerter »

Sulring no tak.. tylko teraz pozostaje pytanie jak ?? bo jak go obracam to wraca to pokrętło spowrotem ... co robić?? ;p
http://tiny.pl/11pz <-- Bike
http://tiny.pl/pfxf <-- Action
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

Dezertergeneralnie można utwardzić go tą kompresją. Żeby Ci to pokrętło nie wracało musisz albo kupić manetkę, która nie jest fajna, albo wyjąć tłumik mc (tą czerwoną tubę, czy jak to nazwać) i wyjąć z niej taką sprężynę, albo ją przeciąć tudzież zdjąć z zaczepów. Wtedy Pokrętło nie będzie wracać i będziesz mógł regulować kompresję. Możesz też dolać olej dl lagi z u-turnem (nie do tej z tłumikem!), ale to nie zwiększy twardości jako takiej, a powiększy progresję (ta sama zasada co w bomberach). Nie prawdą jest to że zamuli Ci to amora. nie wiem skąd to surling wytrzasnął.

A co do samych regulacji to
na dole golenie (tej bez u-turna) masz regulacje tłumienia odbicia
na górze wymienioną już kompresję aż do blokady oraz tzw. floodgate, czyli przy jakiej sile uderzenia zablokowany widelec ma zadziałać(regulowany imbusem)
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
xxxxxx
Posty: 2058
Rejestracja: 23.05.2005 02:21:45
Kontakt:

Post autor: xxxxxx »

Mawet wyjasc jej sie nie da, wystarczy ja z zaczepów zwolnic, wiem bo sam to zrobilem :-)
Dezerter
Posty: 353
Rejestracja: 05.07.2005 04:32:35
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: Dezerter »

Mawet a jak to mogę zrobić "nie inwazyjnie" zeby nie wracało mi to pokrętło.. ?? czy oprócz manetki da się jakoś tego załatwić?? ktoć ma jeszcze jakieś inne rozwiązanie??

xxxxxx jak to wyjąłeś z zaczepów?
http://tiny.pl/11pz <-- Bike
http://tiny.pl/pfxf <-- Action
Sulring
Posty: 3681
Rejestracja: 12.07.2005 03:36:52
Kontakt:

Post autor: Sulring »

Mawet stad to wytrzsnalem, ze wlasnie zwiekszajac kompresje zamulasz amora. Wlej sobie do amora 20w i bedzie chodzil tak samo tylko wieksza progresja bedzie tak? No nie bardzo....
Dezerter pike jest prosty w obsludze wiec sie nie boj lajtowo mozesz to zrobic sam. Natomiast do lagi z u-turnem nic nie lej.
Ssij pento
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

Sulring to nie wlewasz oleju 20w tylko 5w. On ma tylko smarować, może więc być rzadki. Ja przez pewien czas jeździłem z dolanym olejem do lagi z u-turnem i było wszystko ok. Na początku skoku amora chodził tak samo, a dopiero później się utwardzał. Tylko że ja miałem olej 5w. Jasne że najlepiej zmienić sprężynę, ale może koleś narazie nie ma kasy.

Dezertertak jak mówiłem wcześniej możesz tą sprężynę wyjąć z zaczepów. Ja tak mam i też jest wszystko dobrze.
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
prosty
Posty: 306
Rejestracja: 24.04.2004 01:00:21
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: prosty »

nie rozkręcając amora możesz to zrobić linką - od przerzutki - tą z mniejszą kuleczką na początku, może być stara. potrzebujesz jej jakieś 7 cm (raczej mniej) przeciagasz ją przez otwór w koronie, tak żeby kuleczka się tam zablokowała, i przykręcasz do pokrętła kompresji tak jakby to bła linka od manetki, przykrecasz do powiedzmy do połowy przekreconego pokrętła (ustaw jaką chcesz kompresję) wtedy nie bedzie wracało, a kompresje masz ustawioną tak jak chcesz bez rozkręcania amora, tak trudno to wymyślić? możesz zrobić to samo używając baryłki ze starej przerzutki i wtedy bedziesz miał płynną regulację kompresji...

pozdrawiam
http://www.chr.Rybnik.pl
bronek1301
Posty: 265
Rejestracja: 30.10.2006 15:57:32
Lokalizacja: SC
Kontakt:

Post autor: bronek1301 »

Podolewajcie se oleju do głowy..... albo wlej kujawskiego najlepiej to sie utwardzi na 100%!! ehhh żal.pl
[S] zbroja Utika gg: 6341288
Dezerter
Posty: 353
Rejestracja: 05.07.2005 04:32:35
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: Dezerter »

prosty ty tak robiłeś??
http://tiny.pl/11pz <-- Bike
http://tiny.pl/pfxf <-- Action
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości