swinger 6way, ciśnienie spv i inne ustaw

qaz_Krk
Posty: 15
Rejestracja: 17.12.2006 20:25:48
Kontakt:

swinger 6way, ciśnienie spv i inne ustaw

Post autor: qaz_Krk »

witam

nie moge znalesc informacji na temat jakie powinno byc cisnienie spv w 6wayu.
Jeżdze FR, lubie dropy i nie chce dobijac swingera :)
1. Napiszcie mi jakie bedzie odpowiednie cisnienie pod moją wage 60kg ??
2. wytlumaczcie mi ustawienia szybkiej i wolnej kompresji (gdzie to sie przydaje, co to daje, jak najlepiej ustawic ?)

Dla informacji dodaje iż spręzyna to 450lbs, skok tłoka 5cm=2"

Prosze o poważne wypowiedzi, jesli nie wiesz to nie pisz durnego komentarzu
Dawid_O
Posty: 72
Rejestracja: 20.08.2006 10:37:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Dawid_O »

qaz_Krk
Posty: 15
Rejestracja: 17.12.2006 20:25:48
Kontakt:

Post autor: qaz_Krk »

czytałem to nadal nie wiem jakie ma byc cisnienie pod moja wage itd
Dawid_O
Posty: 72
Rejestracja: 20.08.2006 10:37:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Dawid_O »

Ja mam 50 psi czyli niezbedne minimum ponizej tej wartosci nie wolno jezdzic bo czeka servis, amortyzator traci tłumienie. Im mnie bedziesz babral pokretłami tym lepiej dla amortyzatora (bardzo delikatne oringi)


A co do wartosci poszeczglnych ustawien masz instrukcje poczytaj tam wszytsko pisze, jak wiesz co do czego to sobie juz ustawiasz tak jak tobie odpowiada , czyli w twoim przypadku ma byc mocno progresywny
qaz_Krk
Posty: 15
Rejestracja: 17.12.2006 20:25:48
Kontakt:

Post autor: qaz_Krk »

jesli mozesz to napisz po kolei co i jak mam podkręcic, dopompowac czy cos innego wykonac aby byl należycie progresywny.
Furmek
Posty: 899
Rejestracja: 19.04.2004 10:45:02
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: Furmek »

c do kolejnosci ustawiania to jest w tym manualu - i to po polsku - niepowinienes iec problemow

1 Ustaw ciśnienie w czerwonym zaworze Schrader do 75 psi
2 Ustaw SAG
3 Wyreguluj ciśnienie SPV do ustawienia platformy według preferencji.
4 Wkręć regulator poziomu w SPV aby uzyskać pożądany próg odbicia (4
drożny i 6-cio drożny regulowany amortyzator)
5 Ustaw tłumienie odbicia
6 Dokładnie wyreguluj kompresję wysokiej i niskiej prędkości śrubami na
zbiorniku (regulacja amortyzatora 6-cio
drożnego)

Ciebie interesuje najbardziej punkt 4, a nastepnie p.6.
Dla mnei ta polska nazwa z p.4 brzmi coanajmniej dziwnie, wiec podpowiem ze chodzi o ta czerwona srobe w ktorej to znajduje sie zaworek (klucz nasadowy 15mm, czy cos kolo tego) Im glebiej to wkrecisz tym trudniej bedzie dobic.


>> 2. wytlumaczcie mi ustawienia szybkiej i wolnej kompresji

wolna kompresja, gdy amor sie "powoli" ugina, szybka gdy szybko.
IMHO szybka dziala na zasadzie zaworu bezpieczenstwa im bardziej wkrecisz regulator tym szybciej musisz ugiac amora zeby ten zaworek sie otworzyl, a tym samym wieksze tlumienie.
yoonior
Posty: 162
Rejestracja: 21.08.2006 15:14:24
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: swinger 6way, ciśnienie spv i inne ustaw

Post autor: yoonior »

Polecam ten przewodnik, jasno, czytelnie napisany plus zdjęcia:
http://www.santacruz-pl.com/?co=oferta&dz=5th&pdz=ustaw
(dotyczy 5th Elementu, ale Swingera ustawia się tak samo)

Tutaj jest krótki poradnik w PDF odnośnie SPV w Swingerach
http://www.hbsuspension.com/pdffiles/SPVSETUP2.pdf

pozdr.
Junior/G3R
www.g3riders.com
ReplaY
Posty: 373
Rejestracja: 15.11.2006 15:07:48
Kontakt:

Post autor: ReplaY »

Swingery z lat 2004-2005 miały błąd montażowy a mianowicie nie miały nałożonego smaru na oringi na pokrętłach tłumienia kompresji co skutkowało ich pękaniem i nieszczelnością układu. Najprostsza rzecz, jaką można zrobić nowemu Swingerowi to spuścić ciśnienie z komory wykręcić kluczem 16mm do końca tłok regulujący objętość komory i ostrożnie zdemontować pokrętła tłumienia i nałożyć cienką warstwę smaru na oring i zabezpieczyć locktitem gwint porkętła. Wystarczy robić to ostrożnie i nie powinno się nić ulać. Przed wsadzeniem kazdego porkętła trzeba wlać w jego otwór niewielką ilość oleju. Sprawdziłem to na kilku Swingerach już i za każdym razem później nie było problemów.
www.foesracing.com
UFR
Posty: 30
Rejestracja: 15.12.2006 13:12:40
Kontakt:

Post autor: UFR »

Dlatego polecam sie przylozyc do odpowiedniego ustawienia swingera, ja swojego dobilem po czym trzpien jebnol :/

Replay swiete slowa ale ten zabeg wymaga odrobiny zdolnosci manualnych bo te o-ringi naprawde bardzo latwo uszkodzic przy wyciaganiu pokretel.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] i 1 gość