Tylna przerzutka i 'wciąganie"...

Dark_Hunter
Posty: 11
Rejestracja: 31.03.2007 06:07:33
Kontakt:

Tylna przerzutka i 'wciąganie"...

Post autor: Dark_Hunter »

Witam. W starym rowerze kilkakrotnie, wciągnęło mi tylną przerzutkę w szprychy, i ją dosłownie rozerwało. Kupiłem nowy rower, z osprzętem Shimano. Tylna przerzutka ma 8 biegów, a na największej zębatce (czyt. 1 biegu) zębatki z przerzutki, są może ze 3mm od szprych. Wczoraj zeskakując z jednej przeszkody, na lewą stronę wciągnęło mi przerzutkę. Przy uderzeniu siła była w lewą stronę i "ślimaka" wciągnęło w szprychy. Na szczęście, moja szybka reakcja, szybkie postawienie go na przednie koło i wyhamowanie w tym samym czasie tylnego, nie przyniosły większych strat, niż skrzywienie haku mocującego. Teraz trochę obawiam się jeździć, w obawie że znów się to stanie (odpukać) i jeszcze go urwie. Wyregulowałem tak, że może na pierwszym biegu jest z 5mm od szprych, ale czuję że to chyba za mało.
Co prawda, mam jeszcze dwa lata gwarancji, ale to moja wina była, a żeby serwis mi z tym jakoś pomógł, to trochę problem, bo jest daleko, a po taką głupotę, to nie będzie się chciało jechać.

Ma ktoś może jakiś pomysł, jak temu zaradzić. Co zrobić, żeby nie zdarzały się takie 'wpadki'. Jakieś patenty może?

Pozdrawiam.
gRegor
Posty: 367
Rejestracja: 16.10.2005 20:36:43
Kontakt:

Post autor: gRegor »

zależy co jeździsz jeżeli dirt, street to problem, by rozwiązał w całości założenie single speeda.. jeżeli nie,to dobra przerzutka tez powinna rozwiązać problem.. Niestety nie znam się za bardzo na przerzutkach, wiec niech Ci od przerzutek się wypowiedzą...
http://www.pinkbike.com/photo/1368698/
manieq
Posty: 154
Rejestracja: 19.09.2006 20:21:43
Lokalizacja: Amerika
Kontakt:

Post autor: manieq »

Skroc lancuch ile sie da, ale zeby bylo dobrze:)
Albo nie uzywaj pierwszego biegu.
Dark_Hunter
Posty: 11
Rejestracja: 31.03.2007 06:07:33
Kontakt:

Post autor: Dark_Hunter »

Skrócić łańcuch? Podniesienie końca ślimaka do góry, rozwiąże problem?

Przerzutka, jest dobra, jest nowa i nie jest rozklekotana.

Myślę, nad dorobieniem i założeniem pierścienia o szerokości ok. 1cm na szprychy, o promieniu, gdzie przerzutka zaczepia. Dobry pomysł?

Mam rower dual, czy co tam. Sam nie jestem pewien, z ramą Wheleer Buddy 03 15' + obręcze 26'.
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

Tak napiecie wozka pomoze , to raz dwa , korzystaj z przed ostatniego przelozenia przeciez to ostatnio duzo lzejsze nazwijmy to nie jest , trzecia rzec dorobiebie platykowej czy alu , takie oslony za ostatnia koronke cos jak zakladaja takie plasytki zeby lancych nie sprzedal to takie samo wieksza zeby przerzuta nie wpadala , no ale wygladu to nie bedzie mialo ;]
www.mm-foto.pl
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

ja myślę że to kwestia odpowiedniego wyregulowania przerzutki ... na przerzutce masz takie dwie śrubki odpowiedzialne za blokowanie możliwości wychylenia przerzutki poza zasięg kasety po jej lewej i prawej stronie ... w szimanoskich przerzutkach za ograniczenie wychylenia od strony szprych odpowiada prawa śrubka, delikatnie ją dokręć i sprawdź manetką efekt, czy da się przesunąć wuzek dalej niż nad zębatkę.
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
Blady214
Posty: 425
Rejestracja: 29.03.2006 13:45:08
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Blady214 »

No to ja się podłącze do tematu, otóż wymieniłem przeżutkę na Shimano Sorę, i część łącząca jej korpus z wózkiem jest zbyt wysoko i obija mi o ramę, jak to obniżyć ??
amoeb
Posty: 519
Rejestracja: 25.04.2004 17:47:06
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Post autor: amoeb »

