najwytrzymalsza obręcz pod V-BRAKE ?

dynuel
Posty: 283
Rejestracja: 15.06.2005 21:58:38
Lokalizacja: York, England
Kontakt:

najwytrzymalsza obręcz pod V-BRAKE ?

Post autor: dynuel »

obecnie jestem na etapie składania roweru do podróży... takich wielodniowych i dłuuugich, najlepiej dookoła świata ;)

waga... jak to wiadomo, każdy lubi lekkie kółka, aczkolwiek myśle ze te 100-200 gram nie zrobi mi najmniejszej różnicy z ponad dwodziesto kilogramymi załadowanymi sakwami... conajwyzej wytrzymałościową

obecnia na oku mam takowe obręcze (rozpatrywane na touring'owym forum):
Mavic EX721 (D521)
Sun Rims Rhyno Lite

---Mavic EX721 (D521)
obecnie uważałem ją za najlepszą (w oparciu jedynie o opinie innych) choć znalazłem forum, takie typowo podróżnicze z obładowanym rowerem gdzie ludzie piszą iz te obręcze a mianowicie maxtall, jest zbyt sztywny i wobec czego maxymalnie obładowanego roweru drgania powodują mikropęknięcia po wewnętrznej stronie obręczy przy otworach na szprychy co prowadzi pękaniem tejże obręczy (kilkanaście odnotowanych przypadków) co nie jest zbyt miłe zwłaszczą gdy zjeżdzamy po wielokimetrowej przłęczy w Turcji (jak miał jeden z wypowiadających sie rowerzystów)
więcej na ten temat:
http://www.sjscycles.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=155
http://www.sjscycles.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=194

---Sun Rims Rhyno Lite
te ludzie z forum oznaczali jako niezawodne, aczkolwiek brak jakichkolwiek bardziej sprecyzowanych opini...


a jakie waszym zdaniem obręcze by sie najlepiej nadawały? tylko trzeba również wziąść pod uwagę ze w obładowanym podrózowaniu rowerem oddziałują zupełnie inne siły niz w stricie/dircie/freeride czy DH
http://dynuel.pinkbike.com
xTasior
Posty: 338
Rejestracja: 16.04.2007 20:52:19
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: xTasior »

ja mam mavic d521 ale po info prosze pisz na gg 7825535. pozdro
...
siedzocy byk
Posty: 178
Rejestracja: 10.12.2006 20:05:26
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: siedzocy byk »

Ja osobiście jeszcze nie widziałem pokrzywionej czy pękniętej obręczy sun rims. Więc ja wybrałbym rhyno lite
niech rower będzie z Tobą!!
FRZurU
Posty: 92
Rejestracja: 23.09.2006 17:14:31
Lokalizacja: mielec
Kontakt:

Post autor: FRZurU »

jesli chodzi o obrecze pod V ki to !! supra MT !!
FreeMan
Posty: 856
Rejestracja: 19.04.2004 12:41:55
Kontakt:

Post autor: FreeMan »

mialem kiedys d521, jest to bardzo dobra obrecz, ale rzeczywiscie moze byc tak jak mowianatym forum=mikropekniecia

sun rimsa rhynoliite mialem tez kiedys na przodzie wiec nic nie dostawalo w kosc, koleczk obylo lekkie, sztywne i nie zawdone, jezdzone bylo w Xc

teraz mam z przodu rhynolite ale XL i tak samo jak ze zwyklym, tylko ze teraz uzywam go w FR
????
froger34
Posty: 4095
Rejestracja: 30.03.2006 04:41:59
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: froger34 »

Cóż Rhyno lite nie jest za dobry ale jak na takie wycieczki XC czy nawet enduro starczy spokojnie, kolega nawet na tym trochę w dircie jeździł ale poległa, nie ma się co dziwić.
szczerb_
Posty: 693
Rejestracja: 10.01.2007 11:20:11
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: szczerb_ »

No jak chcesz najwytrzymalszą to chyba raczej Alex DX32 :)
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
Themin
Posty: 226
Rejestracja: 30.08.2006 12:07:28
Lokalizacja: Sanok/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Themin »

Alex DX32 na przebiegi? Nie za ciężki?
Poza tym wyobrażacie sobie jazdę w cięższym terenie z 20kg sakwami? Ja nie za bardzo, więc nie sądzę, że autor tego tematu ma zamiar używać tych obręczy do cięższych zastosowań, zresztą sam napisał. ;]
dynuel
Posty: 283
Rejestracja: 15.06.2005 21:58:38
Lokalizacja: York, England
Kontakt:

Post autor: dynuel »

Themin pisze:Poza tym wyobrażacie sobie jazdę w cięższym terenie z 20kg sakwami? Ja nie za bardzo, więc nie sądzę, że autor tego tematu ma zamiar używać tych obręczy do cięższych zastosowań, zresztą sam napisał. ;]
No musze Ci powiedzieć ze ostatnio na moim Giancie STP z Pike'm i tak z około 15kg w sakwach zrobiłem ostatnio dokładnie 40km ostrego XC (Dalby Forest UK - mekka rowerzystów), włączając w to na prawde niezłe zjazdy, no moze jak powiem 'chopki' to przesadze ale uskoki tak do 40cm, wielkie kamienie i konary. Do tego pokazałem klase kolesiom na northshorach (ze zdjętymi sakwami oczywiście, ale Bagażnik 600g i piasta Rohhloff 1700g nadal były) dwa razy zaliczyłem sobie trase do 4x, fakt ze tylko na niej zjechałem bo taką machinę to ciezko w ogole wyrwać w powietrze. No i jeszcze do tego po 80km w jedną i drogą stronę tyle ze fakt po asfalcie.

W nastepnym roku planuję zrobić wyprawe do okoła Szkocji 2500km w 4 tygodnie, i jak będę w Fort William, to tez na pewno nie odmówie sobie zaliczenia tamtejszych tras, nie mowie o jakimś skakaniu czy tym podobnym, ale takim spokojnym przejechaniu sobie.

Choć fakt do długich wypraw juz prawie mam całkowicie osobny rower, na sztywnym widelcu, wiec nie bede tak szalał jak na tym Giancie, to tylne kółko na piaście Rohloffa, które jest cudownym wynalazkiem, na pewno czasem będę przekładał do Gianta, bo od czasu gdy zrobiłem sobie single speeda, (fakt przezutke nadal trzymam i w kazdej chwili moge ją założyć) to jakoś nie bardzo mi sie widzi zakładanie zwykłych przeżutek gdy mam Rohloffa. A za tydzień czy dwa chce na nim zrobić trase od wybrzeza do wybrzeza w poprzek Anglii, gdzie no moze nie nazwe tego 'gorami' ale tak szczyty od 600 do 800m są.

Wiec chyba nic dziwnego ze chce koła na prawde mocne, i do tego też z przodu Chris King na standardową QR, gdyż fajnie jest mieć zawsze drógi komplet dobrych kół (poza moimi osobnymi Mavic'ami EX721 na Chris Kingach w Giancie z Pike'm).

A odnośnie wagi... no nie powiem, piasta Rohloffa która ma 14 biegów z manetką i kablami warzy 1700g, co jest duuuuużo... i z nią bardzo czesto w komplecie bedzie założony bagażnik (kolejne 600g) no i sakwy (20-30kg).
Wiec te pare set gram na obreczach nie zrobi mi różnicy, a przynajmniej będe miał spokoj na paro tysięcznych wyprawach, i nie zapominajmy do tego jeszcze v-brake, tez sporo niszczą obręcz.
http://dynuel.pinkbike.com
sebonk
Posty: 1209
Rejestracja: 06.06.2005 00:55:02
Lokalizacja: kstaw
Kontakt:

Post autor: sebonk »

siedzocy byk
no to cos malo widziales, mi moje double tracki pekaja koło otworow na wentyle, i z tego co mi wiadomo to dzieje sie tak nie tylko u mnie....
Miodożer.
dynuel
Posty: 283
Rejestracja: 15.06.2005 21:58:38
Lokalizacja: York, England
Kontakt:

Post autor: dynuel »

tutaj znalazłem pare zdjęć pękniętych Mavic'ów EX721
http://www.mountainbike-expedition-team ... 721a_L.jpg
http://www.mountainbike-expedition-team ... 721b_L.jpg
http://www.mountainbike-expedition-team ... 721c_L.jpg

a tutaj zdjęcie jak taki rower moze być obciążony
http://www.mountainbike-expedition-team ... W_bike.jpg

i wyobraź sobie ze zjeżdzasz czymś takim dwa kilometry w dół po nie koniecznie najlepszej drodze przy predkości 50 km/h
http://dynuel.pinkbike.com
3,143k4r2
moderator
Posty: 1900
Rejestracja: 19.04.2004 07:13:39
Lokalizacja: DresoLandia
Kontakt:

Post autor: 3,143k4r2 »

Ja stawialbym na Mavica. Mialem d521 i nigdy nie mialem z nia problemow podobnie jak z wersjami pod tarcze 321 i 729. Niech peka, trudno, ale z pewnoscia wiecej wytrzyma niz inne obrecze.
n0 ridE n0 fUN
dynuel
Posty: 283
Rejestracja: 15.06.2005 21:58:38
Lokalizacja: York, England
Kontakt:

Post autor: dynuel »

ok a mógłbyś mi jeszcze powiedzieć czym sie różni wersja Anodyzowana od zwykłej? tak przeczytałem ze to proces utwardzania powierzchni obreczy, ale jak to sie objawia w uzytkowaniu??
http://dynuel.pinkbike.com
3,143k4r2
moderator
Posty: 1900
Rejestracja: 19.04.2004 07:13:39
Lokalizacja: DresoLandia
Kontakt:

Post autor: 3,143k4r2 »

Samo anodyzowanie to proces polegajacy na tym ze pod element metalowy podłanczasz ujemna elektrode anode i zanużasz to w specjalnym roztworze chemicznym i po jakims czasie masz trwałą i estetyczną powłoke ochronną. Czyli obrecze anodowane sa ciut wytrzymalsze i mniej sie scieraja scianki boczne.
n0 ridE n0 fUN
dynuel
Posty: 283
Rejestracja: 15.06.2005 21:58:38
Lokalizacja: York, England
Kontakt:

Post autor: dynuel »

i są o pięć funtów droższe, czyli brać to?
http://dynuel.pinkbike.com
3,143k4r2
moderator
Posty: 1900
Rejestracja: 19.04.2004 07:13:39
Lokalizacja: DresoLandia
Kontakt:

Post autor: 3,143k4r2 »

To juz zalezy od CIebie :) Jak masz 10 funtow wiecej na zbyciu to bierz
n0 ridE n0 fUN
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości