Witam
Czy ktoś jest w stanie wyjaśnić, jak długośc sprężyny wpływa na prace dampera?? Sam mam 800 i jest za twarda, chce na próbę (nim zakupię dłuższą) załóżyc bardziej miękką, ale jest o 1/4 krótsza i siega tylko do początku gwintu. Damper z nią da sie założyć i sie ugina:), nawet znacznie lepiej nz z tą twardą ale nie wiem, czy bezpieznie jest wyjechać na przejażdżkę (nakrętka dociskająca sprężyne chwyta może na 5-6 obrotów) nie chciałbym czegoś uszkodzić. No i pytanie czy praca dmapera przy tak krótkiej sprężynie nie jest inna niż przy sprężynie tej samej twardości ale większej długości. na oko widac że odległości pomiędzy poszczegółnymi zwojami sa mniejsze.
Z góry dzięki za odpowoiedź.
Pozdrawiam
Długość sprężyny a praca dampera??
Długość sprężyny a praca dampera??
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=605013
i przy mocniejszym dobiciu (ugięciu zawieszenia) pierdolnie ci ten gwint na którym opiera sie narętka, z kolei na której opiera sie sprężyna (wiesz chyba o co chodzi :P) po prostu spręzyna sie juz na maksa ściśnie i będzie sie wtedy opierała na podkładce która sie obraca na gwincie na korpusie dampera
PS.
cos dzis nie mam zdolności jasnego, zrozumiałego tłumaczenia, więc jak ktos nie rozumie, to niech mu ktoś wytłumaczy :P
pozdro
PS.
cos dzis nie mam zdolności jasnego, zrozumiałego tłumaczenia, więc jak ktos nie rozumie, to niech mu ktoś wytłumaczy :P
pozdro
Wiec.
Sprezyna stalowa ma z zasady liniowa harakterystyke ugiecia (fiza z podstawowki - zeby ie bylo, czasem sie przydaje ;) ) co znaczy mniej wiecej tyle ze nei ma znaczenie da pracy amora jakotaka slugosc sprezyny a jedynie jej twardosc, ale:
jesli sprezyna ma mniejszy skok niz amor, do jak zamkniesz zawieszenie to ktos powyzej pisa jakie beda skutki, albo pujdzie gwint albo podkladka trzymajaca sprezyne z drugiej strony, albo obie :)
dwa, jak bys przeczytal manuala od tego swojego foxa (to teraz wkladaja do kony?) to bys wiedzial ze niewolno skrecac sprezyny na wiecej niz 3 obroty tej nakretki, bo amor prostujac sie za szybko, (w czasie lotu) moze sobie sam krzywde zrobic.
moja rada, zajzyj na strony kony i zobacz dla swojej masy jaka sprezyne powinienes miec, poem wez pod uwage jak jezdzisz i kup taka jak trzeba i niekombinuj.
Sprezyna stalowa ma z zasady liniowa harakterystyke ugiecia (fiza z podstawowki - zeby ie bylo, czasem sie przydaje ;) ) co znaczy mniej wiecej tyle ze nei ma znaczenie da pracy amora jakotaka slugosc sprezyny a jedynie jej twardosc, ale:
jesli sprezyna ma mniejszy skok niz amor, do jak zamkniesz zawieszenie to ktos powyzej pisa jakie beda skutki, albo pujdzie gwint albo podkladka trzymajaca sprezyne z drugiej strony, albo obie :)
dwa, jak bys przeczytal manuala od tego swojego foxa (to teraz wkladaja do kony?) to bys wiedzial ze niewolno skrecac sprezyny na wiecej niz 3 obroty tej nakretki, bo amor prostujac sie za szybko, (w czasie lotu) moze sobie sam krzywde zrobic.
moja rada, zajzyj na strony kony i zobacz dla swojej masy jaka sprezyne powinienes miec, poem wez pod uwage jak jezdzisz i kup taka jak trzeba i niekombinuj.
Furmek Dzięki:) A kona to historia... miło wspominana. Teraz jeżdże sprzętem z niższej półki, trochę inna budowa ramy i inaczej to wszystko pracuje. W Konie miałem 650 i było spoko:)Dlatego te wszystkie kombinacje. A krótszą sprężyne założyłem tylko na chwile by zobaczyć czy zawieszenie sie ugnie. Dropów skakać nie miałęm zamiaru:)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=605013
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości