Strona 1 z 1
Nowy amor i stery...
: 26.04.2007 20:18:55
autor: Johnyk
Siema. Mam takie pytanie, naprawdę dla początkujących, ale zawsze miałem z tym problemy ;p Otóż mam zamiar kupić sobie za niedługo duracza, bo mój XCR naraża mnie na utratę zdrowia albo i życia ;/ I teraz pytanie, czy jak mam Sr XCR 120mm i stery VP i rame Krossa Panic'a To czy przy zakupie amora musze kupić nowe stery, czy nie? (Jak ktoś chce dokładniejszą naze i model sterów to jest na stronie krossa, bo wlasnie mam Panic'a z 2006r.) Jeśli trzeba kupić nowe, to jakie ?
I jeszcze takie pytanie, może troche z innej paki, ale też o sterach i amorcie: Otóż jak wcisnę przedni hamulec i chcę "pchnąć" rower do przodu, to widzę, że rusza się i jest to spowodowane ruszaniem się części (chyba) sterów między amortem a ramą i między ramą a kierą i tu też moje pytanie: Czy stery trzeba jakoś dobić, czy to normalne i czy narażam przy tym mój amort na złamanioe itp (ogólnie: czy można sie przez to wypierniczyc :P?? )
Czekam na rady ;)
: 26.04.2007 20:23:10
autor: łukiś
ad.1 nie musisz zmieniac sterow, przy wymianie amor musisz jedynie wybioć gwiazdke z rury starego amora i poskładać wszystko dobrze
ad.2 stery pewnie niedorkecone.... na poczatku luzujesz śrubki (jedną na górze i przy mostku) później zaciskasz śrube na gorze a na końcu dokrecasz mostek.... powinno być odbrze
dziekuje :D
: 26.04.2007 20:26:58
autor: Dareczek2006
1. Sterów nie musisz kupować do nowego amorka
2. Z tego co zrozumiałem to masz luzy na sterach ;p Musisz lekko popuścić mostek i dokręcić tą śrubkę co wchodzi do rury sterowej a luzy powinny zniknąć :)
ps. nie zapomni dokręcić po wszystkim mostka ;)
_______________
kupie sztywniaka najlepiej dmr os 14 ale może być trek dartmoor romed
: 26.04.2007 20:45:39
autor: Johnyk
Ah.. to dobrze myślałem, że warto by było odkręcić mostek i tak sie przymierzałem do tego, tylko 1 sruba trzyma jak hu* i nie za bardzo idzie ją odkręcić, ale sproboje jeszcze raz... A co do tych sterów, to te, które mam są dobre, czy lepiej kupić nowe?
: 26.04.2007 20:46:34
autor: koleś
nie powiedzieli ci jeszcze specjaliści ze gdy zmieniasz amora musisz zbić bieżnie na niego nabitą,czyli dolna część sterów i na nowego amora go nabijesz jeżeli nie zmieniasz sterów.ps2.masz luz na sterach
: 26.04.2007 21:09:13
autor: Johnyk
Dobra, dzięx wszystkim za rady, już sobie poradziłem (przy okazji wbiłem 3 piny w noge ;p).. koleś Nie pytałem specjalistów ;p
: 26.04.2007 22:08:23
autor: Wariot
koleśheh jak zakladalem amora (bardzo uhahany i wogule) to:
za 1 razem zalozylem bez dolnej bierzni
za 2 załozylem bierznie na odwrut
za 3 znowu bez bierzni
w koncu za 4 razum zlozylem w kupe jak nalezy
wiec radze uwarzac przy skladaniu
: 26.04.2007 22:25:33
autor: Krzywy
Wariot to gratulacje...
: 27.04.2007 14:29:28
autor: Bogas
WariotCszyvy gratki x 2 :) "polak potrafi xD"
: 27.04.2007 16:22:28
autor: ble
Wariot pisze:koleś
za 2 załozylem bierznie na odwrut
:O to niezle;|;/ wbiles ja na sterowke na odwrÓt?
:|
: 27.04.2007 16:57:57
autor: Wariot
no wiecie podekscytowany bylem i juz mni raczki chodzily zeby jezdzic :P
: 27.04.2007 18:35:32
autor: Johnyk
A sie tu dyskusja rozwinęła...BogascFaktycznie "polak potrafi" xD
: 28.04.2007 08:59:31
autor: Johnyk
Eee... Mam jeszcze jedno pytanko wlasnie co do tych sterów, bo tak siedząc w domu chory pomarzyłem o jezdzie na rowerze, wzialem rower i sprawdzam czy wszystko jest OK itd... I nagle patrze, że kiera mi coś ciężko chodzi... I zauważyłem, że jak poluzuję stery, to jest normalnie, ale za to są luźne, jak wcześniej i nie wiem co z tym robic :/ Czy moze nasmarowac czyms w stylu WD-40 czy jak? Bo poluzowac zbytnio nie moge, bo sie boje, że mi kiedyś amor odpadnie...
PS. To jeszcze na tym starym, bo do duracza dopiero sie przymierzam ;)
: 28.04.2007 09:20:22
autor: Bombell
Wd-40 do smarowania nie polecam, rozkrec i posmaruj smarem dobrym jakims.
: 28.04.2007 09:48:31
autor: MLYNoBIKER
A ja miałem za niską bieżnie, i miska dolna mi tarła o korone :D nawet jak skrecilem wszystko mocno to się nie kręciło i były luzy.no ale dalem wyzsza miske i wypas :P