Orange 223 05 VS Santa Cruz V10 04

Zaborowski1
Posty: 1952
Rejestracja: 04.10.2006 21:33:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Orange 223 05 VS Santa Cruz V10 04

Post autor: Zaborowski1 »

Siemka. otóż mam pytanie do was w sprawie tych dwóch ram. Obecnie mam V10 ale dostałem propozycje zamiany na Orange 223 05. Czy opłaca mi się zamiana z V10 na Orange. Pytam was bo niejestem pewien . Jedni mówią że do dupy ta rama , inni że zajebista... Pomocy !!
GG:13430637
http://weeze.pl/ [S] mostek Straitline 2010 28mm
koleś
Posty: 463
Rejestracja: 03.02.2006 09:09:32
Kontakt:

Post autor: koleś »

ja bym sie nie zamienił,nie podoba mi sie praca pomarańczy.v10 04 troche ciężkawa ale ma zajebista geometrie i cudnie chodzi.nie zamieniłbym sie,nie na orange'a
ThoRx
Posty: 1691
Rejestracja: 24.12.2005 18:45:32
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: ThoRx »

orange ładnie pracuje i ma fajne geo, ale osobiscie pozostalbym przy v10 z jednego prostego wzgledu - nie lubie jednozawiasow, vpp przewyzsza ten typ zawieszenia i wg mnie jest bardziej uniwersalny.
http://tiny.pl/42t5
^ Allegro - Zapraszam ^
JumpintheFiRe
Posty: 1011
Rejestracja: 06.06.2004 20:45:00
Lokalizacja: Ruda Śl./Kalwaria Z.
Kontakt:

Post autor: JumpintheFiRe »

absolutnie nie zamienilbym sie
g3riders.com
http://matash.pinkbike.com/album/Freeride/
Lisek-Tm
Posty: 1175
Rejestracja: 06.05.2006 18:08:56
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Lisek-Tm »

wolalbym orange bo v10 stara mi sie poprostu nie podoba, zreszta siedzialem na Twojej tez ;p orange jest nowszy, lzejszy, pieknie pracuje, zdecydowanie bym sie zamienil :) pozdro.
emhyr
Posty: 1495
Rejestracja: 18.08.2005 20:34:41
Kontakt:

Post autor: emhyr »

orange to jednozawias... orange to rama do scigania...

v10 to wielozawias,... v10 to rama do scigania, ktora i fr sie nie boi...

ja bym sie nie zamienial, chyba ze na bardzo powaznie chesz sie scigac...
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Zamieniałbym sie. Wielu ludzi poleci ci v10 bo po prostu sporo osób ma ta ramke u nas, a to co popularne jest w miemaniu niektórych dobre. V10 04 to fajna ramka ale jeśli umiesz płynnie jeździć (czytaj nie bierzesz wszystkiego jak czołg) to orange bedzie dla ciebie znacznie lepszy. Do tego oszczędzisz troche na wadze.

Thorx to, że jedno zawieszenie przewyższa drugie to akurat dość subiektywna opinia. 1 zawias w niektórych kwestiach daje przewage nad wirutalami, szczególnie starszymi.

Koleś orange tez ma zajebistą geo ;) > http://www.orangebikes.co.uk/2005bikes/ ... e=223#geom
TK
Posty: 261
Rejestracja: 24.06.2007 05:41:39
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: TK »

orange zdecydowanie
[S]2x yeti 4x roz. s i l
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

V10 :D
dm88
Posty: 217
Rejestracja: 18.08.2007 09:35:53
Kontakt:

Post autor: dm88 »

Jak wyżej,zajebista praca ramy i geometria
BikerJG
Posty: 1875
Rejestracja: 30.08.2005 00:01:45
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BikerJG »

Spaced to moze napisz pod czym 1 zawias przewyzsza wielo?? Chyba tylko pod wzgledem serwisu (mniej roboty :D) Kazdy wie ze wielozawias pracuje lepiej (kazdy kto zna sie choc troche na mechanice) Jednak w tym przypadku wolal bym orange- lzejsza, itak mocna, dobrze pracuje (choc v10 lepiej) Pzdr
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Biker, a nie zauważyłeś, że wielozawiasy(szczególnie system santy/intense ) maja tendencje to suniecia po dnie i są trudniejsze do poderwania. Nie jestem pewien czy chodzi tylko o wielki sag czy również o specyfike zawieszenia ale ta róznica to fakt.

Gdyby 1 zawias był takim przeżytkiem ton nikt by go nie stosował.( nie wyjeźdzaj z ceną patentu bo również mniejsze firmy maja u siebie wariacje znanych systemów i nie ma problemu, żeby patent ominąc)
dm88
Posty: 217
Rejestracja: 18.08.2007 09:35:53
Kontakt:

Post autor: dm88 »

Spaced pisze:to suniecią po dni
???
Spaced pisze:Gdyby 1 zawias był takim przeżytkiem to stosowaliby go wszyscy albo przynajmniej wiekszość firm.
Gdyby był przeżytkiem to by go wszyscy stosowali?,czegoś tu nie rozumiem...

Wróce jeszcze do tematu,rozmawiałem z paroma szczesliwymi posiadaczami v10 i nikt nie narzekal na ich prace,napewno tez zjawisko o ktorym mowisz w zadnym stopniu nie przyczynia sie do przewagi jedno zawiasow nad 4 ktorych moim zdaniem funkcjonowanie jest lepsze
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Sry brak snu dał o sobie znać. Juz jest ok.


Po pierwsze gadanie z użytkownikami danego sprzętu ma sens jeśli maja porównanie. Jesli ktoś miał w zyciu 2 fulle to raczej ma średnie porównanie i to, że nie narzeka o niczym nie mówi. Zreszta na wiekszosc bików na rynku ogólnie jest trudno narzekać. Jedne sa lepsze od drugich ale to nie znaczy, że któreś musza być do dupy.

Czekaj dlaczego twoim zdaniem łatwośc podrewania roweru dla ciebie nie przyczynia sie do przewagi 1 zawiasów? Jeździłeś kiedyś w dh? Wiesz tu liczy sie czas i czasem jednak trzeba coś przeskoczyć. Jeżdzenie jak czołg pomimo ładnej pracy nie da ci dobrego miejsca.

A i co wspólnego ma 4 zawias z wirtualami?
Chrabał
Posty: 2053
Rejestracja: 19.04.2004 15:33:24
Kontakt:

Post autor: Chrabał »

dm88 przecież nikt tu nie mówi że praca V10 jest zła, albo że jakikolwiek użytkownik na nią narzekał. Chodzi o to że V10 i 223 to dwie kompletnie różne konstrukcje o różnych charakterystykach i przeznaczone do w sumie do różnych stylów jazdy. Jak dla mnie cholernie ciężko jest porównywać konkretnie te dwie ramy.
http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
dm88
Posty: 217
Rejestracja: 18.08.2007 09:35:53
Kontakt:

Post autor: dm88 »

Spaced pisze:Jeździłeś kiedyś w dh? Wiesz tu liczy sie czas i czasem jednak trzeba coś przeskoczyć. Jeżdzenie jak czołg pomimo ładnej pracy nie da ci dobrego miejsca.
Tym tekstem to mnie ladnie juz rozbawiles :lol: pozostawiam bez komentarza.
Spaced pisze:Czekaj dlaczego twoim zdaniem łatwośc podrewania roweru dla ciebie nie przyczynia sie do przewagi 1 zawiasów
I dla ciebie jest to priorytetowa sprawa w dh? dlaczego w takim razie swiatowa czolowka nie jezdzi na 1 zawiasach,chyba tak bardzo im to nie przeszkadza jednak?
Spaced pisze:A i co wspólnego ma 4 zawias z wirtualami?
A no to ma ze oba nie sa 1 zawiasami :lol: nie łap mnie za słówka
Spaced pisze:Jesli ktoś miał w zyciu 2 fulle to raczej ma średnie porównanie
Musialbys miec dar wrozenia zeby osadzac kto ile mial rowerow wiec jak kogos nie znasz to moze sie nie wypowiadaj co?

Chrabał mowiac o narzekaniu mialem na mysli to podrywanie o ktorym on nawija,poprostu ludzie z ktorymi rozmawialem nigdy nie zalili sie na nic takiego.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Tym tekstem to mnie ladnie juz rozbawiles pozostawiam bez komentarza.
Może mnie nie rozumiesz ale dam ci przykład. Na trasie w mariborze była scianka. Chwile jechałes po stromym, chwile sie wypłaszczała i twozyła pewnego rodzaju schody. Można było sie tłuc dołęm albo skakać po tym. Zgadnij kto był szybszy? To też tyczy sie mniejszych przeszkód.
I dla ciebie jest to priorytetowa sprawa w dh? dlaczego w takim razie swiatowa czolowka nie jezdzi na 1 zawiasach,chyba tak bardzo im to nie przeszkadza jednak?
Aha czyli światowa czołówka to nie jest Garcia, Athertonowie, Minar, Lehikoinen(w poprzednim sezonie), Fairclough, Hannah.
Pewnie jarasz sie hondą jak reszta ludzi tutaj, a nie zauwazyłes jakie to zawieszenie?
Musialbys miec dar wrozenia zeby osadzac kto ile mial rowerow wiec jak kogos nie znasz to moze sie nie wypowiadaj co?
Dm nie zakładam, że wiem ile kto miał ale to jest u nas standard. Zreszta to, że ktoś nie narzeka nie znaczy, ze nie wymieniłby biką na lepszy. Ja na mojego RockMachine nie narzekałem, a jakoś znalazłem coś lepszego. Nie wydaje ci sie to dziwne?

Po prostu posłuchaj Chrabała. 1 zawias do innego stylu jazdy, nie gorsza konstrukcja.
dm88
Posty: 217
Rejestracja: 18.08.2007 09:35:53
Kontakt:

Post autor: dm88 »

Spaced pisze:Aha czyli światowa czołówka to nie jest Garcia, Athertonowie, Minar, Lehikoinen(w poprzednim sezonie), Fairclough, Hannah.
Pewnie jarasz sie hondą jak reszta ludzi tutaj, a nie zauwazyłes jakie to zawieszenie?
Tylko biedny Peat meczy sie gdzies tam na swoim v10 i od czasu do czasu zgarnie mistrzostwo swiata :lol:
Spaced pisze:Po prostu posłuchaj Chrabała. 1 zawias do innego stylu jazdy, nie gorsza konstrukcja.
Skoro do innego stylu jazdy to dlaczego na wstepie doradzasz autorowi postu orange'a? znasz go osobiscie zeby wiedziec jak jezdzi? jak tak to sorry :D
yasiuuu
Posty: 1953
Rejestracja: 27.05.2004 10:21:31
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Post autor: yasiuuu »

I dla ciebie jest to priorytetowa sprawa w dh? dlaczego w takim razie swiatowa czolowka nie jezdzi na 1 zawiasach,chyba tak bardzo im to nie przeszkadza jednak?
dm88 akurat gadanie o czołówce nie jest w pełni zależne od ich upodobań tylko od tego co sponsor oferuje. Plusem 'czołówki' jest to, że czy chce czy nie do nowego baja musi sie przyzwyczaić i na nim wygrywać. Poza tym to co widzisz na NWD i Krankedach to niekoniecznie jest czołówka świata w DH.

Jak popatrzysz po pucharach np. w USA czy Australii to zobaczysz całą mase jednozawiasów; Orange, Turner, Mountain Cycle...

A teraz odnośnie samego tematu;
Osobiście sante v10 odebrałem jako rower "nie dla kurdupli" - bojest długa i zrobienie na niej jakiegoś triku etc. jest bardzo wymagającym przedsięwzięciem. To co ktoś zauważył, wyrwać en rower przy szybkiej jezdzie DH może wydawać się abstrakcją - bo santa faktycznie klei się do podłoża.
Już przy zwykłym 4 zawiasie (np. z ogniwem horsta) widać sporą różnicę i nie ma tego efektu 'klejenia się do podłoża', a co dopiero przy 1 zawiasie. Osobiscie nie mialem przyjemnosci jezdzic na orange'u wyższym niz Patriot, ale z innych jednozawiasami mialem doczynienia z paroma - i moge śmiało stwierdzić, że różnica jest spora w pracy.

I niech ktoś nie mowi, że w sancie wszystko zależy od dampera (odnośnie 'klejenia sie do podłoża'), co byś nie zrobił, będzie Ci ciężko wyrwać ten rower tak zgrabnie jak np. orange'a. Bynajmniej nie uważam tego za minus santy. tylko jak Ktoś zauważył, te 2 ramy jest ciezko porownac.
www.feel-free.pl
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości