Orange 223 05 VS Santa Cruz V10 04
-
- Posty: 1952
- Rejestracja: 04.10.2006 21:33:47
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Orange 223 05 VS Santa Cruz V10 04
Siemka. otóż mam pytanie do was w sprawie tych dwóch ram. Obecnie mam V10 ale dostałem propozycje zamiany na Orange 223 05. Czy opłaca mi się zamiana z V10 na Orange. Pytam was bo niejestem pewien . Jedni mówią że do dupy ta rama , inni że zajebista... Pomocy !!
GG:13430637
http://weeze.pl/ [S] mostek Straitline 2010 28mm
http://weeze.pl/ [S] mostek Straitline 2010 28mm
-
- Posty: 1011
- Rejestracja: 06.06.2004 20:45:00
- Lokalizacja: Ruda Śl./Kalwaria Z.
- Kontakt:
Zamieniałbym sie. Wielu ludzi poleci ci v10 bo po prostu sporo osób ma ta ramke u nas, a to co popularne jest w miemaniu niektórych dobre. V10 04 to fajna ramka ale jeśli umiesz płynnie jeździć (czytaj nie bierzesz wszystkiego jak czołg) to orange bedzie dla ciebie znacznie lepszy. Do tego oszczędzisz troche na wadze.
Thorx to, że jedno zawieszenie przewyższa drugie to akurat dość subiektywna opinia. 1 zawias w niektórych kwestiach daje przewage nad wirutalami, szczególnie starszymi.
Koleś orange tez ma zajebistą geo
> http://www.orangebikes.co.uk/2005bikes/ ... e=223#geom
Thorx to, że jedno zawieszenie przewyższa drugie to akurat dość subiektywna opinia. 1 zawias w niektórych kwestiach daje przewage nad wirutalami, szczególnie starszymi.
Koleś orange tez ma zajebistą geo

-
- moderator
- Posty: 2872
- Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
- Lokalizacja: Canada
- Kontakt:
Biker, a nie zauważyłeś, że wielozawiasy(szczególnie system santy/intense ) maja tendencje to suniecia po dnie i są trudniejsze do poderwania. Nie jestem pewien czy chodzi tylko o wielki sag czy również o specyfike zawieszenia ale ta róznica to fakt.
Gdyby 1 zawias był takim przeżytkiem ton nikt by go nie stosował.( nie wyjeźdzaj z ceną patentu bo również mniejsze firmy maja u siebie wariacje znanych systemów i nie ma problemu, żeby patent ominąc)
Gdyby 1 zawias był takim przeżytkiem ton nikt by go nie stosował.( nie wyjeźdzaj z ceną patentu bo również mniejsze firmy maja u siebie wariacje znanych systemów i nie ma problemu, żeby patent ominąc)
???Spaced pisze:to suniecią po dni
Gdyby był przeżytkiem to by go wszyscy stosowali?,czegoś tu nie rozumiem...Spaced pisze:Gdyby 1 zawias był takim przeżytkiem to stosowaliby go wszyscy albo przynajmniej wiekszość firm.
Wróce jeszcze do tematu,rozmawiałem z paroma szczesliwymi posiadaczami v10 i nikt nie narzekal na ich prace,napewno tez zjawisko o ktorym mowisz w zadnym stopniu nie przyczynia sie do przewagi jedno zawiasow nad 4 ktorych moim zdaniem funkcjonowanie jest lepsze
Sry brak snu dał o sobie znać. Juz jest ok.
Po pierwsze gadanie z użytkownikami danego sprzętu ma sens jeśli maja porównanie. Jesli ktoś miał w zyciu 2 fulle to raczej ma średnie porównanie i to, że nie narzeka o niczym nie mówi. Zreszta na wiekszosc bików na rynku ogólnie jest trudno narzekać. Jedne sa lepsze od drugich ale to nie znaczy, że któreś musza być do dupy.
Czekaj dlaczego twoim zdaniem łatwośc podrewania roweru dla ciebie nie przyczynia sie do przewagi 1 zawiasów? Jeździłeś kiedyś w dh? Wiesz tu liczy sie czas i czasem jednak trzeba coś przeskoczyć. Jeżdzenie jak czołg pomimo ładnej pracy nie da ci dobrego miejsca.
A i co wspólnego ma 4 zawias z wirtualami?
Po pierwsze gadanie z użytkownikami danego sprzętu ma sens jeśli maja porównanie. Jesli ktoś miał w zyciu 2 fulle to raczej ma średnie porównanie i to, że nie narzeka o niczym nie mówi. Zreszta na wiekszosc bików na rynku ogólnie jest trudno narzekać. Jedne sa lepsze od drugich ale to nie znaczy, że któreś musza być do dupy.
Czekaj dlaczego twoim zdaniem łatwośc podrewania roweru dla ciebie nie przyczynia sie do przewagi 1 zawiasów? Jeździłeś kiedyś w dh? Wiesz tu liczy sie czas i czasem jednak trzeba coś przeskoczyć. Jeżdzenie jak czołg pomimo ładnej pracy nie da ci dobrego miejsca.
A i co wspólnego ma 4 zawias z wirtualami?
dm88 przecież nikt tu nie mówi że praca V10 jest zła, albo że jakikolwiek użytkownik na nią narzekał. Chodzi o to że V10 i 223 to dwie kompletnie różne konstrukcje o różnych charakterystykach i przeznaczone do w sumie do różnych stylów jazdy. Jak dla mnie cholernie ciężko jest porównywać konkretnie te dwie ramy.
http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
Tym tekstem to mnie ladnie juz rozbawilesSpaced pisze:Jeździłeś kiedyś w dh? Wiesz tu liczy sie czas i czasem jednak trzeba coś przeskoczyć. Jeżdzenie jak czołg pomimo ładnej pracy nie da ci dobrego miejsca.

I dla ciebie jest to priorytetowa sprawa w dh? dlaczego w takim razie swiatowa czolowka nie jezdzi na 1 zawiasach,chyba tak bardzo im to nie przeszkadza jednak?Spaced pisze:Czekaj dlaczego twoim zdaniem łatwośc podrewania roweru dla ciebie nie przyczynia sie do przewagi 1 zawiasów
A no to ma ze oba nie sa 1 zawiasamiSpaced pisze:A i co wspólnego ma 4 zawias z wirtualami?

Musialbys miec dar wrozenia zeby osadzac kto ile mial rowerow wiec jak kogos nie znasz to moze sie nie wypowiadaj co?Spaced pisze:Jesli ktoś miał w zyciu 2 fulle to raczej ma średnie porównanie
Chrabał mowiac o narzekaniu mialem na mysli to podrywanie o ktorym on nawija,poprostu ludzie z ktorymi rozmawialem nigdy nie zalili sie na nic takiego.
Może mnie nie rozumiesz ale dam ci przykład. Na trasie w mariborze była scianka. Chwile jechałes po stromym, chwile sie wypłaszczała i twozyła pewnego rodzaju schody. Można było sie tłuc dołęm albo skakać po tym. Zgadnij kto był szybszy? To też tyczy sie mniejszych przeszkód.Tym tekstem to mnie ladnie juz rozbawiles pozostawiam bez komentarza.
Aha czyli światowa czołówka to nie jest Garcia, Athertonowie, Minar, Lehikoinen(w poprzednim sezonie), Fairclough, Hannah.I dla ciebie jest to priorytetowa sprawa w dh? dlaczego w takim razie swiatowa czolowka nie jezdzi na 1 zawiasach,chyba tak bardzo im to nie przeszkadza jednak?
Pewnie jarasz sie hondą jak reszta ludzi tutaj, a nie zauwazyłes jakie to zawieszenie?
Dm nie zakładam, że wiem ile kto miał ale to jest u nas standard. Zreszta to, że ktoś nie narzeka nie znaczy, ze nie wymieniłby biką na lepszy. Ja na mojego RockMachine nie narzekałem, a jakoś znalazłem coś lepszego. Nie wydaje ci sie to dziwne?Musialbys miec dar wrozenia zeby osadzac kto ile mial rowerow wiec jak kogos nie znasz to moze sie nie wypowiadaj co?
Po prostu posłuchaj Chrabała. 1 zawias do innego stylu jazdy, nie gorsza konstrukcja.
Tylko biedny Peat meczy sie gdzies tam na swoim v10 i od czasu do czasu zgarnie mistrzostwo swiataSpaced pisze:Aha czyli światowa czołówka to nie jest Garcia, Athertonowie, Minar, Lehikoinen(w poprzednim sezonie), Fairclough, Hannah.
Pewnie jarasz sie hondą jak reszta ludzi tutaj, a nie zauwazyłes jakie to zawieszenie?

Skoro do innego stylu jazdy to dlaczego na wstepie doradzasz autorowi postu orange'a? znasz go osobiscie zeby wiedziec jak jezdzi? jak tak to sorrySpaced pisze:Po prostu posłuchaj Chrabała. 1 zawias do innego stylu jazdy, nie gorsza konstrukcja.

dm88 akurat gadanie o czołówce nie jest w pełni zależne od ich upodobań tylko od tego co sponsor oferuje. Plusem 'czołówki' jest to, że czy chce czy nie do nowego baja musi sie przyzwyczaić i na nim wygrywać. Poza tym to co widzisz na NWD i Krankedach to niekoniecznie jest czołówka świata w DH.I dla ciebie jest to priorytetowa sprawa w dh? dlaczego w takim razie swiatowa czolowka nie jezdzi na 1 zawiasach,chyba tak bardzo im to nie przeszkadza jednak?
Jak popatrzysz po pucharach np. w USA czy Australii to zobaczysz całą mase jednozawiasów; Orange, Turner, Mountain Cycle...
A teraz odnośnie samego tematu;
Osobiście sante v10 odebrałem jako rower "nie dla kurdupli" - bojest długa i zrobienie na niej jakiegoś triku etc. jest bardzo wymagającym przedsięwzięciem. To co ktoś zauważył, wyrwać en rower przy szybkiej jezdzie DH może wydawać się abstrakcją - bo santa faktycznie klei się do podłoża.
Już przy zwykłym 4 zawiasie (np. z ogniwem horsta) widać sporą różnicę i nie ma tego efektu 'klejenia się do podłoża', a co dopiero przy 1 zawiasie. Osobiscie nie mialem przyjemnosci jezdzic na orange'u wyższym niz Patriot, ale z innych jednozawiasami mialem doczynienia z paroma - i moge śmiało stwierdzić, że różnica jest spora w pracy.
I niech ktoś nie mowi, że w sancie wszystko zależy od dampera (odnośnie 'klejenia sie do podłoża'), co byś nie zrobił, będzie Ci ciężko wyrwać ten rower tak zgrabnie jak np. orange'a. Bynajmniej nie uważam tego za minus santy. tylko jak Ktoś zauważył, te 2 ramy jest ciezko porownac.
www.feel-free.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości