Strona 1 z 2

Regulacja Pike

: 20.12.2006 16:31:10
autor: Dezerter
Witam, Dostałem właśnie amorka ;) tylko Pike zabardzo pływa.. Prosze powiedzcie mi jak moge wyregulować go pod siebie?? waże jakies 65kg. Jeżeli tego sie nie da wytłumaczyćto napiszcie mi prosze które pokrętło do czego służy bo jestem troche zielony w tym :)

Jeżeli temat był to sorry, ale z szukajce nie znalazłem zadowalającej odpowiedzi :(

: 20.12.2006 16:38:35
autor: ble
Po prawej stronie:
regulator tlumienia(gate)
blokada skoku
po lewej regulacja twardosci (air?)
i regulacja dlugosci skoku
cos na dole chyba regulacja odbicia oraz komora negatywna...

: 20.12.2006 17:46:22
autor: Dezerter
a jakie pokrętło mam przekręcić, aby go utwardzić?

: 20.12.2006 18:08:11
autor: ble
blokade skoku:D
nie wiem nie mam pikea... jakiego masz pike przede wszystkim??

EDIT: jesli masz pozytywna komore powietrza to im wiecej napompujesz do niej powietrza tym bedzie twardszy w negatywniej jest na odwrot.....

: 20.12.2006 18:09:33
autor: Dezerter
mam pike 409 U-turn :)

: 20.12.2006 18:13:45
autor: ble
pokrec sobie kazdym po koleji i zobacz do czego sluza...

: 20.12.2006 18:49:43
autor: bronek1301
utwarrdzisz go poprzez wymienienie sprzeżyn, inaczej sie nie da, jak byś miał dual air to inna bajka :D

: 20.12.2006 18:55:17
autor: ble
bronek1301a olej? to jest niby oem ale ma chyba cos takiego jak olej? a pozatym ty wiesz lepiej masz tego swojego dual race teama cos tam to ten powinienes wiedziec :P czy cos

: 20.12.2006 19:24:51
autor: Dezerter
a nie można go jakoś utwardzić poprzez ustawienie kompresji??

: 20.12.2006 21:02:45
autor: Sulring
Dezerter generalnie nie. Ja mam pike race i w sumie te wszystkie regulacje to pic na wode. W sumie uzywam tylko tlumienie odbicia i to by bylo na tyle. Zmiana sprezynek. Olejem sie nie baw bo zamulisz amora zamiast go utwardzic. Ewentualnie kompresje mozesz przekrecic powiedzmy na polowe i wtedy bedzie twardszy.

: 20.12.2006 21:41:25
autor: Dezerter
Sulring no tak.. tylko teraz pozostaje pytanie jak ?? bo jak go obracam to wraca to pokrętło spowrotem ... co robić?? ;p

: 20.12.2006 22:05:55
autor: Mawet
Dezertergeneralnie można utwardzić go tą kompresją. Żeby Ci to pokrętło nie wracało musisz albo kupić manetkę, która nie jest fajna, albo wyjąć tłumik mc (tą czerwoną tubę, czy jak to nazwać) i wyjąć z niej taką sprężynę, albo ją przeciąć tudzież zdjąć z zaczepów. Wtedy Pokrętło nie będzie wracać i będziesz mógł regulować kompresję. Możesz też dolać olej dl lagi z u-turnem (nie do tej z tłumikem!), ale to nie zwiększy twardości jako takiej, a powiększy progresję (ta sama zasada co w bomberach). Nie prawdą jest to że zamuli Ci to amora. nie wiem skąd to surling wytrzasnął.

A co do samych regulacji to
na dole golenie (tej bez u-turna) masz regulacje tłumienia odbicia
na górze wymienioną już kompresję aż do blokady oraz tzw. floodgate, czyli przy jakiej sile uderzenia zablokowany widelec ma zadziałać(regulowany imbusem)

: 20.12.2006 22:21:58
autor: xxxxxx
Mawet wyjasc jej sie nie da, wystarczy ja z zaczepów zwolnic, wiem bo sam to zrobilem :-)

: 20.12.2006 22:24:27
autor: Dezerter
Mawet a jak to mogę zrobić "nie inwazyjnie" zeby nie wracało mi to pokrętło.. ?? czy oprócz manetki da się jakoś tego załatwić?? ktoć ma jeszcze jakieś inne rozwiązanie??

xxxxxx jak to wyjąłeś z zaczepów?

: 21.12.2006 08:38:56
autor: Sulring
Mawet stad to wytrzsnalem, ze wlasnie zwiekszajac kompresje zamulasz amora. Wlej sobie do amora 20w i bedzie chodzil tak samo tylko wieksza progresja bedzie tak? No nie bardzo....
Dezerter pike jest prosty w obsludze wiec sie nie boj lajtowo mozesz to zrobic sam. Natomiast do lagi z u-turnem nic nie lej.

: 21.12.2006 09:05:45
autor: Mawet
Sulring to nie wlewasz oleju 20w tylko 5w. On ma tylko smarować, może więc być rzadki. Ja przez pewien czas jeździłem z dolanym olejem do lagi z u-turnem i było wszystko ok. Na początku skoku amora chodził tak samo, a dopiero później się utwardzał. Tylko że ja miałem olej 5w. Jasne że najlepiej zmienić sprężynę, ale może koleś narazie nie ma kasy.

Dezertertak jak mówiłem wcześniej możesz tą sprężynę wyjąć z zaczepów. Ja tak mam i też jest wszystko dobrze.

: 21.12.2006 10:06:24
autor: prosty
nie rozkręcając amora możesz to zrobić linką - od przerzutki - tą z mniejszą kuleczką na początku, może być stara. potrzebujesz jej jakieś 7 cm (raczej mniej) przeciagasz ją przez otwór w koronie, tak żeby kuleczka się tam zablokowała, i przykręcasz do pokrętła kompresji tak jakby to bła linka od manetki, przykrecasz do powiedzmy do połowy przekreconego pokrętła (ustaw jaką chcesz kompresję) wtedy nie bedzie wracało, a kompresje masz ustawioną tak jak chcesz bez rozkręcania amora, tak trudno to wymyślić? możesz zrobić to samo używając baryłki ze starej przerzutki i wtedy bedziesz miał płynną regulację kompresji...

pozdrawiam

: 21.12.2006 15:37:47
autor: bronek1301
Podolewajcie se oleju do głowy..... albo wlej kujawskiego najlepiej to sie utwardzi na 100%!! ehhh żal.pl

: 21.12.2006 22:40:41
autor: Dezerter
prosty ty tak robiłeś??