1. najpierw skróć łańcuch, jak to juz wcześniej ktoś napisał - wszystko bedzie sztywniejsze, co powinno troszeczkę wyeliminować zjawisko latania na boki (oczywiście, nie można też z tym napieciem przesadzic ;) )
2. pokombinuj jeszcze z regulacjami, to jest najwazniesze, bo dobrze ustawiona przerzutka nawet przy stosunkowo ostrej jeździe, nie powinna się wkręcać w szprychy.
3. sprawdź, czy nic nie jest pogięte, czasem sie zdarza, ze po jakimś konkretnym dzwonie wózek odgina się w strone koła. Jeśli tak jest, to kombinerki w rękę i ostrożnie to skoryguj.
matura to bzdura :)
el_oguro
Posty: 364
Rejestracja: 18.08.2006 11:49:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: el_oguro »

a wogole co to za przeżutka?
skrócenie łańcucha powinno pomóc
I love my pussy...
czaju
Posty: 586
Rejestracja: 16.03.2006 22:49:41
Kontakt:

Post autor: czaju »

Blady214 pisze:No to ja się podłącze do tematu, otóż wymieniłem przeżutkę na Shimano Sorę, i część łącząca jej korpus z wózkiem jest zbyt wysoko i obija mi o ramę, jak to obniżyć ??
musisz wkrecic ta srubke ktora jest przy mocowaniu pzrzutki do haka. Czasem nadal obija, wtedy tzreba wymienic srubke na dluzsza.
czaju
Posty: 586
Rejestracja: 16.03.2006 22:49:41
Kontakt:

Post autor: czaju »

a co do tego wkrecania. Wyprostuj hak lub kup nowy, i wyreguluj srubkami wychylenie przutki.
ble
Posty: 1824
Rejestracja: 02.03.2006 12:39:32
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: ble »

huhu tez tak kiedys mialem jechalem sobie robie banego aztu nagle trach prach wsyslo przerzutke miedzy szprychy i obrekcilo ja wokol kasety:P
musilame wymienic przerzutke i cos tam pare szprych:p pozniej nie byloi z tym klupotow tzn pare razy przytarlo mi o szprychy ale to ten to dlatego ze byla zle wyregulowana raczej:P
dunconrider
Posty: 73
Rejestracja: 23.03.2007 10:20:27
Lokalizacja: > Dirt <
Kontakt:

Post autor: dunconrider »

mnie tez sie wcela w szprychy przy 180, potem zakkupilem nową i naciąglem lancuch. Jezdze na takiej juz chyba 3 tydzien , robie 180 i sie jakos nie wcina , czyli pomoglo. Jednym slowem - naciągnij lancuch. Jak to nie pomoze, kup napiinacz.
www.tarfreeride.yoyo.pl
http://tiny.pl/czkw 180 PERFECT !
Wasz Ever Wrócił:***
Dark_Hunter
Posty: 11
Rejestracja: 31.03.2007 06:07:33
Kontakt:

Post autor: Dark_Hunter »

Witam. Powróciłem. Pojeździłem, zrobiłem ze 100KM (ostro było :P ) i nie wciągnęło, ani bez problemów. Pogrzebałem w regulacji i napięciu linki. Jak narazie jest dobrze. Ale korzystając z tematu, chciałbym się zapytać czy w tym rowerze, a dokładnie na obręczach Dartmoor CRUSSHERR (4-komory)normalne jest przejechanej takiej drogi i lekkie bicie obręczy (dosłownie 1mm, albo i mniej). Wszystko jest nowe i mam nadzieje że to się w nim dopiero układa. Mam rację?
amoeb
Posty: 519
Rejestracja: 25.04.2004 17:47:06
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Post autor: amoeb »

Po pierwszym zaplocie koła, należy troche pojezdzic i następnie jeszcze raz skorygować ewentualne bicia. Tak jak piszesz, wszystko sie układa. :)
matura to bzdura :)
Dark_Hunter
Posty: 11
Rejestracja: 31.03.2007 06:07:33
Kontakt:

Post autor: Dark_Hunter »

Ufff... To jestem trochę przeczulony jak widać. Ale ostatnia rzecz która mnie nurtuje, to jest pukanie z wnętrza korby (piasty) pedałów przy przyspieszaniu(mocniejszym nacisku na nią). Co to może być? Tylko mi nie mówcie, że wianki już poszły. Jest to ciche pukanie, nawet bardzo. Wcześniej tego słychać nie było. Nie ma luzów na boki, czy coś w tym stylu oczywiście.
amoeb
Posty: 519
Rejestracja: 25.04.2004 17:47:06
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Post autor: amoeb »

Luzy na korbie albo sie support zaczął sypać niestety - raczej to drugie. Innego wytłuamczenia raczej nie ma. :(

Obym był złym prorokiem. ;)
matura to bzdura :)
Dark_Hunter
Posty: 11
Rejestracja: 31.03.2007 06:07:33
Kontakt:

Post autor: Dark_Hunter »

A czy to może być kolejny etap układania się części?
amoeb
Posty: 519
Rejestracja: 25.04.2004 17:47:06
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Post autor: amoeb »

Raczej wątpię. Tzw. strzelanie, zawsze dotyczyło niestety sypiacego sie suportu... Jaki masz w ogóle model??
matura to bzdura :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości